Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-11, 08:57   #1
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Jeg er litt frustrert (igjen, selv om jeg vet at jeg ikke skal bli det etter så kort stund). jeg begynte 3 januar iår, gikk ned en uke,s å opp igjen, så ned, å en snikveiing nå vviser en oppgang på 1 kg, å det til tross for at jeg etter endeløse, selskaper, møter osv, slavisk holder kuren
jeg spiser ikke litt søtende ting en gang, ikke brød, ikke brøderstatninger, eller noe som helst som ikke er safe, jeg spisermeg kun passe mett, drikker massevis osv..

Men nå vil jeg forsøke en uke uten meieriprodukter for å se om det hjelper eller ikke, men jeg aner egentlig ikke helt hvordan dere gjør det da, hvordan klarer dere å holde det fett nok da?
jeg pleier ha græddost i omeletten, steke i smør, ha CF til det meste osv, skal jeg da steke i olje, ikke ha smør, ost, fløte, rømme, CF osv i eller til, å hvordan skal det da bli fett nok?
jeg har jo latt maten ha fløtesaus, eller CF tilbehør attåt salat, og middag..

Takknemlig for svar

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:01   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Jeg tror det er litt tidlig å begynne å luke ut partystoppere nå. Du har bare holdt på i fire uker og det er helt normalt at det står litt stille, går litt opp, står litt stille igjen også kanskje det løsner. Jeg hadde hvertfall ikke begynt å luke ut saker og ting før det har gått et par uker til..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:14   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Jeg lever uten melkeprodukter og unektelig funker det bedre enn med i ketolyse. Men det betyr blant annet at alle erstatningsproduktene og dessertene er fy. Ellers høres det ut som om du ikke helt har styring enda, cf til alt? Det blir vel litt mye? Teller du KH og gram slik at du VET hva du får i deg, og får du nok fett

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:19   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Post en oversikt over hva du spiser og drikker over et par dager - gjerne med ca-anslag i mengde.
Mulig vi kan se noe du ikke ser

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:27   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Jeg er litt frustrert (igjen, selv om jeg vet at jeg ikke skal bli det etter så kort stund). jeg begynte 3 januar iår, gikk ned en uke,s å opp igjen, så ned, å en snikveiing nå vviser en oppgang på 1 kg, å det til tross for at jeg etter endeløse, selskaper, møter osv, slavisk holder kuren
jeg spiser ikke litt søtende ting en gang, ikke brød, ikke brøderstatninger, eller noe som helst som ikke er safe, jeg spisermeg kun passe mett, drikker massevis osv..

Men nå vil jeg forsøke en uke uten meieriprodukter for å se om det hjelper eller ikke, men jeg aner egentlig ikke helt hvordan dere gjør det da, hvordan klarer dere å holde det fett nok da?
jeg pleier ha græddost i omeletten, steke i smør, ha CF til det meste osv, skal jeg da steke i olje, ikke ha smør, ost, fløte, rømme, CF osv i eller til, å hvordan skal det da bli fett nok?
jeg har jo latt maten ha fløtesaus, eller CF tilbehør attåt salat, og middag..

Takknemlig for svar

For det første; det er helt normalt at vekta går litt frem og tilbake og kanskje står på stedet hvil også. I starten kan det være fordi hormonbalanse endrer seg og kroppen trenger å prioritere å "rydde opp" i ditt og datt før den kan tenke på vekttap igjen. I tillegg påvirkes man av stress, sykdom, menstruasjonssyklus, etc. Det er ikke uvanlig å se at vekta går opp et par kilo på et punkt i syklusen - det forsvinner igjen.

Hvor mye har du gått ned i alt? Det kan lønne seg å se på snitt - det er faktisk ikke helt realistisk å forvente jevn og trutt "mekanisk" nedgang.

Sånn sett er jeg enig i at det virker litt tidlig å begynne å prøve å kutte ut ditt og datt. Anbefaler heller å variere maten mer - du kan jo fint bruke andre fettkilder enn fløte og CF; som for eksempel kokosmelk, avocado, olje, bearnaisesaus (laget på eggeplommer og smør), fete kjøtt/fisk-varianter.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:27   #6
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Jeg lever uten melkeprodukter og unektelig funker det bedre enn med i ketolyse. Men det betyr blant annet at alle erstatningsproduktene og dessertene er fy. Ellers høres det ut som om du ikke helt har styring enda, cf til alt? Det blir vel litt mye? Teller du KH og gram slik at du VET hva du får i deg, og får du nok fett

Jeg bruker CF eller fløte til middagen, eller til omeletten ja.
jeg bruker ingen desserter nå heller,holder meg slavisk til det som er lov,men kan godt være jeg gjør det feil,kan sette opp her hva jeg spiser, et forslag på en dag eller to.

