Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-11, 09:28   #10176
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ja, gjør man ikke det på patentstrikk, da?
En pinne løst av som man strikker i neste runde i stede for!

Jo, men i patentstrikk så strikker man også to sammen rett og en som vrang- men kun med kast, altså at man gjør et kast, og bare tar av neste masken som om man skulle ha strikket den vrang.
Om man skal unngå hull, så strikk den fra baksida, sånn at den vrir seg, da blir det helt tett, som Lava skriver. Det er forsåvidt et kast, men det heter også økning.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-09-11, 10:33   #10177
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet sånn ca hva det koster å rense en bunad, og kanskje også har et tips om et billig renseri i Oslo?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-09-11, 11:59   #10178
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Neida Kitt, YO = yarn over betyr kast, altså at man tar en maske løst av

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ja, gjør man ikke det på patentstrikk, da?
En pinne løst av som man strikker i neste runde i stede for!

Jeg mente ikke å være frekk eller noe, jeg misforstod deg jeg

Og jeg var sikker på at jeg hadde skrevet noe helt annet, noe som var feil og det kom jeg på etter at jeg hadde lagt meg, og iriterte meg over
Har ikke strikket patentstrikk så det uttaler jeg meg ikke om.

Men jo det er jo å ta en sving med tråden for å få en ny maske neste omgang. Strikker man den på den ene måten, rett, så får man hullmønster, strikker man den vridd så øker man uten å få hull i arbediet

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 17-09-11, 12:08   #10179
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg mente ikke å være frekk eller noe, jeg misforstod deg jeg

Og jeg var sikker på at jeg hadde skrevet noe helt annet, noe som var feil og det kom jeg på etter at jeg hadde lagt meg, og iriterte meg over
Har ikke strikket patentstrikk så det uttaler jeg meg ikke om.

Men jo det er jo å ta en sving med tråden for å få en ny maske neste omgang. Strikker man den på den ene måten, rett, så får man hullmønster, strikker man den vridd så øker man uten å få hull i arbediet

Jeg skjønner hva du mener, vennen, men jeg svarte jo Carisma på noe om hva man kalte sånn strikk på norsk og forventet ikke en forklaring på noe jeg alt visste. Jeg ville bare vite om det var det hun tenkte på , jeg!
For det var det jeg tenkte på med sånn kast og løst av og sammen og ......

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 17-09-11, 15:16   #10180
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

De som har grønare fingrar enn meg... Kan orkidear og generelle stueplantar overleve utan vatn og i ei mørk flytteboks i 3 veker? Levering av flyttelasset er utsett nemlig... Har lyst å ha med plantane mine, men vil dei overleve?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-09-11, 15:59   #10181
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det vanlig å få problemer med halsen etter en narkose? Jeg fikk narkose for snart ett år siden og da jeg våknet da hadde jeg en stor klump i halsen. Det har kommet og gått i perioder etterpå. I dag har det vært veldig plagsomt... Kan det være slim eller noe

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 17-09-11, 16:32   #10182
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

De som har grønare fingrar enn meg... Kan orkidear og generelle stueplantar overleve utan vatn og i ei mørk flytteboks i 3 veker? Levering av flyttelasset er utsett nemlig... Har lyst å ha med plantane mine, men vil dei overleve?

Jeg tror du må undersøke litt med mattilsynet/tollvesenet... Ikke for hvor lenge plantene holder seg, men det er egne regler for innførsel av planter. Du kan risikere at alt blir tatt fra deg.

Sitat:

Sunnhetssertifikat er et offisielt dokument som utstedes av eksportlandets plantehelsetjeneste ved eksport. Dokumentet bekrefter at eksportlandets myndigheter går god for at plantematerialet oppfyller de norske plantehelsekravene. Sunnhetssertifikatet skal forevises tollvesenet ved ankomst. I plantehelseforskriftens § 19 finnes bestemmelser om hva privatpersoner kan medbringe av planter og plantedeler fra utlandet som håndbagasje eller som flyttelass uten at disse følges av sunnhetssertifikater.
Tillatt innført av reisende til privat bruk uten krav om plantesunnhetssertifikat:

Ved fortsatt tvil, ta kontakt med Mattilsynet på telefon 06040.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 17-09-11, 16:38   #10183
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror du må undersøke litt med mattilsynet/tollvesenet... Ikke for hvor lenge plantene holder seg, men det er egne regler for innførsel av planter. Du kan risikere at alt blir tatt fra deg.

