Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Har helt tullete skulder- og ryggmuskler ... Hvordan få dem på rett kjøl?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-11, 22:45   #1
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Har helt tullete skulder- og ryggmuskler ... Hvordan få dem på rett kjøl?

Siden jeg fikk barn, har jeg slitt med at musklene i nakken, skuldrene, litt nedover armene og i ryggen blir stive. Nå er de ordentlig stive og stramme, kjenner at det knekker over dem når jeg drar en flat hånd over og i ryggen er det en muskel som er konstant vond, stram som bare det.

I barseltiden med fjokken gikk jeg tur hver dag (time-halvannen), gikk meg god og varm og tøyde ut etterpå. Det hjalp veldig på kroppsformen og kondisjon, men ikke noe særlig på disse armene.

Det virker som om svømming er gunstig, men jeg har ikke mulighet til å svømme så ofte. Det blir maks en gang i uka.

Finnes det noen her som har litt kunnskap og kan fortelle meg hva jeg burde gjøre? Føler at jeg tøyer og tøyer og det hjelper ingenting. Burde jeg trent noe vekter kanskje?
Alle råd er velkomne!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 22:52   #2
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Har helt tullete skulder- og ryggmuskler...hvordan få de på rett kjøl?

Høres ut som om du kunne ha stor nytte av en naprapat. Det gjorde underverker med meg!

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 22:59   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Har helt tullete skulder- og ryggmuskler...hvordan få de på rett kjøl?

Jeg må si meg enig, har det låst seg så ille som du beskriver, trenger du litt hjelp til å løsne Fysioterapi - eller bare vanlig god ordentlig massasje som man kan få på diverse spa/hudbehandlingssentre går også fint. Thaimassasje er faktisk helt genialt, de vet virkelig hvordan de skal løsne opp i låste muskler (trust me - I know... vondt men effektivt!) Stadig tøying kan også bare vedlikeholde problemene, la de være litt i fred istedet. Gå minst en gang i uka over noen uker - få også fysioen til å lære deg litt trening som kan avhjelpe. Voltaren(resept)/voltarol (reseptfritt)/brexidol er betennelsesdempende, men du kan godt prøve deg på maksdose med ibux hver dag i en uke for å se om det kan avhjelpe. Ibux er veldig bra betennelsesdempende uten alle bivirkningene de andre jeg nevner.

For meg får jeg enorm hjelp ved og bruke armene aktivt når jeg går (tenk kappgang), evt bruke staver. Bare husk at trener du musklene når de allerede er så låste, gjør du sannsynligvis bare vondt verre. Få de massert opp! Finn deg noen gode aromaoljer som er laget for å mykne opp muskler, de vet på helsekosten. Tigerbalsam for eksempel.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 23:08   #4
Soldamen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 21
Soldamen er på en erverdig vei

Sv: Har helt tullete skulder- og ryggmuskler...hvordan få de på rett kjøl?

Jeg har god erfaring med manuell terapeut for mine nakkeproblemer. Er i perioder stiv og vond, mye hodepine. Men manuell terapeuten får som regel løst opp i det... En manuell terapeut er en fysioterapeut med videreutdanning.

Soldamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 23:40   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har helt tullete skulder- og ryggmuskler...hvordan få dem på rett kjøl?

Jeg holder også en knapp på manuellterapeut. Var redningen for min nakke!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 00:17   #6
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har helt tullete skulder- og ryggmuskler ... Hvordan få dem på rett kjøl?

Naprapat, slyngetrening og turgåing.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 23:45   #7
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Har helt tullete skulder- og ryggmuskler ... Hvordan få dem på rett kjøl?

Takk for tips dere. Jeg har bestilt meg time hos manuelterapeut, håper på litt hjelp og hjelp til selvhjelp. Men ikke før om to uker da, så prøver å finne noen som ikke tar hele lommeboka mi for å massere litt. Hadde en thaikollega som nå driver massasje, men jeg syns 700 kr for en time var drøyt altså... (og ja, jeg vet det funker...men har bare ikke råd til å betale så mye.)

Mannen tar gjerne i et tak og masserer litt, men han har jo ikke helt kunnskapen da.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 00:05   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har helt tullete skulder- og ryggmuskler ... Hvordan få dem på rett kjøl?

Sjekk groupon.no eller sweatdeal.no, de har stadig tilbud på massasje.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Emosjonell utroskap ... Trenger skulder å gråte på Pangolina Generell diskusjon 74 29-07-14 23:00
Tullete artikkel fra Side2, som vanlig whitepaper1234 Nyheter / media 12 08-04-11 19:12
For mye mat,rett og slett,eller bare helt feil? spiren Ketolysekuren 6 27-07-10 21:53
Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete dydde Ketolysekuren 16 22-03-08 15:20
Søkfunksjonen - hvordan finne fram til rett innlegg? Up-and-down Spørsmål og svar 4 03-02-08 18:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no