Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Matlei :(

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-10, 09:33   #1
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Matlei :(

Hei. 3. dagen på ketolyse, og synes helga har gått så utrolig bra, til tross for jobbhelg. Mye god mat, og ketose etter første dagen, hurra. Ble superglad i morges når vekta hadde gått ned 2 kilo siden fredag (!!), selv om jeg vet at det nok er vann.

Men... Nå kommer slappheten, som forventa, og en snikende hodepine, og jeg er bare superlei av mat! Magen krever veldig bestemt å bli fora, stakkars ting, men tanken på å begynne på kjøttkakene fra i går som jeg har med meg er bare trasig. Har så vanvittig lyst på noe lett! Sitter å tenke at den Go'Morgen yoghurten med nøtter tross alt bare er halve dagsrasjonen med karber, men det er jo egentlig veldig mye.

Er det noen som har noen lure tips til ting å spise som går litt lettere ned? Jeg er sikkert ikke den eneste som fikk fnatt av fett og kjøtt i begynnelsen.
Men en ting er sikkert. I dag skal det handles cocosa, så kan jeg prøve cocosa i kaffen-trikset i morgen om jeg er like matlei.

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 09:44   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Matlei :(

Synes eggemelk i kaffi er ganske godt - og det mettar!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 09:57   #3
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Matlei :(

Eggemelk har jeg aldri hørt om, det hørtes veldig pussig ut. Hva er det for noe?

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 10:07   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Matlei :(

Eggemelk kaffe latte

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 10:30   #5
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Matlei :(

Oi, det hørtes kjempegodt ut. Litt uvant med rått egg, men jeg får finne tilbake til barndommen og gleden ved eggedosis.
Takk for tipset!

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 10:34   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Matlei :(

Berre hyggeleg! Oppdaga denne no for litt sidan, og den er ein grei måte å få i seg litt næring, sjølv når ein ikkje har lyst på mat. Kan bruke cocosa (eg har den utan smak) også, istaden for smør. Skal du lage eggemelk og drikke den "bar", så er det best med litt søtt i. Skal du ha den i kaffi synes eg det går heilt fint utan søtt også.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 10:53   #7
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Matlei :(

Når jeg har det slik tyr jeg til cottage cheese med fløte oppi, samt en bitteliten smak med noe søtt, kunstig sukker eller kunstig søtet syltetøy. Det er slett ikke alltid jeg orker kjøtt eller fisk til frokost, men har likevel behov for litt mat.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 10:59   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Matlei :(

Ja cottage cheese er fint også. Eg har brukt å blande cocosa oppi der, og så berre lukke augene og TYGGE når eg et meg fram på bitane med kokosfett! Lagar som regel maten klar kvelden før, og så står det i kjøleskap over natta, og så tek eg med og et når eg kjem fram på jobb.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 11:01   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Matlei :(

Jeg spiser 1/3 eller 1/2 boks skyr naturell med kanel, litt splenda og en fløteskvett... friskt og syndig søtt Og ikke optimalt, selvfølgelig, pga søtningen, men det er nok protein/fett i en sånn liten porsjon til å holde meg mett fra sju til tolv, i alle fall.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 12:17   #10
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Matlei :(

Hva med en blandet salat med masse deilig avokado og kanske litt sprøstekt bacon/skinkebiter eller kylling i + et dryss med olivenolje, pepper og sitron? Blir ikke særlig lettere enn det. Er jo nesten GR-mat (grøss)

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 12:56   #11
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Matlei :(

Synes Smoothie er greit når jeg er litt matlei. Man kan ha i proteinpulver, olje eller egg for et fullvedig måltid (høres litt ekkelt ut, men smaken forsvinner sammen med det andre)
Med litt bringebær og fløte feks?

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 13:31   #12
Tulip73
Medlem
 
Tulip73 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Nordland
Alder: 51
Innlegg: 86
Tulip73 er på en erverdig vei

Sv: Matlei :(

Jeg spiser "Nannahs supergode knekkebrød" med masse godt pålegg på

__________________


Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 20:06   #13
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Matlei :(

Takk for masse gode forslag!

Tenkte jeg skulle prøve meg på lavkarbobrød i dag, da blir liksom alt litt greiere. Jeg bakte Nutty cheese muffins her om dagen, og typen elska dem, men jeg ble veldig fort lei og orker bare ikke flere nå. :/

Cottage cheese har jeg pleid å spise masse av til frokost tidligere, men da med syltetøy og banan, og det var bare ikke godt uten. Men jeg skal se om jeg finner lettsyltetøy, selv om jeg egentlig er veeeeldig skeptisk til kunstig søtning, spesielt acesulfam og aspartam.

Skyr virker som en veldig god ide, men det er liksom så tørt... Men er jeg fysen på yoghurt er det sikkert en god erstatning, må bare finne litt fløte så blir det bra. Jeg ELSKER fløte.

Litt mer optimistisk nå. Nammenam middag med kylling hjalp på humøret. Trasig å være sulten og matlei og innse at INGENTING av alt det gode i kantina er spisende.
Gleder meg masse til jeg skal øke litt på karbene og kan unne meg noen bær i en smoothie. DET skal bli deilig frokost!

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matlei! Carisma Dr Lindbergs 12 27-01-11 22:25
Matlei! Nerthus Generell diskusjon 3 26-10-09 21:39
Matlei - hva nå? Snehvit Ketolysekuren 5 30-03-09 09:35
Matlei smil! Ketolysekuren 8 13-02-09 22:01
matlei joya Dr Lindbergs 2 02-06-04 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no