Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-11, 23:53   #10676
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Mister så masse hår om dagen! Hver gang jeg drar gjennom håret faller det av 10-20 hårstrå. For ikke å snakke om hvor mye hårbørsten drar med seg...

noen idè om hvorfor?

Ingen ide om hvorfor, nei, men tror jeg ville tatt en vitamintest hos legen. Spiser du noe annerledes enn du har pleid? Har hørt at det hjelper å drikke ølgjør, men det er ikke godt!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-10-11, 00:23   #10677
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Ingen ide om hvorfor, nei, men tror jeg ville tatt en vitamintest hos legen. Spiser du noe annerledes enn du har pleid? Har hørt at det hjelper å drikke ølgjør, men det er ikke godt!

Det er flere av oss lavkarbere som har opplevd dette, det går over!!
Har aldrig hatt så tjukt hår før, som jeg har nå

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-10-11, 07:41   #10678
Aisen
Juniormedlem
 
Aisen sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 29
Aisen er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det at du mister håret har ofte med vekttap å gjøre, ikke lavkarbo spesielt. Har du gått ned noen kilo veldig fort så kan det være grunnen.

__________________



Aisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF <40 gram
Gammel 09-10-11, 09:33   #10679
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Imp! Nisim shampoo og balsam funker bra for mange til å begrense hårtapet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-10-11, 21:56   #10680
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for tips!
Det er ikke noe jeg gidder å dra meg til legen for, ikke enda i alle fall. Det går sikkert over. Har hatt det før også.
Noen sier Bvitamin, men kan ikke helt skjønne at jeg skal mangle det.

Nerthus. Jeg ville bare tatt en fuktig inventarklut og tørket av støvet med den. Omstendelig arbeid, men du gjør det vel ikke hver uke.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-10-11, 21:59   #10681
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Åh, slenger inn et spm til med det samme jeg er i gang.

Har fått lit tkviser i det siste! Det er skikkelig nedtur, for kviser var noe jeg slet med da jeg var overvektig, det forsvant med en gang jeg begynte på lavkarbo, og nå er det altså igjen. Ikke så mye eller mange, det er en om gangen som regel, men det er plagsomt nok likevel. En ble kjempestor og jeg måtte bruke plaster og greier, så jo ikke ut. Æsj.

Noen idè om hvorfor? Jeg tenkte på Stevia, siden jeg har brukt det en del, men rart om det skal gi kviser da? Hva med nøtter? Det er også noe jeg har brukt mye.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-10-11, 22:39   #10682
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

flere enn meg som syns at det skulle vært innlysende å skifta fra sommerdekk til vinterdekk til nå? spesielt om man skal opp i fjellet??

http://www.dagbladet.no/2011/10/09/n.../ver/18515569/


?

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 09-10-11, 22:42   #10683
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor er det så mange som må ha et glass eller to vin hver dag, og som blir skikkelig hissige om man sier man ikke gjør det selv?
For egen del forstår jeg ikke helt at folk tør, særlig ikke de med barn. Hva om noe skjer og man må på legevakta f.eks? Skikkelig stilig å møte opp med alkoånde..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-10-11, 22:57   #10684
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor er det så mange som må ha et glass eller to vin hver dag, og som blir skikkelig hissige om man sier man ikke gjør det selv?
For egen del forstår jeg ikke helt at folk tør, særlig ikke de med barn. Hva om noe skjer og man må på legevakta f.eks? Skikkelig stilig å møte opp med alkoånde..

Jeg har ikke noe svar, for om jeg hadde tatt meg et glass vin eller to hver dag, noe jeg er truanes til å gjøre, så bryr jeg meg for det første null og niks om andres alkoholvaner kontra mine egne (har folk lite å drive på med, eller?), jeg har ikke barn, og jeg har ikke førekort. Plutselig følte jeg meg forunderlig fri!
Ok, jeg har katt, men det er dyrelegevakt to kvartaler unna.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-10-11, 23:11   #10685
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor er det så mange som må ha et glass eller to vin hver dag, og som blir skikkelig hissige om man sier man ikke gjør det selv?
For egen del forstår jeg ikke helt at folk tør, særlig ikke de med barn. Hva om noe skjer og man må på legevakta f.eks? Skikkelig stilig å møte opp med alkoånde..

Det der forstår ikke jeg heller. På ukedagene har vi "lokal" legevakt (på rotasjon blandt fastlegene her) fram til kl. 22, etter det og i helgene er det en times reisevei nordover til nærmeste regionsykehus. Jeg vil at en av oss skal være kjørbar i helgen, og dermed blir det til at vi så og si aldri drikker noe.

