Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-12, 14:02   #14251
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du Dietta.. Linken din peker bare på en tom handlekurv Kopier bildelinken og lim inn i stedet! (høyreklikk og kopier bildelink/image adress (eller noe i den gaten) )

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 30-04-12, 14:26   #14252
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Et annet spørsmål for i dag:
Hva er det magnesium hjelper for/mot/med?

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 30-04-12, 14:31   #14253
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Et annet spørsmål for i dag:
Hva er det magnesium hjelper for/mot/med?

hvorfor googler du det ikke bare?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 30-04-12, 14:34   #14254
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

hvorfor googler du det ikke bare?

Beklager at jeg spurte da.

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 30-04-12, 14:34   #14255
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Et annet spørsmål for i dag:
Hva er det magnesium hjelper for/mot/med?

fra www.ketolyse.no :

Magnesiumtablettene er viktge for optimal funksjon av over 300 enzymer som deltar i forbrenning av både fett og karbohydrat.
Magnesium virker avslappende på muskulartur og forebygger leggkramper og hjertebank.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 30-04-12, 14:39   #14256
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Du Dietta.. Linken din peker bare på en tom handlekurv Kopier bildelinken og lim inn i stedet! (høyreklikk og kopier bildelink/image adress (eller noe i den gaten) )

så rart. Når jeg følger linken, så kommer jeg inn i handlekurven, men med et utsnitt av garnet midt på siden.


Jeg leter etter bomullsgarn (eller bomullsblanding i denne fargen. Noen som vet om noe her i Norge ?
Da får vi gjøre det slik:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg images[7].jpg (2,1 KB, 107 visninger)
__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 30-04-12, 15:40   #14257
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Et annet spørsmål for i dag:
Hva er det magnesium hjelper for/mot/med?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

fra www.ketolyse.no :

Magnesiumtablettene er viktge for optimal funksjon av over 300 enzymer som deltar i forbrenning av både fett og karbohydrat.
Magnesium virker avslappende på muskulartur og forebygger leggkramper og hjertebank.

Den muskelavslappende delen gjør også at man kan bli ganske så trøtt av det, så derfor anbefales det å ta dem om kvelden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-04-12, 16:46   #14258
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Et annet spørsmål for i dag:
Hva er det magnesium hjelper for/mot/med?

Og enda litt mer om magnesium her

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 30-04-12, 17:04   #14259
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

så rart. Når jeg følger linken, så kommer jeg inn i handlekurven, men med et utsnitt av garnet midt på siden.


Jeg leter etter bomullsgarn (eller bomullsblanding i denne fargen. Noen som vet om noe her i Norge ?
Da får vi gjøre det slik:

Kanskje fordi du er innlogga der? Eg også fekk berre tom handlekorg via linken. Har dessverre ikkje råd å gi ang tråden... Men eg likte fargen!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-04-12, 17:15   #14260
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Kanskje fordi du er innlogga der? Eg også fekk berre tom handlekorg via linken. Har dessverre ikkje råd å gi ang tråden... Men eg likte fargen!

Var ikke innlogga heller. Kanskje den siden kjenner igjen ip-adressen min ?

Men helt enig, fargen er lekker. God pris og rimlig frakt også, men de sender ikke til Norge Men, tenker kanskje å få sendt det til slekt i England, og ta det med hjem når vi skal dit i juni

Så, neste spørsmål må bli: Vet noen om det er tollgrenser inn til England, på samme måte som her ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 30-04-12, 17:54   #14261
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Var ikke innlogga heller. Kanskje den siden kjenner igjen ip-adressen min ?

Men helt enig, fargen er lekker. God pris og rimlig frakt også, men de sender ikke til Norge Men, tenker kanskje å få sendt det til slekt i England, og ta det med hjem når vi skal dit i juni

Så, neste spørsmål må bli: Vet noen om det er tollgrenser inn til England, på samme måte som her ?

Ah ok, trudde du var innlogga der.

