Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Klær...?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-06, 13:46   #1
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Klær...?

Jeg har et problem jeg....som egentlig er et luksusproblem..
Men uansett...et problem..

Buksene mine er blitt for store!...

Så jeg har kjøpt noen bukser "along the way", men jeg krymper jo fra de etter et par uker....

Så det som er enden på visa, er at jeg har 1 stretchbukse jeg kan gå med enda, som ikke ser helt "saggete" ut...

("Det ser ut som du har drite på deg", sa sambo til meg i byen her for en tid tilbake....haha....buksa jeg hadde på, var nesten ny, og var trang da jeg kjøpte den....)

Kjøpte ny bukse for et par uker siden, fordi jeg skulle ut..
Nå er den for stor!...Så jeg går og drar i buksene hele tida...
Belte hjelper ikke...de blir store i låra også...

så hva skal jeg gjøre??..

Ikke noe særlig å gå med for trange bukser heller, bare for at de skal "vare lenger"...

Begynne å gå med skjørt?...hehe...jeg er absolutt ikke noe skjørte menneske...

Hva gjør dere?....

Blir jo kostbart da, å kjøpe ny bukse hver uke....

(Men jeg burde jo egentlig ikke klage.....tihi)

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 13:50   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: KlÆr...?

siden jeg ikke går så fort ned har jeg ikke problemet Men jeg har alltid liggende bukser som er for små.. drømmebukser..

Få de sydd inn? Ikke alltid så enkelt, men..?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 13:52   #3
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: KlÆr...?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

siden jeg ikke går så fort ned har jeg ikke problemet Men jeg har alltid liggende bukser som er for små.. drømmebukser..

Få de sydd inn? Ikke alltid så enkelt, men..?

jeg har hatt bukser liggende, men har gått rett forbi de og..

Og jeg har gitt bort MASSE bukser til venniner, fordi jeg ble så deppa før, av å prøve, og aldri få de på..

TYPISK!!

hatt de i så mange år, så gir jeg de vekk rett før ketolyse...arghhh

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 14:17   #4
Vixen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 23
Vixen er på en erverdig vei

Sv: KlÆr...?

Hei.
Jeg har heldigvis noen drømmebukser liggende og gud så gøy det er å skli inn i de. I går var jeg og skulle handle en kjole til en fest. Jeg har gått ned 9 kilo og veier nå 76,5 kilo og er 180 cm høy. Handleturen skulle være en slags belønning til meg selv for at jeg har vært så flink. MEN; nedturen var jeg ikke forberedt på. Fant en nydelig kjole på LeneV og skulle prøve. Hva skjedde, vel slukøret gikk jeg ut av butikken med en selvtillitt som var jekka ned mange hakk. XL var for lite!!!!!! Holdt på å besvime. Fikk ikke puppene inni gitt og trang var den.
Heldigvis overtalte min samboer meg til å prøve en annen butikk. Der fikk jeg meg en kjole i str 42 som det var god plass i.!!!!!
Det er sykt hvor store forskjeller det er på str i butikkene. Det burde vært en standard som gjaldt. Dette fører jo til et sykt slankepress blant unge jenter.
Jeg er glad og fornøyd nå, men var rimelig fortvilt en stund.
Noen som kjenner seg igjen?

__________________





Vixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 14:57   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: KlÆr...?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

jeg har hatt bukser liggende, men har gått rett forbi de og..

Og jeg har gitt bort MASSE bukser til venniner, fordi jeg ble så deppa før, av å prøve, og aldri få de på..

TYPISK!!

hatt de i så mange år, så gir jeg de vekk rett før ketolyse...arghhh

Dette kjenner jeg definitivt igjen! Jeg hadde 1 bukse som passet og heldigvis fikk jeg to av en venninne. Men nå er de alle sammen for store igjen og jeg har rett og slett ikke råd til nye, det vil si, jeg skal ta en tur på uff og se om jeg finner en eller to til en rimelig penge. (UFF har faktisk mange fine jeans til en lav pris).

