Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-06, 18:46   #1
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Nå har jeg ikke gått ned noe særlig på en stund, og begynner å lure på om jeg spiser for lite. Jeg brukte vektklubb.no en stund (tror det var den i hvert fall ) og når trening og aktiviteter var trukket fra lå jeg ofte rundt 800-900 kalorier pr dag..! Det er jo altfor lite!

Hvor mye bør jeg innta for å få i gang forbrenningen? Regner med jeg går på sparebluss... er 173 cm høy og veier nå ca 75,5.

Også trenger jeg tips til hvordan jeg skal klare å få i meg mer mat. Jeg spiser frokost ca 8:30, deretter lunsj i 12:30-tiden, middag mellom 16:30 og 18:00 som regel. Det er ikke mulig å dele opp lunsjtiden. Syns jeg spiser nok til hvert måltid, er litt sulten til middag innimellom. Uff, dette er vanskelig...

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 20:50   #2
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Hva med å legge inn noen mellommåltider? Feks eple og nøtter, eller gulrøtter og nøtter, 0.1 yoghurt med müsli eller cottage cheese, babybel og frukt, en bar...?

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 21:49   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Dersom du sørger for å ha nok proteiner og fett i måltidene, så blir du ikke så fort sulten igjen. Og nøtter i mellom fungerer godt, fordi det har både fett og proteiner og litt karber i seg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 09:55   #4
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Problemet er at jeg ikke har mulighet til å ta mellommåltider mens jeg er på jobb... kan ikke stå i butikken og spise. Ellers hadde det jo ikke vært noe problem. Synes også jeg har nok proteiner til hvert måltid, det går tross alt 3-4 timer mellom hver gang og jeg er av de som blir fort sulten igjen. Det irriterer meg at jeg ikke kan spise mer på jobb... men det er helt umulig for vi må være minst 3 stk i butikken til enhver tid og da må alle andre "stille opp", pluss at jeg egentlig ikke har rett på noe matpause engang...

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 09:58   #5
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Hva med et ekstra måltid etter middag. Du skriver jo at du spiser middag i 18 tiden...

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 12:55   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Jeg antar at du følger et lavkalori opplegg. Gjør det enkelt spis mer mat i de måltidene du har, kutt ut raske karbs og spis mye fett og protein i stedet Så skal du se at du blir både mett og går ned i vekt.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 15:05   #7
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

Jeg antar at du følger et lavkalori opplegg. Gjør det enkelt spis mer mat i de måltidene du har, kutt ut raske karbs og spis mye fett og protein i stedet Så skal du se at du blir både mett og går ned i vekt.

Ville jeg vært her hvis jeg fulgte et lavkaloriopplegg? Det gjør jeg nemlig aldeles ikke. Men jeg har et noget ustabilt blodsukker, og når jeg blir sulten, ja da dukker det i kjelleren og jeg blir kvalm og uvel *sånn* (knips).

Et måltid til etter middag, ja, men er det ikke en "regel" som sier at man ikke skal spise etter kl 8-9 på kvelden?

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 15:12   #8
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Mint, her.

Ville jeg vært her hvis jeg fulgte et lavkaloriopplegg? Det gjør jeg nemlig aldeles ikke. Men jeg har et noget ustabilt blodsukker, og når jeg blir sulten, ja da dukker det i kjelleren og jeg blir kvalm og uvel *sånn* (knips).

Et måltid til etter middag, ja, men er det ikke en "regel" som sier at man ikke skal spise etter kl 8-9 på kvelden?

tror det har det på andre dietter,men hvis du går på lavkarbo så har det vist ingenting å si

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 16:19   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Mint, her.

Ville jeg vært her hvis jeg fulgte et lavkaloriopplegg? Det gjør jeg nemlig aldeles ikke. Men jeg har et noget ustabilt blodsukker, og når jeg blir sulten, ja da dukker det i kjelleren og jeg blir kvalm og uvel *sånn* (knips).

Et måltid til etter middag, ja, men er det ikke en "regel" som sier at man ikke skal spise etter kl 8-9 på kvelden?

Bare for å ha sagt det, så er det mange her inne som følger lavkaloriopplegg men som allikevel er her fordi de trives ... Og jeg trodde også at du fulgte lavkalori siden du skrev så mye om det i den første posten din !

Hvor mye du må spise for å få igang forbrenningen er ikke godt å si. Det finnes iallefall ikke noe fasit svar.