Eg har sjekka akkurat det, eg har lov til å ha med inn opp til 5 stk stueplaner/innendørsplanter som er kjøpt i Europa. Så det er greit. Problemet er heller det at leveringa av flyttelasset vårt har blitt utsett, slik at plantane må stå i flytteboks i frå 28. september til 19. oktober, minst ei veke meir enn forventa. Spørsmålet er om dei vil tole det.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-09-11, 16:54   #10184
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

De som har grønare fingrar enn meg... Kan orkidear og generelle stueplantar overleve utan vatn og i ei mørk flytteboks i 3 veker? Levering av flyttelasset er utsett nemlig... Har lyst å ha med plantane mine, men vil dei overleve?

Spørs hvilke planter. Da jeg bodde på studenthjem ville jeg ha noen planter, men det måtte være noen som var lette å ta vare på. Så moren min ga meg noen som jeg måtte være flink for å drepe. Og så hadde jeg noen urter da fordi jeg liker å lage mat. Den første sommeren klarte jeg å glemme dem i vinduet da jeg reiste hjem og de gikk 5-6 uker uten vann og i solsteiken (dog bare morgensol). Svigermors tunge og aloe vera var like fine. Urtene var ikke så glade for det men én kvist av oreganoen min overlevde. De andre blomstene var litt svekket, men de klarte seg. Så da burde 3 uker mørkt gå an. Den andre sommeren satte jeg dem inn i rommet og trakk for gardinene og så reiste jeg tilfeldigvis forbi Grimstad ca midt i ferien og stakk innom og vannet dem. Null problem. Men så hadde jeg som sagt hardføre planter.

Orkidéene burde ikke være noe problem. De skal jo bare ha et eggeglass vann i uka, så gi den to eller tre så er sikkert det bra nok for den ene gangen.

Haha, jeg fant forresten en fin liste da jeg googlet nå.

Disse plantene skal visstnok overleve det meste:

1. Paraplytre
2. Dragetre
3. Hengefiken
4. Eføy
5. Ildtopp
6. Elefantfot
7. Kristi tornekrone
8. Blandblad
9. Aloe Vera
10. Svigermors tunge

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 17-09-11, 16:55   #10185
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg har sjekka akkurat det, eg har lov til å ha med inn opp til 5 stk stueplaner/innendørsplanter som er kjøpt i Europa. Så det er greit. Problemet er heller det at leveringa av flyttelasset vårt har blitt utsett, slik at plantane må stå i flytteboks i frå 28. september til 19. oktober, minst ei veke meir enn forventa. Spørsmålet er om dei vil tole det.

Orkideen vil nok tåle det, men hva slags planter er de andre du har da?

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 17-09-11, 17:55   #10186
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du kan dekke bunnen i ei balje med et tykt lag avispapir og fylle på med vann. Sett plantene oppi uten potteskjuler. Da er de _litt_ bedre rustet mot den lange turen.

Jeg tror deverre det største problemet for plantene blir mangel på lys og ikke vann. (For flyttelasset går i en tett container, ikke sant?)

Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen
Gammel 17-09-11, 18:14   #10187
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

På ganske mange plantebutikker selges noen filtlignende rundinger som man lar suge til seg vann og som deretter vil kunne holde liv i planten i to uker.
Får du ikke tak i slike, så ville jeg lagt avispapir i vann, eller brukt oasis, slik at plantene får litt vann underveis. Mørket bør iallefall orkideene tåle; vet ikke hvilke andre planter du har.
Jeg anbefaler ikke å vanne ekstra mye hvis de deretter skal måtte tørke ut; da må planten først forholde seg til for mye, deretter for lite, og da kan planten lettere få problemer.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 17-09-11, 18:14   #10188
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, det er lys eg tenker på eigentleg. Tørt kan dei vel tole ei stund.

Takk Supera, den eine planten er fatisk ein elefantfot, då veit eg det! Eg har også 2 orkidear, samt ei vandrande lilje (apostellilje), og ein eller annan "voksaktig" sak som eg fekk av ei venninne, som eg ikkje heilt veit kva er... Den heiter berre Georg!

Veit ikkje heilt om det blir i container eller kva, om dei har det ståande i container i mellomtida... Det blir i alle fall transportert med lastebil/trailer. Får kanskje høyre med dei.

Takk for hjelpa så langt, folkens!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-09-11, 19:08   #10189
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Finnes det ett statistikkforum der ute? Ett sånn hvor man kan diskutere sånn typisk høyskolestatistikk på?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 18-09-11, 12:43   #10190
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva slags lavkarbo-småkake/kjeks egner seg best til å trykke ut former (sånn klassiske pepperkake-figurformer) av, som holder formen ved steking? Ideer og tips mottas med takk - fant ikke noe umiddelbart brukbart i "Bakeglede uten sukker"-boka.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 18-09-11, 13:08   #10191
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan kan det ha seg at vekten, som har bråbremset den siste uken, plutselig tar seg ett hopp nedover etter en helg med både karameller og frukt?