Kanskje man skulle begynne med et underforum for kjøp og salg her inne? Så kan klærne gå på rundgang etterhvor langt man har kommet seg ned?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 17:28   #6
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: KlÆr...?

enkelte bukser kan krympes.. som dongeri.. varmt vann i vaskemaskinen.. det har jeg gjort en del.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 19:19   #7
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: KlÆr...?

Opprinnelig lagt inn av Helene, her.

enkelte bukser kan krympes.. som dongeri.. varmt vann i vaskemaskinen.. det har jeg gjort en del.

Jeg har prøvd å hive noen i tørketrommel jeg, som egentlig ikke skal dit..

Men jeg har mange busker i stretch..så de passer med èn gang jeg tar de på, så blir de slafsete...

Men å bytte klær her, er kanskje ikke en dårlig idè...

Jeg vil jo ha fine bukser nå, mens jeg går ned også...men blir dyrt, om man skal holde på å kjøpe nye hele tida!...

Angrer nå, noe sinnsykt på at jeg har gitt vekk klærne mine...bukser, mange skjørt og greier....
som var dritlekre, men i minste laget....

De hadde passa perfekt nå!!


Og du som sleit med str. på kjole...
Jeg VET!!....
Jeg kan nå bruke mange klær i str. M...men allikevel, passer også klær i L/XL!!???...

Og noen utikker har små str...
Ta BIK BOK f.eks....en plass jeg ALDRI går inn....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 19:34   #8
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: KlÆr...?

hei har akkkurat sammen problemet,jeg går ned fort og klarer ikke holde meg vekke fra shoppingen hehe..har pakket vekk klær hver mnd nå,helt sykt egentlig(av meg å kjøpe nye klær da) alt i skapet mitt er nå str m og 40 så håper jeg kan beholde dette når de siste kg er vekke..jeg handler på cubus,hennes og mauritz,lindex lene v og felini for det meste,der ligger str på det samme men vet at bik bok har fått kritikk tidligere pgr av små str...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 19:40   #9
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: KlÆr...?

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

hei har akkkurat sammen problemet,jeg går ned fort og klarer ikke holde meg vekke fra shoppingen hehe..har pakket vekk klær hver mnd nå,helt sykt egentlig(av meg å kjøpe nye klær da) alt i skapet mitt er nå str m og 40 så håper jeg kan beholde dette når de siste kg er vekke..jeg handler på cubus,hennes og mauritz,lindex lene v og felini for det meste,der ligger str på det samme men vet at bik bok har fått kritikk tidligere pgr av små str...

Mhm...jeg nekter nesten å gå inn der..
føler meg jo som DEN gorgen der inne....
Folk må jo se på meg, og lure på hva i h.... jeg gjør der inne....
Og jeg kommer nok ikke til å vanke der mest etter jeg har gått ned det jeg skal heller...

Jeg liker H&M, cubus, Lindex og litt andre butikker..

Men ikke de der "typiske" butikkene....
Jeg plukker litt her og litt der.....
Men hadde vært ok, og etterhvert ikke følt seg unormal, fordi klærne i "vanlige" butikker ikke passer...
Jeg er da ikke SÅ stor...finnes folk som er større enn meg...hvor kjøper de klær lurer jeg på?...

Diskriminering spør du meg...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 21:41   #10
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: KlÆr...?

ja er enig,de kunne vel heller hatt en egen avd.med klær som er beregnet på 13-14 år gamle jenter da,sånn som hennes og maurits har egen avd for store"....er ivertfall feil at de "later som det er en vanlig kles butikk når str ikke stemmer overens med andre kles butikker...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 21:50   #11
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 62
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klær...?

Jeg har samme problem, Når ikke buksene kan sys inn i livet mer så låner jeg guttungene sine.Har dere ikke venninner eller andre dere kjenner som kan låne dere litt tøy en liten stund?
Gidder ikke kjøpe klær som bare passer et par uker. Men et par innsnitt i livet løser problemene lenge.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 21:52   #12
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: KlÆr...?