Tre år etter at jeg giftet meg endte jeg opp med å slå ut en hel del av drikkevarene vi hadde kjøpt inn til bryllupet vårt. Lite delikat med klumper i likøren

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen
Gammel 09-10-11, 23:50   #10686
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det med legevakt var bare en tilleggskommentar etter at jeg var rimelig flau over sambo som kom rett fra byen og på legevakta for å backe meg opp.

Poenget var vel mest hvorfor de som velger å drikke hver dag føler så sterkt for å forsvare seg? enten må man stå for valget, eller innrømme at man kanskje er litt for avhhengig?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-10-11, 23:56   #10687
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eller for å snu det på hodet; Hvorfor føler du behovet for å problematisere andres valg? Ikke at jeg drikker vin hver dag, men gitt at det ikke går ut over noen andre, som du skisserer, så skjønner jeg ikke helt at det skulle være verken et stort valg eller et problem. Men det er min mening, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-10-11, 00:52   #10688
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg vil vel heller si de problematiserer sine egne valg når en kommentar som 'det blir nok lenge til jeg drikker vin igjen' møtes av en lengre forsvarstale. Hadde det skjedd en gang ville jeg ikke reagert, men det skjer stadig med forskjellige folk.
Jeg lurer derfor på hvorfor de gjør det om de selv føler de må forsvare det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-10-11, 02:18   #10689
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er jo i prinsippet det samme som når man sier neitakk til cola eller søte saker hos folk som digger det.
Selv om jeg har diabetes 1 og dermed absolutt ikke skulle trenge forklare hvorfor jeg velger og ikke drikke cola eller spise seigemenn, så møtes jeg ofte av at "de ikke drikker så mye (bare 1 flaske eller to til dagen), og det er jo ingenting......", og de kan ikke se noe som helst galt med det og at jeg ikke vil sette masse insulin for å drikke cola er jo bare teit av meg.....

Når det gjelder vin, så tilstår jeg glatt at f.eks. i juletider så drikker jeg stort sett daglig vin til maten (og kanskje ett til dessert?) + jeg nyter en konjakk eller to når jeg får lyst.
Slik jeg bor er det 3 mil til nærmeste lege, og skal man ha legevakt risikerer man å måtte til nabokommunen 6 mil herfra. Skulle bikkjene eller katten trenge hjelp, er det 21 mil til nærmeste med døgnvakt.
Men jeg drikker likevel når jeg har lyst på et glass vin eller to....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 10-10-11, 10:49   #10690
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hjelp !!

To netter nå har jeg hatt sviende smerter øverst i magen/magegulvet. Smertene kommer et par minutter etter at jeg har lagt meg. Det ulmer og brenner og er virkelig vondt. Så ille at jeg ikke holder ut, og må stå opp.
For å klare å sove, har jeg måttet ta smertestillende, og når de virker, så får jeg sove noen timer, til virkningen er over. Da er det påan igjen med smerter.Så må jeg ta mer smertestillende. Prøvde også å ta syrenøytraliserende, men det er jo ikke halsbrann jeg har.

Blir skikkelig trøtt og sløv av dette for jeg får ikke sovet skikkelig.

Uten smertestillende, så går det ikke an å legge seg ned i sengen,.

Jeg får ikke sove når jeg ligger på rggen, men da er smerten mindre, det brenner mer når jeg ligger på sidene.

Hva i alledager kan dette være??

Gruer meg allerede til natten, til smertene. Og jeg er så trøtt !! :-(

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 10-10-11, 11:25   #10691
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Trenger ett lite lån SNABT og gjerne i går. Banken tar for lang tid og dessuten måler de deg opp og ned i mente, og det er verken stort nok eller viktig nok til at jeg gidder det.

Hva er det beste "lån på dagen"lånet eller kredittkortet som finns?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 10-10-11, 11:31   #10692
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer også på om en student som rett etter endt utdannelse ikke får jobb, eller blir syk har rett på noe ytelser fra nav?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 10-10-11, 11:42   #10693
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Trenger ett lite lån SNABT og gjerne i går. Banken tar for lang tid og dessuten måler de deg opp og ned i mente, og det er verken stort nok eller viktig nok til at jeg gidder det.

Hva er det beste "lån på dagen"lånet eller kredittkortet som finns?

Skandiabanken er kjent for å ha best kredittkort og kontokreditt!
Du går bare inn på nettsidene deres skandiabanken.no og ordner alt selv!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 10-10-11, 11:44   #10694
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg lurer også på om en student som rett etter endt utdannelse ikke får jobb, eller blir syk har rett på noe ytelser fra nav?

Lite man har krav på. Blir man syk, kan man søke AAP (arbeidsavklaringspenger) men det er lite man evnt får om man har vært student. Foreslår at du bruker navs nettsider for det de er verdt. Står mye der om du leter litt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 10-10-11, 11:48   #10695
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hjelp !!

