Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-08, 19:14   #26
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

det skal jeg teste... og nå testet...

men takk for at du prøvde

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 19:35   #27
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

det skal jeg teste... og nå testet...

men takk for at du prøvde

Mente du at du ikke klarte det?

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 19:48   #28
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sv: når folk fjerner oppskriftene sine..

Opprinnelig lagt inn av Eirian, her.

Neida, det ligger der enda, hvis du søker med google på foreks. "moinx vafler lavkarbo" så trykker du på "Cached" nederst der, under teksten hvis du skjønner. Der det står; Cached - Similar Pages - Note this

Hm... måtte jo prøve dette jeg også. For det første har jeg ikke noe i google som heter cached... men cache, den er på egen maskin? så det er faktisk avhengig av at du har vært inne på den siden før, og ikke har tømt cachen i mellomtiden?

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:04   #29
Fleskulf
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 35
Fleskulf er på en erverdig vei

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Google lagrer det meste i sin buffer.

http://64.233.183.104/search?q=cache...ient=firefox-a

__________________
kill the carbs before the carbs kill you.
Fleskulf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:28   #30
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Jeg tok en screenshot, så her kan dere se.
Når man da trykker på Cached, kommer denne side opp;
http://64.233.183.104/search?q=cache...lnk&cd=1&gl=no

Vedlagte bilder
Filtype: png screenshot.png (73,4 KB, 17 visninger)
Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:53   #31
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Hihi, ingen sak å snike til seg oppskriften her...
hadde den fra før, men for de som vil ha den nå..

Er enig i at man ikke trenger fjerne oppskrifter uten videre,
Ziggy, sa vel ifra før han "gikk" at de kom til å bli borte,
og hvor man kunne finne dem igjen. På hans eget forum/blogg.

Kanskje Monix sine oppskrifter ligger der, de også? Da er det vel bare å stikke dit å kopiere...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 00:19   #32
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sikkert på det andre lavkarboforumet jeg ikke vet hva er for noe men bare har hørt rykter om at et par har stukket over på.


Jeg er nå der, men har ikke sett noe til Moinx.


Sist redigert av Summer : 23-03-08 kl 00:30. Årsak: fjernet referanse, kontakt meg om du har spørsmål
Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:12   #33
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Jeg oppfatter at denne tråden også handler om meg!? Nå har frustrasjonen og sinnet gått over til fortvilelse.....jeg blir utrolig lei meg her jeg sitter!! Er dette så fælt for deg, Distrea, at du virkelig måtte starte hele 2 tråder om det!?

Er det noen som har spurt meg hvorfor jeg vil trekke meg ut? NEI!
Er det noen av dere som vet grunnen da?? NEI!!

Dere sier at jeg ikke har folkeskikk fordi jeg har slettet en oppskrift! Føler dere at dere har det da, som ikke evner å respektere andre menneskers valg???
Ikke en kjeft vet den egentlige grunnen til at jeg trekker meg ut herfra, og det er en stor og tungvint jobb å slette alle innleggene sine! Det er fint lite hjelp å få fra forumeiere/admins også, og det gjør jobben enda større!
Men jeg forventer ingen forståelse fra noen av dere!! Men dette setter kanskje fart på sakene, er vel ikke lenge før jeg blir kastet på hue og rævva ut herifra!! I wish......

Bare så det er sagt har jeg ikke blogger, ingen forbindelse med Ziggy, og er heller ikke medlem av det andre forumet!

  Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:16   #34
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Det handler ikke om din oppskrift spesielt, men alle oppskrifter som har blitt fjernet generelt

Iallefall sånn jeg forstod det. Det var nok kun tilfeldig at din oppskrift ble dratt frem. Tilfeldig og fordi den er fantastisk god!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:28   #35
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

så blir jeg litt... ehh... paff og irritert.

det jeg lurer på, er det en mulighet for å ha en regel på dette. Når man legger ut en oppskrift i oppskrift forummet, så kan man ikke fjerne?
Hadde vært så mye bedre at man kunne fjerne nicket sitt isteden?

Forstår at man kan ha lyst til å fjerne private innlegg, men en oppskrift som man i første omgang ønsket å dele... det foratår jeg ikke vitsen med å måtte ta tilbake.

Jeg skal hvertfall blir flink til å quote oppskriftene, for MITT innlegg kan jo ikke andre fjerne

Jeg spør vel egentlig om det er en mulighet for å sikre en oppskrift som blir lagt ut, mulig jeg gjør det knotete... men

Og jeg spør også om det ikke er en mulighet for at folk kan få slettet nickene sine isteden.

