Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nå gir jeg snart opp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-09, 14:54   #26
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå gir jeg snart opp.

Opprinnelig lagt inn av Hengebuksvinet, her.

Jeg trives egentlig ikke med kostholdet.
Det er greit nok, jeg sulter ikke men synes det blir litt ensformig uten poteter, brød, pasta og ris til maten.
Jeg savner spesielt brød og frukt.

Vil foreslå at du leser litt om de andre lavkarbo kostholds filosofiene og finne en du kan leve med… man må ikke spise ketogent for å merke helse effekten og gå ned i vekt i samme slengen. Det viktigste er at du finner noe som passer for deg.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 14:56   #27
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Det er jo nå engang sånn at de aller, aller fleste av oss ikke raser ned i vekt men det går for det meste i rykk og napp men med stillstand i et par måneder, ja da er det på tide å kikke litt nøyere etter på menyen. Det beste er om du legger ut hva du spiser i løpet av dagen slik at eksperten her inne kan komme med noen kommentarer. Det aller vanligste er for lite fett og for lite vann. I tillegg så kan det hende du har en eller flere partystoppere, de mest vanlige er meieriprodukter minus smør, nøtter, tomater, søtningsmidler, dårlig søvnkvalitet, smerter og sist men ikke minst stress.
Jeg er en av de som nå har stått stille i ett år nå og har fortsatt en 10-12 kg til som bør av, bmi fortsatt over 27.
…og det er fint at du også har fått merke de positive helsemessige effektene av kostholdet i tillegg så har du jo blitt kvitt 13 kg…

Takk for svar. Jeg har prøvd å se på menyen min, men jeg kan ikke se at jeg spiser eller drikker mange partystoppere. Dog skal jeg skrive opp hva jeg kan spise en dag. Spiser som sagt primært to ganger.

Lunsj: isbergsalat med 1 tomat, 10 skiver med agurk, fransk dressing(pose) blandet med 6-7 ss rapsolje, 10 grønne oliven, av og til fetaost, avocado og kjøtt - reker, tunfisk, grillribbe, kjøttdeig eller skinke.

Middag: 150-200 gram broccoli, stekt champignon i smør og 2 nakkekoteletter. Det enese jeg varer til middag noen ganger, er kjøttet, og noen ganger blomkål i stedet.

Ellers spiser jeg ikke så mye mer enn det. Kan hende jeg skjærer meg en tre skiver med ost, men det er sjelden.

I forhold til drikke, så drikker jeg primært vann fra springen, eller Farris/Ramløsa med lime eller sitron. Det er kanskje ikke hver dag jeg får drukket 3 liter, men ligger trolig på rundt 2-3 liter.

Håper dette kan bidra til at mitt mysterie om stopp i vektnedgang, kan bli løst

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 15:11   #28
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nå gir jeg snart opp.

Opprinnelig lagt inn av Gladjenta81, her.

Kanskje et dumt spørsmål, men må bare spørre Hvorfor bør man slutte med situps? Jeg driver og gjør dette hver dag jeg. Minst 100 om dagen på ball. Det hørtes ut som om det kunne være med på å ødelegge noe. Er det det som har gjort at jeg ikke har noen særlig vektnedgang lenger, men står så og si på stedet hvil?

Det har ingenting med vektnedgang å gjøre, men de er ikke bra for ryggen, og de gjør veldig lite nytte for magemusklene.

  Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 18:13   #29
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp.

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Det har ingenting med vektnedgang å gjøre, men de er ikke bra for ryggen, og de gjør veldig lite nytte for magemusklene.

Å, sånn og forstå ja Grunnen til at jeg bruker ball når jeg tar sit-ups, er for at jeg ikke skal få vondt i ryggen. Men det skader vel ikke å ta noen på ballen, tenker jeg.

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 18:34   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av Hengebuksvinet, her.

Jeg har store problemer med å få i meg mer fett og kalorier.
Tips til hva jeg kan spise mottas med takk.