To netter nå har jeg hatt sviende smerter øverst i magen/magegulvet. Smertene kommer et par minutter etter at jeg har lagt meg. Det ulmer og brenner og er virkelig vondt. Så ille at jeg ikke holder ut, og må stå opp.
For å klare å sove, har jeg måttet ta smertestillende, og når de virker, så får jeg sove noen timer, til virkningen er over. Da er det påan igjen med smerter.Så må jeg ta mer smertestillende. Prøvde også å ta syrenøytraliserende, men det er jo ikke halsbrann jeg har.

Blir skikkelig trøtt og sløv av dette for jeg får ikke sovet skikkelig.

Uten smertestillende, så går det ikke an å legge seg ned i sengen,.

Jeg får ikke sove når jeg ligger på rggen, men da er smerten mindre, det brenner mer når jeg ligger på sidene.

Hva i alledager kan dette være??

Gruer meg allerede til natten, til smertene. Og jeg er så trøtt !! :-(

Et legebesøk kan kanskje være smart?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 10-10-11, 12:06   #10696
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor kjøper jeg billige kakao nibs i butikk i Oslo? (vil ikke vente i uker uten på iherb-leveransen).

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 10-10-11, 13:00   #10697
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvor kjøper jeg billige kakao nibs i butikk i Oslo? (vil ikke vente i uker uten på iherb-leveransen).

Økosjokolade sender fra Norge, så det bør bare ta 2-3 dager.

Ai, ser at de skulle ha 75 kr for frakt for en liten pose med kakaonibs. Men hvis du handler for over 400 kr så er frakta gratis.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 10-10-11, 13:24   #10698
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Økosjokolade sender fra Norge, så det bør bare ta 2-3 dager.

Ai, ser at de skulle ha 75 kr for frakt for en liten pose med kakaonibs. Men hvis du handler for over 400 kr så er frakta gratis.

Ja det var det jeg så også

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 10-10-11, 13:30   #10699
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hjelp !!

To netter nå har jeg hatt sviende smerter øverst i magen/magegulvet. Smertene kommer et par minutter etter at jeg har lagt meg. Det ulmer og brenner og er virkelig vondt. Så ille at jeg ikke holder ut, og må stå opp.
For å klare å sove, har jeg måttet ta smertestillende, og når de virker, så får jeg sove noen timer, til virkningen er over. Da er det påan igjen med smerter.Så må jeg ta mer smertestillende. Prøvde også å ta syrenøytraliserende, men det er jo ikke halsbrann jeg har.

Blir skikkelig trøtt og sløv av dette for jeg får ikke sovet skikkelig.

Uten smertestillende, så går det ikke an å legge seg ned i sengen,.

Jeg får ikke sove når jeg ligger på rggen, men da er smerten mindre, det brenner mer når jeg ligger på sidene.

Hva i alledager kan dette være??

Gruer meg allerede til natten, til smertene. Og jeg er så trøtt !! :-(

Jeg holder også en knapp på legebesøk asap. Det eneste jeg kan tenke på i forhold til at det er verst når du ligger stille er nyrebekkenbetennelse. Det er et sant h**vete!
Men om det er så ille som du beskriver, så ville jeg nok ringt legen for akuttime, eventuelt tatt en tur på legevakta.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-10-11, 13:40   #10700
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvor kjøper jeg billige kakao nibs i butikk i Oslo? (vil ikke vente i uker uten på iherb-leveransen).

Når jeg trenger noe fort pleier jeg ofte å bestille på iHerb med DHL, selv om jeg allerede har sendt en bestilling som kommer med posten. For ofte er det det billigste alternativet, selv om frakten kommer i tillegg. Det tar bare to dager.

Edit: Det ser ikke ut som cacao nibs er så voldsomt dyrt i Norge i forhold til iHerb. Det er en del helsekostbutikker som begynner å få mye raw food og sånt, så det er sikkert sjanse for å finne cacao nibs hvis du går innom et par butikker

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg vil vel heller si de problematiserer sine egne valg når en kommentar som 'det blir nok lenge til jeg drikker vin igjen' møtes av en lengre forsvarstale. Hadde det skjedd en gang ville jeg ikke reagert, men det skjer stadig med forskjellige folk.
Jeg lurer derfor på hvorfor de gjør det om de selv føler de må forsvare det?

Jeg tenker at de har litt dårlig samvittighet og innerst inne er litt usikre på om denne vanen er så bra. Kanskje det er et behov for å dempe stress e.l. - det er jo en vanlig grunn til at folk bruker alkohol eller andre substanser - og da er det ikke bare å slutte. Vi mennesker er sjelden helt ukompliserte i våre valg


Sist redigert av Huldr : 10-10-11 kl 14:14.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no