Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør jeg galt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-11, 09:32   #1
cecmur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 30
cecmur er på en erverdig vei

Hva gjør jeg galt?

Hei
Er ny på dette forumet og håper noen kan hjelpe meg litt.

Er en stor dame på 178 cm og 117 kg - md andre ord; rimelig høy BMI

Har gått på lavkarbo/ketolysekur i snart 7 uker.
De første tre fire ukene gikk jeg ned ca 7 kg til sammen, noe som jeg selvfølgelig ble glad for. Jeg har hatt mange av symptomene som jeg ser mange kan ha når de går er i ketolyse; hodepine, kvalme, forstoppelse og generelt føle seg sliten. Dette har imidlertid gått over - iallefall mer eller mindre.

Men det er noe annet som også har gått over, nemlig vektnedgangen.
Helgen for to uker siden var jeg ikke helt i form og unnet meg i en periode over tre dagen to plater med Premium 75% (?) sjokolade. Ellers holdt jeg meg til lavkarbomat. Resultatet var at jeg gikk opp 1.7 kg og har etter dette ikke klart å gå noe mer ned enn ca 400 gram på to uker (ergo har jeg gått ned 5.7 kg.

Jeg regner ut antall karbohydrater, proteiner og fett på diett.no og ligger på mellom 10-20 karbohydrater om dagen. Jeg får i meg ca 150 gram fett og kaloriinntaket er på ca 1600-1800 om dagen.

Jeg forsøker å få i meg lik fordeling av karbohydrater, fett og proteiner til hver måltid (med lik mener jeg i forhold til hvert måltid og ikke at fordelingen mellom disse tre er like).

Jeg drikker litt Pepsi max i helgene. Kaffe drikker jeg lite av, max en halv kopp om dagen - og da med fløte.
Maten er oppskrifter fra bøker og nettsteder som omhandler lavkarbo.

I tillegg har jeg begynt å trene litt. Ellers er jeg i en aktiv jobb som krever mye bevegelse.

Har regnet ut at jeg i min vektklasse kan ligge på over 2500 kcal for for å "beholde" vekten min.

Derfor skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke går ned.
Skal innrømme jeg ikke vet om jeg er i ketolyse annet enn å holde orden på karbohydratene. Har ikke fått meg til å kjøpe stix ennå, men kommer nok til å gjøre det.

Logisk sett skal jeg jo gå ned; jeg spiser antall karbohydrater i forhold ketolyse, jeg ligger under antall kalorier jeg burde for å kunne gå ned og jeg spiser nok fett (mener jeg selv).

Til informasjon har jeg lest meg til denne dietten gjennom dr Hexeberg "Frisk med Lavkarbo", samt en rekke blogger og andre forum.

Hvis noen sier at fløte og rømme er "stoppere" ønsker jeg en forklaring på hva man mener med dette. Er det ikke meningen at man skal spise fett?

HJELP!!! Jeg blir sprø av dette.
Jeg har heldigvis ikke fått følger medisinsk av å være overvektig (ennå) så derfor er ikke det heller en motivasjon for å fortsette med dette kostholdet.

Jeg trenger sterkt å gå ned MANGE kilo og forlanger ikke 5 kg i uken. Men et halv kg hadde vært hyggelig. Men jeg mener kanskje jeg i en startfase burde gått ned mer?

Kan noen komme med gode råd til en som begynner å miste litt motivasjon.

På forhånd takk.

cecmur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 10:03   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Med unntak av å glemme å smøre deg med litt tålmodighet hver dag, gjør du det meste riktig, så vidt jeg kan forstå.

Du er antakelig svært insulinresistent (vekt/høyde tatt i betraktning), det betyr at et par plater med mørk sjokolade i løpet av en helg kan sette en stopper for vektnedgang i ganske lang tid. Hvis du er utålmodig er det derfor lite gunstig å spise sjokolade når du skal ned i vekt.

Fortsett som du gjør (med unntak av sjokolade...) så skal du se du får resultater!

Lykke til!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 10:51   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Kanskje du spiser FOR LITE mat? Kalorier er ikke bare kalorier på et lavkarbokosthold slik det vil være på et lavkalorikosthold - slik at spiser du for lite i forhold til hva din kropp har i basalforbrenning kan kroppen din gå i sparemodus. Med mine 175 og 92 kilo har jeg basalforbrenning på 2300 kalorier. Er din bare 2500 - inkludert trening og en aktiv jobb?

Du har begynt å trene - dette er faktisk en kjent stopper for vektnedgang for mange. Mye skyldes vannansamling i kroppen etter trening som ikke helt kommer seg ut til neste gang man trener. JEG tror at for mye vann i kroppen reduserer vektnedgangen generelt.

