Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Alpen-bar

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-10, 14:50   #1
Gus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Gus er på en erverdig vei

Alpen-bar

Sist brukte jeg en del Fedon Bar men de er borte, er Alpen bar ok å bruke.

jeg er en del på farten og det blir fryktelig dyrt å spise lunsj ute på cafeer hele tiden, og det som er billig er baguett og det kan jeg ikke spise.
+ at matpakke er ikke ett alternativ pga har nok å bære på?

Skal være vanskelig, men må ha muligheten til å ha noe enkelt på farten!

TAkk for svar.

Gus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:55   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Alpen BAr

Med 69.6 karber pr 100 hadde ikke jeg vurdert et øyeblikk å spise slik...
Har ikke spes til overs for slike barer, men Atkins barene må vel være et bedre alternativ?
Hvor høyt har du tenkt å ligge på karber?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:00   #3
Gus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Gus er på en erverdig vei

Sv: Alpen BAr

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Med 69.6 karber pr 100 hadde ikke jeg vurdert et øyeblikk å spise slik...
Har ikke spes til overs for slike barer, men Atkins barene må vel være et bedre alternativ?
Hvor høyt har du tenkt å ligge på karber?

nei, det er jeg helt enig i jeg er så totalt nybegynner og sprø dumme spørsmål forstår jeg.

Da skal jeg se etter Atkins i butikken.

Jeg skal prøve å ligge så lavt som mulig, men er i start fasen på prøv og feil.
Takk for svar

Gus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:02   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Alpen BAr

Opprinnelig lagt inn av Gus, her.

nei, det er jeg helt enig i jeg er så totalt nybegynner og sprø dumme spørsmål forstår jeg.

Da skal jeg se etter Atkins i butikken.

Jeg skal prøve å ligge så lavt som mulig, men er i start fasen på prøv og feil.
Takk for svar

Om du lurer på hva enkelte matvarer inneholder er et kjapt Google eller Kvasir søk alt som skal til, er slik jeg fant Alpen bar feks

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:05   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Alpen BAr

Her, http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf, vil jeg tro du finner svar på mye, en genial sak!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:09   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alpen BAr

Du kan jo stikke innom en ferskvaredisk og kjøpe kylling eller annen fedigstekt mat.
Ferdig skivet ost og en pakke skinke, babybel ost, annet kjøttpålegg, baconsvor.......
Selv en pølse uten lompe/brød eller en hamburger uten brød er bedre enn disse barene etc.

Mye å velge mellom, men må bare lære seg å tenk litt utenom det vanlige baguette- greiene!
Eller du kan jo kjøpe en baguette og bare spise "innmaten"!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:36   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alpen BAr

Fedonbarer finnes fortsatt på markedet i 3-4 forskjellige smaker. men de blir aldri et fullverdig alternativ til et sunt måltid. Jeg tror den beste investeringa er en større veske

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:57   #8
Gus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Gus er på en erverdig vei

Sv: Alpen BAr

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Her, http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf, vil jeg tro du finner svar på mye, en genial sak!

Får ikke opp linken

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan jo stikke innom en ferskvaredisk og kjøpe kylling eller annen fedigstekt mat.
Ferdig skivet ost og en pakke skinke, babybel ost, annet kjøttpålegg, baconsvor.......
Selv en pølse uten lompe/brød eller en hamburger uten brød er bedre enn disse barene etc.

Mye å velge mellom, men må bare lære seg å tenk litt utenom det vanlige baguette- greiene!
Eller du kan jo kjøpe en baguette og bare spise "innmaten"!

Prøver å ikke spise så mye svinekjøtt pga sykdom, og tror ikke en blir mett av en skive skinke og en skive ost feks.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fedonbarer finnes fortsatt på markedet i 3-4 forskjellige smaker. men de blir aldri et fullverdig alternativ til et sunt måltid. Jeg tror den beste investeringa er en større veske

Større veske går ikke pga dårlig kropp.

Da skal jeg lete mer etter FEdon barer.

Tusen takk for svar, skal ikke være enkelt dette her, og det må det være?!?

Gus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 16:06   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alpen BAr

Opprinnelig lagt inn av Gus, her.

Får ikke opp linken

Prøver å ikke spise så mye svinekjøtt pga sykdom, og tror ikke en blir mett av en skive skinke og en skive ost feks.

Tusen takk for svar, skal ikke være enkelt dette her, og det må det være?!?

Linken til lchf er ofte veldig treg! Prøv igjen, for det er en flott side!

