Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-10, 09:01   #76
savoy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 66
savoy er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Den sorbeten må prøves ja...
Nå har jeg holdt på i 2 mnd i fase 3 og har gått ned 5 kilo. Jeg syns liksom ikke det har gått så rasende fort men det er jo virkelig et greit resultat likevel. Hvis det fortsetter i samme tempo vil jeg jo være i mål til jul og det er ikke lenge til

__________________
Tilsammen mistet 76 kg bare 5 kg til mål..
savoy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 10:26   #77
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

5 kg på 2 måneder synes jeg er kjempebra. Det er i overkant av 1/5 kg i uken. Det anbefales ikke å gå ned fortere enn 1/5 til 1 kg i uken, så dette kan du godt unne deg å være fornøyd med.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 15:26   #78
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Smaker det med frukt og bær igjen?

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 00:13   #79
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Smaker det med frukt og bær igjen?

DEILIG!
Har tatt ananas oppi salaten til lunsj idag - det er herlig med frukt igjen.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 23:46   #80
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Det høres herlig ut Hvor mye ananas kan du spise i salaten?
Bare to-tre biter eller kan du spise mer?
Nå gleder jeg meg sånn til å smake bringebær igjen!!!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 23:47   #81
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Da tar jeg steget over i fase3, dette blir spennende
Skal til en oppfølgingstime på Lindbergklinikken imorgen, er greit med en ordentlig innføring i fasen før jeg er igang!

Hvordan går det med dere?

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 07:08   #82
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Her ser det ut til at vektnedgangen har stoppet opp eller tar seg en pause. Det er forsåvidt ikke så farlig, men jeg har litt til på magen som jeg gjerne skulle ha bort. Men jeg har startet for fullt på trening igjen, så kanskje det skyldes at jeg bygger muskler?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 08:58   #83
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Jeg tror faktisk det stemmer ja, for vekten står stille, men jeg mister cm rundt midjen.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 11:28   #84
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Cm rundt magen er jo kjempebra

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 23:08   #85
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Hopper litt for - cm rundt magen jeg også! Det er jo supert

Jeg er nå ferdig med ed; har altså kommet til vedlikeholdskosten med tilskudd av ed produkter innimellom; barer, kjeks og soyanøtter
Det er rart å plutselig ha "frie tøyler", det fungerer så fint når man må begrense seg Har ikke smakt noe "nytt" enda, men det blir litt mørk sjokolade til fredagskosen ikveld ..
Jeg vil opprettholde de gode vanene jeg har fått med ed, det blir en spennende tid fremover ..
Tanita vekten på lindbergklinikken viste 57 kg, så nå er det på tide å holde på den vekten

GOD HELG DERE

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 23:20   #86
Troll-I-Ord
Juniormedlem
 
Troll-I-Ord sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 44
Innlegg: 42
Troll-I-Ord er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Jeg er nå ferdig med ed; har altså kommet til vedlikeholdskosten med tilskudd av ed produkter innimellom; barer, kjeks og soyanøtter
Det er rart å plutselig ha "frie tøyler", det fungerer så fint når man må begrense seg Har ikke smakt noe "nytt" enda, men det blir litt mørk sjokolade til fredagskosen ikveld ..
Jeg vil opprettholde de gode vanene jeg har fått med ed, det blir en spennende tid fremover ..
Tanita vekten på lindbergklinikken viste 57 kg, så nå er det på tide å holde på den vekten

GOD HELG DERE

Gratulerer SÅÅ masse med fantastisk innsats og resultat! Lykke til med stabiliseringen! Håper jeg snart kommer etter deg..., selv om jeg nok har en god stund igjen på ED enda...