Den største fellen er når man ser på kosten og maten som et ork... Finn ut hva du har lyst til å spise, skriv ned alt selv om det ikke er lavkarbo. Så ser du på om det kan gjøres lavkarbo med enkle grep, det meste kan det Da slipper du at det blir enformig, at du bare tyr til en kjøttbit fordi du ikke orker å finne alternativer. Og aqt du går og savner ting.
Du sier du savner ris, har du forsøkt jukseris?

Og det meste kan man putte litt ekstra olje eller smør oppi for eksempel.

Dessuten, velg alltid det feteste kjøttet og fisken. Entrecote, nakkekoteletter...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 22:34   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp

Og for guds skyld, folkens! Bruk oppskriftsforumet
Det er så uendelig mange fantastiske matretter man kan lage! Jeg kan ikke skjønne hva som er så spennende med ris, pasta, poteter og brød ... (Men det er meg, da).

Og når det gjelder nøtter og øl og andre ting som inneholder lite karbohydrater, men er med på å stoppe vekta: Det er ikke nødvendigvis sånn at alt som er lavt i karber bare er bra! Det handler ikke bare om lite karbohydrater, men også hvor karbohydratene kommer fra. Nøtter er bra på mange måter, men mange opplever stagnasjon av det. Så jeg ville spart nøttene, og ølet (både sukkeret i ølet og alkoholen bremser vektnedgangen) til vedlikeholdet, eller begrenset det i alle fall.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 22:55   #32
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå gir jeg snart opp

Sitat:

Lunsj: isbergsalat med 1 tomat, 10 skiver med agurk, fransk dressing(pose) blandet med 6-7 ss rapsolje, 10 grønne oliven, av og til fetaost, avocado og kjøtt - reker, tunfisk, grillribbe, kjøttdeig eller skinke.

Middag: 150-200 gram broccoli, stekt champignon i smør og 2 nakkekoteletter. Det enese jeg varer til middag noen ganger, er kjøttet, og noen ganger blomkål i stedet.

Du spiser alt for lite! Du kan godt legge til en god fettkilde som cocosa eller Udos Choice. Mer smør, mer olje. Isberg har null næring, heller ikke agurk. Grete Roede-fillers.... Heller rucola eller hjertesalat, babyspinat eller annet som har dyp farge. En hel tomat er for mye sammen med avokado. Evoo over salaten, evt røre ut med majo og bruke det som dressing. Sopp har også svært lite næring! Hva med asparges, squash... Se over grønnsakslista på Atkins-induksjonsforumet. "Tillatte matvarer på A..."

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 00:49   #33
Hengebuksvinet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 52
Innlegg: 44
Hengebuksvinet er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og for guds skyld, folkens! Bruk oppskriftsforumet
Det er så uendelig mange fantastiske matretter man kan lage! Jeg kan ikke skjønne hva som er så spennende med ris, pasta, poteter og brød ... (Men det er meg, da).

Og når det gjelder nøtter og øl og andre ting som inneholder lite karbohydrater, men er med på å stoppe vekta: Det er ikke nødvendigvis sånn at alt som er lavt i karber bare er bra! Det handler ikke bare om lite karbohydrater, men også hvor karbohydratene kommer fra. Nøtter er bra på mange måter, men mange opplever stagnasjon av det. Så jeg ville spart nøttene, og ølet (både sukkeret i ølet og alkoholen bremser vektnedgangen) til vedlikeholdet, eller begrenset det i alle fall.

Du har tydeligvis holdt på med dette i mange år ( 4? ) og er da kanskje blitt vant til å klare deg uten brød, melk, poteter, ris og pasta.
Kanskje gikk du ned en del også den første tiden?
Eller så ble du kanskje kvitt noen andre helseplager sånn at du, i hverfall den første tiden følte fremgang?

For meg og mange andre er lavkarbo en slankekur hvis hovedmål er å bli kvitt noen ekstra cm rundt magen eller andre steder.

