Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-06, 13:01   #1
Kalorier?
Nytt Medlem
 
Kalorier? sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 56
Innlegg: 1
Kalorier? er på en erverdig vei
Exclamation

Jeg vil gå over til en mer balansert kur

og alle advarer mot at jeg kommer til å legge på meg igjen straks jeg går tilbake til kosthold med karber. Jeg har vært på Atkins i 3 måneder. Har et karboinntak på ca. 65 pr dag. Nå vil jeg forsøke å telle kalorier - kanskje samtidig. Noen som har gode råd, menyer eller lignende?

Kalorier? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 13:35   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Jeg ville latt være å telle kalorier, tror ikke det er løsningen, men heller økt med 'sunne' karber som grønnsaker (ikke rotfrukter), nøtter, fullkornsprodukter med mye fiber, moderate mengder med frukt og bær...kort sagt, godt over til Fedon, tenkt mer på GI enn på kalorier og tillat meg selv å skeie ut litt, men tatt noen Atkins-dager eller en hel uke i etterkant hvis utskeielsen er blitt veldig stor. Det er mitt råd.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 14:03   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Opprinnelig lagt inn av Kalorier?

og alle advarer mot at jeg kommer til å legge på meg igjen straks jeg går tilbake til kosthold med karber.

Hvorfor vil du gå tilbake til et kosthold med mer karber? Det er det da vel ikke noe poeng i?

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 14:11   #4
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Opprinnelig lagt inn av themonk

Hvorfor vil du gå tilbake til et kosthold med mer karber? Det er det da vel ikke noe poeng i?

Så enig så enig. 65g kbh/dag er allerede meget balansert i mine øyne.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 14:16   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Hvorfor du vil bytte er greit å vite i forhold til hva du bør bytte til

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 14:19   #6
fersking
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 56
Innlegg: 13
fersking er på en erverdig vei

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Fordi jeg tror på det som står her:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=79

og at så lite karber ikke er sunt i lengden. Jeg opplever også at kuren har gått veldig mye utover mitt (ellers) balanserte humør og tror nok at jeg har fått en start på kuren og nå etterhvert vil over på et kosthold med karbohydrater og proteiner i et mer balansert forhold. Jeg skjønner jo da at jeg kanskje ikke kan innta så mye kjøtt og skal rådet om sunne karber. Første dag på min nye kur starter i dag.

Jeg tror heller ikke på at mye fett er så veldig bra, men det er jo heller ikke nødvendig på Atkins og jeg har ikke inntatt så mye fett. Jeg har heller ikke kuttet ut kaffen og jeg har nytt en kurv jordbær hver eneste dag i sommer. Likevel har jeg gått ned i vekt - men antakelig mye senere enn om jeg hadde holdt meg på 20 karber om dagen.

fersking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 14:23   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Man skal spise en god del fett på atkins
Og fett er bra for kroppen, men forutsetningen for å kunne spise mye fett er at du spiser lite blodsukkerøkende mat.

Men om du velger flere karber må du også kutte på fettet. Og trives du best med det selv, så er kanskje det det viktigste...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 14:48   #8
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Opprinnelig lagt inn av fersking

Fordi jeg tror på det som står her:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=79

og at så lite karber ikke er sunt i lengden.

Hmm... En artikkel publisert i Muscle Media. Hvorfor vil du tro på det i stedet for å tro på Atkins, som behandlet tusenvis av pasienter med et kosthold med lite karbohydrater?

Jaja, det er jo den enkeltes valg. Uansett må man finne et kosthold som man selv føler seg vel med. Bare din egen kropp vet hva den har godt av å spise. Allikevel ville jeg ikke gitt opp lavkarbo etter tre måneder. Det er flere her inne som har gått på lavkarbo i årevis og føler seg sunnere og friskere enn noen gang.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 14:49   #9
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Opprinnelig lagt inn av Aline

Men om du velger flere karber må du også kutte på fettet. Og trives du best med det selv, så er kanskje det det viktigste...

Kan bare sitere det fornuftige Aline sier her
Vi må nok alle finne den beste måten å gå ned i vekt for oss. Selv spiser jeg mer karbohydrater enn mange her inne, men det er bla fordi jeg føler at jeg har det bedre når jeg ikke er i ketose. Det innebærer at jeg kanskje går saktere ned enn andre, men det får så bare være.

Lykke til med det valget du tar!

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 14:53   #10
fersking
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 56
Innlegg: 13
fersking er på en erverdig vei

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Jeg kjenner ikke Muscle media, kun iform. Er det en utgiver som ikke er til å stole på?

fersking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 15:01   #11
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Jeg er generelt skeptisk til "artikler" som ikke inneholder en eneste kildehenvisning, og som ikke har en eneste vitenskaplig referanse...

Det viktigste, og som flere er inne på, er å sette seg såpass godt inn i hvordan din egen forbrenning og ditt eget kosthold henger sammen, at du kan gjøre det som er best for det Og det ønsker jeg deg lykke til med!

  Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 15:30   #12
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Jeg kan anbefale Lindberg som en mer ballansert kur. Men fokus på lav GI, heller en å telle karbohydrater. Men da er det viktig å holde igjen på fettet.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 15:42   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

For det første er Atkins ikke en kur, det er et kosthold, en kostholdsendring. Og for mange en livsstil. Atkins Vedlikehold er hva du gjør det til selv. Du kan godt komme opp på et par hundre karber pr dag på Atkins vedlikehold. (men dette står det dessverre ikke noe om i den norske utdaterte utgaven av boka, som bygger på 1992 utgaven av originalen. For korrekt info om dette må du lese enten revidert og ny utgave "Dr. Atkins New Diet Revolution" fra 2002 eller senere eller evt. "Atkins for Life" - begge på oroginalspråket....) Atkins Vedlikehold er i praksis det samme som Lindberg kosthold. Så om du ikke trives med Atkins vil jeg anbefale Lindberg. Der er det fokusert mindre på fett enn på Atkins, men etterhvert har de nærmet seg hverandre i og med at Ikke heller Lindberg lenger advarer mot mettet fett. Han har fått med seg nyere forskning som viser at bildet er noe mer nyansert.

Når det gjelder fett er det kun transfett som er skadelig for deg. Alt annet er sunt og godt for kroppen. Selv har jeg levd på lavkarbo kosthold mer eller mindre siden 1982 og alle tester viser at jeg er friskere enn noen gang. Jeg tør påstå at jeg har fått store helsemessige fordeler av dette kostholdet. Hvis lite karber i lengden ikke er sunt vil jeg gjerne vite hvordan min kropp/hud/hår/negler ser såpass bra ut og hvorfor mine tester vister perfekte verdier...... Og hvorfor jeg er friskere nå enn da jeg var 25. Jeg vil også gjerne vite hva som er så sunt med det jeg IKKE spiser, nemlig poteter, pasta, ris, hvitt mel og sukker. Men det er det aldri noen som kan svare meg på gitt Jeg har et sunnere og mer variert kosthold enn noen andre jeg kjenner i RL, det er iallefall sikkert ! Det bekrefter også legen min, som egentlig var i mot lavkarbo...


I form pleier å være et OK blad, selv om de ikke har så god greie på lavkarbo kosthold. Mye av det som står om lavkarbo i bladet inneholder dessverre en del feil, selv om det er positivt vinklet. Men de kommer seg stadig. Artikkelen du viser til stammer ganske riktig fra Muscle Media (kilden til artikkelen) - og det gjør meg også skeptisk. Med mindre du driver med mye muskeltrening/kroppsbygging er ikke dette råd som kan gjelde "hvermansen" - og selv de som driver med kroppsbygging begynner å se at det finne andre måter å gjøre ting på.

Men det er DEG handler om her og hva DU velger å tro/stole på. Det kan bare du selv avgjøre. Du må finne et kosthold som funker for DEG, uavhengig av hva andre mener..... og er løsningen for deg det å telle kalorier så må jo det være helt greitt ! Cluet er bare at du bør ha riktig informasjon om lavkarbo/Atkins kosthold før du gir det opp...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 16:03   #14
fersking
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 56
Innlegg: 13
fersking er på en erverdig vei

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Tusen takk for veiledning. Jeg ser jo at det er vanskelig å både holde eg på et lavt karboinntak og et lavt kalorinivå. Hittil i dag er jeg kommet til 1093,- kcal og 64 karber. Jeg har en innarbeidet (u)vane å ta en atkins proteinbar ved to tida - det kvikker opp sammen med en kopp kaffe og sammen med to karbiser til lunsj blir jo det et høyt kaloritall.

Jeg må nok over til mere fullkornsprodukter tenker jeg - og da ryker vel karbetallet høyere.

Jeg prøver meg frem!

fersking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 16:50   #15
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Opprinnelig lagt inn av fersking

Tusen takk for veiledning. Jeg ser jo at det er vanskelig å både holde eg på et lavt karboinntak og et lavt kalorinivå. Hittil i dag er jeg kommet til 1093,- kcal og 64 karber. Jeg har en innarbeidet (u)vane å ta en atkins proteinbar ved to tida - det kvikker opp sammen med en kopp kaffe og sammen med to karbiser til lunsj blir jo det et høyt kaloritall.

Jeg må nok over til mere fullkornsprodukter tenker jeg - og da ryker vel karbetallet høyere.

Jeg prøver meg frem!


Det er vanskelig å fatte dette med fettrikt kosthold. Det viktigste er at man ikke blander sukker/fett. Det er jo fullt mulig å bruke Grete Roede-modellen å gå ned i vekt. Det har jeg gjort mange ganger...
Problemet er vektøkningen som kommer etter Grete Roede. Jeg kan gå sulten i 2-3 måneder, men ikke i 2-3 år. Derfor må man trene ganske mye for å svi av energien fra sukker/stivelse. Men det er jo også fullt mulig! Det finnes ikke fete syklister eller eliteutøvere på ski. Men se på dem 10 år etter! Ikke alle er sylfider lenger da. Og se på Lasse Kjus/K.A.Aamodt som begge to må kunne kalles aktive. De trener mye, men klarer ikke å svi bort brødet og pastaen ned bakken.