__________________



Troll-I-Ord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fra 01.01.12! Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 09:28   #87
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Hopper litt for - cm rundt magen jeg også! Det er jo supert

Jeg er nå ferdig med ed; har altså kommet til vedlikeholdskosten med tilskudd av ed produkter innimellom; barer, kjeks og soyanøtter
Det er rart å plutselig ha "frie tøyler", det fungerer så fint når man må begrense seg Har ikke smakt noe "nytt" enda, men det blir litt mørk sjokolade til fredagskosen ikveld ..
Jeg vil opprettholde de gode vanene jeg har fått med ed, det blir en spennende tid fremover ..
Tanita vekten på lindbergklinikken viste 57 kg, så nå er det på tide å holde på den vekten

GOD HELG DERE

WOHOOO tuddelu - vi andre blir jo kjempeinspirert av at du nå er ferdig.
Fantastisk jobb, well done
Skal bli spenndende å følge deg framover, for vi håper jo at du fortsetter å være her på forumet.
Og jeg kan skrive under på dette med følelsen av frihet, veldig rart å ha frie tøyler etter det strenge regimet som ED jo faktisk er.
Når det gjelder å finne seg et kosthold for resten av livet, så har du jo allerede retningen i forhold til å bruke rene matvarer og grønnsaker.
jeg kanskje kan bidra med er noen erfaringer jeg gjorde i løpet av pausen jeg hadde i sommer, og jeg oppsummerer dem slik:
Fra "diett" til et normalisert kosthold (vedlikehold høres så "sykehusaktig" ut ):
1 - vær streng med inntak av snop (og ja - jeg vet det er tøft når en først har falt utpå)
2 - bruk en del tid på å finne ut hvilket kosthold du ønsker å følge
3 - test ut det valgte kostholdet i 3-4 uker og se hvordan det påvirker kroppen
4 - les boka Bedre uten brød
5 - du kan spise det meste, bare unngå de vanlige karbo-bombene; brød, pasta, ris, hvetemel
6 - sjekk ut bloggen til Lena Beatrice

Ha en fantastisk helg videre

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 10:37   #88
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Velkommen over, tuddelu! og gratulerer med muskler, Pearl (jeg vil ogspå ha- hvor kan de bestilles?)
Er bare en rask tur innom for å si hei, før vi familien skal ut på busstur.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 00:01   #89
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Troll-I-Ord, her.

Gratulerer SÅÅ masse med fantastisk innsats og resultat! Lykke til med stabiliseringen! Håper jeg snart kommer etter deg..., selv om jeg nok har en god stund igjen på ED enda...

Takk for det Troll-I-Ord Du er kommet langt på vei selv, spennende å følge deg videre, lykke til!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 00:44   #90
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

WOHOOO tuddelu - vi andre blir jo kjempeinspirert av at du nå er ferdig.
Fantastisk jobb, well done
Skal bli spenndende å følge deg framover, for vi håper jo at du fortsetter å være her på forumet.
Og jeg kan skrive under på dette med følelsen av frihet, veldig rart å ha frie tøyler etter det strenge regimet som ED jo faktisk er.
Når det gjelder å finne seg et kosthold for resten av livet, så har du jo allerede retningen i forhold til å bruke rene matvarer og grønnsaker.
jeg kanskje kan bidra med er noen erfaringer jeg gjorde i løpet av pausen jeg hadde i sommer, og jeg oppsummerer dem slik:
Fra "diett" til et normalisert kosthold (vedlikehold høres så "sykehusaktig" ut ):
1 - vær streng med inntak av snop (og ja - jeg vet det er tøft når en først har falt utpå)
2 - bruk en del tid på å finne ut hvilket kosthold du ønsker å følge
3 - test ut det valgte kostholdet i 3-4 uker og se hvordan det påvirker kroppen
4 - les boka Bedre uten brød
5 - du kan spise det meste, bare unngå de vanlige karbo-bombene; brød, pasta, ris, hvetemel
6 - sjekk ut bloggen til Lena Beatrice

Ha en fantastisk helg videre


Skrev et laaangt innlegg her, også forsvant det Prøver meg på ny!

Takker og bukker for masse gode råd Grotingeling
Den boken skal jeg skaffe meg. Har gått til innkjøp av noen fedon bøker og en bok jeg virkelig kan anbefale - "lekre retter med lavkarbo". Prøvde ut oppskrifter før ED og her var det masse nydelig mat.