Jeg er i ketose, har aldri falt ut av det, å passer på at jeg holder meg under 15 hver dag, bruker Cf eller fløte til å få mer fett til en rett, trodde det var ok, men kan være det er feil

Frokost:
vitaminene sammen med vann
omelett stekt i smør, med fløte (har gått over til vann nå), græddost, bogskinke,
salat ved siden av, hjertesalat/kinakål, med endel agurk, paprika/snack paprika
CF ved siden av

Lunsj:
ofte en ny omelett, eller dagens middag
en middag jeg har brukt ofte er:
1-2 kyllingfileter med salt og pepper
10 rosenkål (flere om jeg ikke har blomkål til)
litt blomkål
fløte over helt på slutten, så det fungerer som saus

Har også brukt ostelasagne noen dager, etter oppskrift herfra, hadde ferske reker til middag igår.

kveldsmat/middag:
en ny omelett, med samme salaten som nevnt ovenfor med CF til

Så drikker jeg MYE vann, glass etter glass, hele dagen, å dette har jeg egentlig hold meg til, har ikke forsøkt så mange retter enda,skal utvide oppskrifter etterhvert, jeg spiser 2-3 måltider, spiser meg passe mett, å spiser igjen når jeg er sulten.
har begynt å trene, går på litt svømming, eller trener på ellipsemaskinen, samt at jeg går/løper endel på jobb,å har 4 barn som er på aktiviteter og ute og leker som jeg er sammen med,så er i endel aktivitet hele tiden.

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:29   #7
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Post en oversikt over hva du spiser og drikker over et par dager - gjerne med ca-anslag i mengde.
Mulig vi kan se noe du ikke ser

Er det jeg håper på, takknemlig for det Skal i bryllup i juni,å vil gjerne komme inn i en kjole....noe som er lite vakkert nå

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:32   #8
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )

Hadde mensen i uken som gikk, så venter ikke på den. forstår at vekten går litt opp og ned, men hele 1 kg på noen dager hadde det enda bare vært saaaaaakte ned,om så bare 0,1.........men opp

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:39   #9
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )

Hadde mensen i uken som gikk, så venter ikke på den. forstår at vekten går litt opp og ned, men hele 1 kg på noen dager hadde det enda bare vært saaaaaakte ned,om så bare 0,1.........men opp

Hvis den snikveiingen var i dag morges, så kan det godt være de rekene du spiste i går. Jeg veier alltid ca en til halvannen kilo mer etter å ha spist reker. De er ganske salte så da får du ofte en del væske i kroppen et par-tre dager.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:42   #10
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Hvis den snikveiingen var i dag morges, så kan det godt være de rekene du spiste i går. Jeg veier alltid ca en til halvannen kilo mer etter å ha spist reker. De er ganske salte så da får du ofte en del væske i kroppen et par-tre dager.

Ja snikveiingen var idag, å rekene var ekstremt salte denne gangen Håper det er det som gjør det her også da, å ingen reker idag...

Tusen takk for det tipset Utrolig takknemlig for det

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:46   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Jeg synes menyen var fin og at du skal fortsette i samme tralten.

Du liker maten ikke sant? Koser deg? Så hvorfor forandre enda?

Dessuten er det dette med veiing og snikveiing.
Om du spiser noe salt får du mer vann i kroppen og totalvekta går opp. Det er ikke sånn at det er fett! Så du kan jo spise reker, men ta vekta følgende dag med en (ahem) klype salt.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:52   #12
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Jeg synes menyen var fin og at du skal fortsette i samme tralten.

Du liker maten ikke sant? Koser deg? Så hvorfor forandre enda?

Dessuten er det dette med veiing og snikveiing.
Om du spiser noe salt får du mer vann i kroppen og totalvekta går opp. Det er ikke sånn at det er fett! Så du kan jo spise reker, men ta vekta følgende dag med en (ahem) klype salt.

Så flott at den er ok

Jeg liker maten, å stooooorkoser meg på kuren Eller det vil si jeg kommer nok aldri tilbake på annet kosthold heller, så dette er ikke bare en kur for meg da
Årsaken til å forandre var fordi jeg skulle komme meg nedover saaaaakte men sikkert hele tiden, å ikke få oppgang, men om rekene kan være årsaken denne gangen såå er det helt ok.
Burde jo visst at salt mat binder vann da jeg ble jo såååå skuffet idag...

