Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger hjelp med å finne ut hva jeg kan spise. Lavfett/ lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-10, 09:16   #1
slanky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 94
slanky er på en erverdig vei

Trenger hjelp med å finne ut hva jeg kan spise. Lavfett/ lavkarbo

Hei.
Er det noen som har forslag til hva jeg kan spise? Jeg har gått på lavkarbo/høyfett en stund, men det virker ikke på meg.
Nå vil jeg prøve å redusere fettet.. men hva skal jeg spise da?
Blir svært takknemlig for forslag.

slanky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: david kirsch Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:35   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp med å finne ut hva jeg kan spise. Lavfett/ lavkarbo

Da blir det vel noe à la Fedon Lindberg eller Sofie Hexberg? Jeg er ikke helt sikker på sistnevnte, men jeg bladde litt i boka hennes og da så det ut for meg at hun lå på adskillig flere karber enn et typisk LCHF-kosthold.

LCHF tenker jeg er mindre enn 70 gram karber om dagen.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 12:46   #3
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Trenger hjelp med å finne ut hva jeg kan spise. Lavfett/ lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Da blir det vel noe à la Fedon Lindberg eller Sofie Hexberg? Jeg er ikke helt sikker på sistnevnte, men jeg bladde litt i boka hennes og da så det ut for meg at hun lå på adskillig flere karber enn et typisk LCHF-kosthold.

LCHF tenker jeg er mindre enn 70 gram karber om dagen.

Sofie Hexeberg sier både og egentlig.
Hun mener at noen kanskje må leve på så lite som 20 gram karbo/dag, mens andre ikke trenger det, og hun poengterer at kostholdet må være individuelt, og at man må prøve seg frem.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 12:59   #4
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp med å finne ut hva jeg kan spise. Lavfett/ lavkarbo

Jeg følges opp av Sofie Hexeberg. Hun anbefaler oss som er sterkt overvektige, har diabetes type 2, har PCO eller andre sykdommer som kan behandles med lavkarbo å leve på ketogen kost for å få bukt med helseplagene våre. Utover det anbefaler hun at man sakte tilfører litt og litt karbohydrater for å se hvor terskelen vår ligger individuelt for hvor mye vi tåler uten å gå opp i vekt/forringe helsen. Selv er hun slank og lever på 40-50 kh i døgnet. Så kan ikke si meg enig i at hun anbefaler mye mer kh enn lavkarbo generelt. Det hun dog sier, er at noen tåler mye mer kh enn andre og der må man finne ut sin individuelle tålegrense.

Ønsker deg uansett lykke til. Om ikke du har prøvd å eliminere ut typiske partystoppere først, vil jeg anbefale deg dèt før du reduserer fettet. Å redusere på det vil nødvendigvis kunne gjøre at du vil gå mer sulten. Noe som igjen kan få kroppen til å spare på forbruket.

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 13:54   #5
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Trenger hjelp med å finne ut hva jeg kan spise. Lavfett/ lavkarbo

Kan kikke litt på South Beach også. For meg var det "lettere" enn Fedon, lettere på den måte at man skal følge fasene... På Lindberg ble det for meg altfor lett og overdrive yoghurt/bærkvoten. Skal tilbake dit hvor det er tillatt, men ikke helt enda kjenner jeg.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger litt hjelp til å finne ut noe fridr Spørsmål og svar 5 09-08-10 21:12
Trenger hjelp til å finne ketogenvennlige matvarer Olli123 Ketolysekuren 4 14-05-10 22:26
Organisert tur, trenger a lyve paa meg sykdom for aa kunne spise lavkarbo! Hjelp! cillia Lavkarbo generelt 7 18-01-10 21:18
Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny LilleT Dr Lindbergs 8 26-04-08 11:08
Jeg trenger hjelp med å finne noen engelske ord Summer Generell diskusjon 11 26-03-06 09:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no