Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan ting bli veldig feil?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-11, 21:53   #26
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Og det nytter jo heller ikke å gå ned 10-15 kg, og så gå tilbake til det forrige kostholdet, da legger man jo bare på seg igjen..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 21:54   #27
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Opprinnelig lagt inn av Nakkekotelett, her.

Tror jeg gir opp dette. Det blir som å gå til en advokat og be om juridisk hjelp, og advokaten sier at jeg kan gå hjem og lese Norges lover.

Jeg logger meg opp på dette forumet, og ber ekspertene om råd og får beskjed om å sette meg ned å lese.

Om det heter atkins, LCHF, eller ABCDE har jeg ikke noe peiling på, og man måtte bare velge noe når man logget seg inn.

Jeg tror jeg rett og slett må be en ernærings ekspert om å sette opp et forslag, og jeg har ikke noe annet utgangpunkt og fortelle til han/henne en det jeg har sagt her inne. Få oppskriften, betal for konsulet tjenesten og gå ut døra. Så enkelt. Trenger ikke lese om noen ting.

Oppgaven er:
Et diett råd om å spise seg ned 10-15 kg innefor den livstil som er skissert. Thats it. Om det heter lavkarbo eller noe annet er jo ikke så intressant, men jeg antar at i dette forumet så kunne noe slikt bli skissert innenfor lavkarbo prinsippene.

Da tror jeg det rett og slett er bedre at du finner den eksperten og tar de timene. (Men ikke skyld på meg om du ender opp med å finne en lavkaloriforkjemper fordi du ikke gidder orientere deg... )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 21:57   #28
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.203
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det kan være å lytte til rådene du får? Du har satt deg selv på en kotelettkur med egg og bacon ut i fra noe du har lest i avisen, og så gidder du ikke sette deg inn i hva dette faktisk er for noe? Og dette forventer du at kroppen din skal fungere på?

Jeg har til nå gått ned over 11 kg på tre og en halv måned på et kosthold med moderat med karbohydrater (50-70 gr pr dag ca), passe mengde kjøtt og mer fett enn før. Dessuten spiser jeg mye grønnsaker til, og trives veldig godt med mitt nye kosthold. Fordøyelsen er mye bedre enn noen gang, energinivået er høyere enn på mange år og trivselen er på topp. Føler meg mange år ynge, faktisk! Og du hevder at vi er desperate? Hvordan da? Hvordan tror du menneskene overlevde i millioner av år før jordbruket ble vanlig?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 22:44   #29
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Opprinnelig lagt inn av Nakkekotelett, her.

Tror jeg gir opp dette. Det blir som å gå til en advokat og be om juridisk hjelp, og advokaten sier at jeg kan gå hjem og lese Norges lover.

Gir du opp før du har prøvd? Det er jo ditt valg, men for meg sier det litt om at motivasjonen for å endre kosthold ikke er helt der ennå

Sitat:

Jeg logger meg opp på dette forumet, og ber ekspertene om råd og får beskjed om å sette meg ned å lese.

Hva hadde du forventet? At du skulle få en epost med detaljer om akkurat hva du skal spise? Du får den informasjonen om du leser nybegynnertråden og velger en retning, går til lån eller innkjøp av boka retningen omfatter og LESER boka.


Sitat:

Jeg tror jeg rett og slett må be en ernærings ekspert om å sette opp et forslag, og jeg har ikke noe annet utgangpunkt og fortelle til han/henne en det jeg har sagt her inne. Få oppskriften, betal for konsulet tjenesten og gå ut døra. Så enkelt. Trenger ikke lese om noen ting.

Hvor har du det fra at du ikke trenger å lese noenting når du skal endre kosthold? Hør, hvis du synes dette blir for mye arbeid, gå inn på spisdegslank.no sine sider og bestill deg ferdigmenyer. Du trenger ikke lese en dritt om du ikke orker, bare spise 4-5 ferdiglagede måltider hver dag som du får levert frossent.

Sitat:

Oppgaven er:
Et diett råd om å spise seg ned 10-15 kg innefor den livstil som er skissert. Thats it. Om det heter lavkarbo eller noe annet er jo ikke så intressant, men jeg antar at i dette forumet så kunne noe slikt bli skissert innenfor lavkarbo prinsippene.