Tusen takk for at dere gidder å svare altså, utrolig takknemlig for det

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:55   #13
GULLFISK
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordvestlandet
Innlegg: 13
GULLFISK er på en erverdig vei

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Jeg synest du har gått ned mye. Jeg begynte dagen før deg. Jeg har gått ned ca like mye i vekt, men jeg bruker mest målbånd og jeg har gått ned mye i cm og jeg er storfornøyd. Bare rundt midjen har jeg gått ned 6 cm, noe som jeg ikke hadde trodd om jeg ikke viste det. Ser selvfølgelig at jeg har krympet, men ikke så mye som målbåndet viser.

GULLFISK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:56   #14
aragorn
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 81
aragorn er ny på veien

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Hei

Jeg vil anbefale en vekt som måler både vekt, fett, muskler, vann (og kanskje skjelett). Du finner de på de fleste elektronikkforetninger og koster en 4-500 kroner.

Da har du iallefall noe mulighet til å analysere hva som har skjedd i kroppen din, om det er mer vann enn forrige gang og om f.eks. fettvekten har gått ned til tross for vektoppgang.

Jeg er litt usikker på hvor nøyaktig disse vektene egentlig er, men de gir nå iallefall en slags pekepinn i det minste.

__________________


aragorn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:57   #15
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av aragorn, her.

Hei

Jeg vil anbefale en vekt som måler både vekt, fett, muskler, vann (og kanskje skjelett). Du finner de på de fleste elektronikkforetninger og koster en 4-500 kroner.

Da har du iallefall noe mulighet til å analysere hva som har skjedd i kroppen din, om det er mer vann enn forrige gang og om f.eks. fettprosenten har gått ned til tross for vektnedgang.

Jeg er litt usikker på hvor nøyaktig disse vektene egentlig er, men de gir nå iallefall en slags pekepinn i det minste.

Det hadde vært supert, vi har 2 timers reise til butikkene, men vi skal faktisk i en 30 års dag idag, så aknskej jeg skal reise litt før å se om jeg finner en Tusen takk for det tipset,det hadde vært supert å hatt en sånn

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:59   #16
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Åh, det er en misforståelse at det bare er akkurat ved menstruasjon man kan ha syklus-vektoppgang. Selv veier jeg minst når jeg har mensen, og mest ca 2 uker etter, sikkert ved eggløsning eller noe sånt.

Og så synes jeg nedgangen din samlet sett er helt utmerket, og at du egentlig ikke har noe å bekymre deg for.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:12   #17
GULLFISK
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordvestlandet
Innlegg: 13
GULLFISK er på en erverdig vei

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Åh, det er en misforståelse at det bare er akkurat ved menstruasjon man kan ha syklus-vektoppgang. Selv veier jeg minst når jeg har mensen, og mest ca 2 uker etter, sikkert ved eggløsning eller noe sånt.

Og så synes jeg nedgangen din samlet sett er helt utmerket, og at du egentlig ikke har noe å bekymre deg for.

Jeg går bestandig opp ett par kilo når jeg har mensen, så jeg var så stolt denne gangen at jeg kun gikk opp noen gram..... Jeg samler mye vann de ukene....

GULLFISK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:40   #18
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Åh, det er en misforståelse at det bare er akkurat ved menstruasjon man kan ha syklus-vektoppgang. Selv veier jeg minst når jeg har mensen, og mest ca 2 uker etter, sikkert ved eggløsning eller noe sånt.

Og så synes jeg nedgangen din samlet sett er helt utmerket, og at du egentlig ikke har noe å bekymre deg for.

Er det??? Det trodde faktisk jeg også Det var jo kjempegreit å vite

Tusen takk for at du delte det Setter pris på det, å supert å vite at det ser greit ut

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 14:14   #19
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Du sier også at du har begynt å trene. Det kan faktisk gjøre at kroppen holder på vann og bygger litt muskler. SKal ikke mye til med uvant aktivitet før kroppen oppfører seg litt uforutsigbart.
En periode jeg gikk mye turer i skogen sto vekten bomstille lenge, før jeg brått gikk ned noen kilo på et par uker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 16:20   #20
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Bare et helt tilfeldig spørsmål: hvor mye hk er det i 10 rosenkål egentlig?

Håper det ordner seg for deg Hope, men flere her sier jo at du ikke har noe å bekymre deg for, så da går sikkert alt som smurt snart

  Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 16:24   #21
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Bare et helt tilfeldig spørsmål: hvor mye hk er det i 10 rosenkål egentlig?