Legen på Lindberklinikken anbefalte på det sterkeste å legge en plan for måltidene slik at jeg unngår å bruke så mye tanker og energi på å finne ut hva jeg skal spise .. er helt enig! Det er lettere å føle et opplegg som har en plan, sånn som ED.
Lunsj og middagsretter går veldig fint - som du sier så har ED allerede innført gode vaner i form av grønnsaker og rent kjøtt / fisk.
Utfordringen nå er å finne gode frokost og kveldsmat alternativer. Har lagt min elsk på frokostlapper med mager kesam og bær smaker helt fantastisk og metter. Skal også prøve havregrøt etterhvert, dette har jeg ikke smakt før Men har lyst å prøve.
Har alltid vært ekstremt glad i brød, så lavkarbo er en utfordring der. Men det er fullt mulig å spise 2 skiver fedonbrød med masse pålegg og litt grønt til kveldsmat så da gjør jeg det. Er fornøyd med å gå fra 3-4 måltid med brød hver dag ned til 1 måltid

Fredag og lørdag koste jeg meg med litt mørk sjokolade, både sunt og godt. Tidligere elsket jeg smågodt og chips og ja .. men nå har jeg ikke lyst på dette. Og når jeg har kjent på lysten til å smake, så vet jeg at konsekvensen blir deretter - pga. insulinresistensen så blir jeg dårlig av for mye sukker/karbohydrater. Og nå velger jeg faktisk å la være. Dette klarte jeg ikke før, så det å mestre dette nå føles fantastisk bra!!
Insulinresistensen slo ikke ut på blodprøvene, så skal ta dem på nytt. Men det som slo ut - og som har en sammenheng med insulinresistensen - var PCOS, forhåpentligvis er det blitt bedre nå med endret kosthold.

Det er bare helt fantastisk hva kostholdet kan gjøre med helsen - jeg er så utrolig takknemlig for ED, Lindbergklinikken og ikke minst for dette forumet hvor man får hjelp og trøst og støtter hverandre

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 00:46   #91
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Velkommen over, tuddelu! og gratulerer med muskler, Pearl (jeg vil ogspå ha- hvor kan de bestilles?)
Er bare en rask tur innom for å si hei, før vi familien skal ut på busstur.

Takk Popp
Håper helgen din har vært finfin!! Alt vell?

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 07:48   #92
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Velkommen over, tuddelu! og gratulerer med muskler, Pearl (jeg vil ogspå ha- hvor kan de bestilles?)
Er bare en rask tur innom for å si hei, før vi familien skal ut på busstur.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 07:49   #93
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Tuddelu, du har vært kjempeflink. Det har gått utrolig fort med deg. Jeg er imponert.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 08:03   #94
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Har gått til innkjøp av noen fedon bøker og en bok jeg virkelig kan anbefale - "lekre retter med lavkarbo".

Notert!
Hvis du (eller andre) er interessert i en god bakebok, så kan jeg anbefale en som heter Bakglädje med LCHF

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Legen på Lindberklinikken anbefalte på det sterkeste å legge en plan for måltidene slik at jeg unngår å bruke så mye tanker og energi på å finne ut hva jeg skal spise .. er helt enig! Det er lettere å føle et opplegg som har en plan, sånn som ED.


Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Utfordringen nå er å finne gode frokost og kveldsmat alternativer. Har lagt min elsk på frokostlapper med mager kesam og bær smaker helt fantastisk og metter. Skal også prøve havregrøt etterhvert, dette har jeg ikke smakt før Men har lyst å prøve.
Har alltid vært ekstremt glad i brød, så lavkarbo er en utfordring der. Men det er fullt mulig å spise 2 skiver fedonbrød med masse pålegg og litt grønt til kveldsmat så da gjør jeg det. Er fornøyd med å gå fra 3-4 måltid med brød hver dag ned til 1 måltid

Å å å å å å - du må prøve Nannahs supergode knekkebrød!!!!
Jeg la min elsk på dem i sommer, kjempedigg
Ja også vaflene ...... generelt så har Nannah en hel masse herlige oppskrifter som kan brukes til alle dagens måltider - sjekk denne tråden

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Fredag og lørdag koste jeg meg med litt mørk sjokolade, både sunt og godt. Tidligere elsket jeg smågodt og chips og ja .. men nå har jeg ikke lyst på dette. Og når jeg har kjent på lysten til å smake, så vet jeg at konsekvensen blir deretter - pga. insulinresistensen så blir jeg dårlig av for mye sukker/karbohydrater. Og nå velger jeg faktisk å la være. Dette klarte jeg ikke før, så det å mestre dette nå føles fantastisk bra!!
Insulinresistensen slo ikke ut på blodprøvene, så skal ta dem på nytt. Men det som slo ut - og som har en sammenheng med insulinresistensen - var PCOS, forhåpentligvis er det blitt bedre nå med endret kosthold.

