Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-11, 10:15   #11076
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Svenskeknappen?

Restart

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-11-11, 11:18   #11077
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Restart

Jeg har lukket og åpnet programmet tre fire ganger, samt hatt pc-en avslått i mellomtiden.
Det demrer forresten, jeg tror jeg hadde det samme problemer med OO sitt tekstbehandlingsprogram, men overvant det. Nå husker jeg seff ikke.
Har gitt opp Microsoft, for det ble for mye visuell uro med understrekinga, da det ikke en gang gikk an å slå av stavekontrollen som følgelig understreket alt da den var på engelsk.
Det er SÅ irriterende! Og jeg er SÅ lettantennelig om dagen at jeg nesten har bitt ned tennene mine i frustrasjon.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-11-11, 11:24   #11078
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har lukket og åpnet programmet tre fire ganger, samt hatt pc-en avslått i mellomtiden.
Det demrer forresten, jeg tror jeg hadde det samme problemer med OO sitt tekstbehandlingsprogram, men overvant det. Nå husker jeg seff ikke.
Har gitt opp Microsoft, for det ble for mye visuell uro med understrekinga, da det ikke en gang gikk an å slå av stavekontrollen som følgelig understreket alt da den var på engelsk.
Det er SÅ irriterende! Og jeg er SÅ lettantennelig om dagen at jeg nesten har bitt ned tennene mine i frustrasjon.

Det er svært frustrerende når ting man ikke får gjort noe med, og som forstyrrer det man SKAL gjøre i sånn grad at man ikke får konsentrert seg. Data er til tider noe dritt - det kan til og med jeg med databakgrunn OG som jobber med data si, for jeg opplever også lignende problemer ofte på jobb... heldigvis har jeg kolleger med forskjellig detaljkunnskap som kan hjelpe meg med og fjerne slike forstyrrelser - kanskje du burde låne en av dem?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 02-11-11, 11:33   #11079
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det er svært frustrerende når ting man ikke får gjort noe med, og som forstyrrer det man SKAL gjøre i sånn grad at man ikke får konsentrert seg. Data er til tider noe dritt - det kan til og med jeg med databakgrunn OG som jobber med data si, for jeg opplever også lignende problemer ofte på jobb... heldigvis har jeg kolleger med forskjellig detaljkunnskap som kan hjelpe meg med og fjerne slike forstyrrelser - kanskje du burde låne en av dem?

Takk takk! Nå er snart deadlinen her, så jeg får vel ikke gjort så mye med det, akkurat. Takk og pris bruker jeg ikke ppt så ofte.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-11-11, 11:33   #11080
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg bruker kun google documents som officesystem jeg nå, da hhar jeg alt tilgjengelig over alt og slipper lokale bugs.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-11-11, 12:06   #11081
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tar det ppt, og kan det redigeres i teksten derfra?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-11-11, 14:54   #11082
emma22
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 7
emma22 er på en erverdig vei
Question

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei,

Såg ikke denne tråden før jeg allerede hadde skrivet egen tråd.

Jeg lurer på kor man kan få kjøpt Russell Stover sjokolade i Norge. Noen som vet?

Hilsen, Emma

emma22 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo
Gammel 02-11-11, 17:39   #11083
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av emma22, her.

Hei,

Såg ikke denne tråden før jeg allerede hadde skrivet egen tråd.

Jeg lurer på kor man kan få kjøpt Russell Stover sjokolade i Norge. Noen som vet?

Hilsen, Emma

Det vet jeg ikke, men den finnes i en svensk nettbutikk.
http://mindresocker.se/produkter/sjo...candy_almonds/

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 02-11-11, 17:59   #11084
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har prøvd mama lupes tortilla, de lukter litt snodig, men smaker helt greit


Sist redigert av HP : 28-01-12 kl 16:17. Årsak: Fjernet sitert reklame
langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 02-11-11, 20:07   #11085
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvor man får tak i cashewnøtter uten tilsatt sukker? Såg på de i butikken i dag og ser at det er 18 g karbohydrat i de pr 100 g, og ca 4 g er sukkerarter. Så, antar de sukkerartene er tilsatt, og da ville det jo blitt mer lovlig om man fikk de "rå".

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 02-11-11, 20:08   #11086
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg lurer på hvor man får tak i cashewnøtter uten tilsatt sukker? Såg på de i butikken i dag og ser at det er 18 g karbohydrat i de pr 100 g, og ca 4 g er sukkerarter. Så, antar de sukkerartene er tilsatt, og da ville det jo blitt mer lovlig om man fikk de "rå".

Er ikke det meste fra "Den lille nøttefabrikken" rå tro?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 02-11-11, 22:45   #11087
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg lurer på hvor man får tak i cashewnøtter uten tilsatt sukker? Såg på de i butikken i dag og ser at det er 18 g karbohydrat i de pr 100 g, og ca 4 g er sukkerarter. Så, antar de sukkerartene er tilsatt, og da ville det jo blitt mer lovlig om man fikk de "rå".

