Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg griner og vet ikke mine arme råd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-07, 09:12   #26
kristweh
Medlem
 
kristweh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 46
Innlegg: 97
kristweh er på en erverdig vei

Sv: Jeg grinerog vet ikke mine arme råd!!!

jeg har ikke hatt motgang enda(regner med at det kommer),men er litt redd for at du henger deg veldig opp i vekten og nedgang fort...
syntes du skal kanskje prøve å finne mat som du kan leve med og ikke bli uvel av...telling/regning av alt man får i seg er ikke helt bra i lengden...

jeg vet det...har hatt en blanding av spiseforstyrrelser i min ungdom og jeg teller ikke nå ,men tar ting på "gefylen". rett og slett for ikke å bli slankeopphengt...
veiing 1 gang i uken IKKE hver dag....
vekten kan variere alt etter som hva man får i seg (spes.salt/vann)

og det er som fler her inne sier ..selv om vekten står stille så kan du jo gå inn i cm?

trener du ?

__________________
kristweh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 09:16   #27
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg grinerog vet ikke mine arme råd!!!

Hei Ville bare minne deg på denne http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14832

Husker du den gode følelsen når du oppdaget at du hadde gått ned mer enn du trodde selvom det ikke vistes så godt på vekta?

Ikke gi opp ennå kanskje det synes bedre enn du tror

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:32   #28
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Jeg grinerog vet ikke mine arme råd!!!

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

hei igjen..

du sa litt lenger oppe at du har lyst å stikke til legen og be om reducil... tro meg- jeg har vært i denne banen selv og vært så desperat og bedt legen om hjelp... men du får desverre ikke reducil eller xenthil pga du har ikke bmi over 31.5.... og recducil demper faktisk bare sultfølelsen.. mens xenthil ( vet det er annet ord- men er usikker på navnet) gjør at du sitter på toalettet i timevis og blir sår i rompa... så det er ulemper med de to også...

jeg snakket med legen min om dette tidligere.. og jeg kunne få resept på xenthil hvis jeg ville.. men da kunne jeg ikke leve på lavkarbo.. så jeg valgte å droppe det i stedet for.... for kostholdet og treningen med tabletten var veldig ala grete roede...

men så klart- hvis du virkelig vil så kan du jo prøve å be legen om hjelp....

og du har like mye lov som alle andre her inne å klage... her inne på forumet får du både spark i ræva og trøst

Jeg får reductil. Har brukt det før!

Litt for dumsnill lege kanskje!

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:36   #29
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Jeg griner og vet ikke mine arme råd!!!

For en ufattelig kjedelig situasjon, dette unner jeg ingen. Men kankje du heller bare skal leve lavkarbo og glemme vekt og veiing av mat. Har gått siden 1. juli og har ALDRI veid maten min eller regnet ut hvor mye karbs jeg får i meg hver dag. Har selvfølgelig oversikt, men sitter ikke med penn og papir og skriver ned hva jeg får i meg\Mat på data... hadde jeg skulle hatt det å tenke på i tillegg tror jeg at jeg hadde blitt helt tullete. Mulig du blir altfor fokusert på mat og mengde at kroppen jobber i mot stresset. Nå skal det sises at jeg "bare" har gått ned 8 kg på de mndne, men vil heller fortsette på denne måten og heller la det gå sent, enn å bli helt "fanatiker". Prøv da vel, det funka på meg
Men ellers lykke til Tullann, håper det løsner snart

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:39   #30
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Jeg grinerog vet ikke mine arme råd!!!

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Hei Ville bare minne deg på denne http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14832

Husker du den gode følelsen når du oppdaget at du hadde gått ned mer enn du trodde selvom det ikke vistes så godt på vekta?

Ikke gi opp ennå kanskje det synes bedre enn du tror

Vet du Aline. Den trengte jeg. Begynte å blø litt igår og fikk vondt i magen i natt ( har jo satt inn spiral) Så når jeg vokna i morgest var jeg evig optimist igjen. Har fått meg selv til å tenke at KANSKJE det var eggeløsning eller mensen som skulle vært.