Sjekk http://customs.hmrc.gov.uk/channelsP...00014#P21_1913 (får ikkje laga hyperlink på ipaden) for info om UK og import.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-04-12, 18:09   #14262
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Ah ok, trudde du var innlogga der.

Sjekk http://customs.hmrc.gov.uk/channelsP...00014#P21_1913 (får ikkje laga hyperlink på ipaden) for info om UK og import.

Du er vel en engel Furine
Dessverre var grensen der bare £ 15,- så det er enda værre enn i Norge Det var no' dritt

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 30-04-12, 18:35   #14263
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

INGEN som har greie på pc og aner hva jeg skal gjøre? Får også i dag opp advarsel om at det er for lite diskplass. disken HP TOOLS er full , og da popper disse advarslene opp. Vurderer å slette sikkerhetskopien igjen, men da får jeg likevel ikke løst problemet.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 30-04-12, 18:38   #14264
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

INGEN som har greie på pc og aner hva jeg skal gjøre? Får også i dag opp advarsel om at det er for lite diskplass. disken HP TOOLS er full , og da popper disse advarslene opp. Vurderer å slette sikkerhetskopien igjen, men da får jeg likevel ikke løst problemet.


Hvis du tar nok mange backup til en diskpartisjon, blir den jo full før eller siden.
Løsninga er enten større disk til backup, ev. ta backup til dvdplater, eller som du gjør: Fjerne backup.
Din metode gjør at du mister alt i en kræsj.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 30-04-12, 18:40   #14265
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

INGEN som har greie på pc og aner hva jeg skal gjøre? Får også i dag opp advarsel om at det er for lite diskplass. disken HP TOOLS er full , og da popper disse advarslene opp. Vurderer å slette sikkerhetskopien igjen, men da får jeg likevel ikke løst problemet.


Du bør se litt på backupprogrammet. Hva tar du backup av?
Du trenger neppe backup av hele systemet.

Dette er det jeg tar backup av: Bilder,dokumenter og e-post
Resten er helt uinteressant for meg.
Men, soden jeg har ca 90Gb bilder, så blir det jo en del, så jeg har en nettverksdisk som backupen går til.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 30-04-12, 19:06   #14266
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Saken er at jeg ikke aner hva den tar backup av. Dette tullet begynte for en ukes tid siden. Jeg må ha trykket på noen da windiws hadde oppdatering. Etter det så begynte dette. Og det tas tydeligvis kopi av mye for en koppi fyller opp all plassen og da er det ikke plass til alt en gang

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 30-04-12, 19:09   #14267
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

plassen er 3,95 GB. ledig plass er 4,53 MB.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 30-04-12, 19:14   #14268
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

så rart. Når jeg følger linken, så kommer jeg inn i handlekurven, men med et utsnitt av garnet midt på siden.

Det er fordi du har cookies på PCen din. Med mindre du sender oss disse cookiene, så ser vi ikke handlekurven din.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 30-04-12, 19:19   #14269
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Det er fordi du har cookies på PCen din. Med mindre du sender oss disse cookiene, så ser vi ikke handlekurven din.

Aha. Tusen takk for oppklaringen du vise kvinne

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 01-05-12, 12:30   #14270
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har tatt en del blodprøver, fikk ikke noen tilbakemelding så jeg regner med at alt er i "orden", i følge dustelegen ihvertfall.

Jeg har nå fått utskrift av resultatene og lurer på om c-peptid er blitt testet. Noen som vet om det står c-peptid eller er det kodet med noe annet?

Lurer også på om noen kan fortelle meg hva S-CA er og hva det betyr at det er for lavt. Ser også at Monocytt% er for lav.

Vurderer uansett å ta med meg dette til en privatklinikk slik at jeg kan få målt c-peptider og østron/ progesteron.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 01-05-12, 14:03   #14271
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg har tatt en del blodprøver, fikk ikke noen tilbakemelding så jeg regner med at alt er i "orden", i følge dustelegen ihvertfall.

Jeg har nå fått utskrift av resultatene og lurer på om c-peptid er blitt testet. Noen som vet om det står c-peptid eller er det kodet med noe annet?

