Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ingen fremgang what so ever ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-10, 12:15   #26
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

ja, men jeg er ikke sulten, og når jeg ikke er sulten, så har jeg ikke lyst på noe...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 13:20   #27
Nakkinekki
Medlem
 
Nakkinekki sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Nes i Akershus
Alder: 52
Innlegg: 136
Nakkinekki har en fantastisk aura rundt segNakkinekki har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Trodde ikke en kunne drikke noe light brus når en gikk på Ketolysedietten?

Er det ikke slik at kunstig sukker = sukker?
Mindre kcal, men det blir likevel behandlet som sukker av kroppen/hjernen vår?

__________________





Nakkinekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 13:38   #28
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

de siste 2 ukene har alt stått stille... ingen cm, og vekten har gått litt opp igjen... jeg spiser kun det jeg skal, og drikker 1,5 til 2 liter vann hver dag + 1,5 liter pepsi max...
nå er jeg så lei at jeg lurer på å bare gi opp!

Jeg vet at andre allerede har poengtert at snitt-vekttapet ditt er helt strålende. At vekten har gått litt opp nå, er du sikker på at det ikke er relatert til menstruasjonssyklus, eller evt noe ekstra salt i maten?

Utålmodighet forstår jeg godt, men jeg synes ikke det er noe galt med vekttapet ditt i det hele tatt - to ukers stillstand er "ingenting", i det lange løp. Du har ikke holdt på så lenge heller, kanskje kroppen din bare har brukt tiden på å rydde i eksisterende ubalanser og sånt før den er klar for å slippe flere kilo?

Ikke gi opp noe som virker, tross alt. Stå på!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 14:27   #29
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Tenk etter, har noe forandret seg i kostholdet ditt de siste to ukene? Hva som helst...en ny ingrediens, et nytt favorittmåltid, annen drikke....what ever.
Eller har noe forandret seg ellers i livet ditt de siste to ukene, mere stress, annen døgnrytme, skjedd noe spes. som er litt masete.

Det er så utrolig mange ting som kan spille en rolle, og noen ganger er det helt umulig å finne ut av det.
Men, det er ikke alltid det er noe å finne ut av heller, kroppen er som den er, enten vi er drittleie eller ikke.
Den trenger pauser, for å kjenne etter..."er alt ok nå, kan jeg avstå fra litt lagret fett?".

Mulig det kan være en ide å se litt på mengden ost og fløte....bare MULIG altså, men noen må redusere/fjerne det fra kosten for å oppnå resultater.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 15:59   #30
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

jeg har ikke mensen, så er ikke noe der... jeg har blitt veldig glad i sukkerfri sjokolade da... og pistasj-nøtter... hm... men det er jo ting jeg har hørt er greit...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 16:08   #31
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

jeg har ikke mensen, så er ikke noe der... jeg har blitt veldig glad i sukkerfri sjokolade da... og pistasj-nøtter... hm... men det er jo ting jeg har hørt er greit...

Ai, der ja. Sukkerfri sjokolade er det slett ikke alle som kan kombinere med vektnedgang, og pistasjenøtter inneholder ganske mye karbohydrater - 16g per 100g, eller noe i den dur. I tillegg er nøtter i seg selv en partystopper for veldig mange.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 20:57   #32
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Hei,

Må bare si at jeg er også en av de som har gitt opp nå. Jeg gikk på streng ketolyse i 1 måned i juni. Gikk først ned 2 kilo og gikk opp igjen. Dro på ferie, spiste litt karber og gikk opp ett kilo. Kom tilbake fra ferie, tenkte å gi ketolyse et siste forsøk, men har nå, etter fire uker, ikke gått ned et gram. I dag har jeg derfor besluttet at jeg skal prøve en blanding av lavkarbo og Grete Roede. (GR har alltid fungert for meg før.) Jeg kommer til å kutte kraftig ned på fettet og øke litt på karbene ved å spise gulrøtter, litt frukt og rugbrød (det harde "mursteinsbrødet" i tynne skiver 22 karber pr. skive). Kommer også til å begrense mengden av mat og tenker å ligge på et kaloriinntak på 1300-1500.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:25   #33
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Hei,

Må bare si at jeg er også en av de som har gitt opp nå. Jeg gikk på streng ketolyse i 1 måned i juni. Gikk først ned 2 kilo og gikk opp igjen. Dro på ferie, spiste litt karber og gikk opp ett kilo. Kom tilbake fra ferie, tenkte å gi ketolyse et siste forsøk, men har nå, etter fire uker, ikke gått ned et gram. I dag har jeg derfor besluttet at jeg skal prøve en blanding av lavkarbo og Grete Roede. (GR har alltid fungert for meg før.) Jeg kommer til å kutte kraftig ned på fettet og øke litt på karbene ved å spise gulrøtter, litt frukt og rugbrød (det harde "mursteinsbrødet" i tynne skiver 22 karber pr. skive). Kommer også til å begrense mengden av mat og tenker å ligge på et kaloriinntak på 1300-1500.

