Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Aldri sulten lengre!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-11, 16:59   #1
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Aldri sulten lengre!

Nå har jeg vært i ketose i 10 dager, å vekten går nedover Men, jeg er ALDRI sulten lengre, de siste dagene har jeg måtte spise kun for å få i meg fett og næring. Er dette noe andre erfarer også? Eller er det bare meg?

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 17:02   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Aldri sulten lengre!

det er BARE du Neida, jeg er svært sjeldent sulten lengre jeg også... deilig følelse - men nå har jeg ingen unnskyldning for å småspise lengre hehe

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 17:06   #3
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Aldri sulten lengre!

Hos meg går det i perioder. Har uker der jeg spiser ingenting omtrent, og så kommer det en med ulvehunger der ingenting metter.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 17:06   #4
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aldri sulten lengre!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

det er BARE du Neida, jeg er svært sjeldent sulten lengre jeg også... deilig følelse - men nå har jeg ingen unnskyldning for å småspise lengre hehe

Hehe, luring
Nei jeg føler NULL behov for å småspise, å det behovet følte jeg til støtt og stadig før.. Jeg har også blitt mye mye varmere.... Ligger over en halv grad i forhold til der jeg lå før... Men ja, er kjempe godt å slippe den sult følelsen..

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:12   #5
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Aldri sulten lengre!

Jeg tenkte litt på det i helga, dette med at jeg aldri er "sulten" lenger. Småspising eksisterer stort sett ikke. Jeg kom frem til at jo, jeg er sulten innimellom, men det føles på en helt annen måte enn på karbokjøret. Jeg føler meg tom i magen når det er lenge siden siste måltid, men aldri det altoppslukende suget som kunne grense til desperasjon. En helt ny fysisk følelse å kjenne på altså. Prøv å kjenn etter du óg !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:17   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Aldri sulten lengre!

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg føler meg tom i magen når det er lenge siden siste måltid, men aldri det altoppslukende suget som kunne grense til desperasjon. En helt ny fysisk følelse å kjenne på altså. Prøv å kjenn etter du óg !

Ja, sånn har det blitt for meg også - jeg kan bli sulten, men uten blodsukkersving og sug/behov og sånn som liksom er en del av "normal" sultfølelse. Det er aldri krise når jeg merker at jeg er sulten, og det er herlig.

Ellers, i forhold til trådstarter - det med å miste sultfølelsen fullstendig er det aller sikreste tegnet jeg har på at kroppen har satt i gang ketosen. Pluss fryktelig tørr munn en stund. Det blir bedre etterhvert, men den første uka eier i alle fall ikke jeg matlyst. Stapper i meg noen ostebiter og kaffe med fløte eller kokosmelk og står det ut, til en litt mer normal sultfølelse vender tilbake senere.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:25   #7
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aldri sulten lengre!

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg tenkte litt på det i helga, dette med at jeg aldri er "sulten" lenger. Småspising eksisterer stort sett ikke. Jeg kom frem til at jo, jeg er sulten innimellom, men det føles på en helt annen måte enn på karbokjøret. Jeg føler meg tom i magen når det er lenge siden siste måltid, men aldri det altoppslukende suget som kunne grense til desperasjon. En helt ny fysisk følelse å kjenne på altså. Prøv å kjenn etter du óg !

Dette var et godt råd, å det er absolutt noe jeg skal tenke på! En ting som jeg faktisk har blitt jeg såret av de siste dagene er at enkelte mennesker snakker litt nedsettende til meg å får meg til å føle meg dum for at jeg spiser en del fett! Men jeg spiser aldri over 150 gram om dagen, å enkelte dager må jeg nesten tvinge det i meg... Men ja, jeg skal absolutt følge rådet ditt

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:27   #8
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aldri sulten lengre!

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Ja, sånn har det blitt for meg også - jeg kan bli sulten, men uten blodsukkersving og sug/behov og sånn som liksom er en del av "normal" sultfølelse. Det er aldri krise når jeg merker at jeg er sulten, og det er herlig.

Ellers, i forhold til trådstarter - det med å miste sultfølelsen fullstendig er det aller sikreste tegnet jeg har på at kroppen har satt i gang ketosen. Pluss fryktelig tørr munn en stund. Det blir bedre etterhvert, men den første uka eier i alle fall ikke jeg matlyst. Stapper i meg noen ostebiter og kaffe med fløte eller kokosmelk og står det ut, til en litt mer normal sultfølelse vender tilbake senere.

Ja i dag har jeg tvunger i meg en halv avokado også lagde jeg hamburger uten brød til middag.. Å bare tanken på mat nå gjør meg nesten dårlig!!!

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:28   #9
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Aldri sulten lengre!

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Dette var et godt råd, å det er absolutt noe jeg skal tenke på! En ting som jeg faktisk har blitt jeg såret av de siste dagene er at enkelte mennesker snakker litt nedsettende til meg å får meg til å føle meg dum for at jeg spiser en del fett! Men jeg spiser aldri over 150 gram om dagen, å enkelte dager må jeg nesten tvinge det i meg... Men ja, jeg skal absolutt følge rådet ditt

Spør dem om de vet hvor mye sukker de spiser....

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:31   #10
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aldri sulten lengre!

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Spør dem om de vet hvor mye sukker de spiser....

Ja ikke sant!!! Jeg la ut på facebooken min at jeg hadde spist en hamburger (uten brød) med masse ost... Da fikk jeg tilbake en kommentar der det sto, "alt med måte"... Ble nesten litt sur jeg..

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:32   #11
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Aldri sulten lengre!

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Ja ikke sant!!! Jeg la ut på facebooken min at jeg hadde spist en hamburger (uten brød) med masse ost... Da fikk jeg tilbake en kommentar der det sto, "alt med måte"... Ble nesten litt sur jeg..

Legg det ut her i stedet for på facebook... Her får du applaus !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:34   #12
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aldri sulten lengre!

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Legg det ut her i stedet for på facebook... Her får du applaus !

Så søtt sagt! Herlig kommentar!!!! Nå ble jeg glad igjen

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jo mindre man har å ta av, jo lengre tid tar det? to0989 Induksjonen 2 10-09-10 19:06
Aldri sulten? Underernært? TrillTrall Lavkarbo generelt 3 21-06-10 15:05
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
Tar ikke av lengre ... vannmannen Spørsmål og svar 0 29-11-09 18:02
lengre matpause Kristian Generell diskusjon 1 12-07-04 13:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no