Poenget er at med lavkarbo/høyfett får man kroppen til å brenne sitt eget fett. Pluss det fettet du putter i munnen. Insulinet får stabile arbeidsforhold, og alarmbjellene(les blodsukkersvingningene forsvinner) og kroppen vet etter en tid at det kommer mat. Og ergo frigjøres lite insulin for fettlagring.

Men artikkelen du viser til er "rett" nok den om du brenner fett og sukker med hard trening. Men hva spiser bodybuildere? Det tror jeg du skal se nærmere på. det kreves ulidelig selvdisiplin å spise magert kjøtt, drikke protein, og diverse andre næringsstoffer. Er det sunt?

Og hvis du spør en eldre kar om hva de spiste da de drev hardt skogsarbeid, så får du noe slikt til svar(jeg har spurt flere): "jo vi hadde med kjøtt og flesk i skogen, for ellers klarte vi ikke arbeidsdagen.

Det er vanskelig å velge, men okke som må du finne din vei. Lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 17:37   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Som så mange har sagt her så er det du sommå finne ut hva som er bra for deg og din kropp... Jeg har valgt en retning som går ut på lav GI-mat, samt lavt på fett. Jeg føler skjelden sult, og går sakte men sikkertned i vekt...

se litt på Lindberg, elller søk på nettet og finn ut litt om Eyton og F2-plan dietten hennes. Jeg anbefaler deg å lese om de forskjellige filosofiene før du bestemmer deg.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 19:14   #17
fersking
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 56
Innlegg: 13
fersking er på en erverdig vei

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Uffameg å uffameg etter en smak (les en pose/80 gram) macadamia nøtter og 200 gram kylling med skinn er jeg oppe i 2650 kcal, og 73 karber.

fersking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 19:57   #18
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

INGEN grunn til å

Det er fremdeles et svært lavt karbetall per dag sammenlignet med et 'normalt' kosthold. Dessuten er det jo få karber per måltid går jeg ut fra, og DET er like viktig, om ikke viktigere, enn totaltallet.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 20:42   #19
fersking
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 56
Innlegg: 13
fersking er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Opprinnelig lagt inn av jankph

INGEN grunn til å

Det er fremdeles et svært lavt karbetall per dag sammenlignet med et 'normalt' kosthold. Dessuten er det jo få karber per måltid går jeg ut fra, og DET er like viktig, om ikke viktigere, enn totaltallet.

Deilig med backup. Tårene avtar...... Her kommer jo forskjellen tydelig til uttrykk. Jeg skal i prinsippet legge på meg av 2650 kcal på en stillesittende dag foran pcen. Nå kan jeg bare håpe på at jeg likvel ikke legger på meg med 73 karber.

fersking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 22:45   #20
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

hvis en person spiser etter det som er et norsk anbefalt kosthold, hvor mange karber får en i seg da? bare lurer jeg.. er det snakk om tusenvis eller hundrevis..

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 22:51   #21
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Hvis vi sier at forholdet K/P/F er 50/30/20 og kaloriene er 2500, blir det 1250 kalorier fra karber, eller omtrent 310g karber...

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 22:52   #22
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje

hvis en person spiser etter det som er et norsk anbefalt kosthold, hvor mange karber får en i seg da? bare lurer jeg.. er det snakk om tusenvis eller hundrevis..

De fleste som spiser etter ernæringsrådets "regler" får vel i seg et sted mellom 300 og 400 gram pr dag ville jeg tro.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 23:11   #23
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Mulig at teorien min blir noe feil her, men hvis en gjennomsnittlig person har et maksimalt glykogenlager (les:karbelager) på 300 - 500g, avhengig av muskelmengde, mer kan rett og slett ikke lagres, og hvis man da spiser 300g pluss karber om dagen, vil det som oftest være et overskudd av karber i kroppen, med mindre man trener mye i løpet av dagen og bruker mer karber enn man tilfører, og da er det ikke rart at disse ekstra karbene omdannes til fett og sakte men sikkert øker vekten...sukk. Ok, for enkelthets skyld har jeg sett bort fra økt insulin og derav økt fettlagring og alt det der, men i prinsippet er det vel dette som skjer? Med andre ord, 73g karber ER ingen grunn til bekymring når man er på lavkarbo i utgangspunktet ?

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 23:30   #24
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

I "Bedre uten brød" anbefales det jo 72 gram karbo pr dag og så mye fett/proteiner som skal til for å bli mett. Så da er vel 73 gram perfekt da.
Du får prøve deg frem noen uker å se hva du tåler

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 07:45   #25
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur

Opprinnelig lagt inn av fersking

Jeg skal i prinsippet legge på meg av 2650 kcal på en stillesittende dag foran pcen. Nå kan jeg bare håpe på at jeg likvel ikke legger på meg med 73 karber.

Jess Du har skjønt det

Du legger ikke på deg av kaloriene, men av karbene

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no