Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-11, 20:32   #1
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Fy fader jeg er lei av det maset der altså! Det er noen få som sier dette her når de ser meg. De mener det ikke vondt, jeg vet det. Men når jeg sier "tja, jeg har fremdeles 12 kg ekstra, i forhold til før" så bare kommer det "hvaaaa? Men da kommer du til å bli helt skranglete" "det blir ikke kledelig, da blir du så innhult i kinnene" OMFG liksom. Nå ble jeg nettopp sinna på mamma fordi hun maste om det for ørtende gang. Jeg satt og lagde hull i beltet mitt, og da kommer det "har du blitt ENDA tynnere nå?" Det har jeg jo ikke, jeg har bare ikke ordnet dette før, og det må tas opp må vite. Samme diskusjonen om igjen.

Og nå sa jeg det, at jeg syns faktisk det er like ille å høre det, som hvis noen hadde sagt at nå må jeg ikke bli feitere (det har jeg aldri opplevd...tro hvorfor?). Da ble hun sur da, så nå er hun ute og røyker...

Jeg syns det er kjempehyggelig med kommentarer om vektnedgangen min, men den der frasen "nå må du ikke bli tynnere!" skulle jeg ønske at folk skjønte er sårende å høre..

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 23:30   #2
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!!

Jeg svarer da "Ønsker du ikke at jeg skal få normal BMI? Jeg er fortsatt feit etter den" Det irriterer meg at alle har lov til å si noe om min vekt og kropp - folk har ingen sperre for hva de sier.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 01:56   #3
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!!

min mormor er litt slik og nektet å tro at jeg var overvektig når jeg begynte med lavkarbo (dette kom opp i en diskusjon når jeg sa jeg ikke måtte ha sukker i kremen hos henne..). Så jeg svarte bare med at hvorfor skal jeg ikke prøve å gå ned i vekt når jeg kan, hvorfor forbli en vekt jeg ikke er kvem med? det hadde hun ikke noe svar på. Jeg forklarte at jeg er jo ikke så gammel akkurat og har hele livet foran meg, og jeg nekter å være overvektig og ikke kunne delta på aktiviteter med sønnen min fordi jeg er stor! så jeg gjør noe med det NÅ enn å vente til det er helt ute av kontroll og tar livet av meg.
Nå har hun gitt seg med disse kommentarene sine, men gruer meg litt til i morgen når jeg skal møte henne igjen. Jeg er har nå gått ned 4-5kg siden den gang og det vises, så jeg håper jeg slipper unna kommentarene, hun er en som alltid finner noe å klage på.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 02:26   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!!

Forandring er en fryd for noen, og en trussel for andre Og om din mor følte presset om å gjøre noen forandringer med egne vaner er det litt ubehagelig, vet du

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 05:54   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!!

Tror det bare er noe folk sier for å ha noe å si. Noen snakker om værer, andre sier "nå forsvinner du s art", bare du har gått ned et par gram.
Du har vel gått ned ille mye, på kort tid? Da må de si noe føler de da. Også tenker de leeeenge på hvordan de skal si det, tenker ut en fancy måte også glipper det ut noe som høres hinsides teit og frekt ut.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 10:49   #6
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!!

Jeg har jo en bmi som er god over overvektig, men alle nekter å tro det for jeg er jo SÅÅ tynn. Ja særlig Min mor presterte å si: du må da ikke slanke deg du som er så tynn, det er jo ikke akkurat snakk om at du er 80 kg. Og det var jeg jo :P

Jeg tror bare man må drite i dem.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 10:59   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!!

Ja alt folk kan få seg til å si. Det er da opp til vær enkelt å veie hva en vil. Det erctross alt egen kropp og eget velvære det er snakk om her. Så lenge det ikke er sykelig tynt, ja da er detsnakk om velvære. Stå på ditt du og gjør det du føler for

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 12:40   #8
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

For å være helt ærlig så gleder jeg meg til første gangen jeg får den kommentaren. Men jeg har ingen problemer med å se for meg at man går lei etterhvert... Tenker jeg da skal si noe som at "jeg stopper når min bmi er innenfor normalen. Inntil det får du bare takle at jeg ikke er i mål". Eller noe sånt...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 13:48   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Har også fått den her en del. Jeg har f.eks ei venninne som, i beste mening, hele tiden sier at jeg snart forsvinner, hvorpå jeg påpeker at hun er tynnere enn meg og er fortsatt tilstede. Det er i en ganske lettbeint tone, da, forsåvidt.
Moren min har også uttrykt bekymring og mener at jeg ikke behøver å gå ned mer. Jeg er forsåvidt mer eller mindre normalvektig nå, men jeg får stort sett gehør når jeg sier at med den måte jeg spiser på skal det mye til å bli undervektig, at lavkarbo er vektregulerende, og dermed vil jeg omsider stoppe på en vekt som kroppen selv mener er akkurat passe for meg. Det synes jevnt de fleste, også min mor (som vel bare er vant til meg som stor, ettersom jeg alltid har hatt overvekt) at egentlig høres fornuftig ut.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 20:37   #10
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Jeg sier at jeg fortjener å komme ned på normal bmi. Slike kommentarer du nevner kom fra da jeg lå rett over 30 i bmi og fremdeles i kategori fedme.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 20:54   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Det handler kanskje like mye om at deres bilde og oppfatning av hvem du er endres. Du er ikke den gamle kjente lenger, men en ny person på flere måter...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 21:11   #12
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Tror det bare er noe folk sier for å ha noe å si. Noen snakker om værer, andre sier "nå forsvinner du s art", bare du har gått ned et par gram.
Du har vel gått ned ille mye, på kort tid? Da må de si noe føler de da. Også tenker de leeeenge på hvordan de skal si det, tenker ut en fancy måte også glipper det ut noe som høres hinsides teit og frekt ut.