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-09-11, 13:16   #10192
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skal jeg virkelig gå med samme plaster i en uke? Har fått utført arrkorreksjon på Aleris, sydd åtte sting i ansiktet, og skal til fastlegen for å fjerne dem på torsdag. Synes det er litt småekkelt å skulle gå med det samme plasteret så lenge. For ikke å snakke om et arr jeg har fjerna på brystet, innvendige sting forsåvidt, men dét skal jeg gå med i fjorten dager ...! Kan dette stemme, eller husker jeg feil?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-09-11, 13:38   #10193
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Skal jeg virkelig gå med samme plaster i en uke? Har fått utført arrkorreksjon på Aleris, sydd åtte sting i ansiktet, og skal til fastlegen for å fjerne dem på torsdag. Synes det er litt småekkelt å skulle gå med det samme plasteret så lenge. For ikke å snakke om et arr jeg har fjerna på brystet, innvendige sting forsåvidt, men dét skal jeg gå med i fjorten dager ...! Kan dette stemme, eller husker jeg feil?

Jeg vet ikke, men jeg nektet å gå med det samme i de ti dagene stingene mine skulle sitte etter en føflekk-fjerning. Jeg pyriseptet og satte på nytt plaster etter daglig dusj - det gikk fint, bortsett fra at jeg oppdaget at jeg har blitt temmelig intolerant for vanlig plasterlim...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 18-09-11, 13:39   #10194
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor skulle ikke det stemme?
Faren for infeksjon er mye større ved å ta av plasteret og rive i huden enn ved å la det sitte! Spiller jo ingen rolle om plasteret er skittent på utsiden!

Løsner det veldig bør det seff skiftes. Blør det gjennom, setter du bare et nytt oppå!

Når det skal skiftes, dusjer du med plasteret på, tar det av rett etter og lar så såret lufttørke en god stund før du setter på nytt!

Derosm du vil ha penest mulig arr, bør det stripses så lenge som mulig etter at stingene er borte. Gjerne mange uker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 18-09-11, 13:41   #10195
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg vet ikke, men jeg nektet å gå med det samme i de ti dagene stingene mine skulle sitte etter en føflekk-fjerning. Jeg pyriseptet og satte på nytt plaster etter daglig dusj - det gikk fint, bortsett fra at jeg oppdaget at jeg har blitt temmelig intolerant for vanlig plasterlim...

Hmm ... Ok. Jeg gir det noen dager til. Er livredd for at arret i ansiktet skal bli stygt, for det er ganske stort (men det kunne ikke blitt verre enn det var, som jeg ser det ...) Har kjøpt sinktabletter og calendulakrem og håper på det beste. Men jeg tror IKKE jeg orker å gå med det andre plasteret i to uker, altså. Jeg får heller ikke dusje på fire dager, det vil si at jeg kan dusje i dag. Haha, takk og pris!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-09-11, 14:15   #10196
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har begynt å rydde opp i mine klesskap og finner fine klær som kanskje kan være til glede for andre. Jeg lurer på om det er greit å legge de ut for salg her inne for en rimelig penge? På hvilket underforum skal jeg i såfall legge ut bilder og informasjon?

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-09-11, 14:20   #10197
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Går det an å legge ved bilder man har lagret på pcen på samme måte som man legger ved bilder fra en url side? Vil at bildene skal komme underveis i innlegget, og ikke som vedlegg nederst

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
Gammel 18-09-11, 14:22   #10198
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Går det an å legge ved bilder man har lagret på pcen på samme måte som man legger ved bilder fra en url side? Vil at bildene skal komme underveis i innlegget, og ikke som vedlegg nederst

Nope ...! Da må du i tilfelle opprette en konto på nettalbum som f.eks flickr eller photobucket, laste opp bildene dine der, og bruke url-en derfra.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-09-11, 14:30   #10199
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

ok, takk Fant i en annen tråd her at det går an å legge inn bildene i album her på lavkarbo.no, og kopiere url'en derifra Så prøver ut det nå

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
Gammel 18-09-11, 14:44   #10200
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Skal jeg virkelig gå med samme plaster i en uke? Har fått utført arrkorreksjon på Aleris, sydd åtte sting i ansiktet, og skal til fastlegen for å fjerne dem på torsdag. Synes det er litt småekkelt å skulle gå med det samme plasteret så lenge. For ikke å snakke om et arr jeg har fjerna på brystet, innvendige sting forsåvidt, men dét skal jeg gå med i fjorten dager ...! Kan dette stemme, eller husker jeg feil?

Er det vanntett? Jeg gikk flere uker med samme plaster etter prolapsoperasjon, det så stygt ut på utsiden, men holdt vann og bakterier vekke fra såret. Dusjet daglig med dette uten problem

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no