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Jeg oppfatter at denne tråden også handler om meg!? Nå har frustrasjonen og sinnet gått over til fortvilelse.....jeg blir utrolig lei meg her jeg sitter!! Er dette så fælt for deg, Distrea, at du virkelig måtte starte hele 2 tråder om det!?

Er det noen som har spurt meg hvorfor jeg vil trekke meg ut? NEI!
Er det noen av dere som vet grunnen da?? NEI!!

Dere sier at jeg ikke har folkeskikk fordi jeg har slettet en oppskrift! Føler dere at dere har det da, som ikke evner å respektere andre menneskers valg???
Ikke en kjeft vet den egentlige grunnen til at jeg trekker meg ut herfra, og det er en stor og tungvint jobb å slette alle innleggene sine! Det er fint lite hjelp å få fra forumeiere/admins også, og det gjør jobben enda større!
Men jeg forventer ingen forståelse fra noen av dere!! Men dette setter kanskje fart på sakene, er vel ikke lenge før jeg blir kastet på hue og rævva ut herifra!! I wish......

Bare så det er sagt har jeg ikke blogger, ingen forbindelse med Ziggy, og er heller ikke medlem av det andre forumet!

tråden handler altså ikke om deg, men om en handlig du og andre har gjort i det siste, som berører meg og min bruk av forummet her.
derfor sier jeg fra, for da håper jeg at noe kan gjøres så vi i fremtiden slipper de vanskelighetene dette medfører for oss brukerene som er igjen.

ALTSÅ ikke personlig

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:32   #36
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Hei, har lest begge tråder og tenkt jeg ikke skulle si noe men fristelsen ble for stor:

Er det ikke sånn da, både IRL og i cyberspace at vi engasjerer oss i noen/noe en stund, for så å trekke oss ut av ulike grunner, noen ganger frivilig, noen ganger når vi opplever at vi ikke har noe valg. Når da relasjonen opphører vil folk ha ulike behov for å ta med seg det de har investert i "forholdet"/relasjonen. Jeg synes alle skal ha respekt for og tiltro til at folk har sine grunner for å gjøre som de gjør, også når de sletter såkalt "upersonlige" innlegg som oppskrifter. Det er ikke opp til noen av oss å sette oss til doms over det - synes jeg. Og som Moinx skriver: Det er lov å spørre. Da slipper man å gjette og slik skape forestillinger om både folks motiver og egenskaper.

beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:39   #37
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Hei, har lest begge tråder og tenkt jeg ikke skulle si noe men fristelsen ble for stor:

Er det ikke sånn da, både IRL og i cyberspace at vi engasjerer oss i noen/noe en stund, for så å trekke oss ut av ulike grunner, noen ganger frivilig, noen ganger når vi opplever at vi ikke har noe valg. Når da relasjonen opphører vil folk ha ulike behov for å ta med seg det de har investert i "forholdet"/relasjonen. Jeg synes alle skal ha respekt for og tiltro til at folk har sine grunner for å gjøre som de gjør, også når de sletter såkalt "upersonlige" innlegg som oppskrifter. Det er ikke opp til noen av oss å sette oss til doms over det - synes jeg. Og som Moinx skriver: Det er lov å spørre. Da slipper man å gjette og slik skape forestillinger om både folks motiver og egenskaper.

beste hilsen BiB


Veldig bra skrevet BiB!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:46   #38
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Ang. det at admin skal sitte og fjerne alle innleggene til en bruker, det synes jeg er å be om for mye altså. Jeg vet mange ønsker dette på flere fora, men det synes jeg ikke bør være admins oppgave, det er faktisk ganske mye arbeid for folk som allerede er presset av det å drive et så stort forum. Måtte bare nevne det siden det ble tatt opp her.
Jeg tror ganske få faktisk er klar over hvor mye arbeid det er å drive et så stort forum, hvor mye tid og arbeid som ligger bak, og at det faktisk koster penger.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:48   #39
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Jeg spør vel egentlig om det er en mulighet for å sikre en oppskrift som blir lagt ut, mulig jeg gjør det knotete... men

Og jeg spør også om det ikke er en mulighet for at folk kan få slettet nickene sine isteden.



tråden handler altså ikke om deg, men om en handlig du og andre har gjort i det siste, som berører meg og min bruk av forummet her.
derfor sier jeg fra, for da håper jeg at noe kan gjøres så vi i fremtiden slipper de vanskelighetene dette medfører for oss brukerene som er igjen.

ALTSÅ ikke personlig

Men du kan da vel ikke seriøst mene at jeg skal sette dine behov for å få tilgang til oppskrifter foran mine egne!?!?!?! *sjokkert*

  Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:51   #40
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Veldig saklig og bra innlegg BIB.