Helt enig, nellie.
Folk tenker ikke over hva de sier og stort sett sier de heller ikke (disse tankeløse) tingene for å såre/være slem/ekkel osv. Det er bare small talk, fraser, noe å si osv.
Ta det som et kompliment, samme hvor irriterende det kan virke. Du har jo tross alt gått ned såpass at de velger å kommentere det. Og så si at du snart "blåser bort" er en frase om at man har gått ned mye.
"Nå må du slutte å slanke deg, ellers gir du ikke utslag på døråpneren på Rimi" er også et kompliment, hehe.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 21:44   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

"Nå må du slutte å slanke deg, ellers gir du ikke utslag på døråpneren på Rimi"

Det gjorde jeg uansett ikke på mitt største heler jeg, sånne ting bare overser meg...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 00:04   #14
HenrikBooe
Medlem
 
HenrikBooe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 29
Innlegg: 122
HenrikBooe er på en erverdig vei

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Jeg hører dette stadig vekk av min mor. Er dritt lei, haha

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 00:38   #15
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Jeg skjønner hva du mener.. Men må innrømme at jeg gleder meg litt til at jeg kan få slike komentarer kansje for at jeg aldri har fått hørt det før.

Men jeg kan forstå det blir litt masse om det gjenntas over tid ja

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 01:25   #16
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Hører det stadig vekk jeg å...men vil jo være fornøyd selv også, så noen flere kilo skal av

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 09:18   #17
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Jeg får også høre dette.....den værste kommentaren jeg har fått var at hvis jeg gikk ned mer nå så ville jeg bli "uproposjonert" - hodet mitt ville bli så lite!!!! WTF???!!!
Den kjente jeg såret - hvem vil vel være "uproposjonert" ???

Det er ikke sikkert det er tvingende nødvendig for meg å gå ned mer i vekt - jeg er godt innenfor normal BMI - men hva hvis jeg irriterer meg over valken på ryggen og flesket som tyter ut under armen når BH-en er på.....skal ikke jeg få lov til å prøve å bli kvitt litt av dette flesket som irriterer meg ?

Jeg svarer "Ja, det kommer seg nå" hver gang noen kommenterer det og hopper glatt videre til neste emne.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 09:24   #18
Sprettball
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 55
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Refrenget rundt meg er "hvorfor skal du spise lavkarbo, du er jo ikke overvektig!?" (jeg er normalvektig, slank, trent, ikke tynn)
Jeg pleier å svare "har du tid til et foredrag?"

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 09:27   #19
MarTar
Medlem
 
MarTar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 165
MarTar er ny på veien

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Opprinnelig lagt inn av Sprettball, her.

Jeg pleier å svare "har du tid til et foredrag?"

Perfekt!!

__________________
MarTar
- Enten går det bra, eller så går det over.

Min journal
MarTar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater og lite kalorier Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 09:36   #20
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Må si jeg gleder meg litt til sånne kommentarer jeg også Selv om jeg ser at det fort kan bli kjedelig i lengden og at mange av kommentarene er ganske drøye da!

Min tanke er at man kan si at man ikke går på noe diett eller at man slanker seg, men har foretatt en livsstilsendring, så blir det spennende å se hvor langt den vil føre meg!

__________________


tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 08:27   #21
liven lasken
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2
liven lasken er på en erverdig vei

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Noen blir bare aldri fornøyd, da jeg var 10 kg tykkere maste min mor om at jeg var blitt så stor, og da jeg hadde gått ned ti var det som du sier; nå må du ikke bli tynnere... Har flere venninner som sier det samme, og tror egentlig det er et klossete forsøk på å si at jeg har vært flink til å gå ned... Merkelig egentlig, de kune jo bare si at jeg var fin tynn... hehe... Jeg har BMI på ca 24 nå, men vil enda lavere, og det er fulla min greie! De andre får bare si at jeg forsvinner, men det skal jeg love deg at jeg IKKE gjør!