Drikker du MYE vann? Jeg må ha i meg MINST 3 liter - helst mer hver dag for å se noe som helst på vekta. Vann er kjempeviktig for fettforbrenningen.

For noen er meieriprodukter pga melkesukker som noen KAN reagere på ved å få økt blodsukker.

Generelt er det også slik at infeksjoner i kroppen stagger vektnedgang, (hva jeg har lest meg til ) - nemlig at man kan få noe økt blodsukker i slike tilfeller, og da kan vektnedgangen stagnere noe.

Generelt ville jeg rådet deg til å øke matinntaket til ihvertfall 2000 om ikke enda litt mer en ukes tid, passe på at du drikker mye vann, og feks kutt pepsimaxen en helg eller to.

Jeg har også hatt effekt av å ikke spise om morgenen, men vente til litt senere etter at jeg har vært litt i aktivitet, og ikke spise siste måltid så veldig sent. Da får kroppen mer tid til å forbrenne fett uten å måtte "ta hånd om" maten som kommer inn.

Du virker som du har stålkontroll på inntak og sånt - så det er kanskje bare små justeringer som skal til?
Tilsist - stress har alltid en påvirkning på vektnedgang, og med litt sykdom og manglende nedgang kan du kanskje stresse litt for mye? Jeg anbefaler alle og ikke bare veie seg - men også bruke MÅLEBÅND for å se evt endringer den veien når vekta står stille

Dette finner du nok utav, gjør justeringer systematisk slik at du kan fange opp hva det er som gir resultat. Har du forresten sjekket at du spiser likt slik du gjorde i starten nå?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 11:32   #4
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hva gjør jeg galt?

Jeg opplever at når jeg er syk så stopper vektenedgangen ikke bare mens jeg er syk men en stund etterpå. Har bare tenkt at kroppen niholder på lageret mitt for å få kroppen frisk igjen. Om det stemmer det vet jeg ikke.

Ser du har gått ned 200 gr.ca i uka de siste to ukene . Jeg tenke som så at endgang er nedgang.

Og 5,7 kilo på 7 uker syns jeg er veldig bra

Du er flink og jeg tror at dersom du fortsetter som du gjør så vil du etterhvert få de reultatene som du ønsker deg.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 13:28   #5
cecmur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 30
cecmur er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

Tusen takk for flotte svar.
Dette gav meg litt å tenke på...

Jeg har vært og målt blodsukkeret mitt (ikke fastende) og da var det på 5.9 etter frokost hos fastlegen min. Han og jeg snakket litt om at blodsukkeret "rører" litt på seg (i forhold til vekt), men jeg vet ikke om jeg kan kalles insulinresistent? Ikke har jeg hatt svangerskaps diabetes heller. Blodtrykket er heller litt lavt, ligger på 120/70 på jobb (til tider hektisk jobb).

Jeg har nok i perioder ikke drukket nok, det har jeg skjønt. Prøver derfor å øke inntaket av vann så mye som jeg klarer, spesielt på jobb. Mitt noe lave blodtrykk kan jo også være en god indikasjon på at jeg ike har nok væske i meg

Jeg spiser ikke så mye melkeprodukter, med unntak av fløte, rømme/creme fraiche i spesielt måltider. Men det føler jeg at jeg må, da jeg ikke vet helt hvordan øke mengden fett annerledes.

I begynnelse av lavkarbokuren/omleggingen bar nok matinntaket preg av prøving og feiling og derav kanskje et høyere kaloriinntak? Det må jeg tenke litt igjennom...

Jeg skal ligge unna sjokoladen og pepsimaxen i helgene, men trenger noe å "se frem til" på lørdagskvelden. Noen anbefalinger?

cecmur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 13:44   #6
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Det å være "insulinresistent" er ikke en sykdom, mer en genetisk faktor som gjør det lettere for kroppen å lagre fett. For noen titusener år siden var det en suksessfaktor som gjorde det mulig å overleve magre tider.

Blodsukkeret ditt forteller ingenting om hvorvidt du er insulinresistent eller ikke, det er noe som heter c-peptid du må måle. Men, hvis du allerede har hatt et lavkarbokosthold i noen uker, vil antakelig c-peptid ha normalisert seg allerede. Grunnen til at jeg skrev at du antakelig er insulinresistent er det faktum at de fleste (70-80%) overvektige er insulinresistente. Jo kraftigere overvekt, jo større sannsynlighet for insulinresistens.

Baconsvor som helgekos går greit for de fleste. Husk på at det er for en begrenset periode, man behøver ikke være like striks når man har nådd målvekten. Det er stor forskjell på å holde vekten stabil og å gå ned i vekt.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 13:50   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av cecmur, her.