Hadde jeg gått ned, og ikke opp som jeg gjør hadde alt vært fint og jeg hadde sikkert vært kjempefornøyd. Sånn som det er nå er det vanskelig å være fornøyd da jeg faktisk legger på meg selv om jeg er i ketose og inntar under 2000 kalorier om dagen.

Jeg skal kutte ut øl og nøtter, det er ikke noe problem da det tross alt bare var 1 på fredag og 1 på lørdag. Nøtter spiser jeg bare en neve av hver 3. dag likevel.

Lagde vafler i dag:
3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
4 ts johannesbrødkjernemel
1 ts kardemomme
1 ss splenda
75 gr smeltet smør
Og de var kjempegode, hele familien likte dem.

Gir ikke opp riktig enda, men hvis jeg fortsetter å legge på meg så....

Hengebuksvinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 00:59   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp

Joda, men jeg har også hatt et platå i omtrent to år, selv om jeg fortsatt har 15 kg overvekt ca.
Men du, hva har du tenkt å gjøre etter slankekuren? Du vet du legger på deg igjen om du går tilbake til høykarbo?

Uansett så er det nok mulig at du spiser for lite og for lite fett. En mann på din størrelse burde ikke spise under 2000 kcal, med mindre du er ekstremt inaktiv, og dette faktisk er hva du blir mett av.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 01:09   #35
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå gir jeg snart opp

Hei,
Må si meg enig i Photo, jeg føler at fortiden er det mange her inne er litt for lite flinke til å finne fram til ting på egenhånd her på forumet. Ikke rart vi som har rota rundt her inne en stund blir litt frustrert vi også… Jeg har vel omtrent like mye å gå ned som Photo men har kun stått stille i et år og vært i ketose i 1,5 år nå…

Et av mine motto er: Kunnskap er makt!
Så derfor jeg legger ved linker til noen veldig gode innlegg, vel verdt å lese.
Er fett og ketose farlig, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656
Fakta om utskeielser på lavkarbo, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24709
Magiske kropper, og magiske tall, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24058

PS! …her som i livet ellers, det er alltid for tidlig å gi opp!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 01:57   #36
Hengebuksvinet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 52
Innlegg: 44
Hengebuksvinet er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Joda, men jeg har også hatt et platå i omtrent to år, selv om jeg fortsatt har 15 kg overvekt ca.
Men du, hva har du tenkt å gjøre etter slankekuren? Du vet du legger på deg igjen om du går tilbake til høykarbo?

Uansett så er det nok mulig at du spiser for lite og for lite fett. En mann på din størrelse burde ikke spise under 2000 kcal, med mindre du er ekstremt inaktiv, og dette faktisk er hva du blir mett av.

Joda, platå er kjipt men prøv å legg på deg etter noen dager.

Jeg kan selvsagt ikke gå tilbake til det samme kostholdet etter kuren.
Jeg må redusere på karbohydratene, spesielt de raske og være forsiktig med godteri osv.
Men jeg vil gjerne spise "vanlig" mat og frukt.
Hvis jeg hadde tatt av meg, hadde jeg mest sannsynlig ikke vurdert å slutte i det hele tatt.

Jeg er ikke inativ, men jeg er heller ikke sulten mer enn noen minuter før jeg spiser. Hvis jeg i det hele tatt rekker å bli sulten før neste måltid.
Jobber hjemme for tiden og har god tilgang på mat.

Hengebuksvinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 02:13   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp

Jeg la på meg nesten tretten kg på ketogen kost etter påsken i fjor takket være en karbloading som varte i fire dager (det skulle visst være en booster for vekta ) hvor jeg spiste ting som frukt, grovbrød, melk, juice, litt pasta og ris.
Prøv det du
(Det er borte igjen nå da).
Men, ja, du har rett. Jeg slipper invalidiserende migrene og alle allergier og styrer forhåpentligvis unne en kjip diabetes, samt en masse andre ting. Jeg har aldri et sekund vurdert å gi opp lavkarbo.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 02:34   #38
Hengebuksvinet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 52
Innlegg: 44
Hengebuksvinet er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Må si meg enig i Photo, jeg føler at fortiden er det mange her inne er litt for lite flinke til å finne fram til ting på egenhånd her på forumet. Ikke rart vi som har rota rundt her inne en stund blir litt frustrert vi også… Jeg har vel omtrent like mye å gå ned som Photo men har kun stått stille i et år og vært i ketose i 1,5 år nå…

