Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-12, 20:52   #14451
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

så det er bare å dynke dem i salt, skylle av etter en stund, og SÅ bruke de? Da prøver jeg det neste gang, for resten var veldig godt

Du behøver ikke å skylle dem heller. Jeg lar dem renne av i et dørslag, og tørker av litt med et papir.

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 06-05-12, 22:45   #14452
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre... Skal reise til Bergen fra Sandefjord onsdag morgen. Vi bor i Drøbak og akkurat den dagen er selvfølgelig Oslofjordtunellen stengt. Det betyr at vi må dra hjemmefra før fem om morgnen. Også betyr det to timers kjøretur. Så derfor lurer vi på om vi skal kjøre kveldn før og bo den natten på hotell. Da behøver vi ikke dra før 6.30 og det blir kun 30 minutters kjøretur. Hele poenget med turen er at vi skal på Seinfeld på kvelden og med min skralle helse så lurer jeg på hvor opplagt jeg er til det når jeg begynner dagen så tidlig.
Men hotellet er jo en tusenlapp, liksom. Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle?

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 06-05-12, 22:53   #14453
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Betalt den tusenlappen og fått en hyggelig tur uten å være utslitt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 06-05-12, 22:54   #14454
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Betalt den tusenlappen og fått en hyggelig tur uten å være utslitt!

Jeg og! Uten tvil, jeg blir supergrinete når jeg er sliten

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 06-05-12, 23:02   #14455
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bastøferga Moss-Horten er heller ikke noe alternativ?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-05-12, 23:05   #14456
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det mest fornuftige er nok å dra kvelden før, ja.
Det tar like lang tid med fergen, Carisma. Det eneste vi sparer på den er milene... Men takk for forslag.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 06-05-12, 23:26   #14457
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

så det er bare å dynke dem i salt, skylle av etter en stund, og SÅ bruke de? Da prøver jeg det neste gang, for resten var veldig godt

Er dette jeg gjør også. Det blir såå godt, STOR forskjell.. Men ja, aubergine trekker lett til seg smaker uansett, så ikke stek den i en olje du ikke liker smaken på. Eventuelt stek i smør da, funker det også.. Men uansett blir den litt småblaut når den er stekt altså, det er bare sånn aubergine er. Hvis du vil ha den fastere kan du skjære tykke skiver, salte, og grille/bake i ovnen med bittelitt olje og urter, det er digg

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-05-12, 23:28   #14458
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Stemmer det at det er greit å spise alt av meieirprodukter uavhengig av dato så lenge de smaker bra? Merker fløte smaker helt greit til langt over datoen.. Jeg pleier å drikke den til den klumper seg så mye at jeg ikke greier å riste klumpene ut lenger, og bruke resten til matlaging, klumper og alt, hvis den ikke smaker surt.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-05-12, 23:30   #14459
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Stemmer det at det er greit å spise alt av meieirprodukter uavhengig av dato så lenge de smaker bra? Merker fløte smaker helt greit til langt over datoen.. Jeg pleier å drikke den til den klumper seg så mye at jeg ikke greier å riste klumpene ut lenger, og bruke resten til matlaging, klumper og alt, hvis den ikke smaker surt.

Så lenge det smaker bra, bryr vi oss ikke om datoen her i huset Da går det ned på høykant

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 06-05-12, 23:30   #14460
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Stemmer det at det er greit å spise alt av meieirprodukter uavhengig av dato så lenge de smaker bra? Merker fløte smaker helt greit til langt over datoen.. Jeg pleier å drikke den til den klumper seg så mye at jeg ikke greier å riste klumpene ut lenger, og bruke resten til matlaging, klumper og alt, hvis den ikke smaker surt.