Lurer også på om noen kan fortelle meg hva S-CA er og hva det betyr at det er for lavt. Ser også at Monocytt% er for lav.

Vurderer uansett å ta med meg dette til en privatklinikk slik at jeg kan få målt c-peptider og østron/ progesteron.

Det står S- c- peptid om det er tatt!
S- Ca er kalsium i hvert fall. Kan også stå S- Ka
Dette sier Fürst om kalsium- verdier.

Monocytter er bare en del av de hvite blodlegemene. No stress! Her kan du lese hva Fürst sier om dette!

Hvorfor vil ikke legen din rekvirere c- peptid og hormonspeil?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 01-05-12, 14:15   #14272
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

plassen er 3,95 GB. ledig plass er 4,53 MB.

Da har du satt igeng et backupprogram.
Neste gang dette skjer, merk deg hva programmet heter.
Fjern programmet eller nøy deg med å stoppe det.
Du tar backup til gjennopprettingspartisjonen, og det er ihvertfall helt feil.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 01-05-12, 17:22   #14273
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det står S- c- peptid om det er tatt!
S- Ca er kalsium i hvert fall. Kan også stå S- Ka
Dette sier Fürst om kalsium- verdier.

Monocytter er bare en del av de hvite blodlegemene. No stress! Her kan du lese hva Fürst sier om dette!

Hvorfor vil ikke legen din rekvirere c- peptid og hormonspeil?

Tusen hjertelig takk Kitt, you're the best

Regner med at legen ikke vil rekvirere c-peptid for det at han er en jævla, uopplyst dust slik som svært mange leger her i landet er .

Jeg antydet at jeg vil finne ut om jeg kan være insulinresistent siden vekta ikke rikker seg lengre. Han satt bare å fnyste av meg da jeg spesifikt ba om å få målt c-peptid og mente på at det bare var tull når blodsukker er lavt og at jeg må ha en glukosebelastning på sykehuset for å bestemme insulinreistens. Han spurte også i et ganske så hånlig tonefall hva jeg skulle gjøre om jeg er ins.res., begynne på Metformin kanskje? Han mente på at det bare er sånne alternative leger som gir metformin...... trangsynte gubbjævel

Jeg lurte også på om det var mulig at jeg kunne ha ubalanse mellom østrogen/progesteron for mange av de symptomene jeg har stemmer med det. Da lurte han på om jeg var lege og jeg svarte som sant er at nei men jeg kan lese. En annen ting som irriterer meg er at jeg har gått delvis sykemeldt ganske lenge pga at jeg er sliten, trøtt, svimmel, søvnproblemer, stress og mye vondt i hodet og mener at det førte som burde sjekkes er blodtrykk, hvilket ikke er gjort. og blodprøvene måtte jeg nesten grine meg til.

Skal skifte fastlege men synes ikke det er så enkelt å finne en lavkarbovennlig (..alternativ... ) derfor tar jeg nå kostnaden med privatklinkk for jeg er lei av fjasesvar og av å vente.

Sorry for utblåsningen, egentlig ikke rette tråden men jeg blir så sinna

Men uansett takk for hjelpen Kitt

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 01-05-12, 18:03   #14274
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Litt om Leger og diagnoser :

I flg. Kuvaas (Bi) så består almenlegers diagnoser av flg:
15% evidensbasert forskning.

Hva med resten? Jo det fylles opp med ting man TROR man har lært på legestudiet.
Her er også noen prosenter for det man har lært på kurs fra legemiddelprodusenter.

Forskningen om dette er publisert, og utvalget er stort nok.
85% "harikkepeiling" er et skremmende tall.

Kuvaas er en "guru" innen evidensbasert forskning

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 01-05-12, 21:01   #14275
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Her er det konfirmasjonsforberedelser på gang, og testing av lavkarbokake til konfirmanten.

Har noen et bra proteinpulver med sjokoladesmak å anbefale ?
Seff med så lite karber som mulig

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no