Og ja... det vises jo, men alt er så slapt at jeg føler meg værre når jeg feks sitter. magen henger og flesket er så mye løsere enn før.
kanskje jeg skal starte å stå hele tiden. Føler meg så fin når jeg står. hohohohoho....


Ang trening. Jeg har ikke trent så mye nei. Har hatt en slapphets følelse stort sett hele tiden gjennom kuren. Klarer maks 15 min spinning. Da er jeg dø. jeg som pleide å pulsspinne i 45 min.

Propa i meg egg og bacon og 2 ss cocosa i morges. Så jeg får vell henge med å se. MEN... innfører meieriprodukter igjen. Maten blir så mye enklere å leve med da.

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:40   #31
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg griner og vet ikke mine arme råd!!!

At det henger er jo et godt tegn, for da har det blitt mindre

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:41   #32
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Jeg grinerog vet ikke mine arme råd!!!

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

Hvordan skal jeg da få i meg nok mat? 76 g protein og 20 g karbo. Blir jo sittende å ete bare salat da jo. Må jo isåfall spise bare grønnsaker som har lite karbo for å bli mett. Blir du mett på så lite??


Føler det er proteinet som metter magen jeg. Og hvordan får du i deg nok fett da. Meieriprodukter med mye fett har jo også mye protein.


Nei dette blir for stresende og forvirrende.

I starten var det litt vanskelig, men etterhvert ble det bedre. Jeg lærte med hva som mettet godt uten å ha så sinnsykt mye proteiner i seg.
Og det er jo ting som kommer i tillegg til karboene dine, siden det stortsett er karbofrie ting.

Du veier 76 kilo?
Legg deg i såfall på ca 90 gram proteiner.
Det tilsvarer ca 425 gram grillet kylling.
Jeg spiser litt kjøtt til stortsett alle måltider, og spiser en god del ost.
Og i tillegg masse grønnsaker som har lite proteiner og grønnsaker.

En typisk dag:
Frokost: Omelett av 4 egg med masse ost og krepsehaler

Lunch: 150 g lollypopbrød med f eks et salatblad og røkelaks med rømme.
(150 g brød holder jeg meg leeenge mett på. Lollypopbrødet metter veldig).

Middag: 150 g kjøtt, 100 g blomkålmos, 150 g brokkolimos og en dert salat.

Kvelds/snaks: To tomater kuttet i skiver og stekt i smør med smeltet ost.

I tillegg så er jeg stortett ikke så sulten når jeg står opp.
Da utsetter jeg frokosten en time eller to.
Jeg holder med god og mett hele dagen, og jeg har alltid en snakcsrett av den lovlige typen som kvledskos.
Enten det er smørstekte tomater, grønnsaksstenger med dipp av rørosrømme og krydder el.l.
Du kan jo i tillegg øke litt til på proteinene, siden jeg med denne menyen ligger på 70-80 gram proteiner.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 11:16   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg griner og vet ikke mine arme råd!!!