Et av mine motto er: Kunnskap er makt!
Så derfor jeg legger ved linker til noen veldig gode innlegg, vel verdt å lese.
Er fett og ketose farlig, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656
Fakta om utskeielser på lavkarbo, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24709
Magiske kropper, og magiske tall, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24058

PS! …her som i livet ellers, det er alltid for tidlig å gi opp!

Bare så det er sagt så er ikke min frustrasjon ment som et angrep på forumet eller noen av dere som frekventerer det.

Jeg har lang erfaring fra andre forum hvor jeg er "guru" og vet hvor viktig det er å "lese seg opp" på ett tema.
Jeg har lest svært mange timer på dette og andre forum for å forsøke å finne grunnen til mine problemer. Jeg har lest de trådene du linket til og MANGE fler.
Det er jo derfor jeg har begynt på lavkarbo, det er ikke noe jeg har funnet på av meg selv.

Dette er også noe av kjernen til problemet, nemlig at det finnes like mange velmente og sprikende råd på dette forumet som det fines deltakere.
Derfor startet jeg denne tråden fordi jeg ikke skjønner hva jeg gjør galt.

Jeg har lest:
" Slank med ketolysekuren" av Torkil P. Andersen
" Spis deg slank uten sult" og " Din innkjøpsguide til et slankere liv" av Thor Foseid
" Mat som forbrenner fett" av Caroline m. Shreeve

Både Torkil P. Andersen og Thor Foseid anbefaler 15-25 gr KH og ca 1400 kcal om dagen.


Jeg har prøvd å spise fet mat ( koteletter, smothies, dressinger, majones osv ) og noen ganger blir jeg nesten dårlig av synet selv om jeg med lettet hadde drukket 1,5 L Cola of spost en pose potetgull for 4 uker siden

Den siste uka har jeg spist over 150gr fett og la altså på meg.
De 3 første ukene spiste jeg ca 75 gr fett og vekta stod stille.

Så dere mener altså at jeg må øke fettinntaket ytterligere?

Hengebuksvinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 02:38   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp

Har Torkil Andersen skrevet at man skal spise 1400 kcal om dagen? Det var nytt for meg.

Men, igjen da. Spiser du når du føler deg sulten og spiser du deg mett? Altså, sånn passe mett? Ikke sånn trille av stolen-mett eller sånn at du fortsatt er sulten.

Jeg bare reagerte når det virket som om du mente at lavkarbo bare var en slankekur. Det var jo heldigvis ikke det du mente.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 09:16   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp

Kanskje du skulle ta noen av det som Skaldeman kaller sommerdager, altså noen dager hvor du spiser litt mer karbo og ikke tenker Ketolyse? For å på en måte restarte kroppen igjen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 09:19   #41
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Nå gir jeg snart opp

Jeg spiser 200-250 gram fett om dagen, og det er da jeg økte fettmengden at jeg begynte å gå litt ned.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 11:09   #42
Hengebuksvinet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 52
Innlegg: 44
Hengebuksvinet er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har Torkil Andersen skrevet at man skal spise 1400 kcal om dagen? Det var nytt for meg.

Men, igjen da. Spiser du når du føler deg sulten og spiser du deg mett? Altså, sånn passe mett? Ikke sånn trille av stolen-mett eller sånn at du fortsatt er sulten.

Jeg bare reagerte når det virket som om du mente at lavkarbo bare var en slankekur. Det var jo heldigvis ikke det du mente.

