Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Et lite spørsmål fra en nybegynner ang Spis deg slank

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-10, 22:32   #1
LeneMarie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 3
LeneMarie er på en erverdig vei

Et lite spørsmål fra en nybegynner ang Spis deg slank

Hei

Har lest litt her inne i det siste siden lavkarbo og ketose har kommet inn på meg å bestemte meg for å starte forrige uke.

Ettersom det er så utrolig mye å lese om dette temaet og hva som er ja og hva som er nei har jeg valgt å bestille mat fra www.spisdegslank.no.
Har litt angst for å spørre her siden jeg ikke vet nok enda men må prøve.

Har spist maten i en uke nå og ingen forandring i vekt. Har lest at man går ned mest den første tiden men det skjedde ikke her.
Har bestilt 2 nye uker nå for å se om det blir noen forandring. Trenger et lite vektap for å holde motivasjonen oppe som dere sikkert forstår.
Tror kanskje at grunnen til at det står stille er at jeg har drukket mye kunstig søtet saft. Kan dette ha noe med saken å gjøre?

Lurer også på om, ettersom jeg har forstått fungerer ikke dietten på alle og derfor når vet jeg om det ikke fungerer? Etter tre uker burde det vel ha skjedd noe forandring i vekta eller?

__________________


LeneMarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 22:53   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Et lite spørsmål fra en nybegynner ang Spis deg slank

Hei,
Nå kjenner ikke jeg Fosseides kur i detalj men den er jo lavkarbo, dog lite fett.
Hvor mye og hvor fort man går ned er selvfølgelig påvirket av mange faktorer hvor mye man skal ned, om man har drevet med jo-jo slanking, stress, sykdom, medisiner…
Dersom du kommer i ketose med dette kostholdet så tar det kroppen ca 4 uker for å komme i skikkelig fettforbrennings modus.
Det er også en kjent faktor at søtningsmidler kan hindre vektnedgang i tillegg til at det kan trigge søtsuget.
Har du lest denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Der finner du bl.a. en link til en brosjyre ’LCHF på 3 minutter’, den er genial.

Du finner informasjon om de ulike lavkarbo retningene her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6
Les og lær og når du skal gå over til å lage egen mat så velg deg en lavkarbo retning du føler at du kan leve med. Bøker får du eventuelt lånt på biblioteket. Lavkarbo er egentlig ikke så vanskelig – det er bare mange gamle ’sannheter’ og tankegang som må omprogrammeres.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 08:28   #3
LeneMarie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 3
LeneMarie er på en erverdig vei

Sv: Et lite spørsmål fra en nybegynner ang Spis deg slank

Tusen takk for tilbakemelding. Har fortsatt mye og lære og 15 kilo som skal vekk
Lurer egentlig også når på dagen man burde veie seg?
Veier litt forskjellig utover dagen og har hørt noen si at man skal gjøre det om morgnen og noen sier om kvelden.

__________________


LeneMarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 11:20   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Et lite spørsmål fra en nybegynner ang Spis deg slank

Hei,
Ang. veiing så veier nok se fleste seg på morningen etter man har vært på do og før man spiser, da har man jo samme utgangspunkt når man skal sammenligne fra gang til gang. Noen veier seg hver dag og noterer ned andre har en dag som offisiell veiedag i uka, andre veier seg ikke, mange varianter ute og går. Erfaringsmessig så er det en del som ikke bør veie seg hver dag da de blir så opphengt i vekta og blir deprimert dersom det er stillstand eller de går litt opp. Det er naturlig at vekta svinger litt opp og ned, en del går opp opptil 2-3 kg ved mens/eggløsning, men man må se dette litt i perspektiv.
Ellers så anbefales det at man tar frem målbåndet, for i perioder man står stille så kan det faktisk være at man mister cm.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spis deg slank Fat lemmy Lavkarbo generelt 2 28-05-09 00:16
Spis deg slank ferdigprodukter Lizzi Andre dietter 0 30-04-09 12:29
Spis deg slank Heksehilda Spørsmål og svar 0 04-11-08 19:21
Spis pølser - bli slank HP Nyheter / media 23 30-04-06 21:37
spis deg slank Flax Lavkarbo generelt 6 10-03-06 21:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no