Jepp det kan det. Bøkene heter enten "Slank med Ketolyse", "Atkins-dietten", Skaldemans, Hexeberg eller Fedon Lindberg. Dessverre må du lese bøkene for å finne ut hva du skal spise - uansett hvordan du velger og gjøre det. Hvis du ikke er interessert i å sette deg inn i dette, klarer jeg ikke se at du skal klare og endre til et kosthold som gir vektnedgang. Du kan jo gå på Grete Roede kurs, men dessverre må du også DER lese kursmaterialet...samme som andre sier her at du må også lese informasjonen fra en ernæringsekspert...

Nå har du også fått informasjon om å lese "lavkarbo på 3 minutter" - jeg linker til den i signaturen min. Det er TO A4-sider som du kan skrive ut og henge på kjøleskapsdøra. Om det også blir for mye og sette seg inn i, tror jeg ikke dette forumet kan hjelpe deg videre dessverre...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 23:29   #30
Nakkekotelett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 6
Nakkekotelett ikke populær nei

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

.....Jeg har til nå gått ned over 11 kg på tre og en halv måned på et kosthold med moderat med karbohydrater (50-70 gr pr dag ca), passe mengde kjøtt og mer fett enn før. Dessuten spiser jeg mye grønnsaker til, og trives veldig godt med mitt nye kosthold....

Ja......men så fortell hva DIN oppskrift er da, så blir du den første som faktisk har svart på det jeg spør om, selv om det har tatt 2 sider med innlegg snart !!!!!

Stor sett så sier folk at jeg skal lese masse greier og sette meg inn i ting.
DET GIDDER JEG IKKE. Jeg spør om en oppskrift som funker og som passer inn i mitt arbeids og levemønster, og da er jeg veldig overbevist om at noen der ute har en oppskrift på det. Hvorfor skal jeg på liv og død finne opp det hjulet som andre har funnet opp ?

Nakkekotelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 23:41   #31
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.203
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Opprinnelig lagt inn av Nakkekotelett, her.

Ja......men så fortell hva DIN oppskrift er da

Stor sett så sier folk at jeg skal lese masse greier og sette meg inn i ting.
DET GIDDER JEG IKKE.

Min oppskrift? Jeg har lest 5-6 bøker av Hexeberg, Skaldeman m.m., samt følgt med her på forumet for å forstå litt mer om prosessene som fører til vektøkning respektive vekttap. Etter noen måneders utprøving har jeg funnet ut hva min kropp trives med, og som gir meg de ønskede effekter. Hvis du ikke gidder å sette deg inn i dette og finne ut hva som fungerer for deg og din kropp og situasjon er du inne på en farlig vei...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 23:52   #32
Nakkekotelett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 6
Nakkekotelett ikke populær nei

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Dette er ingen oppskrift. Vet ikke hvor mye lenger ned man skal bryte ned dette i te-ske format, men jeg kommer nok ikke til å skrive så mye mere.
1) Hva spiser du til Frokost
2) Hva spiser du til Lunch
3) Hva spiser du til Middag.

Hvorfor skal jeg finne opp oppskrifter som andre har funnet opp som fungerer og som passer til mitt livsmønster. Men jeg vil nok få en oppskrift vist jeg går til en ernærings ekspert som faktisk kan ta min sak. Jeg gidder ikke ha 1-million alternativer som jeg skal lese meg til i bøker opp og ned.
Jeg vil ha 1-alternativ som funker, ferdig utprøvd og passer til min livsstil.

Jeg skal ta en titt på det 3 minutters greiene, men det er jo som å få utlevert Norges lover om man gjekk til advokaten og ba om hjelp.

Nakkekotelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 00:00   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Norges lover på 3-minutter? Høres ut som et businesskonsept!

Men seriøst, forlaanger du alt lagt opp i hendene på jobben også? Og i så fall får du det?

Forøvrig er ingen kropper like, og alle må lete seg fram til det som passer for seg! Selv har jeg brukt 8 år og utallige timer (egentlig mange flere år, men det på et opplegg som gjorde ting verre) og jeg oppdager og lærer fortsatt. Jeg har også et travelt liv med full jobb, trening, venner, hobbyer, samboer og leilighet som alle krever sitt. Men likevel velger jeg å investere litt i egen helse. Ikke minst fordi uten det ville jeg ikke hatt noen av de andre delene.
Og ingen hhaar sagt du skal finne opp oppskrifter. Det vi sier er at om du leser det som det linkes til finner du massevis av ferdige oppskrifter! Som du selv kan plukke ut og sette ssammen til noe som passer inn i ditt liv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 00:02   #34
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Det er en tråd her inne som heter "hva spiste du til frokost idag" og det er en slik for hvert måltid. GIDDER DU å se i de eller?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 00:05   #35
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Det er nok best å fortsette som før. Lykke til!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 00:15   #36
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis du betaler meg advokathonorar skal jeg gladelig sette opp en meny til deg jeg. . (men du må jo lese den da.... )

Skulle til å si det selv, jeg hadde gladelig brukt all min energi på å si ting på nytt igjen, som jeg har lært her inne, for et advokathonorar på la oss si 2500 kr i timen.