Hva med å prøve mere spis-deg-slank? Jeg måtte også kutte kcaloriene - men har ikke gjort det på bekostning av fettet! Lavkarbo+GR - fett -> er ikke lengre noe lavkarbo! Send meg en PM -så kan jeg kanskje overtale til å følge en mer lavkarbo - lavkcal som kan fungere? Du har totalt sett holdt på i "bare" 8 uker - jeg gikk 6 MND uten å gå ned i vekt...
Det er flere her som har måttet endre lavkarbo-retning for å få til vektnedgang - ganske mange faktisk http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36332

Min påstand er at du ikke trenger å la være å spise lavkarbo om du kutter kcalorier - det er jeg et levende bevis på! Jeg går nå ned litt under et kg i uka .... ligger på rundt 1500 kcal om dagen og spiser MASSE fett i maten min - akkurat slik man skal på lavkarbo

Jeg gikk på GR før lavkarbo - med 1500 kcal om dagen og gikk ikke ned ETT GRAM - derav overgang til lavkarbo Nå spiser jeg like mye kcal og har fin vektnedgang

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 22:28   #34
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Det som er rart er at jeg har, de siste fire ukene, ligger på et kaloriinntak på rundt 1500 kcal og vært i ketose. Vanligvis pleier jeg å gå ned 1/2 kilo i uken med samme kaloriinntak på høykarbo! Har ikke gått ned er gram nå og skjønner ingenting. Når jeg i tillegg ikke har merket noe til de helsegevinstene dere snakker om, så tror jeg kanskje ikke ketose funker for meg. Som jeg sa så kommer jeg til å fortsette på lavkarbo og kaloritelling. Kommer til å ligge på et karbenivå på rundt 100. Når jeg tenker meg om så er det noe slikt jeg har hatt når jeg har gått på GR før siden jeg da bare har spist rugbrød (1 skive a 100 kcal og 22 karber til frokost og 1 til lunsj) som brødmat og kun 100 g pasta/ris/potet. Nå kommer jeg til å kutte ut ris/pasta/potet og heller spise litt frukt. Fett kommer jeg til å kutte ut. Dette har funket veldig bra mange ganger før. :-)

Ps. Jeg skal ikke ned mer enn 5-6 kilo og er ikke overvektig pr. Def. :-)



Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hva med å prøve mere spis-deg-slank? Jeg måtte også kutte kcaloriene - men har ikke gjort det på bekostning av fettet! Lavkarbo+GR - fett -> er ikke lengre noe lavkarbo! Send meg en PM -så kan jeg kanskje overtale til å følge en mer lavkarbo - lavkcal som kan fungere? Du har totalt sett holdt på i "bare" 8 uker - jeg gikk 6 MND uten å gå ned i vekt...
Det er flere her som har måttet endre lavkarbo-retning for å få til vektnedgang - ganske mange faktisk http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36332

Min påstand er at du ikke trenger å la være å spise lavkarbo om du kutter kcalorier - det er jeg et levende bevis på! Jeg går nå ned litt under et kg i uka .... ligger på rundt 1500 kcal om dagen og spiser MASSE fett i maten min - akkurat slik man skal på lavkarbo

Jeg gikk på GR før lavkarbo - med 1500 kcal om dagen og gikk ikke ned ETT GRAM - derav overgang til lavkarbo Nå spiser jeg like mye kcal og har fin vektnedgang

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 22:53   #35
Tomsverden
Medlem
 
Tomsverden sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Asker/Oslo
Alder: 41
Innlegg: 190
Tomsverden er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Trener du noe? Evt går en tur på ca 30 - 45 min? Det hjalp meg masse da vekten min stagnerte.

__________________
Min Journal -> http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35177 Min blogg -> http://Tomsverden.blogg.no
Tomsverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PSFM - Egen definert! Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 07:46   #36
Sihette
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 28
Sihette er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Føler med deg - har det akkuratt likt.Og det er deprimerende - måtte selv gråte en skvett i morges....Gjør alt etter boka - har ingen utskeilser og har gått OPP 1 kg den siste ukenMEN eg skal ikke gi opp ennå Lykke til videre iallefall!!!

Sihette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:42   #37
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

da får jeg la være å spise nøtter og sjokolade ett par uker da, og se om noe forandres pga det... men jeg spiser litt tyrkisk yoghurt med litt funlight oppi... det er ok, sant?

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:59   #38
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen fremgang what so ever ...

Hehe, jeg aner ikke hva som er i tyrkisk youghurt jeg.

Men det tegner seg et bilde av at du ikke kvalifiserer alt som du spiser som mat. Alt teller selvfølgelig om vi skal hjelpe deg med dagsmenyer, og om du ikke har lista alt opp inkludert drikke, snacks og vitaminer, samt pommes fra naboens tallerken (de teller også dessverre) så famler vi litt i blinde og gir deg feil råd. En komplett dagsmeny over en viss tid er lurt. Lag en journal inne på journalene er lurt, da får du fine tilbakemeldinger.

En viktig ting er også om du har hatt en viss forhistorie i slankeverden før livsstilsendringen (kommer du rett fra GR eller lavkalori-lavfett?), samt om du trives med denne kostholdsendringen? Om det er digg å spise slik og ikke være sulten, så kan du jo holde på en stund og se om det slipper?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Wow! (Fremgang!) Flisa Ketolysekuren 4 18-08-08 13:06
Ingen på OE? Pluto i magen min:) Optimal Ernæring 7 26-04-08 21:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no