Eg brukar iallefall fløte og rømme til langt over dato, om den luktar og smakar godt

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥
Gammel 06-05-12, 23:41   #14461
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Eg brukar iallefall fløte og rømme til langt over dato, om den luktar og smakar godt

Jeg også! Ingen skrupler! Man kaster ikke god mat bare fordi en eller annen dust nede i Europa har bestemt at norsk mat bare er holdbar så og så lenge!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 06-05-12, 23:43   #14462
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre... Skal reise til Bergen fra Sandefjord onsdag morgen. Vi bor i Drøbak og akkurat den dagen er selvfølgelig Oslofjordtunellen stengt. Det betyr at vi må dra hjemmefra før fem om morgnen. Også betyr det to timers kjøretur. Så derfor lurer vi på om vi skal kjøre kveldn før og bo den natten på hotell. Da behøver vi ikke dra før 6.30 og det blir kun 30 minutters kjøretur. Hele poenget med turen er at vi skal på Seinfeld på kvelden og med min skralle helse så lurer jeg på hvor opplagt jeg er til det når jeg begynner dagen så tidlig.
Men hotellet er jo en tusenlapp, liksom. Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle?


Ja ville betale hotellet,du er ikke så frisk,og DU er viktigst kjære Bønna

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 06-05-12, 23:51   #14463
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg også! Ingen skrupler! Man kaster ikke god mat bare fordi en eller annen dust nede i Europa har bestemt at norsk mat bare er holdbar så og så lenge!

Ja, pleier jo stort sett å drite i datoer da, men litt usikker hva som gjelder når ting begynner å endre konsistens...

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-05-12, 23:56   #14464
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Ja ville betale hotellet,du er ikke så frisk,og DU er viktigst kjære Bønna

Takk, Senka. Det blir nok hotell, ja.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 06-05-12, 23:59   #14465
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Ja, pleier jo stort sett å drite i datoer da, men litt usikker hva som gjelder når ting begynner å endre konsistens...

Klumper i fløten er stort sett bare fettet som klumper seg. No worries! Det er når klumpene løser seg opp og det poffer grønt ut av dem at du bør bekymre deg! (Men det merker du lenge før på lukta. )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-05-12, 00:01   #14466
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei, fløte og melk er jeg rask med å kaste hvis det endrer lukt. Er jeg usikker, heller jeg litt i vasken, og ser om det er klumper også. Er veldig redd for å bli dårlig, siden jeg i utgangspunktet ikke tåler disse varene så bra. Rømme og youghurt smaker jeg på. men bruker det aldri om det er mange dager over datoen, maks en uke.
Kjøtt er jeg enda mer redd for, og kaster det som lukter dårlig. Ser at kjøtt som ligger i slike grønne pakker fra Kiwi, ikke alltid er like godt etter et år i frysen.

synes nok til tider jeg kaster mye mat ja :-/ Men er veldig redd for å bli dårlig.

Og så har jeg en bestemor som spiser ALT som ikke går av seg selv .... så jeg er blit litt sånn anti ....

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 07-05-12, 00:24   #14467
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tror nok immunforsvaret tåler litt mer hvis det er vant til å få en liten støyt med jevne mellomrom, blir jo litt sånn ond sirkel hvis man er superhygienisk med mat og rengjøring. Er ikke så nøye når jeg kun lager mat til meg selv, men det er vel mest for at jeg er for lat til å skrubbe rein grønnsaker osv. og for gnien til å kaste og kjøpe nytt, ikke for at jeg tenker så mye på immunforsvaret..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-05-12, 07:24   #14468
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Tror nok immunforsvaret tåler litt mer hvis det er vant til å få en liten støyt med jevne mellomrom, blir jo litt sånn ond sirkel hvis man er superhygienisk med mat og rengjøring. Er ikke så nøye når jeg kun lager mat til meg selv, men det er vel mest for at jeg er for lat til å skrubbe rein grønnsaker osv. og for gnien til å kaste og kjøpe nytt, ikke for at jeg tenker så mye på immunforsvaret..

Tiltredes. Altså ... jeg ser jo at mat smaker og lukter godt lenge over dato - og da spiser jeg den. Jeg er for øvrig mye mer skremt av alle sprøytemidler som man finner rester av i frukt og grønt enn vanlige bakterier i normale mengder til et rimelig friskt immunsystem. Det har da levd folk før.... pappa fortalte at de hadde en krukke tyttebærsyltetøy i kjelleren på gården (30-40-tallet) hvor det på slutten av krukka måtte brette til side muggfellen for å ta opp syltetøy....det var helt normalt. De var 7 unger som levde opp - han som døde døde som spedbarn.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-05-12, 14:14   #14469
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

pappa fortalte at de hadde en krukke tyttebærsyltetøy i kjelleren på gården (30-40-tallet) hvor det på slutten av krukka måtte brette til side muggfellen for å ta opp syltetøy....det var helt normalt. De var 7 unger som levde opp - han som døde døde som spedbarn.