Synes jeg ser en forbryter klage på at han ikke hadde en advokat til å lære ham Norges lover før han gjorde noe som ikke var lov... Man er ikke født med en guddommelig rett på ubegrensede advokater.

Man kan ikke bare forvente å kunne noe uten å lære seg det først, og det krever en innsats.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 00:17   #37
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Til Nakkekotelett, skjønner du ikke at den oppskriften du forlanger betinger at noen andre gjør jobben for deg? Noen andre som ikke akkurat har advokatlønn, eller noen lønn i det hele tatt for å skulle gjøre en slik jobb. Dertil har du en holdning som ikke akkurat gjør at man får lyst til å hjelpe deg. Jeg synes faktisk folk i denne tråden har vært svært velvillige til å opplyse og veilede, og mitt råd er at du bør ta det til deg. Men det ønsker du ikke, og da tror jeg neppe du vil få så mye ut av dette forumet, dessverre ...


Sist redigert av Huldr : 13-11-11 kl 00:24.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 01:02   #38
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Hei Nakkekotelett! Jeg var litt som deg i begynnelsen. Hadde vært greit med "et ferdig opplegg". Men etterhvert innså jeg at jeg måtte sette meg inn i ting. Hvorfor skal man spise så mye fett, hvordan virker sukker og stivelse inn på kroppen osv...

MEN dersom du ønsker et enkelt oppsett: Det finnes flere bøker med feridge LCHF-kosthold enkelt og greie å følge. Her er en bok medmange oppskrifter og en 4- ukers meny http://www.capris.no/product.aspx?isbn=820233697X + mange tips du vil trenge Håper du ikke gir opp fordi folk ber deg lese. De mener det absolutt kun godt! Dersom du blander ulike kosthold kan det dessverre gå gale. Dette gjelder uansett om du spiser lavkarbo, lavkalori eller følger en "diett". Det er viktig å få i seg de vitaminer og mineraler kroppen trenger.

Fordelen med lavkarbo er at du går ned i vekt uten å være sulten! Bakdelen er kanskje at du må "forsvare" kostholdet ditt for andre, og at du må opparbeide deg litt kunnskap.

Mitt kosthold er ca slik:
Frokost: ommelett eller egg og bacon eller to TYNNE lavkarboskiver med MASSE pålegg eller microknekkebrød, kokt egg og avokado, rester etter middag e.l.Alltid noe grønt i tillegg..

Lunch spiser jeg ikke fordi jeg ikke er sulten Men i begynnelsen spiste jeg omtrent det samme som til frokost. Evt salat, grønnsaksblandling e.l.

Middag: Mye det samme som før, men ingen pasta, mel, ris og poteter (og annet med mye kh=... Mer grønnsaker, fete produkter, mat laget fra grunnen av... Det kan f.eks være taco (uten skjell/lefse), baconsurret kyllingfillet med masse grønnsaker, wok, lasagne (med squash istedet for pastaplater), biff osv...

Snacks: nøtter, avokado, bær (med krem til. Namnam)

Nå får du energien din fra karbohydrater. Om du kutter disse ut MÅ du erstatte det med noe for at forbrenningen skal fungere. Det er her fettet kommer inn

Håper dette hjalp litt.