Det er ikke tilsatt noe sukker vanligvis. Cashew er full av karber naturlig de. De er ikke noe godt nøttevalg på lavkarbo.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 05-11-11, 12:42   #11088
Tango
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 126
Tango er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har hatt bra vektnedgang de siste to ukene, men det rare er at jeg ikke er i ketose til tross for et kosthold med lite karber. Har ikke regna på det, men spiser rikelig over jorden-grønnsaker, særlig til middag, og litt diverse grønnsaker til de andre måltidene. Hvor lang tid kan det ta? Jeg har jo lest at jeg ikke skal bry meg om de ketosesticksene, men synes det er litt interessant at de ikke viser utslag ennå. Har noen en forklaring?

__________________
Tango er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pål Jåbekk + MUP
Gammel 05-11-11, 12:52   #11089
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tango, her.

Jeg har hatt bra vektnedgang de siste to ukene, men det rare er at jeg ikke er i ketose til tross for et kosthold med lite karber. Har ikke regna på det, men spiser rikelig over jorden-grønnsaker, særlig til middag, og litt diverse grønnsaker til de andre måltidene. Hvor lang tid kan det ta? Jeg har jo lest at jeg ikke skal bry meg om de ketosesticksene, men synes det er litt interessant at de ikke viser utslag ennå. Har noen en forklaring?

Det kan bety at du forbrenner alle ketonene kroppen din danner - slik at det ikke er noe overskudd som kommer ut i ånde eller urin. Dersom du spiser ketogent er det svært usannsynlig at du ikke danner ketoner. Dette er jo noe kroppen din gjør når tilgangen på mat er dårlig (sulter) eller tilgangen på kh er dårlig (tomme glykogenlagre i musklene). Omstillingen fra høykarb-kost til høyfett-kost kan ta inntil 8 uker, så om du har holdt på i to uker kan det være det tar noe lenger tid før kroppen din er en virkelig effektiv fettforbrenner. Sannsynligvis har du mistet mye ekstra vann i kroppen nå som du tømmer glykogenlagrene - kh binder mye vann i muskulaturen

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 05-11-11, 18:03   #11090
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tango, her.

Jeg har hatt bra vektnedgang de siste to ukene, men det rare er at jeg ikke er i ketose til tross for et kosthold med lite karber. Har ikke regna på det, men spiser rikelig over jorden-grønnsaker, særlig til middag, og litt diverse grønnsaker til de andre måltidene. Hvor lang tid kan det ta? Jeg har jo lest at jeg ikke skal bry meg om de ketosesticksene, men synes det er litt interessant at de ikke viser utslag ennå. Har noen en forklaring?

De har lett for å ikke virke. Om de har blitt utsatt for fukt. Skriv inn hva du spier på diett.no så ser du hvor lavt du ligger på karbohydratene.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 05-11-11, 23:30   #11091
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har erfaring med oppussing av hus med lite barn, full jobb og pendling? Overkommelig eller den sikre vei til samlivsbrudd?
Vi er handypersoner begge to....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-11-11, 01:27   #11092
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Noen som har erfaring med oppussing av hus med lite barn, full jobb og pendling? Overkommelig eller den sikre vei til samlivsbrudd?
Vi er handypersoner begge to....

Her her Det kommer an på toleransen for kaos i hverdagen. Leverpostei i stua og håndvask på kjøkkenet - alt blir en vane Vi kjøpte et oppussingsobjekt da jeg var 8 mnd. på vei med minstemann og datteren vår var 3 år. Ville vel kanskje ikke gjort det igjen, men vi er gift enda Litt guffent da minstemann plutselig fikk veldig mye større rekkevidde når han begynte å krabbe i 6-mnd. alderen - vanskelig å barnesikre midt i oppussing

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 06-11-11, 01:57   #11093
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fikk akkurat telefon fra ene guttungen min som er på helgetur til Berlin.
Etter og ha kost seg med to drinker på en bar, går han på toalettet, ser seg i speilet og får sjokk. Han er prikk i prikk med ildrøde "blemmer" uten noe i. I ettertid har han blitt gloende varm i hodet og kald i kroppen + tett i brystet.
Noen som har vært borti noe slikt?
Han skal fly hjem igjen søndagsmorgen nå, så jeg mente at han måtte bare kjenne på seg selv om han ble for tett i brystet, hvis ikke han blir tettere, anbefalte jeg ham og oppsøke lege når han kommer hjem.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 06-11-11, 10:35   #11094
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på om noen av dere ville tatt sjansen på å vaske en bunad (i hovedsak av ull/vadmel) på ull/håndvask i en helt ny vaskemaskin, og i tilfelle hvordan dere ville gått fram mtp. type vaskemiddel etc?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-11-11, 10:44   #11095
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eg hadde nok ikkje gjort det "på strak arm", om det var noko eg var redd for, for eg er ei pyse. Men med Milo, på skånsom kort vask og 30 grader, UTAN sentrifugering kunne det vel gå bra? Slik at den kan drypptørke? Eg luftar berre tankane her, kva seier andre som moglegvis har meir peiling enn meg?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-11-11, 10:46   #11096
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Her her Det kommer an på toleransen for kaos i hverdagen. Leverpostei i stua og håndvask på kjøkkenet - alt blir en vane Vi kjøpte et oppussingsobjekt da jeg var 8 mnd. på vei med minstemann og datteren vår var 3 år. Ville vel kanskje ikke gjort det igjen, men vi er gift enda Litt guffent da minstemann plutselig fikk veldig mye større rekkevidde når han begynte å krabbe i 6-mnd. alderen - vanskelig å barnesikre midt i oppussing