Det er bare helt fantastisk hva kostholdet kan gjøre med helsen - jeg er så utrolig takknemlig for ED, Lindbergklinikken og ikke minst for dette forumet hvor man får hjelp og trøst og støtter hverandre

og helt enig, er megakjekt med støtte fra deg og de andre på ED her inne - godt å ha noen som vet hva vi går gjennom.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 08:33   #95
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

PS! Både knekkebrødene og vaflene har jeg fått avklart med legen på Fedonklinikken at er ok i fase 3 - knekkebrødene allerede fra 3b (nøtter/korn/frø), mens vaflene er ok i 3c (melkeprodukter)

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 13:39   #96
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Igår storkoste jeg meg med en hel sjokoladeplate. Den het Premium Dark Mint
og var fantastisk god, ikke fikk jeg dårlig samvittighet av den heller - men jeg ble skikkelig stappmett. En følelse jeg ikke har hatt siden min tid før ED. Ikke særlig god følelse.
Tør å innrømme det her inne, men ikke for popmannen helt. Stoler ikke helt på meg selv at det var et engangstilfelle.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 14:46   #97
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

den sjokoladen er deg vel unt ,,men vær forsiktig ,det er så himla lett og falle ut på karbokjøret igjen ,,,desverre det jeg gjorde
sisst jeg gikk på Ed og gikk ned 22 kilo
kiloene kom snikende ,opp og ned 4 kilo i et parr år ,og plutselig etter 4 år veide jeg over 80,
har forbannet meg selv mange ganger at jeg kunne være så dum ,
men det nytter ikke og se seg tilbake,
jeg går enda en gang på med krom rygg,og skal enda en gang ned i matcvekt

og lykke til til deg , du har vert kjempeflink

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 14:50   #98
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Igår storkoste jeg meg med en hel sjokoladeplate. Den het Premium Dark Mint
og var fantastisk god, ikke fikk jeg dårlig samvittighet av den heller - men jeg ble skikkelig stappmett. En følelse jeg ikke har hatt siden min tid før ED. Ikke særlig god følelse.
Tør å innrømme det her inne, men ikke for popmannen helt. Stoler ikke helt på meg selv at det var et engangstilfelle.

Farlig farlig, men herlig herlig vet du
Det hjelper å si det "høyt" til noen, i alle fall for meg, for da blir en mer oppmerksom på at en ikke lar ting skli helt ut.
Du har jo allerede registrert at det ikke gav noen særlig god følelse med en hel plate, så neste gang tar du sikker bare noen får ruter skal du se
Har du prøvd å lage sjokolade selv?
Jeg har kjøpt meg stevia og testet ut mørk sjokolade, den ble minst like god og gjorde ingen utslag hverken på blodsukker, vekta eller søtsuget
Men dyrt - det er det, så det blir ikke ofte. Til jul neste gang tenker jeg (nammmmmm)

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 15:05   #99
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Tuddelu, du har vært kjempeflink. Det har gått utrolig fort med deg. Jeg er imponert.

Takk Det har vel gått litt fort unna fordi jeg begynte i fase1. Kunne sikkert startet med fase2, men der og da var det bare viktig å komme igang, så fase1 var det letteste. nå er jeg nå her Du er snart i mål Pearl, er det ikke deilig?

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 15:07   #100
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

PS! Både knekkebrødene og vaflene har jeg fått avklart med legen på Fedonklinikken at er ok i fase 3 - knekkebrødene allerede fra 3b (nøtter/korn/frø), mens vaflene er ok i 3c (melkeprodukter)

Nå skal jeg inn og lese oppskrifter!! Kan man erstatte nøtter med noe annet? Nøtteallergi nemlig
Og VAFLER?? DET er lenge siden jeg har smakt

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Trenger hjelp til motivasjon AnSoRa Ketolysekuren 5 16-04-09 21:24
Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon GKS Ketolysekuren 25 02-03-09 22:12
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no