Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Hvilken dose Metformin?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-05, 11:52   #1
Nutte
Juniormedlem
 
Nutte sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 49
Innlegg: 41
Nutte er ny på veien

Hvilken dose Metformin?

Hvor høy dose metformin har dere i døgnet?
Når jeg er ferdig med opptrappingen, så skal jeg ligge på 3 * 500 mg i døgnet.

Nutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-07-05, 11:55   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg tok det samme som deg første gangen jeg gikk på metformin, men nå skal jeg ligge på 3x850 mg. Må ha litt større dose når man er så stor som meg. Klarer bare å ta to foreløpig, med den tredje følger masse kvalme...

  Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 09:52   #3
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Jeg skulle ta 3 x 850 mg. Greide aldri å komme opp i den dosen. Som Albertine skriver så endte tredje tbl. med kvalme. I tillegg fikk jeg magekramper når jeg prøvde meg på 3 tabletter. Så ble jeg gravid og fikk ikke ta metformin før jeg ble i ett prosjekt med gravide og bruk av metformin. Da også tok jeg 850 mg x 2 (jeg fikk ikke juksetabletter).

Jeg fulgte opptrappinga som beskrevet her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5801

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 08:37   #4
Nutte
Juniormedlem
 
Nutte sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 49
Innlegg: 41
Nutte er ny på veien

Jeg er nå oppe i 3 x 500 mg per dag. Har holdt på med det i litt over en uke.

Men, nå i går og i dag er jeg så utrolig kvalm. Minner meg akkurat om svangerskapskvalme, og går hele tiden med følelse at jeg snart kaster opp. Er det slik kvalme der andre har også? Hadde jeg ikke hatt mensen akkurat nå, så hadde jeg sverget på at jeg er gravid....

Nutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 09:29   #5
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Nutte

Jeg er nå oppe i 3 x 500 mg per dag. Har holdt på med det i litt over en uke.

Men, nå i går og i dag er jeg så utrolig kvalm. Minner meg akkurat om svangerskapskvalme, og går hele tiden med følelse at jeg snart kaster opp. Er det slik kvalme der andre har også? Hadde jeg ikke hatt mensen akkurat nå, så hadde jeg sverget på at jeg er gravid....

Dette hørtes kjent ut ja. Kjenner "rush i kropp" når du beskriver hvordan du har det. Men trøst deg med at det går over.
Reduser evt. litt på dosen, før du igjen trapper opp. Da får du det sikkert bedre.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-05, 20:35   #6
Luska
Seniormedlem
 
Luska sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Vestlandet
Alder: 42
Innlegg: 540
Luska har en fantastisk aura rundt segLuska har en fantastisk aura rundt seg

Jeg bruker 3x500mg pr. dag, men har ikke vært plaget med noe kvalme. Derimot har jeg hatt mye diare

__________________
Min Journal

Luska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-05, 21:14   #7
lotte
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 102
lotte har en fantastisk aura rundt seglotte har en fantastisk aura rundt seg

Jeg går på 3x850 mg og har ingen bivirkninger annet en løs mage ved for høyt karbohydrat-inntak. Det synes jeg forøvrig er ok for da blir jeg minnet på at karbo ikke er lurt! Etter en lang dorunde med flytende mageinnhold frister det rett og slett ikke med karbohydrater på lang tid!!!! Var litt kvalm første uka etter at jeg begynte på 3 tabletter, men ikke verre enn at det gikk greit!

__________________
Lotte
PCOS`er med 2 mislykkede IVF-forsøk
Motivasjon: ønsket om barn og bikinisesongen!!
Mål: 67 kg
Delmål: 78 kg
lotte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a la Lotte:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken Atkinsbok? Gine Atkins kosthold 4 30-04-05 17:44
Metformin synne PCOS og karbohydratkontroll 1 27-02-05 02:53
Hvilken Atkins bok bør jeg kjøpe!? ElinGH Lavkarbobøker 10 28-11-04 14:58
Metformin Therese74 Atkins kosthold 0 21-07-04 13:15
Hvilken er best? cathrine Atkins kosthold 3 29-02-04 21:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no