Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er Ketolysekuren noe for meg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-07, 23:58   #1
Agurk
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Innlegg: 126
Agurk er på en erverdig vei

Er Ketolysekuren noe for meg?

Hei!

Jeg har vært her inne ganske lenge, men har ikke vært så aktiv. Grunnen er at jeg har fulgt mitt eget lavkarbokosthold - med innslag av råd og tips herfra.

Nå vurderer jeg å prøve ketolysekuren. Redd for at det skal skli ut når jeg spiser etter min egen lavkarbofilosofi. Har ikke nok kunnskap til å gjøre dette helt riktig. Har klart å gå ned en del, men har mye igjen, og føler for å prøve noe som er litt "sikrere" - både helsemessig og resultatmessig.

Er det noen som kan svare meg på om det vil by på problemer å følge ketolysekuren når man reiser mye. Har tenkt på Atkins også, men syns det virker mer komplisert å sette seg inn i Atkins enn i Ketolyse. Hva tror dere? Noen som har efraringer med kombinasjonen reising og ketolyse?

Setter stor pris på hvis noen orker å bruke noen minutter på å dele kunnskapen sin med meg. Kjenner meg litt vinglete og rådvill akkurat nå. Er samtidig veldig motivert! Vil komme igang!

Har en dagbok her inne. Akurk sin skumle krok. Håper dere kan stikke innom å hjelpe meg litt underveis.

Men - jeg takler ikke varm frokost. Er verdens trøtteste om morgenen, og orker ikke bruke tid på å lage varm mat, i tillegg til at det overhode ikke frister med noe varm da. Er det da helt feil å prøve ketolyse? Kjøpte boken idag, og ser at han nevner et søyebrød. Kan man evt spise det til frokost hver dag? Eller har dere andre forslag.

Hva trenger jeg for å komme igang? Tenker på spesialproduktene. Skal på meny i morgen å handle. Med mindre dere fraråder meg å prøve dette.

Skal ned ca 20 kilo.

Noen som vil dele noen gode råd?

På forhånd takk!

__________________






Sist redigert av Agurk : 25-10-07 kl 00:04.
Agurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 07:23   #2
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Er Ketolysekuren noe for meg?

Hei der,

Om ketolysekuren og reising kan kombineres er mer opp til deg. Jeg mener ja, hvis du klarer å planlegge og samtidig være litt fleksibel. Det er mye mat du kan ta med deg; ferdiglagede lunsjbokser. Og har du butikker i nærheten, får du jo lett tak i ost, kylling, ferdiglaget salat etc.
Jeg vet ikke hvordan og hvor du reiser, og hvordan og hvor du bor når du er på tur. De fleste hoteller har eggerøre/egg, samt bacon til frokost. Og du kan ev. spørre om å få salat hvis det ikke er tilgjengelig på bordet. Hvis du spør kvelden før om de kan lage noe klart til deg, er jeg sikker på at de gjør det. Og du kan jo ta med hjemmebakt brød.

Jeg har bakt lavkarbo brød (det er mange oppskrifter å velge mellom, jeg har bakt lollypop brødet i flere varianter). Det er enkelt og greitt om morgenen når man har dårlig tid. Og utvalget av pålegg, med minimale karbohydrater, du kan spise på ketolyse er ganske stort.

På restauranter etc. kan du jo be kjøkkenet tilpasse maten din, de fleste gjør jo det hvis man spør.

Så det er egentlig bare å bruke fantasien, og samtidig planlegge litt. Hvis det blir vanskelig på enkelte reiser, så hadde jeg spist lavkarbo (ikke tenkt på om jeg er i ketose eller ei), og tatt opp dietten når jeg kom hjem. Jeg var på en 14 dagers tur i sommer, og la fra meg ketosestixene hjemme. Jeg spiste lavkarbo på hele turen. Da jeg kom hjem var jeg kun 1 kg. pluss. Alt er mulig hvis du går inn for det!

Du finner informasjon om Ketolyse kuren på www.ketolyse.no. Der får du bestilt boka (som du må ha), vitamin- og mineraltilskuddene (som du må ta) og ketosestix. Så kan du ev. kjøpe bakemixen og andre ting, hvis du ønsker det. Lollypopbrødet (hvis du vil bake det) inneholder ingen slike spesialprodukter. Noe jeg synes er veldig greitt. Sjekk meny butikken din, noen av dem har disse produktene. Hvis ikke er det veldig greitt å bestille fra www.ketolyse.no.

Lykke til!

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall



Sist redigert av KrissiFontaine : 25-10-07 kl 07:29.
KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
noen som har noe tips til hva jeg kan spise til lunsj? Aadna Lavkarbo generelt 6 10-08-06 14:11
Vektoppgang og Ketolysekuren Summer Ketolysekuren 1 05-07-05 17:08
Ny på KetolyseKuren med ett par spørsmål. Elvis Ketolysekuren 7 23-06-05 00:51
ketolyse kuren kontra Atkins.. nomma Lavkarbo generelt 6 10-06-05 23:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no