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 02:23   #39
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Før jeg gikk over på lavkarbo, spiste jeg masse forskjellig mat, og aldri samme mat over dager.
Sånn er det i dag også.
Jeg følger Hexeberg forresten, men har også innslag av Fedon, fordi jeg har valgt denne livstilen fordi jeg har diabetes, ikke fordi jeg har et mål om å ta av x antall kilo.
Generelt ser jeg at til flere kilo folk vil kvitte seg med til hardere lavkarbofilosofi legger de seg på, f.eks. Atkins og induksjonskuren eller ketolyse. Begge disse variantene krever at en setter seg inn i en del siden kostholdet blir kraftig forandret når kroppen bare fåt 20 karbohydrater til dagen.
Jeg lever mer moderat.
Min frokost kan f.eks. være omelett (egg og fløte) med paprika, tomat, vårløk og skinke. Den kan være hardkokt egg med smør eller et lavkarboknekkebrød med tomatfisk eller rester fra gårsdagens middag eller kyllingsalat laget med rømme, fløte og majones eller kanskje rett og slett kaffi med fløte.
Det samme med lunsj, jeg spiser det jeg har lyst på, men aldri mat som inneholder sukker, korn, ris eller poteter, og jeg spiser alltid grønnsaker til hvert måltid.
Middagen hos meg er som før, siden jeg ikke var Toro-kokk tidligere heller, men faktisk liker og lage ren mat. Forskjellen i dag er at jeg ikke spiser potet, ris eller pasta, og jeg spiser 3-400 gram grønnsaker (blomkål, broccoli, selleri, etc) til hver middag og jeg har alltid fete sauser. Jeg spiser ikke mer proteiner nå enn tidligere. Proteiner brukes til og bygge/vedlikeholde muskler, og jeg har ikke mer muskler nå enn jeg hadde tidligere.

Lavkarbo er ikke som media ynder og fortelle en vidunderkur der man spiser masse proteiner og bæljer i seg fløte og blir raskt slanke og slik vil du holde deg resten av livet etter "kuren".
Lavkarbo er en livstilendring der man kutter ut alle raske karbohydrater, men de karbohydratene man skal ha, uansett hvilken retning man velger, skal hovedsaklig komme fra grønnsaker. Siden kroppen trenger energi, og vi fjerner karbohydrater, så må kroppen få fett. Kroppen bruker litt tid på og omstille seg på og bruke fett som energi istedet for karbohydrater. Denne perioden kjennes ut som en influensa, spesielt om man kaster seg ut i det uten og vite hva man gjør.
Jeg pleier og si at de fleste skjønner at man ikke kan bestemme seg for at i morgen blir jeg vegeterianer, så nå skal jeg leve på gulrot og kålrot til hvert måltid.
Sånn er det med lavkarbo også; man må faktisk sette seg inn i det.
F.eks., jeg liker og bruke noen av mine karbohydrater på bær til cottage cheese vaffelen min. Da er det smart at jeg vet at i 100 hram bringebær er det 3,3 karohydrater, men spiser jeg jordbær så er det 6,7 karbohydrater.
Kunnskap gjør at jeg kan sette sammen måltidene mine på en slik måte at jeg alltid gleder meg til og spise, alltid blir behagelig mett og holder meg sånn lenge, at kroppen min får alle vitaminer, mineraler og næringstoffer den trenger og ikke minst jeg balanserer karbohydratene slik at jeg vet at jeg følger anbefalingen jeg har valgt, altså 40-50 karbohydrater pr dag.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 03:50   #40
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Opprinnelig lagt inn av Nakkekotelett, her.

Ja......men så fortell hva DIN oppskrift er da, så blir du den første som faktisk har svart på det jeg spør om, selv om det har tatt 2 sider med innlegg snart !!!!!

Stor sett så sier folk at jeg skal lese masse greier og sette meg inn i ting.
DET GIDDER JEG IKKE. Jeg spør om en oppskrift som funker og som passer inn i mitt arbeids og levemønster, og da er jeg veldig overbevist om at noen der ute har en oppskrift på det. Hvorfor skal jeg på liv og død finne opp det hjulet som andre har funnet opp ?

Du innbyr ikke veldig til hjelp

Fler av oss har skrevet hva du kan/bør spise og hva du bør styre unna. Det finnes nok informasjon i tråden her til at du skal klare deg helt fint. men, når du ikke gidder å lese det vi skriver er det ikke så mye mer vi får gjort

Du spør om en oppskrift som funker og som passer inn i ditt liv.
Det som passer for meg behøver slett ikke passe for deg, vet du.

Skaff deg Slank med ketolyse-boka (Enten via en Menybutikk eller fra bokhandel, gjerne nett), det er et opplegg som har fungert for svært mange. Der står det hele menyer for noen uker.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 06:04   #41
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Opprinnelig lagt inn av Nakkekotelett, her.