Og ja, jeg ser den siden av saken også jeg.
Men jeg syns at som en del av ett forum, når jeg stadig støter på humper så må jeg få lov til å si fra at det blir litt tungvint å bruke forummet, og kan ønske meg en løsning på det.

Og jeg må også få lov til å si fra når jeg reagerer på at man fjerner oppskrifter som lager disse ekstra dumpene for oss som trives og fortsatt har nytte av forummet.

Også er det fint at noen også er uenig...
men sist men ikke minst... så håper jag at når dette kanskje skjer igjen, så vil folk tenke seg om når det akkurat gjelder oppskrifter

Ønsker jo ikke at folk skal forsvinne heller jeg da... vil helst leve i fred og fortrolighet... uten bomper

tror ikke jeg skal si noe mer i denne diskusjonen, for det dreier over på ting jeg IKKE vet noe om.
Og jeg lagde ikke trådene for å krangle... selv om den ene overskriften var noe barnslig

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:56   #41
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Men du kan da vel ikke seriøst mene at jeg skal sette dine behov for å få tilgang til oppskrifter foran mine egne!?!?!?! *sjokkert*

altså jeg spør ledelsen om det er en måte å gjøre dette på så man sikrer oppskriftene i det startede innlegget. Ikke at du skal det..

Du skal få ha dine følelser.

igjen... jeg kan ikke si noe om hvorfor føler som de gjør her, for jeg veit ingenting om det. SORRY


Fortsatt ønsker jeg hverken deg eller noen andre noe vondt..
men jeg er på et forum og ønsker å ha det enkelt og greit, finne frem og hjelpe til der noen trenger det.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:58   #42
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ang. det at admin skal sitte og fjerne alle innleggene til en bruker, det synes jeg er å be om for mye altså. Jeg vet mange ønsker dette på flere fora, men det synes jeg ikke bør være admins oppgave, det er faktisk ganske mye arbeid for folk som allerede er presset av det å drive et så stort forum. Måtte bare nevne det siden det ble tatt opp her.
Jeg tror ganske få faktisk er klar over hvor mye arbeid det er å drive et så stort forum, hvor mye tid og arbeid som ligger bak, og at det faktisk koster penger.

har absolutt forståelse for at det er tid- og pengekrevende å drive et forum og setter stor pris på at noen gjør det, TAKK!!!
Mente heller ikke at admin skal slette alle innlegg, absolutt ikke, men lurte på om det var den eneste måten å "forsvinne" fra et forum på... hadde jo vært enklere om det gikk å slette seg selv som bruker, så kunne en heller sletta innlegg som er private, personlige, eller som en av andre grunner ikke vil ha ute i verden...
Var ikke ment som kritikk av forumledelsen.

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 21:03   #43
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Det var ikke du som nevnte det, Indi.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 21:33   #44
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Oppskriftene forsvinner jo uansett ikke, som jeg har sagt tidligere, så det er i grunnen ikke noe problem. De ligger der selv om de slettes.
Og ellers kan man lagre oppskrifter på sin egen mac (/pc).

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 21:57   #45
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Nå må jeg bare få si en ting:

Jeg limte min vaffeloppskrift inn i en KLISTRET ketolyse oppskriftstråd ifjor høst/vinter engang.....

Så kanskje man skal lete litt hardere når man er desp etter oppskrifter.....så fikk jeg sagt det og...dne er IKKE fjernet og kommer ikke til å bli det!

  Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 22:04   #46
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Det tok meg ikke så lang tid å finne oppskriften, det er IKKE DET.

jeg håper du kan forstå at det er humpene det blir i forummet når oppskritene ... ja for det er fler og ikke bare DINE,,, Det er humpene.. det at man må lete ekstra, og omveier og snareveier for å hjelpe andre.

og jeg ØNSKER å fortsette å hjelpe til med å finne frem her på forummet, derfor har jeg lyst til at ferden går uten for mange blindveier.

og det er ikke personlig, og heller ikke deg personlig eller en enkelt oppskrift. Men det var vel for min del at det var din jeg skulle finne akkurat i dag. og i dag følte jeg for å spørre om det gikk an å gjøre noe med det... og jeg valgte å si jeg syns det er dumt. Og med det sier jeg ikke DU er dum. Nå vil jeg ikke si det mer, for hvis du ikke vil tro det nå så klarer jeg ikke gjøre det bedre.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 01:21   #47
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Hei, har lest begge tråder og tenkt jeg ikke skulle si noe men fristelsen ble for stor:

Er det ikke sånn da, både IRL og i cyberspace at vi engasjerer oss i noen/noe en stund, for så å trekke oss ut av ulike grunner, noen ganger frivilig, noen ganger når vi opplever at vi ikke har noe valg. Når da relasjonen opphører vil folk ha ulike behov for å ta med seg det de har investert i "forholdet"/relasjonen. Jeg synes alle skal ha respekt for og tiltro til at folk har sine grunner for å gjøre som de gjør, også når de sletter såkalt "upersonlige" innlegg som oppskrifter. Det er ikke opp til noen av oss å sette oss til doms over det - synes jeg. Og som Moinx skriver: Det er lov å spørre. Da slipper man å gjette og slik skape forestillinger om både folks motiver og egenskaper.

beste hilsen BiB

Har som deg lest trådene BiB. Bestemte meg også for at jeg ikke burde kommentere noen/noens innlegg. Men så kom jeg til ditt, og det gjorde alt så mye enklere. Dermed kan jeg bare si TUSEN TAKK, og hatten av for saklig og flott innlegg

Og så, bare en liten kommentar ved siden av.... Jeg må innrømme at jeg ble litt forskrekket, og ørlite vippet av pinnen av å lese en tråd om å samle oppskrifter fra forumet og gi ut i bok`s form. Det gjør at de oppskriftene jeg prøver meg frem til, forblir "mine" ved at jeg ikke legger de ut. Jeg er antaglig smålig ettersom jeg ikke ønsker at andre skal tjene penger på "mine" oppskrifter...

Og til slutt en "ørliten kommentar", tusen takk til dere som drifter dette forumet til glede for meg og mange andre!

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 07:05   #48
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Har som deg lest trådene BiB. Bestemte meg også for at jeg ikke burde kommentere noen/noens innlegg. Men så kom jeg til ditt, og det gjorde alt så mye enklere. Dermed kan jeg bare si TUSEN TAKK, og hatten av for saklig og flott innlegg

Og så, bare en liten kommentar ved siden av.... Jeg må innrømme at jeg ble litt forskrekket, og ørlite vippet av pinnen av å lese en tråd om å samle oppskrifter fra forumet og gi ut i bok`s form. Det gjør at de oppskriftene jeg prøver meg frem til, forblir "mine" ved at jeg ikke legger de ut. Jeg er antaglig smålig ettersom jeg ikke ønsker at andre skal tjene penger på "mine" oppskrifter...

Og til slutt en "ørliten kommentar", tusen takk til dere som drifter dette forumet til glede for meg og mange andre!

tror ikke noen hadde bare tatt oppskriftene dine uten å spørre

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 13:15   #49
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Jeg er glad i dette stedet med alle de hyggelige menneskene, men jeg synes ikke at man skal kunne slette innlegg fra de åpne stedene.


Selv om man har innlegg i en tråd, kanskje til og med hovedinnlegget, så inneholder tråden ofte masse annen nyttig og fin informasjon. Ved sletting så ødelegger man sammenhengen, og man fjerner mer enn sitt eget.

En bedre metode synes jeg det er å måtte gå inn i f.eks. kontrollpanel og velge at man skal avslutte sitt medlemskap. Dette burde medfølge en advarsel: Er du helt sikker på at du vil avslutte ditt medlemskap på lavkarbo.no? Og så måtte men trykke på JA eller NEI


En konsekvens av å trykke på JA, ville være at f.eks. min journal og/eller blogg ville forsvinne, men at alle de innlegg jeg ellers hadde produsert her inne ville stå, men med forfatter "sluttet bruker" eller noe. Journal/blogg inneholder som regel også innlegg fra andre brukere, men en sletting av disse vil ikke på samme måte ødelegge for resten av stedet.


På denne måten ville min oppskrift fortsatt ligge på Oppskrifter, men forsvinne hvis den hadde lagt i min journal. Forfatteren ville bli endret fra f.eks Dilly til "Sluttet bruker" huff da.

Hva synes andre om en slik løsning da? Helt på bærtur?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 13:24   #50
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Når folk fjerner oppskriftene sine ...

Dilly: Å melde seg ut er en manuell prosess, det er ikke noe en kan gjøre selv via kontrollpanelet. For å melde seg ut sender en en PM til adminstrator, administrator hjelper til med å fjerne journaler, muper og andre personlige tråder. Bloggen blir automatisk slettet når brukeren slettes. Sletting eller endring av enkeltinnlegg rundtom i forumet må brukeren gjøre selv, om denne ønsker det. Vi gjør ingen automatisk sletting av disse innleggene, da innleggene er en del av en samtale mellom flere brukere. Automatisk sletting av disse ville gitt store huller i mange tråder.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Stressmestring Summer Artikler 17 05-04-07 00:52
Jeg tror- altså er jeg feit som folk flest Goggen Generell ernæringsdebatt 4 24-09-06 20:14
Naturlige følelser guro Fysisk og mental helse 5 20-03-06 18:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no