Om du ikke tåler svinekjøtt, så får du spise annet kjøtt, da! Kylling feks, eller okse eller sau eller fisk eller........
Jeg mente jo at du skulle spise hele pakke med ost, da, ikke bare en skive. Finnes jo mye kjøttpålegg som ikke er svin, feks kylling, kalkun, fårepølse, roastbeef .....

Lavkarbo/ketolyse er egentlig ikke så vanskelig!
Man må snu litt på gamle tanker og legge ned litt jobb i begynnelsen, men etter hvert går det heeeeelt av seg selv!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 16:10   #10
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Alpen BAr

Du kan jo kikke på denne svenske utgaven til den norske blir mer samarbeidsvillig
http://www.pagina.se/filer/Kostprogr...B6r%20LCHF.pdf

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 16:49   #11
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Alpen BAr

Jeg drar alltid rundt på en pose med hasselnøtter. Billig, tar liten plass, metter godt og er såpass tørre at du må skylle ned med masse vann - noe som er bra på lavkarbo.
Relativt lavt på karbo også......Ikke grapser de til i veska heller og er lette å spise!
Genialt!
Dog - for mye nøtter kan være en partystopper for noen - men som nødmat funker det alldeles supert!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 22:32   #12
Gus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Gus er på en erverdig vei

Sv: Alpen BAr

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Med 69.6 karber pr 100 hadde ikke jeg vurdert et øyeblikk å spise slik...
Har ikke spes til overs for slike barer, men Atkins barene må vel være et bedre alternativ?
Hvor høyt har du tenkt å ligge på karber?

nå har jeg sett mer og en bar er på 29g så det blir mye men ikke så mye, for å klare dette må jeg ha noe lett tilgjennelig og en pakke ost kommer jeg til å spy av, men jeg tror jeg må følge Fedon for jeg klarer ikke så mye fett- er rett og slett helt dårlig av en dag på det. hoven i mange ledd osv

Gus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 22:34   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Alpen BAr

Opprinnelig lagt inn av Gus, her.

nå har jeg sett mer og en bar er på 29g så det blir mye men ikke så mye, for å klare dette må jeg ha noe lett tilgjennelig og en pakke ost kommer jeg til å spy av, men jeg tror jeg må følge Fedon for jeg klarer ikke så mye fett- er rett og slett helt dårlig av en dag på det. hoven i mange ledd osv

Det vil mest sannsynlig gå seg til når kroppen får tid til å venne seg å brukke fett som brensel og ikke karbohydrater Stor omveltning for kroppen!
Men om Fedon føles mer riktig for deg går du selvsagt for Fedon
Lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 10:39   #14
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Alpen BAr

Opprinnelig lagt inn av Gus, her.

nå har jeg sett mer og en bar er på 29g så det blir mye men ikke så mye, for å klare dette må jeg ha noe lett tilgjennelig og en pakke ost kommer jeg til å spy av, men jeg tror jeg må følge Fedon for jeg klarer ikke så mye fett- er rett og slett helt dårlig av en dag på det. hoven i mange ledd osv

Du kjøper en pakke skinke, en pakke skivet ost og en tube ekte majones.
Så tar du en skive skinke, legger den på en skive ost, har på litt majones, ruller sammen og spiser. Tygg maten skikkelig. Drikk vann.
Så lager du deg en til rull, spiser den sakte....helt til du begynner å føle deg mett. Spe gjerne på med et par mandler eller nøtter.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:55   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alpen BAr

Opprinnelig lagt inn av Gus, her.

Større veske går ikke pga dårlig kropp.

Hva med sekk? Eller trillekoffert?

Ta det fra oss erfarne, man må se mulighetene og ikke problemene ellers gir man opp. Og man må tørre å utfordre det man tror man vet, og tenke litt nytt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:09   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Alpen BAr

Men altså, en lavkarbomatpakke trenger ikke å ta stor plass...

Nå vet ikke jeg hva du lider av, men jeg har ME og er eloverfølsom og på dårlige dager er det ikke mye jeg orker å bære,men en liten boks med tettpakka næring( kjøtt og fett og kanskje litt grønt) tar ikke mye plass.. Men om veska er sprengt fra før, så er dte kanskje et problem ja.
Det deilige mad lavkarbo er små matpakker synes jeg, siden man spiser seg mett på mat kroppen nyttiggjør seg godt av og ikke en masse ekstra som bare kommer ut igjen i form av masse avføring
Vann kjøper jeg om jeg er på tur.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no