Jeg forstår heller ikke at "ekstra fett holdig mat" MÅ vere et must for å slanke seg lavkarbo prinsippet. Dette er jo det siste hysteriske som er inn i tiden. Kan man ikke bare rett og slett bare konse på kjøtt & proteiner, spise lavkarbo brød og...... that's it ?

Kan slik ensformig mat isteden vere helsefarligt ?

Ja, å gjøre det på denne måten, vil ta livet av nyrene dine.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 10:41   #42
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Det finnes en haug med menytråder, men når man ikke gidder lese de engang, nei da får man sulte ihjel for min del.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 11:13   #43
fudge
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 27
fudge er på en erverdig vei

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Dersom du ønsker lettvinte menyforslag, kan jeg anbefale å kjøpe kokeboken til Sofie Hexeberg (er på tilbud i flere bokhandlere nå har jeg sett). Hun har satt opp ukesmenyer på frokost, lunsj, middag og mellommåltider for fire uker, og alle oppskriftene står i boken og er ganske enkle. Det går jo an å bytte litt fra dag til dag om noe skulle passe bedre enn det andre. Lavkarbo trenger ikke være spesielt vanskelig, men man må jo prøve seg litt fram slik at man finner mengden mat av gangen og antall måltider per dag som passer deg. Håper du finner ut av det, Nakkekotelett!

fudge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 11:20   #44
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Bestill her hvis det ikke blir for mye å lese for å finne ut hvilken av de ferdige menyene du vil velge.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 12:17   #45
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Opprinnelig lagt inn av Nakkekotelett, her.

Ja......men så fortell hva DIN oppskrift er da, så blir du den første som faktisk har svart på det jeg spør om, selv om det har tatt 2 sider med innlegg snart !!!!!

Stor sett så sier folk at jeg skal lese masse greier og sette meg inn i ting.
DET GIDDER JEG IKKE. Jeg spør om en oppskrift som funker og som passer inn i mitt arbeids og levemønster, og da er jeg veldig overbevist om at noen der ute har en oppskrift på det. Hvorfor skal jeg på liv og død finne opp det hjulet som andre har funnet opp ?


For en dårlig holdning du har når du skriver, la oss håpe den holdningen der ikke blir brukt i andre deler av livet ditt, enn her inne. Ta imot noen av rådene du har fått, eller la det være. Håper du finner en kostholdsendring du vil trives med, men så lettvindt som det virker til at du vil ha det, finnes neppe.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 14:03   #46
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Jeg undres, er dette en provokatør?

"H*n gidder ikke."

Det holder for meg.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 14:04   #47
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å skrive i denne tråden, men gjør et forsøk likevel.

Hele poenget med å spise lavkarbo, er å spille på lag med kroppen, både hormonelt og energimessig.

Hva spiser du ikke/lite: halvfabrikata, sukker, brødmat, pasta, ris, potet, dårlige oljer (mais, solsikke, soya), margarin

Hva spiser du: kjøtt, fisk, egg, nøtter, gode oljer (oliven, raps, kokos), grønnsaker (alle), frukt, meieriprodukter (fullfete), meierismør

Utifra dette kan du mikse og matche akkurat som du ønsker, utifra hvilken mat du liker og hva som passer for deg. Ingen her kan fortelle deg at du skal spise sånn og sånn til frokost, sånn og sånn til lunsj og sånn og sånn til middag.

Ønsker du at noen skal sette opp et eget opplegg for deg fra bunnen av, så er du på feil sted, da dette er noe man betaler for...

LCHF på 3 min er rett og slett en kort innføring, der det står hva du skal spise hele tiden, av og til og aldri. Enklere får du det ikke.

Du kan også lese artikkelen min her: http://fitnessbloggen.no/lavkarbo-prinsipper/
Hvis du setter av 10 minutter på å lese den, så burde du vite sånn noenlunde hva lavkarbo handler om, og i større grad være skikket til å følge disse prinsippene selv.

Til slutt må jeg bare si at dette er et forum, ikke en personlig helsetjeneste. Ingen her inne får individuelt tilpassede kosthold lagt i fanget, men det ligger massevis av menyforslag og oppskrifter her. Om du ønsker personlige råd tilpasset deg, så må du finne deg i å betale for det. Da oppsøker du en ernæringsfysiolog eller kostveileder som har dette som jobb.