Vi har litt for høy toleranse for kaos i hverdagen.... . Og det blir evt flytting nærmere foreldrene mine så mamma stiller mer enn gjerne opp som barnesikrer...
Vi får se hva det blir til. Vi pusset opp leilighet i tre mnd sist vi flyttet, inkl kjøkken, så vi vet hva vi går til rent teknisk. Det var med den ekstra passasjeren som bekymret meg.

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Fikk akkurat telefon fra ene guttungen min som er på helgetur til Berlin.
Etter og ha kost seg med to drinker på en bar, går han på toalettet, ser seg i speilet og får sjokk. Han er prikk i prikk med ildrøde "blemmer" uten noe i. I ettertid har han blitt gloende varm i hodet og kald i kroppen + tett i brystet.
Noen som har vært borti noe slikt?
Han skal fly hjem igjen søndagsmorgen nå, så jeg mente at han måtte bare kjenne på seg selv om han ble for tett i brystet, hvis ikke han blir tettere, anbefalte jeg ham og oppsøke lege når han kommer hjem.

Høres ut somallergisjokk, jeg har hatt sånn noen ganger. Vr det noe uvant krydder e.l i drinkene?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg lurer på om noen av dere ville tatt sjansen på å vaske en bunad (i hovedsak av ull/vadmel) på ull/håndvask i en helt ny vaskemaskin, og i tilfelle hvordan dere ville gått fram mtp. type vaskemiddel etc?

men enkel "rens" av bunad er å henge den på badet mens du dusjer, og få opp dampen der inne skikkelig. Om den fortsatt er ufresh, eller har flekker tar du det med et vått håndkle og strykejern og litt såpe som ikke setter flekker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-11-11, 10:48   #11097
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg lurer på om noen av dere ville tatt sjansen på å vaske en bunad (i hovedsak av ull/vadmel) på ull/håndvask i en helt ny vaskemaskin, og i tilfelle hvordan dere ville gått fram mtp. type vaskemiddel etc?

Nei, det ville jeg ikke. Har du spurt på Husfliden?

Var jeg helt i beit ville jeg vendt meg tårevåt til min mor.
Og hun ville sagt at hvis du virkelig ikke kan rense den (så jeg ikke groupon tilbud på rens 50%? Nåja vet aldri hvor gode de er) Så må delene, skjørt og vest, sprettes fra hverandre, all pynt, sølvbånd og -hekter må av. (Pynten må i alle fall av hvis du skal rense) Ikke fordi det farger av, men fordi vått skjørt blir så tungt i forhold til sømmen. Hvis tøyet er gammelt, risikerer du at det krymper. I gamle dager vasket man dress med svamp, kanskje verdt et forsøk? Og muligens bruke sånn såpe beregnet for lanolin-ull.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 06-11-11, 10:48   #11098
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg hadde nok ikkje gjort det "på strak arm", om det var noko eg var redd for, for eg er ei pyse. Men med Milo, på skånsom kort vask og 30 grader, UTAN sentrifugering kunne det vel gå bra? Slik at den kan drypptørke? Eg luftar berre tankane her, kva seier andre som moglegvis har meir peiling enn meg?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

men enkel "rens" av bunad er å henge den på badet mens du dusjet, og få opp frakken der inne skikkelig. Om den fortsatt er ufresh, eller har flekker tar du det med et vårt håndkle ogg strykejern og litt såpe som ikke setter flekker.

Hmmm ... Ok. Jeg tror nesten ikke den bunaden har blitt rensa/vaska på søtti år, eller noe! Den er fôret med lin på innsiden av vesten, og den er SKITTEN! Men rens er så UTROLIG dyrt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-11-11, 10:57   #11099
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er det som kalles basker-lin, skal være veldig stødig og holdbart og kunne alene vaskes på 90 grader.

Med litt fingerferdighet og et nytt stykke til vel 600,- meteren fra husfliden kunne du bytte den ut. Så gammal svette har ikke antikvitetsverdi heller

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 06-11-11, 11:04   #11100
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Det er det som kalles basker-lin, skal være veldig stødig og holdbart og kunne alene vaskes på 90 grader.

Med litt fingerferdighet og et nytt stykke til vel 600,- meteren fra husfliden kunne du bytte den ut. Så gammal svette har ikke antikvitetsverdi heller

Åh, da er jeg like langt! Det var jo for å spare penger at jeg tenkte på å kanskje vaske den selv. Jeg må uansett kjøpe linstoff for å skjøte på ermene på blusa ... Det er en del jobb med denne bunaden, for bringekluten trenger fler perler, beltet også etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no