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

ja er enig,de kunne vel heller hatt en egen avd.med klær som er beregnet på 13-14 år gamle jenter da,sånn som hennes og maurits har egen avd for store"....er ivertfall feil at de "later som det er en vanlig kles butikk når str ikke stemmer overens med andre kles butikker...


ja...
Jeg var på Carlings for noen år siden...
Hadde drista meg til å prøve en bukse der inne...
tok den største str. jeg fant, og dro den på..(DRO den på)....
Fikk den på, og knept igjen, men så jo heeelt jææævlig ut...Bøyde jeg meg LITT fram , så var jo rørleggersprekken der med en gang...

Så kommer ho ene lille, tynne jenta som jobba der bort til prøverommet..
"Åssen går det der inne??"...

Hvorpå jeg svarte:

"Hva tror du...alle buksene dere har, er jo i ministørrelser, som ikke passer normale folk..jeg står med hele ræva ute..."...

Jeg var så sinna og overgitt..

Stakkars jente...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:05   #13
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Klær...?

Jag har ikke kjøpt noe bukser siden jag begynnte..Hade ca 4 par jeans i gaderoben som var for små ,som jag har tatt fram nå..
Men jag gleder mig til jag når 60 kg..ska jag shoppe nye klær

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 08:57   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: KlÆr...?

Opprinnelig lagt inn av Vixen, her.

Hei.
Jeg har heldigvis noen drømmebukser liggende og gud så gøy det er å skli inn i de. I går var jeg og skulle handle en kjole til en fest. Jeg har gått ned 9 kilo og veier nå 76,5 kilo og er 180 cm høy. Handleturen skulle være en slags belønning til meg selv for at jeg har vært så flink. MEN; nedturen var jeg ikke forberedt på. Fant en nydelig kjole på LeneV og skulle prøve. Hva skjedde, vel slukøret gikk jeg ut av butikken med en selvtillitt som var jekka ned mange hakk. XL var for lite!!!!!! Holdt på å besvime. Fikk ikke puppene inni gitt og trang var den.
Heldigvis overtalte min samboer meg til å prøve en annen butikk. Der fikk jeg meg en kjole i str 42 som det var god plass i.!!!!!
Det er sykt hvor store forskjeller det er på str i butikkene. Det burde vært en standard som gjaldt. Dette fører jo til et sykt slankepress blant unge jenter.
Jeg er glad og fornøyd nå, men var rimelig fortvilt en stund.
Noen som kjenner seg igjen?

Herregud?? Må være fra Kina, de klærne. Jeg blir så forbanna!!
Du er jo SLANK, jente! Jeg er 174 høy og er faktisk veldig slank ved 70 kg (men så har jeg en ekstremt tung beinbygning, for alle får sjokk når jeg sier hva jeg veier).
Stakkars tenåringer idag, som lever i DET presset. Ser for meg ei 14 år gammel jente med selvtillitsproblemer stå i et prøverom på LeneV og må XXL i bukser selv om hun har en BMI på 20.

Var det ikke der Katrine Sørland prøvde bukser og ikke kom oppi dem? Stod i VG for et par år siden.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 09:17   #15
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Klær...?

Jeg har heldigvis spart på en god del bukser og skjørt i str 42, et par i str 40 og.. (har jo gått opp og ned i vekt flere ganger, har vel lært å ikke gi opp håpet?) Og nå låner dattera mi noen av dem innimellom! De er litt store til henne, dog, men hun er en "snart ferdiggrodd" 12-åring.
Jeg drømmer om den dagen vi må sloss om de buksene..!

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bestille klær fra nettet mofe Generell diskusjon 13 03-08-13 00:22
Kjøper du klær fra HM? Titt her.. mofe Generell diskusjon 14 10-06-06 11:37
Hvor mye bruker du på klær i måneden? mofe Generell diskusjon 8 14-03-05 11:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no