Eksempelet ditt med advokater og norges lover er jo helt latterlig. Alle står fritt til å lese i norges lover om de vil, akkurat som dette forumet. Du finner den informasjonen du vil, men du må lese det selv. Om du ønsker personlig veiledning og individuelt tilpasset opplæring, så må du oppsøke profesjonell hjelp. Gjelder det norges lover så oppsøker du en advokat, og gjelder det kosthold så oppsøker du en ernæringsfysiolog. I begge tilfeller vil det koste penger, men kreve mindre egeninnsats.

Sånn, da har du alt det du trenger for å sette i gang. Om du har spørsmål utifra dette så er det bare å spørre på forumet, så får du hjelp. Om du ønsker menyforslag, så finner du det her på forumet. Om du ønsker justeringer på ditt eget kosthold, så skriv opp en typisk dagsmeny for deg, så kommer folk med innspill til hva som kan endres.

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 14:47   #48
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Støtter Heipådu her. Samtidig kom jeg på at du kan gå inn på diett.no og betale de for å sette opp et lavkarbokosthold til deg. Du må da også lese de instruksene du får der. Da er det kanskje rimeligere og kjøpe seg en lavkarbobok og følge de instruksene du finner der?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 15:37   #49
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Opprinnelig lagt inn av Nakkekotelett, her.

Ja......men så fortell hva DIN oppskrift er da, så blir du den første som faktisk har svart på det jeg spør om, selv om det har tatt 2 sider med innlegg snart !!!!!

Stor sett så sier folk at jeg skal lese masse greier og sette meg inn i ting.
DET GIDDER JEG IKKE. Jeg spør om en oppskrift som funker og som passer inn i mitt arbeids og levemønster, og da er jeg veldig overbevist om at noen der ute har en oppskrift på det. Hvorfor skal jeg på liv og død finne opp det hjulet som andre har funnet opp ?

Opprinnelig lagt inn av Nakkekotelett, her.

Dette er ingen oppskrift. Vet ikke hvor mye lenger ned man skal bryte ned dette i te-ske format, men jeg kommer nok ikke til å skrive så mye mere.
1) Hva spiser du til Frokost
2) Hva spiser du til Lunch
3) Hva spiser du til Middag.

Hvorfor skal jeg finne opp oppskrifter som andre har funnet opp som fungerer og som passer til mitt livsmønster. Men jeg vil nok få en oppskrift vist jeg går til en ernærings ekspert som faktisk kan ta min sak. Jeg gidder ikke ha 1-million alternativer som jeg skal lese meg til i bøker opp og ned.
Jeg vil ha 1-alternativ som funker, ferdig utprøvd og passer til min livsstil.

Jeg skal ta en titt på det 3 minutters greiene, men det er jo som å få utlevert Norges lover om man gjekk til advokaten og ba om hjelp.

For dert første - Hva forventer du egentlig å oppnå ved å true om at du ikke gidder? Det går bare utover deg, ingen andre. Om du spiser lavkarbo eller ikke har svært lite å si for alle de andre på forumet... Ingen her inne tjener noe som helst på å være her inne, vi er bare frivillige som prøver å hjelpe andre. Men - jeg personlig har hvertfall mer lyst til å lære bort til noen som ØNSKER å lære, og som innehar et snev av ydmykhet....

Sånn utover det - det finnes både frokost-, lunsj- og middagstråder her inne. Om du spiser det samme som jeg gjorde da jeg gikk ned mye, betyr ikke at du automatisk går ned like mye, like fort eller i det hele tatt. Det eneste det betyr er at det funket for meg.

Om du får noen her inne til å gi deg en dags- eller ukemeny, hva gjør du den dagen forumet er nede, eller du ikke har tilgang til nettet? Ved bare å lese menyene lærer du ingenting, og blir ikke i stand til å ta egne, begrunnede beslutninger. Altså, ikke noe å trakte etter.

Lykke til - det er enorme mengder med kunnskap på disse sidene, det er faktisk bare opp til DEG

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 16:43   #50
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.203
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Kan ting bli veldig feil?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Jeg undres, er dette en provokatør?

Mistenker det ja. Et såkalt troll...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veldig ny og veldig usikker lmm Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 5 03-04-11 12:02
Går ned, men det går veldig tregt ... Gør jeg noe feil? Petronella Ketolysekuren 15 24-01-08 21:41
Parmesandip - veldig godt, veldig enkelt! Safir Annen mat 0 13-11-07 18:26
Veldig lur ting å gjøre... nomma Generell diskusjon 6 14-03-07 15:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no