Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Noe spesiell mat/kosttilskudd som demper betennelser?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-09, 21:48   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Noe spesiell mat/kosttilskudd som demper betennelser?

Jeg har fått betennelse i armen, og medisin for det som jeg skal ta en uke. Har ikke gått på sånne medisiner før, og har vel bare halvveis tro/håp om at det skal funke..

Jeg tenker på senere, er det noe spesielt jeg kan spise eller ta av kosttilskudd som er betennelsesdempende? Bortsett fra typisk lavkarbo livsstil, mener jeg?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 23:27   #2
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noe spesiell mat/kosttilskudd som demper betennelser?

Jeg går ut fra at det er en inflammasjon du har, ikke en infeksjon?

Lavkarbo er jo faktisk den beste måten å spise på ved inflammasjoner, snakk om flaks!

Ingefær skal være bra. Og grønne grønnsaker.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 23:30   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Noe spesiell mat/kosttilskudd som demper betennelser?

Inflammasjon ja

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 23:55   #4
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Noe spesiell mat/kosttilskudd som demper betennelser?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Jeg har fått betennelse i armen, og medisin for det som jeg skal ta en uke. Har ikke gått på sånne medisiner før, og har vel bare halvveis tro/håp om at det skal funke..

Jeg tenker på senere, er det noe spesielt jeg kan spise eller ta av kosttilskudd som er betennelsesdempende? Bortsett fra typisk lavkarbo livsstil, mener jeg?

Jeg har kroniske inflamasjoner i hofter og bekken, behandleren min anbefaler meg å drikke supergreens, i følge ham er det betennelsesdempende. Er ikke helt overbevist jeg da, men det skader ikke å forsøke.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 00:17   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Noe spesiell mat/kosttilskudd som demper betennelser?

Er det ikke slik at omega 6 kan være betennelsesgivende? Spiser du mye av det?


(Jeg lurer på om kilden til den infoen er Arvid G.... )

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 07:58   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Noe spesiell mat/kosttilskudd som demper betennelser?

Jeg syns jeg er bedre med lavkarbomat og dobbel dose omega 3

Får straks mere vondt om jeg spiser "gammaldags-feil mat for meg" ...

...og uansett, ved overbelastninger (særlig statiske bevegelser) kommer vondtene(inflammasjonene) fort.

God bedring

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 13:03   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noe spesiell mat/kosttilskudd som demper betennelser?

Jeg vet ikke akkurat hva det kommer av, men jeg har blitt kvitt kronisk senebetennelse i nakken etter jeg la om til lavkarbo...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 16:19   #8
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Noe spesiell mat/kosttilskudd som demper betennelser?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg vet ikke akkurat hva det kommer av, men jeg har blitt kvitt kronisk senebetennelse i nakken etter jeg la om til lavkarbo...

Du er heldig du da.
Jeg ble sterkt oppfordret til å legge om til lavkarbo av behandleren min i sommer, han mente at det ville være gunstig for alle vondtene mine. De først to månedene ble jeg ogå mye bedre. Men nå kommer høst og kulde og de det tilbake til start igjen med vondt i hele kroppen.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Svar

Emneord
betennelse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Betennelser i kroppen og lavkarbomat? Georgine Fysisk og mental helse 8 11-11-11 09:30
Tilfeldig med betennelser? Max Ketolysekuren 3 03-03-08 13:04
En spesiell forklaring på manges "matproblemer" slaskalainen Generell ernæringsdebatt 1 03-04-07 08:06
I dag, en spesiell dag! Ulex Livets lyse side 0 23-11-04 22:10
Gurkemei og betennelser guro Kosttilskudd 1 11-06-04 11:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no