Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Spiser dere middag sammen med barna?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-05, 15:44   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Spiser dere middag sammen med barna?

Ser ut som det er en smart ting å gjøre:

Sitat:

.....Samtidig blir det konsumert mindre fritert mat, brus og matvarer som inneholder transefett, sammenlignet med familier der felles middag ikke er noe fast tradisjon. Tidligere studier viser også at barn som tilbringer tid rundt middagsbordet sammen med sine foreldre og søsken, gjør det generelt bedre på skolen og har mindre sannsynlighet for å begynne å røyke og misbruke alkohol og narkotika.....


Kilde: http://www.dagbladet.no/dinside/2005/06/08/434113.html

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 08-06-05, 15:57   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Da har vi begynt bra da...

  Svar med sitat
Gammel 08-06-05, 17:45   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

jepp! Middagen er dagens lille høydepunkt for mine slyngelbengler, og lille knuppen koser seg også ved bordet.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 08-06-05, 21:41   #4
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Jepp, og det har vi gjort i 15 år!

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 08-06-05, 22:52   #5
bibba
Medlem
 
bibba sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nord i landet
Innlegg: 96
bibba er en juvelbibba er en juvelbibba er en juvel

Her har mamsen (jeg) sagt: Ved middagen skal alle være samlet. En tradisjon jeg har tatt med meg fra min barndom som jeg har satt pris på.

Dette har vi hatt i alle år. Og ved middagsbordet er det barnas (3 stk) tid, da forteller de hva de har opplevd på skolen, hva som skal skje på ettermiddagen, og hvem som skal gjøre hva. Om lekser, om uhell, om alt som opptar dem.

Når de er ferdige, og forlatt bordet, da har mannen og jeg snakket om hva vi har opplevd i løpet av dagen og hva som skjer utover ettermidddagen/kvelden, og prøver å sy sammen kjøring hvis det er aktiviter som skal skje utenom de faste treningene.

Ungene har satt utrolig stor pris på dette opplegget etterhvert som de ble større. Det er dagens "høydepunkt", for det er som regel det eneste måltiden i døgnet at vi er samla.

Dette er etter min mening en kjempefin tradisjon.

Derfor når jeg har sett programmet på TVNorge (tror jeg) om de ungene som trengte oppdragelse, var jeg helt sjokkert. Det går ikke ann tenkte jeg, men det gjorde hvis det.Jeg er rystet.

__________________
solen skinner alltid
der jeg helst vil være.
hvorfor det??
bibba
bibba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hver Svar med sitat
Gammel 09-06-05, 03:07   #6
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Alltid samlet til middag, frokost og kvelds. det har vært en selvfølge for oss men jeg vet om de som ikke har det sånn. Hadde overnattingsgjest en gang og hun var sjokkert over at alle spiste frokost før skole og arbeid.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 09-06-05, 11:37   #7
Lynx Lynx
Medlem
 
Lynx Lynx sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: på et lite rom på 666 dm2, foran en dataskjerm.
Innlegg: 64
Lynx Lynx har en fantastisk aura rundt segLynx Lynx har en fantastisk aura rundt seg

ja

alltid sammen, ved bordet, selv om vi har forskjellig kosthold. Noe som har vært en kamp for guttungen har ALDRI villet spise middag

gaupe

__________________


Jeg prøver igjen etter babyen.


"Jeg kan forestille meg viktigere ting folk kan gjøre enn å bekymre seg over formen på magen. "
Mary Steenburgen
Lynx Lynx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alt som fungerer.. så lenge det er lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-05, 12:04   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det har vært dårlig stell med å sitte ned ved frokostbordet hjemme hos oss. Hjemmefra var jeg vant til at vi gjorde det. FØR skole og jobb og ikke bare i helgene. Da jeg selv ble forelder ble det ikke så lett å gjennomføre felles frokost. Litt vanskelig å få de andre til å stå opp i 4-5 tida når jeg skulle på jobb kl. 0600.

MEN - Middager har vi alltid spist sammen, - med unntak av når jeg har hatt kveldsvakt. Og vi har alltid hat et varmt måltid (før). En av min sønns kamerater sa en gang: "Det er så kjekt å spise middag hos dere, for dere har alltid varm mat". Sambo og jeg spiser middag sammen så sant jobb tillater (fremdeles disse kvedsvaktene da...).

I helgene er det ALLTID frokost i fellesskap. Gjerne med venner/familie på frokostbesøk. Hver lørdag spiser vi frokost hos svigers - hele familien. Det er veldig koselig syns vi...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-06-05, 12:07   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hjemme hos oss var middagen "hellig" den spiste vi hjemme og det satte jeg pris på selv om jeg innimellom heller ville ut med veninner

frokost sammen i helgene

det er noe jeg selv ønsker å videreføre så mye som mulig
but time will show

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
er du sukkerslave? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 4 26-01-05 18:26
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no