Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hva skjer når man "sprekker" ?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-11, 17:22   #1
Jannamor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 9
Jannamor er på en erverdig vei

Hva skjer når man "sprekker" ?

I går spiste jeg lunch ute og svupp så var jeg oppe i 100kh. Kan/vil det få tydelige konsekvenser? utenom den åpenlyse magevondten såklart?

Jeg prøver å gå ned i vekt og det er hovedfokuset. Kan det forsinke prosessen? Burde jeg spise mindre dagen etter? eller fortsette med stabilt inntak?

Jannamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (ca 50g), moderat fett 50-60%. Utforsker LCHF. liker Lindberg og GR Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 18:22   #2
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer når man "sprekker" ?

Det er veldig individuelt hva som skjer når du spiser utenom dietten. Fortsett som normalt så snart som mulig etterpå, så finner du vel ut ved neste veiing hvor "dumt" dette var

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 18:49   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer når man "sprekker" ?

Fortsett som før. 100 g kh er vel ikke kjempekrise, men du får jo fylt opp glukoselagrene igjen, noe som kan binde en del vann i kroppen. Så når du fortsetter og spise lavkarbo må disse tømmes først før fettforbrenningen slår inn igjen, litt sånn som når du startet lavkarbo. IKke bli overrasket om du går opp litt, men det er stort sett vann.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 21:22   #4
Jannamor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 9
Jannamor er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer når man "sprekker" ?

oki doki. Jeg driver jo fortsatt og prøver meg frem på hvor jeg skal ligge, og siden jeg ammer så mye må jeg jo ha litt ekstra får veie og sjekke da. ikke annet å gjøre hehe

Jannamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (ca 50g), moderat fett 50-60%. Utforsker LCHF. liker Lindberg og GR Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 23:06   #5
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Hva skjer når man "sprekker" ?

Opprinnelig lagt inn av Jannamor, her.

oki doki. Jeg driver jo fortsatt og prøver meg frem på hvor jeg skal ligge, og siden jeg ammer så mye må jeg jo ha litt ekstra får veie og sjekke da. ikke annet å gjøre hehe

IKKE slank deg mens du ammer!

I fettvevet samles det opp en del giftstoffer, som frigjøres når man slanker seg. Dette kan føre til en del problemer og ubehag, og derfor blir mange dårlig/syk av å slanke seg. Dette er dog noe som stabiliserer seg, og er normalt ikke noe problem.

Når du ammer derimot, kan dette ha store konsekvenser for barnet, da disse stoffene også havner i morsmelken.

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 23:27   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer når man "sprekker" ?

Tren bort karbolageret i kroppen og fortsett å spise som du pleier.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo - og "sprekker" laisis Generell diskusjon 1 23-02-11 12:20
Du "sprekker" ikke BitTorres Ketolysekuren 26 06-12-10 04:55
Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer videre? Torkil? megselv Ketolysekuren 30 28-11-07 18:13
hva om man "sprekker" tibi Atkins kosthold 5 10-09-05 00:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no