Jeg skal ligge unna sjokoladen og pepsimaxen i helgene, men trenger noe å "se frem til" på lørdagskvelden. Noen anbefalinger?

Sjokolademousse? Pisk kremfløte til krem, bland i litt sterk kaffe, og feks litt 100% kakao. Søt med ønsket søtning, jeg bruker flytende natreen.
Du kan ha i litt gelatin om du ønsker, men jeg synes denne er god nok som den er
Jeg bruker scitec nutrion sin sjokoladeproteinpulver, du trenger ikke særlig mye for å få god smak. Proteinfabrikken.no har den.

Ellers er jo da krem og bær en klassiker

Det finnes også gode muffins-oppskrifter på forumet, som du kan ha feks blåbær i

Jeg spiser en atkins chocolate decadens av og til - smaker sjokolade og man blir ordentlig mett av den også.

Friter sellerirotskiver og ha på salt, kjempegod på smak!

Sjekk ut dessert-delen av oppskriftsforumet, eller invester i baking uten sukker feks

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 15:25   #8
cecmur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 30
cecmur er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

Sitat:

Det å være "insulinresistent" er ikke en sykdom, mer en genetisk faktor som gjør det lettere for kroppen å lagre fett.

Dette er faktisk veldig interessant. Jeg har bestandig følt at ting har vært urettferdig når det kommer til kaloriinntak. Jeg kan nesten ikke spise noe før jeg legger på meg.
I det siste har det vært spesielt vanskelig fordi jeg har to barn som lider under samme skjebne. Andre barn kan spise vafler, chips og drikke brus hele uken uten å legge på seg, Mens mine barn kan ikke spise slik mat før de legger på seg. Har snakket med legen om dette og han mener vi bare må kalle en spade en spade og si at slik er det bare i familien vår; Vi kan ikke spise hva vi vil uten å legge på oss. Men man kan jo tenke seg at det er vanskelig å forklare dette til to relativt unge barn.

Men vi kjører lavkarbo i huset og jeg oppfordrer spesielt den eldste (10 år) til å velge så lavkarbo som mulig når han spiser ute.

Det eneste jeg trøster meg med er at de vil tjene på dette i det lange løp og at de får et bevisst forhold til hva de putter i munnen. Samtidig er det en knivsegg å balansere på i forhold til det å vokse opp med mye fokus på mat, man kan falle til den gale siden hvor man får et veldig anstrengt forhold til mat og kropp

cecmur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 15:55   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av cecmur, her.

Dette er faktisk veldig interessant. Jeg har bestandig følt at ting har vært urettferdig når det kommer til kaloriinntak. Jeg kan nesten ikke spise noe før jeg legger på meg.
I det siste har det vært spesielt vanskelig fordi jeg har to barn som lider under samme skjebne. Andre barn kan spise vafler, chips og drikke brus hele uken uten å legge på seg, Mens mine barn kan ikke spise slik mat før de legger på seg. Har snakket med legen om dette og han mener vi bare må kalle en spade en spade og si at slik er det bare i familien vår; Vi kan ikke spise hva vi vil uten å legge på oss. Men man kan jo tenke seg at det er vanskelig å forklare dette til to relativt unge barn.

Men vi kjører lavkarbo i huset og jeg oppfordrer spesielt den eldste (10 år) til å velge så lavkarbo som mulig når han spiser ute.

Det eneste jeg trøster meg med er at de vil tjene på dette i det lange løp og at de får et bevisst forhold til hva de putter i munnen. Samtidig er det en knivsegg å balansere på i forhold til det å vokse opp med mye fokus på mat, man kan falle til den gale siden hvor man får et veldig anstrengt forhold til mat og kropp

Lavkarbovafler er kjempegodt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 17:18   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Hvis du ble testet for svangerskapsdiabetes og ikke hadde det, så ser ikke jeg helt hvordan du kan være veldig insulinresistent.. med mindre det er lenge siden du ble testet eller om du har lagt på deg veldig mye etter det da

keep up the good work, ikke skei ut, spis mest mulig rein mat, så løsner det nok etterhvert Helt normalt at det stopper opp innimellom og spesielt hvis du har begynt å trene.. kan være lurt å roe ned intensiteten på treningen litt, hvis nedgangen er viktigst.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 20:44   #11
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvis du ble testet for svangerskapsdiabetes og ikke hadde det, så ser ikke jeg helt hvordan du kan være veldig insulinresistent..


hmm... hvorfor ikke?

Man kan ha svært høye verdier for c-peptid uten å kvalifisere til diagnosen svangerskapsdiabetes. I tillegg må man også teste positivt på glukosebelastning for å tilfredsstille kravene til diagnosen.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:01   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

hmm... hvorfor ikke?

