Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Tretimersdietten

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Se resultatene: Virker denne dietten?
Ja denne ville virke på nesten alle. 2 4,08%
De fleste ville nok gå ned i vekt 4 8,16%
Bare noen få ville merke noe særlig nedgang 16 32,65%
Nei, en slik diett ville ikke virke på noen 27 55,10%
Deltakere: 49. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-05, 12:02   #1
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Tretimersdietten

Spis hva du vil og gå ned i vekt, det eneste du trenger å passe på er å spise hver tredje time.
Klipp hentet fra Mozon;
Potetgull, kake, sjokolade, hamburgere, pizza... Tenk å spise akkurat hva du vil og likevel gå ned i vekt! Drømmen kan nå bli virkelig. Alt du trenger å tenke på er å spise ved faste klokkeslett.
Ingenting forbudt
Slankemetoden heter Tretimersdietten og skal virke godt selv om du spiser usunt og ofte. Det er svenske Aftonbladet som melder dette.


- Den som prøver metoden kommer aldri til å bli sulten på forbudt mat, for det fins ingenting som er forbudt, sier slankeguru Jorge Cruise til Independent i følge Aftonbladet.

Cruise har gitt ut boken Tretimersdietten. Hemmeligheten er å spise på faste tider og at det aldri bør gå mer enn tre timer mellom måltidene. Måltidene bør heller ikke være for store.

Brenner fettet
- Hvis det går mer enn tre timer setter kroppens beskyttelse mot sult inn og stoffomsetningen går ned. Kroppen beskytter seg og begynner å brenne musikler i stedet for fett, sier han.


I følge Cruise kan man regne med å gå ned cirka en kilo i uken hvis man følger dietten. Grunnen til at dietten skal fungere så bra er at kroppens stoffomsetning holdes oppe. Det gjør den fordi man spiser ved faste tider. Mekanismene som jobber for å bevare fettet når du er sulten, slås dermed av.

- Da begynner kroppen å brenne fett, ikke muskler, hevder Cruise.

Kritiske
Ikke overraskende finnes det kritikere til metoden. Enkelte mener at du ikke vil oppleve vektreduksjon og at det er helseskadelig å spise for mye fett og søtt uansett hva man veier.


- Det viktige er hva du spiser, ikke når. Om man spiser for mange måltider øker man sin hang til å spise mye og dermed gå opp i vekt, sier næringsforsker Nilani Sritharan i følge Aftonbladet.

Boken Tretimersdietten kommer til Europa i august.

Slik kan du følge dietten:

Frokost: Bacon, egg, stekte poteter, juice og kaffe

Mellommåltid A: Scones med syltetøy og krem, blåbærmuffins

Lunsj: Hamburger, pommes frittes, salat, cola light

Mellommåltid B: Chips og øl

Middag: Pizza med salami og ost, rødvin

Mellommåltid C: Sjokoladebiter

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 12:21   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 12:37   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 12:42   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg tror nok at de fleste vil gå ned noe i vekt på dette opplegget. Men når det er sagt så er ikke vekten et parameter for hvor sunn en er. Men er ikke dette denne kjendisdietten som det var endel skriverier rundt for ikke så altfor lenge siden?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 13:07   #5
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

En gang iblant dukker det opp slankekurer som er helt på jordet. Tror jammen dette er en av dem,jeg..Fikk humret litt nå...

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 13:54   #6
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Jeg vet om en som gikk på sjokoladediett.. Og da snakker vi ikke nutrilett.. Vanlig sjokolade... Hun spiste bare sjokolade.. Gikk ned masse.. Men ble faen så lei av sjokolade!!!
Det hadde kanskje vært noe for meg..... Kurrert mot sjokolade en gang for alle.. Hahahahahaha

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 14:03   #7
bibba
Medlem
 
bibba sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nord i landet
Innlegg: 96
bibba er en juvelbibba er en juvelbibba er en juvel

Tror ikke jeg hadde klart å miste noen kilo med denne kuren.


Hadde nok gått andre veien.

tror dette er bare kødd.

__________________
solen skinner alltid
der jeg helst vil være.
hvorfor det??
bibba
bibba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hver Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 14:58   #8
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Ha ha! Da kan jeg jo fortsette med å spise hver 3 time da (iallfall sånn ca). Men for helsas skyld så velger jeg nok fortsatt lavkarbo.

Alt for godt til å funke på meg det der.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 17:33   #9
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Det hadde virkelig vært noe det! Men ser for meg sjefens sitt uttrykk der jeg sitter på pauserommet med pils og chips...

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 17:34   #10
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av magdalena

Det hadde virkelig vært noe det! Men ser for meg sjefens sitt uttrykk der jeg sitter på pauserommet med pils og chips...

