Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Er litt i tvil angående sukrin ...

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-10, 19:15   #1
only
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 20
only er på en erverdig vei

Er litt i tvil angående sukrin ...

På pakken står det at det er 100 g karbo pr 100 g vare. Kan ikke da skjønne at det er ok å bruke når man går på ketolyse eller tar jeg feil?? Kan jeg bruke sukkrin??

only er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke kutter ut karbohydrater så godt jeg kan Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 19:47   #2
Svadadama
Medlem
 
Svadadama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 93
Svadadama er på en erverdig vei

Sv: Er litt i tvil angående sukrin...

Ja, du kan bruke sukrin. Det blir nemlig ikke benyttet av kroppen men skilt ut i urinen. Så selv om det er karbohydrater så kan du altså bruke det på lavkarbo.

Svadadama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 00:11   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er litt i tvil angående sukrin...

Sukrin er basert på en sukkeralkohol som heter Erythritol.
Erythritol er et helt natulig søtstoff og finnes i bla. fermenterte matvarer, frukt og sopp, men er da altså sukkeralkoholen erythritol. I motsetning til de andre sukkeralkoholene gir ikke sukrin diarê, rett og slett fordi molekylet er så lite at det absorberes lett fra tarmen, tas opp i blodet, men som det blir sagt over her, skilles det ut igjen gjennom urinen.

__________________

Sist redigert av Kitt : 01-05-10 kl 00:19.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 12:18   #4
only
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 20
only er på en erverdig vei

Sv: Er litt i tvil angående sukrin...

Betyr det at vi kan spise "ubegrensen" av det? at det ikke påvirker noen ting når man går på ketolysekuren?

only er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke kutter ut karbohydrater så godt jeg kan Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 13:14   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er litt i tvil angående sukrin...

Opprinnelig lagt inn av only, her.

Betyr det at vi kan spise "ubegrensen" av det? at det ikke påvirker noen ting når man går på ketolysekuren?

Ja, den påvirker ikke blodsukkernivået men du bør allikevel ikke spise "ubegrensede " mengder av den. Sukrin opprettholder nok trangen etter noe søtt og derfor bør bruken begrenses.

(Da tenker jeg på at du f.eks ikke bør bruke sukrin i te eller kaffe, men venne deg til smaken av te.
Heller ikke bruke sukrin i daglig matlaging for å gi gryter eller supper en litt søtere smak og slikt.)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 15:24   #6
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Er litt i tvil angående sukrin...

Om du er en av dem som pleide ha litt sukker i tomatbaserte sauser/gryteretter for å fremheve smaken så kan jeg anbefale revet sitronskall som en bra erstatter. Det blir minst like bra som den teskjea med sukker jeg pleide ha i.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 15:26   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er litt i tvil angående sukrin...

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Om du er en av dem som pleide ha litt sukker i tomatbaserte sauser/gryteretter for å fremheve smaken så kan jeg anbefale revet sitronskall som en bra erstatter. Det blir minst like bra som den teskjea med sukker jeg pleide ha i.

Enig, eller rett og slett litt sitronsaft

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 19:12   #8
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Er litt i tvil angående sukrin...

..eller litt fløte! Er jo bittelitt søtt uansett.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 14:02   #9
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er litt i tvil angående sukrin...

Jeg skal kjøpe sukrin og rabarbra og stikke stilkene i en kopp med sukrin. NAM rabarbra har svært lite karber

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 15:28   #10
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er litt i tvil angående sukrin...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg skal kjøpe sukrin og rabarbra og stikke stilkene i en kopp med sukrin. NAM rabarbra har svært lite karber


Hvis du ikke har erfaring med Sukrin fra før, anbefaler jeg å ta små doser. Mange får vondt i magen og blir oppblåst av Sukrin.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 16:22   #11
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er litt i tvil angående sukrin...

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Om du er en av dem som pleide ha litt sukker i tomatbaserte sauser/gryteretter for å fremheve smaken så kan jeg anbefale revet sitronskall som en bra erstatter. Det blir minst like bra som den teskjea med sukker jeg pleide ha i.

Kjempe flott tips. Tusen takk, selv om det ikke var rettet til meg.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 18:28   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er litt i tvil angående sukrin ...

Av sukrin også? Huffda. Godt du sier ifra. Takk. Jeg blir helt tåkete innvendig av sukralose, og stevia smaker ikke godt.Og natreen er er det lett å gå over anbefalt maxinntak av cyklamat med.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 16:25   #13
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er litt i tvil angående sukrin ...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Av sukrin også? Huffda. Godt du sier ifra. Takk. Jeg blir helt tåkete innvendig av sukralose, og stevia smaker ikke godt.Og natreen er er det lett å gå over anbefalt maxinntak av cyklamat med.


Langt i fra alle reagerer på denne måten på Sukrin. Det er bare å prøve seg frem.

Jeg bruker Sukrin som søtning de få gangene jeg spiser jordbær/bringerbær med fløte. Da tar jeg heller litt luftsmerter i ettertid enn å la være...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 19:44   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er litt i tvil angående sukrin ...

Om folk får vondt i magen etter en teskje eller to er det skammelig at de reklamerer med at dette ikke skjer, synes jeg! Fint å vite så slipper jeg å gjøre et dumt kjøp.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 20:03   #15
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er litt i tvil angående sukrin ...

En pose koster ikke mer enn noen få tiere. Jeg ville tatt sjansen...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 20:22   #16
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Er litt i tvil angående sukrin ...

Det er veldig mange som ikke reagerer på sukrin i det hele tatt altså. Jeg gjør heller ikke det, og jeg reagerer på omtrent alt annet av søtstoff. Men noen vil det jo være, som med alt mulig annet egentlig, jeg ville forsøkt

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fordommer og tvil.... blomkarse Lavkarbo generelt 3 18-03-10 14:49
Sukrin Sina Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 17-01-10 20:24
Er så i tvil om ketolyse dietten er noe for meg alikevell Nitja Ketolysekuren 7 15-01-09 11:40
Jeg er sånn i tvil ... Kan noen hjelpe meg? Lisekir Spørsmål og svar 8 26-03-08 19:21
Litt start hjelp angående oppskrifter? Anitave Lavkarbo generelt 4 25-06-04 23:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no