Man kan ha svært høye verdier for c-peptid uten å kvalifisere til diagnosen svangerskapsdiabetes. I tillegg må man også teste positivt på glukosebelastning for å tilfredsstille kravene til diagnosen.


-

Bare en antakelse siden insulinfølsomheten er kraftig nedsatt, automatisk når man er gravid, enten man er overvektig, lettvekter, gammal, ung, frisk eller ei. Er jo ingen garanti, men er det en gang man er insulinresistent så er det jo da

Sier jo ikke at det er null sjans, men sukkervannstesten gir vel en indikasjon på om man er resistent eller ei? Spesielt om man er KRAFTIG insulinresistent som du antar at HI er?

Det skal ikke så himla høye verdier til for å få påvist svangerskapsdiabetes, men det er forskjell på hva slags veiledning man får.

__________________

Sist redigert av nellie : 06-04-11 kl 21:07.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:08   #13
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Sier jo ikke at det er null sjans, men sukkervannstesten gir vel en indikasjon på om man er resistent eller ei?

Joda, det er riktig - det kan den! Men, det som er synd, er at de offisielle grenseverdiene for normalt c-peptidnivå er kunstig høye.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:14   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Joda, det er riktig - det kan den! Men, det som er synd, er at de offisielle grenseverdiene for normalt c-peptidnivå er kunstig høye.


-

De varierer veldig fra sykehus til sykehus også.. veldig rart at de ikke har en standardverdi, men.. Man får ikke enten påvist svangerskapsdiabetes eller ei. Man får også beskjed om man ligger og vaker rundt grenseland. Jeg fikk ikke påvist svangerskapsdiabetes, men fikk beskjed om at jeg ikke var langt unna og fikk tilbud om kostholdsveiledning pluss tre vekstestimeringer likevel.

Hva er den riktige grensa for C-peptid da?

Sorry trådkupping.. bare litt nysgjerrig på dette. Jeg tror ikke jeg er insulinresistent siden jeg går ned om jeg spiser hundreogørti karbohydrater, så lenge jeg spiser lite nok. Har ingen indikasjoner på det, bortsett fra at jeg er feit. Er alle overvektige resistente?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:20   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

De varierer veldig fra sykehus til sykehus også.. veldig rart at de ikke har en standardverdi, men.. Man får ikke enten påvist svangerskapsdiabetes eller ei. Man får også beskjed om man ligger og vaker rundt grenseland. Jeg fikk ikke påvist svangerskapsdiabetes, men fikk beskjed om at jeg ikke var langt unna og fikk tilbud om kostholdsveiledning pluss tre vekstestimeringer likevel.

Hva er den riktige grensa for C-peptid da?

Sorry trådkupping.. bare litt nysgjerrig på dette. Jeg tror ikke jeg er insulinresistent siden jeg går ned om jeg spiser hundreogørti karbohydrater, så lenge jeg spiser lite nok. Har ingen indikasjoner på det, bortsett fra at jeg er feit. Er alle overvektige resistente?

Jeg var radmager i alle år før jeg ble gravid. Som gravid gikk jeg opp mange kilo (40 kg) og fikk påvist svangerskapsdiabetes og har siden siste fødsel vært tjukk. Kiloene sitter som spikret fast.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:04   #16
cecmur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 30
cecmur er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

De varierer veldig fra sykehus til sykehus også.. veldig rart at de ikke har en standardverdi, men.. Man får ikke enten påvist svangerskapsdiabetes eller ei. Man får også beskjed om man ligger og vaker rundt grenseland. Jeg fikk ikke påvist svangerskapsdiabetes, men fikk beskjed om at jeg ikke var langt unna og fikk tilbud om kostholdsveiledning pluss tre vekstestimeringer likevel.

Hva er den riktige grensa for C-peptid da?

Sorry trådkupping.. bare litt nysgjerrig på dette. Jeg tror ikke jeg er insulinresistent siden jeg går ned om jeg spiser hundreogørti karbohydrater, så lenge jeg spiser lite nok. Har ingen indikasjoner på det, bortsett fra at jeg er feit. Er alle overvektige resistente?

Står litt om dette her

Ellers er trådkupping helt greit, lærer så lenge man lever og dette har jeg ikke så mye greie på fra før likevel, men gjør forståelsen av lavkarbo mat enda større:-)

cecmur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gjør jeg noe galt? :-/ Julie Generell diskusjon 8 29-08-10 16:29
Hva gjør jeg galt? Summergirl Ketolysekuren 30 17-01-09 01:36
Hva gjør jeg galt???? fijibliz Spørsmål og svar 3 13-10-08 10:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no