Hei! Har fulgt litt med i frustrasjonen din, skjønner så klart at det er frustrerende, men ser at du har fått en god del tips, og at optimismen er tilbake!
Tenk på hvor lang tid du har brukt på å legge på deg de kiloene du vil bli kvitt? Jeg har vært overvektig hele livet, så jeg vil ikke ha det alt for travelt med å gå de ned igjen, og jeg vet jo at jeg gjør det på en måte som får kroppen min til å trives veldig godt underveis, og som vil gjøre det lett for meg å holde vekten når jeg en gang er der jeg skal være.
Og alt som har skjedd i tillegg! Det er nesten for meg mirakuløst! Jeg har slitt mye med migrene, jeg har ikke migrene lenger, jeg har hatt pollenallergi hver vår, både den vanlige snørringa samt at jeg har klødd opp håndbakene mine til kjøttkaker, jeg har reagert på dyr og vært allergisk mot sitrus og nøtter. Jeg har ikke allergi lenger. En helt nydelig vår, kunne kose med bikkja da jeg var hjemme hos folka mine sist, og jeg kan spise nøtter igjen !!
Om jeg så ikke hadde gått ned et gram, så hadde jeg hatt det mye bedre enn noensinne. I det store bildet blir vektnedgangen en super bieffekt. Jeg sto i utgangspunktet på randen av diabetes, og det var derfor jeg begynte å skifte kosthold. Jeg står ikke på randen av noe som helst lenger.
Det er med andre ord et stooort bilde.
Har følt litt på den frustrasjonen du har også. Jeg har holdt på i ca et år, i og med insulinresistensen min har det gått sakte, men det har gått nedover. Det har til og med gått litt oppover igjen, men så har det snudd. Jeg har hatt platåer over i hvert fall to måneder! Og jeg trodde jeg skulle bli gæern! Men med støtte fra forumet, og litt forskning i maten så gikk det seg til igjen.
Vær tålmodig! Kroppen din skal ikke tvinges ned i vekt, den må finne et godt tempo, og nødvendigvis må den stoppe opp og "tenke seg om" litt. Den er ikke vant til den måten du spiser på nå! Og det er veldig individuelt hvor lang tid det tar.
Det kan hende du også har satt deg litt urealistiske mål. Du har fått barn, kroppen din har forandret seg. Kanskje den ikke vil ned til seksti, igjen? Kanskje den nøyer seg med 65 eller 70, eller hva vet jeg? Men det må være med et mantra i denne prossessen; nemlig å være tålmodig!

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

Og ja... det vises jo, men alt er så slapt at jeg føler meg værre når jeg feks sitter. magen henger og flesket er så mye løsere enn før.
kanskje jeg skal starte å stå hele tiden. Føler meg så fin når jeg står. hohohohoho....

Dette kjenner jeg meg igjen i! Selv om det har gått sakte, så har jeg fått slarkehud, det trekker seg inn, det vet jeg, men det føles veldig rart uansett. Før var jo disse hudfoldene godt utfylt, men nå er de slappe. Men jeg ser at det trekker seg inn sakte men sikkert, og litt i rykk og napp.
Vi er begge unge og har tyngdekraften på vår side! Men her er det også et sted fordelen med å ikke RASE ned blir tydelig. Om du gjør det, så kan du nok regne med at skinnet blir verre å kvitte seg med....

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

Ang trening. Jeg har ikke trent så mye nei. Har hatt en slapphets følelse stort sett hele tiden gjennom kuren. Klarer maks 15 min spinning. Da er jeg dø. jeg som pleide å pulsspinne i 45 min.

Å trene spinning på ketogent kosthold er nok ikke noe særlig lurt, dessverre. I starten av en diett, og når du er i ketose, så kan det være å anbefale å gå lange turer i jevnt tempo.
Og to fluer i en smekk: Jeg trener yoga, merker det gjør noe for elastiteten i huden, samt at kroppen holdes smidig. Kanskje det er et tips? Ellers er også pilates en bra statisk treningsform som kan hjelpe kroppen til å bli myk og stram.


Masse lykke til! Hold på optimismen!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 11:24   #34
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Jeg griner og vet ikke mine arme råd!!!

Jøss... det høres jo helt merkelig ut.
Gikk du på mange andre kurer før du startet på denne?
Det var det første som slo meg, som kunne få kroppen til å gå i full forsvarsmodus.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 12:29   #35
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Jeg griner og vet ikke mine arme råd!!!

Nei var gravid før jeg starta denne kuren!!!

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 12:55   #36
kristweh
Medlem
 
kristweh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 46
Innlegg: 97
kristweh er på en erverdig vei

Sv: Jeg griner og vet ikke mine arme råd!!!

spinning? nei,nei,nei....du må ta det mer rolig hvis du iallefall skal gå på ketolyse..ingen STORE anstrengelser...

det løsner nok skal du se...mye kan ha hatt en invirkning..t.o.m.psyken( jobber i psykiatrien)
ut på tur, trekk inn godt med frisk luft...nyt høst luften og glem kiloene for iallefall 1 time pr dag.

jeg går tur hver og føler meg som et nytt menneske etter hver tur...det er bare deilig...funker det på meg ,så funker det også kanskje på deg?

__________________
kristweh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no