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Fy fader jeg er lei av det maset der altså! Det er noen få som sier dette her når de ser meg. De mener det ikke vondt, jeg vet det. Men når jeg sier "tja, jeg har fremdeles 12 kg ekstra, i forhold til før" så bare kommer det "hvaaaa? Men da kommer du til å bli helt skranglete" "det blir ikke kledelig, da blir du så innhult i kinnene" OMFG liksom. Nå ble jeg nettopp sinna på mamma fordi hun maste om det for ørtende gang. Jeg satt og lagde hull i beltet mitt, og da kommer det "har du blitt ENDA tynnere nå?" Det har jeg jo ikke, jeg har bare ikke ordnet dette før, og det må tas opp må vite. Samme diskusjonen om igjen.

Og nå sa jeg det, at jeg syns faktisk det er like ille å høre det, som hvis noen hadde sagt at nå må jeg ikke bli feitere (det har jeg aldri opplevd...tro hvorfor?). Da ble hun sur da, så nå er hun ute og røyker...

Jeg syns det er kjempehyggelig med kommentarer om vektnedgangen min, men den der frasen "nå må du ikke bli tynnere!" skulle jeg ønske at folk skjønte er sårende å høre..

liven lasken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 15:24   #22
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Hah - når man får høre det "nå må du ikke bli mindre, da forsvinner du" så får man parere med "da får jeg bare snakke HØYERE da"... :P

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 16:28   #23
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Jeg er etterhvert for tynn til å trives (siste måling i dag var 46,2 kilo og jeg er 1,60 høy).
Jeg spiser lavkarbo fordi jeg da har kontroll over diabetesen min, jeg slipper problem med magen, det er sunn og ren mat og det smaker godt.
Men altfor mange rundt meg mener jeg er gal som lever lavkarbo og anbefaler meg på det sterkeste og kaste meg på høykarbokjøret igjen.
Jeg argumenterer tilbake med at jeg spiser mellom 2100 og 3600 kalorier (vanligvis ligger jeg på 2600 kalorier) pr dag, og det er jo absolutt ingen slankekur etter hva kaloritellere er lært opp til

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 13:40   #24
Eris
Juniormedlem
 
Eris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 25
Eris er på en erverdig vei

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

Søsteren min fikk mye pes fra omgivelsene da hun først ble vegetarianer. Folk kan være ganske rigide i hva som er absolutt rett og galt å spise.

Jeg vurderer egentlig bare å dra en løgn når jeg blir bedt på besøk, om at jeg ikke tåler sukker og mel. Det er jo ikke helt usant da jeg blir dårlig i magen av det. Ser an hvem jeg besøker. Når det gjelder gamle konservative farmor har det i alle fall ingenting for seg å diskutere mat!

Eris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 50 Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 23:57   #25
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Nei nå MÅ du ikke bli tynnere!

BenteR, det hørtes ikke mye ut nei. Jeg er samme høyde, tror ikke jeg hadde sett frisk ut hvis jeg skulle veid så lite...håper du får fikset opp i det?

Eris, jeg bruker også den der mye. At jeg ikke tåler sukker og mel. Den holder til så mangt! Så supplerer jeg på med det andre folk serverer.

Stakkars mamma, tror hun ville prøve å kjøpe noe jeg kunne spise da vi var der nå. Hun ahdde kjøpt fettfri yoghurt. Uff, får litt vondt av henne, hun syns nok det er litt tullete og samtidig så vil hun tilfredstille meg.

Men samtidig så er det sukker sukker sukker i alt ungene får der da...sukker på havregrøten (kokt på lettkokte gryn seff og ikke noe annet), yoghurten, og jordbæra måd e absolutt få sukker på enda de aldri har fått det her. Bar emiddagen var sukkerfri. Ja bortsett fra tyttebærsyltetøyet...blæ. Jeg lar det gå, det e rikke så ofte vi er der likevel, men jeg irriterer meg, det gjør jeg..og føler nesten at hun gjør det på trass. Yrla, jeg tror nok det er noe i det du sier, kombinert med det at hun har slitt med spiseforstyrrelser for mange år siden.

Vi var på botanisk i går, og da skulle ungene absolutt få is, og senere var det sjokolade...snuppa har en hel isboks her full av godteri hun har fått fra besteforeldre, hun får jo spise opp, men kun litt hver lørdag,og hun får ikke mye. Så da tar det lang tid å spise det. Jeg ser aller helst at hun får sunt godteri, men det øret er det ingen som hører på.

Men joda, jeg driter i disse kommentarene egentlig, må bare få blåse ut litt her inne!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tynnere hår Mankell Mer enn 30 kg overvekt 11 10-06-11 21:16
Tjukkas i tynnere kropp Hillelille Fysisk og mental helse 8 31-10-09 16:49
Guuud nå må du ikke bli tynnere Chunky Lavkarbo generelt 34 29-07-09 18:22
Tynnere enn du tror? Dorothy Generell ernæringsdebatt 10 09-07-06 18:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no