Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spørsmål (om polyoler)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-09, 11:56   #1
storemor
Juniormedlem
 
storemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 23
storemor er på en erverdig vei
Question

Spørsmål (om polyoler)

Er poyoler ok på ketolyse kuren? Er litt usikker på hvilke søtstoffer man kan spise.

__________________
Storemor
storemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 16:17   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål

Opprinnelig lagt inn av storemor, her.

Er poyoler ok på ketolyse kuren? Er litt usikker på hvilke søtstoffer man kan spise.

Polyoler er fellesbetegnelse på sukkeralkoholer og er i utgangspunktet ok på ketolyse.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 20:34   #3
Spitsy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 11
Spitsy er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål

Eg var i ketose søndagen men er ikke i ketose i dag. Spiser mellom 9 - 13 karbs for dag. Men, har spist atkins sin sjokolade som er god del polyoler i (sukkeralkohol) og nå er ikke i ketose lenger. Og det kan da være grunnen? Er skikkelig surt, for eg trodde dem var lov. Er så utrolig grett å bare spise enn sånn når man er på lang tur lissom.

Spitsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 21:03   #4
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Spitsy, her.

Eg var i ketose søndagen men er ikke i ketose i dag. Spiser mellom 9 - 13 karbs for dag. Men, har spist atkins sin sjokolade som er god del polyoler i (sukkeralkohol) og nå er ikke i ketose lenger. Og det kan da være grunnen? Er skikkelig surt, for eg trodde dem var lov. Er så utrolig grett å bare spise enn sånn når man er på lang tur lissom.

Det kan godt være den som er grunnen ja. Noen tåler dem, andre ikke....

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 21:10   #5
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Spørsmål (om polyoler)

Min erfaring med atkins er at vekten stopper veldig opp. Har ikke til nå gått ut av ketose pga dem. Jeg har sluttet helt med de, blir jeg sjokolade sugen, lager jeg sjoko krem.
Prøver å holde meg unna søtsaker, når man har gjort det en stund, går det overrasskende greit. Selv for en sjokoholiker

Jeg mener jeg leste en plass at atkins barene ikke er lov på ketolyse.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 21:39   #6
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Spitsy, her.

Eg var i ketose søndagen men er ikke i ketose i dag. Spiser mellom 9 - 13 karbs for dag. Men, har spist atkins sin sjokolade som er god del polyoler i (sukkeralkohol) og nå er ikke i ketose lenger. Og det kan da være grunnen? Er skikkelig surt, for eg trodde dem var lov. Er så utrolig grett å bare spise enn sånn når man er på lang tur lissom.

Jeg faller ut av ketose av en bar - og,ja, jeg er sikker, har testet det ganske godt. Er surt, for som du sier, er grei "reisemat".

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 17:44   #7
marinor
Juniormedlem
 
marinor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 14
marinor er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål (om polyoler)

Ville bare fortelle at da har jeg prøvd meg ut med ulike godtteri ( litt godtterier må man jo kunne unne seg på lørdager, om man tåler dem da :O) )
Jeg har prøvd ut: vivil cream ( fikk på sukost, men de har dem ikke på alle)
de Bron pepperminte (sunkost)
de Bron Fruit and juice toffees
Atkins bar
Her i huset har ingen av oss ramla ut av ketose :O) Så vi bruker dette som lørdagsgodt :O)

__________________

marinor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Protein-bar med polyoler mofe Lavkarbo generelt 16 18-09-18 00:22
Polyoler og Maltosesirup hjælp Lucky Tess Ketolysekuren 2 08-03-08 17:40
GI spørsmål ... moniq Dr Lindbergs 0 07-08-07 19:43
Et spørsmål Liiiz Ketolysekuren 3 25-06-07 15:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no