De var rå på hermetisering før da. Vi fant en flaske med hjemmelaget ripssaft i kjelleren min for noen år siden som var fra 70-tallet. Vi åpnet den, og den var like god! Jeg smakte ikke, jeg bare luktet. Den luktet helt normalt. Så hvis de bare puttet syltetøy og slikt på mindre glass, så hadde faren din sluppet mugglokket, smgj.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 07-05-12, 14:15   #14470
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er jo faktisk ikke slik at mat helt automagisk blir dårlig når klokka slår 00:00 på utløpsdatoen.....

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 07-05-12, 14:18   #14471
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys
Talking

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Det er jo faktisk ikke slik at mat helt automagisk blir dårlig når klokka slår 00:00 på utløpsdatoen.....

Joooda. Alle basseluskene kan klokka.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 07-05-12, 14:23   #14472
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Tror nok immunforsvaret tåler litt mer hvis det er vant til å få en liten støyt med jevne mellomrom, blir jo litt sånn ond sirkel hvis man er superhygienisk med mat og rengjøring. Er ikke så nøye når jeg kun lager mat til meg selv, men det er vel mest for at jeg er for lat til å skrubbe rein grønnsaker osv. og for gnien til å kaste og kjøpe nytt, ikke for at jeg tenker så mye på immunforsvaret..

Støtter den, jeg også... her i huset er det én hygienefrik, nok ikke helt tilfeldig den samme som blir spysjuk på omtrent ukentlig basis. Og det er ikke meg, gitt... jeg er vel heller i motsatt ende av skalaen, i overkant slubbert!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 07-05-12, 15:15   #14473
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

De var rå på hermetisering før da. Vi fant en flaske med hjemmelaget ripssaft i kjelleren min for noen år siden som var fra 70-tallet. Vi åpnet den, og den var like god! Jeg smakte ikke, jeg bare luktet. Den luktet helt normalt. Så hvis de bare puttet syltetøy og slikt på mindre glass, så hadde faren din sluppet mugglokket, smgj.

Sikkert
Men det var nå sånn de gjorde det der da. Og som sagt... det ble friske folk av det (sånn bortsett fra t2d da - som sikkert kom av alt sukkeret som man brukte i konserveringen... ).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-05-12, 18:03   #14474
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Støtter den, jeg også... her i huset er det én hygienefrik, nok ikke helt tilfeldig den samme som blir spysjuk på omtrent ukentlig basis. Og det er ikke meg, gitt... jeg er vel heller i motsatt ende av skalaen, i overkant slubbert!

Nei, jeg har vel omtrent aldri vært spysjuk eller dårlig i magen så lenge jeg kan huske. Tror jeg var rundt 8 år gammel sist jeg var skikkelig sjuk, det er et veldig vagt minne iallefall. Og hverken jeg eller foreldrene mine da jeg var unge har vært nøye på å vaske henda ørten ganger om dagen og skrubbe ned leiligheta på ukentlig basis, sånn for å si det mildt. Kanskje jeg også er litt slask, men syk har jeg aldri blitt. Ikke har jeg en eneste allergi heller.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-05-12, 18:23   #14475
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Nei, jeg har vel omtrent aldri vært spysjuk eller dårlig i magen så lenge jeg kan huske. Tror jeg var rundt 8 år gammel sist jeg var skikkelig sjuk, det er et veldig vagt minne iallefall. Og hverken jeg eller foreldrene mine da jeg var unge har vært nøye på å vaske henda ørten ganger om dagen og skrubbe ned leiligheta på ukentlig basis, sånn for å si det mildt. Kanskje jeg også er litt slask, men syk har jeg aldri blitt. Ikke har jeg en eneste allergi heller.

Litt skit renser magen brukte bestemora mi og si

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 9 (0 medlemmer 9 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no