Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Blomkålmos med Wasabi

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-12, 19:15   #1
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Blomkålmos med Wasabi

Hei, tenkte bare jeg skulle dele noe jeg fant på klikk.no. De har oppskrift på blomkålmos med wasabi (ellers lager de den på samme måte som vanlig blomkålmos). Jeg er ikke spesielt glad i blomkål. Men dette fikk jeg lyst å prøve

http://www.klikk.no/mat/spise/article538520.ece

Blomkålpuré med wasabi

Oppskriften på denne puréen er enkel: Skjær en halv blomkål i grove biter og kok dem møre (ca 10 minutter) i saltet vann. Sil av. Mos blomkålen helt jevn med stavmikser sammen med omtrent én desiliter kremfløte. Bruk en eller to centimeter med wasabi (smak deg fram). Smak til med salt.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/



Sist redigert av vimsen85 : 13-01-12 kl 20:00. Årsak: Sakset inn oppskriften
vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:23   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Blomkålmos med Wasabi

Enig, leste den nettopp selv - det hørtes knallgodt ut! Må prøves...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:24   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Blomkålmos med Wasabi

Veldig fint om du legger inn selve oppskrifta her også, siden dette er et oppskriftforum Gjerne link i tillegg.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:25   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Blomkålmos med Wasabi

Da blir det wasabi i mosen neste gang, takk for tips

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:31   #5
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Blomkålmos med Wasabi

Jeg har brukt wasabi i blomkålmosen min en stund nå. Tåler mere enn en vil tenke. Gir en deilig litt mere pikante smak.
Jeg lager bare vanlig blomkålmosen, enten med smør eller smør og fløte og noen cm wasabi

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 20:01   #6
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Blomkålmos med Wasabi

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Veldig fint om du legger inn selve oppskrifta her også, siden dette er et oppskriftforum Gjerne link i tillegg.

Done Var vel omentrent akkurat det Tiki sa

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 20:05   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Blomkålmos med Wasabi

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Done Var vel omentrent akkurat det Tiki sa

Jojo, men det er viktig å legge inn oppskrift og ikke bare link. Vi opplever rett som det er at linker ikke virker ( siden er borte osv.), og da er det ikke lett å finne oppskrifta

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 20:09   #8
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Blomkålmos med Wasabi

Jepp. Vet vel egentlig det. Egentlig ville jeg bare høre om noen hadde smakt det og om det var godt. Men lurt å ha den der når noen lurer på hva som skal være i

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 20:27   #9
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Blomkålmos med Wasabi

ÅHh, det der må jeg prøve, det høres veldig godt ut!

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 17:17   #10
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Blomkålmos med Wasabi

Dette passa kjempegodt! Har akkurat hatt sushi (og ja, det ble litt ris på meg også fra de rullene..) og sashimi til middag. Har ei flaske wasabi som bør brukes opp innen 12 uker, så da vet jeg hva jeg skal bruke den til!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blomkålmos Slankerinna Middag 28 07-05-10 11:07
Soyasaus og wasabi og syltet ingefær Hot Mama Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 02-02-10 10:28
Scampi m/blomkålmos Dilly Middag 0 30-01-08 15:35
Wasabi- og ingefærtofu med sprø alfalfasalat Marianne Lunsj 0 07-02-05 19:31
Blomkålmos Nooria Middag 2 02-02-05 20:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no