Han har ikke skrevet det i boka nei.
Jeg er medlem av forumet hans og der anbefaler han minimum 1200 kcal om dagen. På direkte spørsmål fra meg og andre i min situasjon anbefalte han 1400 til 1600 forutsatt at man ikke er sulten.

Dette med sult er viktig i følge "alle" ekspertene og jeg spiser meg mett, men ikke overmett.
Kanskje det er jeg som ikke er flink nok til å kjenne når jeg er sulten?
Jeg hadde mange dårlige matvaner:
Skippe frokost og drikke kaffe med melk og sukker frem til lunsj. Skrubbsulten.

På jobben har vi varm lunsj, som lapskaus, kylling og ris eller andre gryteretter med ris eller pasta. Stappmett.

Sulten.
Etter en god lunsj, gjerne med cola kunne jeg gå til 5-6 tiden før jeg spiste en solid middag. Stappmett igjen.

Trening på kvelden, løping, sykling eller ski.
Skrubbsulten etter trening. Spiser da proteinbar eller middagsrester.

Etter en time er jeg så sugen på noe "godt" at jeg raider kjøkkenskapet og kjøleskapet etter noe som kan tilfredstille suget. Enten det er sjokolade, potetgull, frukt, rosiner eller hva som helst.
Dette suget er så intens at selv om vi har tømt huset for tradisjonellt godteri så tyr jeg til hva som helst. Rosiner, kakao, sjokomelk, kaffe med likør osv. Jeg har kino hjemme hvor jeg koser meg med film og de nevnte godsakene.
Det er med andre ord ikke rart at jeg har den magen jeg har.
Den er 100% selvforskyldt, og skyldes ikke andre faktorer enn meg selv.

Tradisjonelle slankekurer fungerer dårlig da jeg etter relativt kort tid sprekker så det holder når "suget" blir for stort.

Det er mulig at jeg er så vant til å være sulten at jeg ikke reagerer fort nok?
Kan det være at jeg må tvinge eg selv til å spise enda oftere også før jeg føler meg sulten?

Hengebuksvinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 11:33   #43
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp

Hmm, dette er interessant, for mange med dårlig spisevaner (tro meg, jeg har hatt helt på bærtur spisevaner før kostholdsomlegginga selv, med en samboer som var som en søppelkvern å regne, men aldri la på seg et gram uansett hvor mye junk han trykte nedpå, det gjaldt selvfølgelig ikke meg, og jeg la på meg ca 15 kg første halve året vi bodde sammen ...).
Man forstyrrer sultsignalene, og det kan jo ta litt tid å rette opp i! Jeg har jobba ganske intenst med det der, og det tok meg lang tid å bli dus med mine egne sultsignaler.
Det som oppleves som sult kan være en av tre ting:
-Faktisk sult
-Fysenhet
-Tørste
Den første sulten jeg kjenner på morran er som regel tørste. Så jeg starter alltid dagen med et stort glass vann eller mer, til jeg er uttørst. Jeg er som regel ikke frokostsulten før et par timer etter at jeg står opp. Dette er jo så klart forskjellig fra folk til folk, men det er ingen vits i å spise frokost om du ikke er sulten!!
Når man først spiser så er det et par ting man kan gjøre med fordel for at kroppen skal få ro på seg og justere metthetssignalet, og ikke minst for fordøyelsens del.
Forsyn deg først alltid med liiiitt mindre enn du tror du skal ha. Når du spiser, tygg sakte og svelg ferdig maten før du putter ny mat i munnen, og om du klarer, legg fra deg kniv og gaffel mellom hvert tygg. Når du har tømt fatet vent minst fem minutter før du forsyner deg igjen. Drikk litt vann i mellomtida. Er du fortsatt sulten etter fem minutter så forsyn deg en gang til.
Dette er enkle knep som funker svært godt! Ikke bare blir du kjent med dine egne sult- og metthets-signaler, men du gir fordøyelsen ro og tid. Det verste du kan gjøre mot magen er å hive i deg maten!

