Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Til dere datanerder/programmerere/generelt interesserte

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-11, 12:51   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Cool

Til dere datanerder/programmerere/generelt interesserte

Altså, datanerd er en hedersbevisning i min verden bare så det er sagt!

Finnes det programmer som gjør at man enkelt kan få inspirasjon til å velge mat?

Altså tenk tanken: En liste med proteinkilder. Valg av proteinkilde gir en liste over hvordan tilberedt, feks stekt, kokt, røyka, rå osv.

Når man har valgt de to første, kan man velge grønnsaker, flere kan velges. Kokt/stekt/rå. Deretter kan man velge fettkilde. Og når alle valg er tatt, får man opp en liste over alternativer basert på valgene man har tatt. Altså feks kokt laks med agurksalat, rømme og kokt blomkål. Eller stekt entrecote med stekt sopp og bearnaiseaus og kokte grønnsaker.

Dette kan sikkert gjøres i flere program/språk, jeg er sikker på at jeg kan gjøre det i "skjema" form i html/css feks (selv om det er lenge siden sist), og da har man jo en nettside for slikt. Da kan jo andre legge inn tips også.

Noen som vil drodle litt videre med meg på denne ideen? Jeg vet dere finnes der ute, dataingenørene og programmerene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 17:19   #2
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Til dere datanerder/programmerere/generelt interesserte

http://www.supercook.com/ kan du legge inn hva du har i skapene dine/matlageret, og så foreslår den matretter ut i fra det. Ikke lavkarbospesifikk, men kan jo fungere som inspirasjon.

Ikke akkurat hva du spurte om, men fungerer jo på en lignende måte?

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 17:23   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Til dere datanerder/programmerere/generelt interesserte

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

http://www.supercook.com/ kan du legge inn hva du har i skapene dine/matlageret, og så foreslår den matretter ut i fra det. Ikke lavkarbospesifikk, men kan jo fungere som inspirasjon.

Ikke akkurat hva du spurte om, men fungerer jo på en lignende måte?

Skal sjekke ut

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 18:07   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til dere datanerder/programmerere/generelt interesserte

Jeg tror fedon prøvde seg på noe slikt en gang, men det var ikke særlig bra...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 18:37   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Til dere datanerder/programmerere/generelt interesserte

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg tror fedon prøvde seg på noe slikt en gang, men det var ikke særlig bra...

Hm - det er jo bare en utfordring

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 22:00   #6
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Til dere datanerder/programmerere/generelt interesserte

Man måtte vel hatt en "liten" database i bunnen hvor det var lagret en god del oppskrifter og ikke minst muligheten til å legge inn flere.
Det finnes jo flere slike der ute, tenk å fått tilgang til f.eks diett.no sin database og brukt den som basis for en slik tjenste der jeg kunne si at jeg vil ha biff, bernaise, brokolli, soppstuing osv + gi meg oppskriften som gir meg en 5-20-75 fordeling med maks 20 gram karbo for jeg har "brukt opp" resten for dagen.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og forbrenning generelt sinquah Spørsmål og svar 13 12-03-11 14:05
Amming og generelt om Ketolysekuren Trulte bollemor Ketolysekuren 4 07-10-09 14:34
Lavkarbo generelt ... cilemora Lavkarbo generelt 6 14-01-08 17:16
Generelt *Tussi* Ketolysekuren 7 19-04-05 21:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no