Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spiser jeg nok grønnsaker?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-10, 16:59   #1
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Spiser jeg nok grønnsaker?

Får i meg ca.en tomat,litt salatblad,og avogtil noe broccoli,iløpet av en dag. Hvor mye BØR en ha? For det kan vel bli for lite?
Og apropos karbohydrater,-hvis en får for lite i seg av det,vil vekta stoppe litt? Jeg mistenker at jeg spiser for lite karbo...
Det går mye på egg her i hus.

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 17:16   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg nok grønnsaker?

Her ser du litt om hvor mye grønnsaker man faktisk kan spise i løpet av en dag, myyye og ikke minst variert

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:00   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg nok grønnsaker?

Det spørs jo hvilken filosofi du følger... Når det er din egen, så er du din egen sjef. Skaldeman er jo veldig lite grønnsaker. Jeg begynte egentlig på ketolyse, men jeg er vel egentlig mer skaldeman av meg. Jeg spiser av og til masse grønnsaker og noen dager spiser jeg ingen grønnsaker i det hele tatt.

Og angående det med at vekta stopper opp ved for lite grønnsaker, så har jeg sett flere svarer det her, men logikken min (og skaldeman) sier det motsatte. Jo færre karbohydrater du spiser, jo mer ketoner må kroppen lage. Produksjonen av ketoner krever mye energi og dermed bør man jo gå mer ned i vekt jo færre karbohydrater man spiser.

Spiser du utelukket kjøtt (inkludert innmat), fisk, muslinger (krom), egg, nøtter og meieriprodukter kan du klare å få i deg alle vitaminene og mineralene vi trenger bortsett fra c-vitamin. Og 35g rød eller gul paprika dekker dagsbehovet av c-vitamin.

Men for variasjonens del så gjør det godt å kunne spise litt grønnsaker.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye grønnsaker spiser dere? Almyrida Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 08-01-10 13:35
Grønnsaker ... Sina Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 06-01-10 19:57
Hvor mye grønnsaker spiser dere? mirafoli Ketolysekuren 29 19-03-09 08:36
Hvor mye grønnsaker spiser dere på ketolyse? MoaMoa Ketolysekuren 1 10-10-08 19:04
Spiser jeg for mye grønnsaker? Heksehilda Lavkarbo generelt 5 21-07-05 12:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no