Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Små pene glass og flasker?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-10, 12:31   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Små pene glass og flasker?

Jeg fikk plutselig en ide til gaver barna kan lage selv. Små kaker/makroner med sukrin isteden for sukker? Evnt konfektkuler rullet av havregryn, kokosmasse, sukrin, smør og kakao.

Og jeg skulle ha en ganske så liten flaske for å lage ekte vaniljeessens. Ikke det vanilin-skvipet vi kjøper.

Hvor får man tak i sånt da? Jeg kan jo samle glass selv, men da blir det til julen 2012! Vi kjøper så lite matvarer på glass.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 12:35   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Små pene glass og flasker?

Da jeg laga vaniljeekstrakt kjøpte jeg små pipetteflasker på apoteket og fyllt i Da blir det lett å dosere dråpene også

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 12:43   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Små pene glass og flasker?

Må presisere at glassene ikke trenger å være pittesmå, men skulle vært lave og vide. Jeg tenkte barna kan pynte glassene selv. Slik som dette f.eks? http://fossestua.blogspot.com/2010/1...kser-del2.html
Eller klassisk med rødrutet stoff over lokket...

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 13:09   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Små pene glass og flasker?

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Må presisere at glassene ikke trenger å være pittesmå, men skulle vært lave og vide. Jeg tenkte barna kan pynte glassene selv. Slik som dette f.eks? http://fossestua.blogspot.com/2010/1...kser-del2.html
Eller klassisk med rødrutet stoff over lokket...

Ikea har alt:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50081452

Disse har riktignok lokk med håndtak oppå og gjør seg vel dårlig med stofftrekk, men de har kanskje noen flate også. Jernia har også syltetøyglass om høsten og har sikkert noen på lageret fremdeles. De har vel sånne fine med ordentlige glasslokk med metall-ring og gummipakning (ikke Norges-glass).

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 13:49   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Små pene glass og flasker?

Plasser jeg har kjøpt slike glass: Ikea, Europris, Nille, Jernia, Tilbords (men det er lenge siden, mange år), Meny eller Ica maxi (husker ikke hvilken, men en av de store butikkene med masse utvalg), coop obs.
Jeg lager konfekt og har med meg i gave hvis vi er bedt plasser før jul o.l. I fjor laget jeg både sukkervarianter og uten, men jeg brukte splenda i stedet for sukring. SUkrinen har en tendens til å bli krystallisert syns jeg. Sikkert bedre med melisen i såfall.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 15:37   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Små pene glass og flasker?

søstrene Grene har sånne små søte med sånn gammeldags syltetøylokk med metallhendel på... (UTROLIG god til å forklare...)

Disse er smale og høye, ikke lave og brede. 7 kr stk eller no sånt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:21   #7
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Små pene glass og flasker?

Takk for svar alle sammen!
Det blir vel IKEA, for da kan barna være i Småland så jeg får litt tid til å se meg om. Selv om 19,- var ganske spenstig pris. Ser dere ei tjukk dame på hodet i en glasscontainer i Trondheim...

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Glass Kolve Annen mat 0 11-09-10 20:51
Pene klær 50/52 selges Impulsiw Spørsmål og svar 3 06-08-10 18:32
Karboinnhold i et glass rødvin? Mumse Ketolysekuren 32 24-05-10 20:02
Tok meg et glass rødvin ikveld ... hoppetussa Spørsmål og svar 15 04-04-10 20:58
Eat light Cola Flasker rsy Lavkarbo generelt 3 06-07-05 19:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no