Om du har ustabilt blodsukker er det et tegn på at du (ialefall en stund) ikke har spist riktig. Men det sier du jo selv også. At du spiser for lite. Det jeg lurer på er om du kan sette opp en "plan". Når du spiser og hva du spiser. Da er det lettere å se hvor det kan lure inn et måltid til. Det er ikke sikkert det er så vanskelig. Det viktigste er innholdet i måltidet. Dvs. at du får i deg NOK. Om du ikke går for lang tid mellom måltidene vil blodsukkeret ditt stabilisere seg også. Start med en kraftig frokost før du går på jobb. Passer du på å få deg nok fett og proteiner NÅR du spiser vil du garantert ikke bli så fort sulten. Det hjelper ikke så spise "lettmat" som du blir sulten av med en gang !

Skjønner at det ikke er så greitt å spise i butikken. Men du bør uansett aldri gå mer enn 6 våkne timer uten mat. (Nå vet jeg ikke hva slags jobb du har, men i følge arbeidsmuljøloven har du krav på pause om du jobber over 5,5 timer. Pausene skal tilsammen være på 1/2 time om arbeidstiden er minst 8 timer. Om du ikke fritt kan forlate arbeidsplassen i pausen og det ikke finnes pauserom, skal pausen regnes som en del av arbeidstiden.)

Det er ingen "regel" som sier at en ikke skal spise etter et bestemt klokkelsett - det er helst gamle "myter" det der. Slik folk jobber og lever i moderne tid er det ikke alltid mulig heller å ha et slikt rigid system. Det anbefales ikke å spise et tungt måltid mindre enn to timer før du skal legge deg. Men det har helst med søvnkvaliteten å gjøre. Man sover dårligere når magen jobber. Du må spise dine måltider når det passer DIN livsstil.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 21:04   #10
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Jeg mener nå at mellomåltider ikke er nødvendig på et lavkarbokosthold, man skal ikke ''beite'' på kjøtt, men det er etter min egen erfaring. Hvis du har problemer med lavt blodsukker mellom måltidene kan det det kanskje komme av sånne lettbruser eller kaffe, hvis du drikker det, de gir deg svært ofte en falsk sultfølelse, og dermed lavt blodsukker.

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 14:56   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

det kommer jo an på hvilken butikk du jobber på også da, men som Nille sier har du krav på matpause om du jobber over 5,5 timer. Jeg har betalt matpause på jobb, noe som betyr at jeg må spise maten min på jobb, og ikke får forlate avdelingen jeg jobber på, jeg kan risikere å måtte gå inn og jobbe i matpausen min, men jeg får jo gå tilbake og spise ferdig etterpå da..

Du kan jo alltids ha et par babybel oster i veska og spise sånn innimellom når du er på jobb... tar ikke så lang tid å finne fram, og du kan jo spise de litt diskret...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 09:51   #12
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Skal vi se, her er en ca matliste:
Frokost 8:30: 3/4 frokostpannekake + et par dl jordbær, vann + multivitaminer
Lunsj 12:30 (kan variere litt): Salat med kylling, vann
Mellom: 1 babybel eller 1 kiwi
Middag 17:00: Etellerannet med kjøtt (vi er ikke noe flinke til å spise fisk her i huset ), vann

Kanskje noe frukt senere på kvelden. For tiden har jeg dilla på kiwi.

Hva tror dere?

Ang arbeidstid og matpause, så har jeg ikke betalt pause. Jobber bare 6 timer om dagen så da blir det 5,5 timer tilsammen, altså akkurat nok til at jeg får den pausen. Hvis jeg ikke tar feil?

Det er helt umulig å småspise noe mens jeg er i selve butikken. Pauserommet ligger i et annet hus og innebærer opp- og igjenlåsing av x antall dører, så jeg kan ikke fly dit hele tiden. Det går utover de andre som må stå alene nede i butikken. Dessuten har vi jo det ene "5minuttet" hvor jeg akkurat rekker å trøkke i meg en kiwi eller noen valnøtter. Burde vi kanskje forskyve middagen til senere på kvelden? Da kunne jeg jo fått spist et mellommåltid rett etter at jeg kommer fra jobb... Vanskelig dette, syns jeg!

Takk for svar, alle sammen!

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:02   #13
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

spis hele pannekaka,Kansje må du redusere på jordbærene. Pannekaka inneholder vel noe søtstoff og noen blir sultne av enkelte søtstoff.
Så vurder å skift frokost, spis egg og bacon til frokost 3 egg og 3-5 skiver bacon burde holde til lunch.

Lunch: ta med omelett hjemme fra og spis kald . evnt ha 2 kokte egg med deg som du spiser sammen med kylingen og salaten. Husk å bruk rikelig olje på salaten.

mellom: nøtter eller mandler.

middag. ok, bare spis mer.

