Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vondt i hele kroppen, kvalm og vondt i hodet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-11, 13:13   #1
Spira2
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 3
Spira2 er på en erverdig vei

Vondt i hele kroppen, kvalm og vondt i hodet

Hei hei

Jeg startet med ketolyse for ca 4 uker siden. Har holdt meg under 20 g karbohydrater hver dag (ofte ned mot 10 g) Har ganske grei fordeling mellom fett og proteiner tror jeg (har brukt diett.no) Og drikker mye vann. Første uka gikk jeg ned 3,5 kg, men så sto vekta stille helt til nå. Har nå gått ned ca 300 g. så er kanskje på rett vei

Men lørdag var jeg på fjelltur, ganske hard tur med mye motbakke. Etter ei stund fikk jeg skikkelig melkesyre i hele kroppen, tilogmed armer og nakke. Måtte ta masse pauser, og hver gang jeg stoppet ble jeg svimmel og lett i toppen. Jeg kom meg, etter mange pauser opp på toppen, nedover igjen gikk det helt greit, men jeg har etter den turen hatt vondt i alle muskler, spesielt armer og nakke. Har også vært litt kvalm og har vondt i hodet.

Spørsmålet er egentlig er dette normalt? Og kan jeg trygt fortsette på dette kostholdet? Jeg skal ihvertfall ikke presse meg opp på flere fjelltopper, men heller satse på gåturer i litt flatere terreng.

Spira2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 13:37   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Vondt i hele kroppen, kvalm og vondt i hodet

Det er heldigvis helt vanlig.

Vedr fjellturen din så er kanskje ikke fettforbrenningen din helt optimal enda og derfor vil det virke som om man bruker mye mer energi til det man utfører på lavkarbo enn på eksplositivt høykarbokosthold. Dette vil også gå over.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 13:39   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i hele kroppen, kvalm og vondt i hodet

Magnesium vil mest sannsynlig hjelpe på vondtene

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 14:01   #4
Spira2
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 3
Spira2 er på en erverdig vei

Sv: Vondt i hele kroppen, kvalm og vondt i hodet

Takk for svar Høres bra ut at det er helt normalt, da kan jeg heldigvis fortsette, og magnesium står på dagens handleliste

Spira2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 14:24   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i hele kroppen, kvalm og vondt i hodet

Har du mye du skal ned i vekt - dvs har du kroppsfett av betydning?

Uansett bør du passe på å spise godt med protein+ FETT før slike turer, og ha med litt nødniste som feks en atkins el lignende.

4 uker burde være nok til å takle en slik tur, men det hjelper ikke om du ikke har foret opp kroppen på litt fett = energi til slike turer, det er ikke sikkert den klarer og hente ut raskt nok energi fra kroppsfettet når du er ute og belaster tungt og lenge

Tenker jeg ihvertfall

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 14:49   #6
Spira2
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 3
Spira2 er på en erverdig vei

Sv: Vondt i hele kroppen, kvalm og vondt i hodet

Jeg er 170 cm høy, og veier 82 kg, så skal vel ned ca 10 kg tenker jeg.

Jeg hadde ikke spist veldig mye før jeg gikk på den fjellturen, så at jeg ble uvell er kanskje ikke så rart. Men synes det er rart at jeg fortsatt føler meg uvell 2 dager etterpå.

Spira2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvalm og vondt i hodet idag stinemora Ketolysekuren 5 10-10-10 19:56
Jeg har så vondt i hodet! Kiera Lavkarbo generelt 3 01-05-08 23:16
Vondt i hodet Pelen Ketolysekuren 5 18-02-08 14:12
Vondt hodet? leil Ketolysekuren 10 21-06-06 18:04
Vondt i hodet Nanett Lavkarbo generelt 3 10-11-04 19:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no