Håper det ordner seg for deg Hope, men flere her sier jo at du ikke har noe å bekymre deg for, så da går sikkert alt som smurt snart

Jeg vet ikke hvor mye 10 rosenkål veier, men det er i hvert fall ca 4,3karber i 100g rosenkål i følge matvareguiden

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 21:15   #22
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Bare et helt tilfeldig spørsmål: hvor mye hk er det i 10 rosenkål egentlig?

Håper det ordner seg for deg Hope, men flere her sier jo at du ikke har noe å bekymre deg for, så da går sikkert alt som smurt snart

de 10 rosenkålene er 100 g aner ikke hva hk er men er godt innforbi karbohydratene ihvertfall

Tusen takk for tips alle sammen, da kan det jo hende at det er treningen da, jeg har ikke trent tidligere

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 11:53   #23
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei
Smile

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Jeg har vært i ketose i litt over 3 uker og har bare gått ned 1.7 kg.er ganske fortvilet nå da jeg er superflink og har fulgtkuren til punkt og prikke ,bortsett fra forrige helg da jeg hadde en del del vin, men mye mindre mat enn det jeg vanligvis spiser. Har bestemt meg for at dersom det ikke er mer nedgang nå til neste veiedag,vil jeg revurdere hele kuren ,desverre. Har vært igjennom mange fristelser,4 bursdager faktisk,og har synes jeg har vært veldig flink ettersom jeg err svært glad i kaker og andre søtsaker . Blir ganske oppgitt , men er likevel så bestemt på å klare dette nå og trives så godt med maten at jeg synes det er trist hvis jeg ikke får det til å " fungere" . Så hope , du har hatt en flott nedgang og må være superfornøyd med resultatene

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:34   #24
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Stine, her.

Jeg har vært i ketose i litt over 3 uker og har bare gått ned 1.7 kg.er ganske fortvilet nå da jeg er superflink og har fulgtkuren til punkt og prikke ,bortsett fra forrige helg da jeg hadde en del del vin, men mye mindre mat enn det jeg vanligvis spiser. Har bestemt meg for at dersom det ikke er mer nedgang nå til neste veiedag,vil jeg revurdere hele kuren ,desverre. Har vært igjennom mange fristelser,4 bursdager faktisk,og har synes jeg har vært veldig flink ettersom jeg err svært glad i kaker og andre søtsaker . Blir ganske oppgitt , men er likevel så bestemt på å klare dette nå og trives så godt med maten at jeg synes det er trist hvis jeg ikke får det til å " fungere" . Så hope , du har hatt en flott nedgang og må være superfornøyd med resultatene

Ikke vær fotvilet!
Du trives godt med maten, du går bra ned i vekt, hvorfor stoppe nå?
Det fungerer jo som bare det.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:37   #25
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Stine, her.

Jeg har vært i ketose i litt over 3 uker og har bare gått ned 1.7 kg.er ganske fortvilet nå da jeg er superflink og har fulgtkuren til punkt og prikke ,bortsett fra forrige helg da jeg hadde en del del vin, men mye mindre mat enn det jeg vanligvis spiser. Har bestemt meg for at dersom det ikke er mer nedgang nå til neste veiedag,vil jeg revurdere hele kuren ,desverre. Har vært igjennom mange fristelser,4 bursdager faktisk,og har synes jeg har vært veldig flink ettersom jeg err svært glad i kaker og andre søtsaker . Blir ganske oppgitt , men er likevel så bestemt på å klare dette nå og trives så godt med maten at jeg synes det er trist hvis jeg ikke får det til å " fungere" . Så hope , du har hatt en flott nedgang og må være superfornøyd med resultatene

Tja. Ville du trives bedre med lavkalori - og ville det ført til større vektnedgang enn et snitt på et halvt kilo i uka (som er hva du har, så langt) - enn med lavkarbo for å gå ned i vekt? I så fall bør du jo bytte; det aller viktigste er at du har det bra i kropp og sinn.

Et halvt kilo i uka er et helt ideelt tempo for vektnedgang. Jeg skjønner ikke hvorfor du er skuffet eller fortvilet.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MÅ man kutte fettet? Bee Vedlikeholdsdietten 20 21-12-11 09:36
Kutte ut shampoo Licota Generell diskusjon 116 19-10-10 01:27
Kutte ut melkeprodukter? Rebecca_Malin Lavkarbo generelt 6 03-04-10 01:05
Hva bør jeg kutte ut? Romle Ketolysekuren 9 15-02-08 09:24
Må eg kutte aerobic no då? Konkelimonke Spørsmål og svar 7 26-01-07 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no