Løsningen er altså spise mer i hvert enkelt måltid og helst mer fett og mindre karbs for å holde et stabilt blodsukker.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 15:33   #14
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

spis nøtter og mandler og litt CC til kvelds da vel??

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 18:31   #15
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

spis hele pannekaka,Kansje må du redusere på jordbærene. Pannekaka inneholder vel noe søtstoff og noen blir sultne av enkelte søtstoff.
Så vurder å skift frokost, spis egg og bacon til frokost 3 egg og 3-5 skiver bacon burde holde til lunch.

Lunch: ta med omelett hjemme fra og spis kald . evnt ha 2 kokte egg med deg som du spiser sammen med kylingen og salaten. Husk å bruk rikelig olje på salaten.

mellom: nøtter eller mandler.

middag. ok, bare spis mer.

Løsningen er altså spise mer i hvert enkelt måltid og helst mer fett og mindre karbs for å holde et stabilt blodsukker.

Hm, ja kanskje jeg skal prøve å få ned hele pannakaka. Er veldig småspist på morgenen fordi jeg alltid er så kvalm (alltid hatt det sånn) så jeg sliter litt med den, men det går seg vel til. Nå i det siste har jeg vært veldig lei av egg og har derfor spist litt andre ting, det er vel på tide å gjeninnføre egg igjen.

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 19:13   #16
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Ta deg god tid til frokosten, så du slipper å hive den i deg, kanskje det blir lettere?

Jeg vet ikke, for jeg har aldri vært spesielt småspist om morgenen ...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 19:31   #17
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

vet ikke helt hvilken filosofi du følger jeg nå da (sjekka ikke) men om du er sånn ca fedon, så kan du jo spise fiberrik til frokost. Det er ikke så mye i mengde, men metter godt og holder lenge...


og jeg synes du skal spise noe etter kl 17...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 20:01   #18
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

vet ikke helt hvilken filosofi du følger jeg nå da (sjekka ikke) men om du er sånn ca fedon, så kan du jo spise fiberrik til frokost. Det er ikke så mye i mengde, men metter godt og holder lenge...


og jeg synes du skal spise noe etter kl 17...

Jeg spiste endel fiberrik og knekkebrød uten gjær (fiber) en periode, men går da ikke ned, så det har jeg måttet kutte ut dessverre.

Jeg prøver å innta kun frukt etter middagen.

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 20:12   #19
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

en del stopper vektnedgangen ved å spise mye frukt også da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 20:23   #20
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

en del stopper vektnedgangen ved å spise mye frukt også da...

Hvor mye er mye da? Jeg spiser kanskje 3 kiwi pr dag nå. Har ikke vært flink til å få i meg frukt før inntil nylig.

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 20:31   #21
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

kansje du kan prøve å spise fiber rik og heller kutte frukten..jeg spiser fiber rik hver dag og går ned men ikke noe frukt..bare i tillfelle sleit litt med frokosten jeg også i begynnelsen..liker absolutt ikke frokost..men den ene fiber riken glir rett ned og metter uutrolig bra

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 20:43   #22
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

kommer også an på frukta da. Er jo bedre med bær enn frukt egentlig...
må finnes en oversikt over dette et sted

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 20:51   #23
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

kansje du kan prøve å spise fiber rik og heller kutte frukten..jeg spiser fiber rik hver dag og går ned men ikke noe frukt..bare i tillfelle sleit litt med frokosten jeg også i begynnelsen..liker absolutt ikke frokost..men den ene fiber riken glir rett ned og metter uutrolig bra

Problemet er at om jeg skal bli tilstrekkelig mett til at jeg ikke blir sulten igjen etter en halvtime, må jeg spise minst 3 fiberrik med haugevis av pålegg på. Stor magesekk serru´. Men jeg kunne jo prøvd. Er lenge siden jeg har spist fiberrik nå, det gikk i fiberknekkebrød en periode til jeg ble lei det også.

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 08:12   #24
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Skikkelig smoothie eller frokostpannekake skulle mette tilstrekkelig til lunsj

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:17   #25
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg spiser ikke nok! Noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Skikkelig smoothie eller frokostpannekake skulle mette tilstrekkelig til lunsj

Ja, det metter rikelig. Det er ikke det som er problemet. Problemet er at jeg spiser kanskje bare 3 måltider pr dag, og jeg går ikke ned selv om jeg følger "dietten" slavisk (Lindbergs filosofi). Stoffskiftet er normalt, så det er ikke der det ligger. Synes det er så vanskelig å få tid til enda mer mat.

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no