Jeg tror kanskje du kunne ha hatt nytte av Paul McKenna sitt hypnoseprogram "I can make you thin". Det spiller ingen rolle om du tror på greia eller ikke, men han presenterer en rekke enkle men helt geniale tips. Der sitter det en haug med feite briter og bare "jøss, er det sånn det er å være sulten og mett!"

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 14:59   #44
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Ang. det å spise. Jeg kjenner ikke at jeg er sulten, men merker kroppen trenger "påfyll".
Før satt jeg ofte med avis, pc eller lignende og spiste. Det har jeg kuttet ut.
Nå har jeg bare maten og forholde meg til, og da er hue også med da jeg spiser. Før ble maten bare "borte" da jeg spiste sammen med avisa. Nå er det bare meg og maten.
Dette funker for meg.

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:11   #45
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Jeg er også en av de som gav opp ketolyse etter 4 uker der jeg tok av 2 kg i uke 2 og så stod stille både på vekta og cm til tross for en times sykling på ergometersykkel hver eneste kveld.

Men nå har jeg bestemt meg for å ta tak i ketolyse igjen ifra i morgen av.
Må prøve å spise enda mer fett. Det er der jeg har slitt litt.

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 22:02   #46
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Du spiser alt for lite! Du kan godt legge til en god fettkilde som cocosa eller Udos Choice. Mer smør, mer olje. Isberg har null næring, heller ikke agurk. Grete Roede-fillers.... Heller rucola eller hjertesalat, babyspinat eller annet som har dyp farge. En hel tomat er for mye sammen med avokado. Evoo over salaten, evt røre ut med majo og bruke det som dressing. Sopp har også svært lite næring! Hva med asparges, squash... Se over grønnsakslista på Atkins-induksjonsforumet. "Tillatte matvarer på A..."

Takker veldig for informativt svar. Jeg hadde en anelse om at jeg trolig spiste for lite. Jeg spiste dette på de 13 kg som forsvant, men har som nevnt nådd et lite stopp-punkt. Jeg startet med å ta 1-2ss med Cocosa fra og med i går. Tok en skje til frokost i dag, da jeg ikke orker mat om morgenen. Kanskje det kan gjøre litt underverker med denne anti-vektnedgangen for tida

Så det blir for mye med en hel tomat og avocado altså? Hmm, den ene eller den andre må derfor kuttes ut skjønner jeg. Tror det trolig blir tomaten, da avocadoen har mer fett i seg. Når du skriver Evoo, så må jeg gjerne får en forklaring på hva det er

Når det gjelder asparges, så liker jeg det ikke. Har spist noe squash, men det smaker så utrolig godt med stekt sopp i smør. Dog skal jeg kjøpe det igjen i morgen. Jeg har forøvrig en del smør over middagen, så helt fettfri er jeg ikke.

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 22:14   #47
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Jeg har holdt meg unna tomat de siste dagene. Har en mistanke til at de stopper meg noe.

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 22:48   #48
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av Gladjenta81, her.

Når du skriver Evoo, så må jeg gjerne får en forklaring på hva det er

Evoo - extra virgin olive oil

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 19:56   #49
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Evoo - extra virgin olive oil

Tusen takk Det er ikke så greit å skjønne alle disse forkortelsene bestandig, i hvert fall når man er relativt fersk her inne

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 22:45   #50
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

...Sopp har også svært lite næring! Hva med asparges, squash... Se over grønnsakslista på Atkins-induksjonsforumet. "Tillatte matvarer på A..."

Jeg har prøvd å lete etter dette stedet, som Megvel henviser til, men uten hell. Jeg er ikke helt kjent her inne, så klarte ikke å finne det. Kan noen henvise meg via en lenke, eller si fremgangsmåten?

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå gir jeg snart opp ... Irenesol Ketolysekuren 9 28-03-09 20:16
Gir Snart Opp! Dippsey Induksjonen 8 08-04-08 13:51
Snart i mål! MorStine Ketolysekuren 11 02-09-07 08:50
gir opp snart..... nita58 Ketolysekuren 17 03-11-06 09:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no