Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fett på ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-11, 13:06   #1
__elly__
Medlem
 
__elly__ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 97
__elly__ er på en erverdig vei

Fett på ketolyse

Jeg sliter med å finne riktig mengde fett i løpet av dagen. Jeg får ikke god nok ketose med for lite/for mye fett.

Er det noen snille sjeler her inne som kan komme med eksempler på sin dagsmeny med frokost, lunsj, middag og kvelds som gir nok fett i løpet av døgnet? Jeg er så redd for å få i meg for lite/mye fett.... Vekten stagnerer så utrolig lett. (Har prøvd ketolyse tidligere også).

__________________
Drømmer om 80-tallet og gravidkule nr2. i løpet av året. Maxvekt: 117- minstevekt 86 kg.





__elly__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:09   #2
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Fett på ketolyse

Legger du inn det du spiser på diett.no? Da er det lettere å ha oversikt.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:12   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fett på ketolyse

Det kan være lurt å følge menyforslag og oppskrifter fra ketolyseboka nå i starten, siden du er så usikker

I signaturen min finner du link til journalen min. I 1. innlegget der ligger ukeplaner jeg brukte i starten

Når du snakker om god nok ketose, måler du med stix da? Man er i ketose uansett farge på stix.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:16   #4
__elly__
Medlem
 
__elly__ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 97
__elly__ er på en erverdig vei

Sv: Fett på ketolyse

Legger inn på diett.no noen dager, men føler meg såpass stresset ifb med fettmengde. Jeg har holdt på med ketolyse tidligere og jeg vet at jeg ikke må overstige 10 karber pr døgn for å være i ketose. Det gjør det vanskelig å få i meg nok grønnsaker uten å hoppe ut av ketose.

Jeg er usikker på om jeg må kjøre lavfett og lavkarbo for å oppnå best resultat. Men tenkte jeg skulle øke fettmengden 1-2 uker for å sjekke det først.

__________________
Drømmer om 80-tallet og gravidkule nr2. i løpet av året. Maxvekt: 117- minstevekt 86 kg.





__elly__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:28   #5
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fett på ketolyse

Oj, har du funnet ut at du må under 10g karbs pr dag for å ikke komme ut av ketose? Det var utrolig lavt.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:57   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fett på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Oj, har du funnet ut at du må under 10g karbs pr dag for å ikke komme ut av ketose? Det var utrolig lavt.

Enig!

Hvordan har du funnet ut det? De aller fleste er jo faktisk i ketose til langt opp mot 50, det er bare ikke målbart hos alle!
Om du har målt med stiks, så er ikke de pålitelige heller, for de viser bare overskuddaketoner i urinen, ikke hva som skjer i kroppen!

Og om du VIL ligge så lavt, så er du på SKaldeman og ikke ketolyse, vil jeg si! Kanskje du bør lese deg opp på hans filosofi også?
Muligens lettere å holde seg til "riktig" fettmengde om du følger en filosofi som er basert på så få karber i sted for en som faktisk ligger noe høyere som minimum.

Masse lykke til med å finne det som virker for DEG!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 14:29   #7
__elly__
Medlem
 
__elly__ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 97
__elly__ er på en erverdig vei

Sv: Fett på ketolyse

Jeg vet at med en gang jeg overstiger 15 karber så får jeg ikke utslag på ketostixen og dårlig vektnedgang. Så 10-max max 15 gir meg god ketose og vektnedgang.

Har egentlig ikke lest noe om skaldeman...

__________________
Drømmer om 80-tallet og gravidkule nr2. i løpet av året. Maxvekt: 117- minstevekt 86 kg.





__elly__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 14:42   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fett på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av __elly__, her.

ose.

Jeg er usikker på om jeg må kjøre lavfett og lavkarbo for å oppnå best resultat. Men tenkte jeg skulle øke fettmengden 1-2 uker for å sjekke det først.

Nei, nei, nei til lavkarbo og lavfett! Det kan være helseskadelig og OM man gjør det - kun over få dager!

Hvis du forholder deg til ketostixen så er ikke den til å stole på i alle tilfeller. Den måler som det sies antall ketoner som utskilles i urinen. Spiser du LITE fett og ikke mye mat generelt - vil kroppen etterhvert bruke opp såpass mye av ketonene forbrenningen gir til energi - og dermed vil du ikke få utslag... ketostix er greit og bruke helt i starten av en kostholdsendring.

Hvis du i tillegg mener du har ingen utslag på ketostix OG vet du spiser for lite fett - er det nok ikke antall karbo pr dag som er problemet - men manglende fettinntak.
1-2 uker er for lite før du gjør endringer - vent ihvertfall en mnd eller to - og vær sikker på at du har spist nok fett og NOK næring totalt sett (kalorier) underveis Drikker du feks lettbrus kan det være forsøket verdt og avstå noen uker for å se om det er med på å påvirke vekten.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 14:44   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fett på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av __elly__, her.

Har egentlig ikke lest noe om skaldeman...

Da er det kanskje et sted å begynne iom at du vil ligge såpass lavt på karbene. Mulig du får noen gode ideer/tips, vet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:32   #10
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Fett på ketolyse

er det et bra tegn om ketostixen er lilla?

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:42   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fett på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

er det et bra tegn om ketostixen er lilla?

jeg svarte deg i din tråd

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise for mye fett på ketolyse? MoaMoa Spørsmål og svar 20 17-07-11 23:25
Ketolyse uten fett? Fleskesilje Ketolysekuren 6 20-02-10 20:58
Ketolyse og fett? Janedoe Ketolysekuren 20 15-01-10 09:11
Ketolyse og fett Makrell Ketolysekuren 2 24-05-09 13:27
For mye fett på ketolyse? Millsi Ketolysekuren 3 15-01-08 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no