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 17:45   #11
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hm... merkelig påfunn igrunn leste om en diett der du måtte tygge all mat minst 33 ganger eller noe sånnt... blir liksom litt samme greien...

juhu...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-05, 13:21   #12
cath
Medlem
 
cath sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Bærum
Alder: 44
Innlegg: 132
cath er ny på veien

Denne dietten hørtes merkelig ut.... jeg vet det funker å spise hver tredje time for d har jeg prøvd og det gjør jeg jo sånn ca med lindberg.... men en skal jo spise sunt for at det skal fungere.... tror nå ihvertfall jeg.
Selvom man kansje går ned i vekt, hvor sunt er d for kroppen med masse usunn mat... Helsemessig er den jo helt på jordet

__________________





Cath










cath er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo - LCHF inspirert Svar med sitat
Gammel 26-05-05, 15:14   #13
pysa
Ubekreftet Medlem
 
pysa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Telemark
Alder: 47
Innlegg: 104
pysa er ny på veien

dummeste jeg har hørt i hele mitt liv

__________________
PYSA









pysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 26-05-05, 22:48   #14
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

åh my good,,hadde vært noe for en godteri elsker som meg det der....men trur ikke akkurat det funker på meg altså,,hadde vel endt som en flere hundre kilos klædd da vel....hi-hi

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-05, 22:10   #15
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Før jeg startet på Atkins fulgte jeg ett tretimers opplegg og da tok jeg av 3 Kg i løpet av ett års tid. Hadde jeg gått over på brødskive og potet igjen så hadde nok vekten gått opp 20Kg i løpet av tre måneder.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-06-05, 14:53   #16
DrPork
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 44
DrPork er en juvelDrPork er en juvelDrPork er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Spis hva du vil og gå ned i vekt, det eneste du trenger å passe på er å spise hver tredje time.

Slik kan du følge dietten:

Frokost: Bacon, egg, stekte poteter, juice og kaffe

Mellommåltid A: Scones med syltetøy og krem, blåbærmuffins

Lunsj: Hamburger, pommes frittes, salat, cola light

Mellommåltid B: Chips og øl

Middag: Pizza med salami og ost, rødvin

Mellommåltid C: Sjokoladebiter

Har lest noe om denne dietten, og som vanlig blir det ganske tabloid når media skal referere til nye trender. Slik den er gjenngitt over er en fordreid virkelighet. Det stemmer at man kan spise stort sett det meste, men i helt andre forhold/kvantum enn det som er beskrevet her. Dietten er ikke helt ulik South Beach fase 2. For enkelte kan den ha noe for seg.
Slik jeg ser det har dietten 1 stort fortrinn, og det er et stort ett, den tillater det meste. Dermed unngår man utskeielser og kjedsomhet i kostholdet, og det blir lettere å følge i lengden. Men, man må passe seg for mengdene man inntar. Feks er det 1/2 bagel til frokost, 1-2 frukt pr dag, inntil 10 pommes frites på restaurant, og da fjerner man noe annet.

DrPork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI Svar med sitat
Gammel 04-09-05, 19:09   #17
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av matgal

Jeg vet om en som gikk på sjokoladediett.. Og da snakker vi ikke nutrilett.. Vanlig sjokolade... Hun spiste bare sjokolade.. Gikk ned masse.. Men ble faen så lei av sjokolade!!!
Det hadde kanskje vært noe for meg..... Kurrert mot sjokolade en gang for alle.. Hahahahahaha

er det mulig ?? hahaha det er det dummeste jeg har hørt .. bare sjokolade ? hvordan er det egentlig mulig å gå ned blir jo uansett ( mest sannsynlig) for mange lakorier og så mye fett og karbohydrater er jo aldri en god løsning uansett hvilken diett du følger ....

hvor mye gikk hun ned ??? ( nøtta er litt nysgjerrig på drømme dietten men vær ikke redd jeg skal ALDRI I LIVET prøve .... nå er jeg godt i gang med lavkarbo)

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-09-05, 10:57   #18
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

nei her var det vist ingen svar ... næmmen er det ingen som har prøvd ???

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 08-09-05, 09:07   #19
DrPork
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 44
DrPork er en juvelDrPork er en juvelDrPork er en juvel

Opprinnelig lagt inn av nøtta

nei her var det vist ingen svar ... næmmen er det ingen som har prøvd ???

Har prøvd dette sånn ca 90% i 1 mnd nå. resultatet? Ned 5 kg. Da hadde jeg i forkant stagnert på et platå siste 6 mnd. La meg tilføye først som sist, startet med Atkins, gikk så over til Lindberg/South Beach. Som ventet raskt og stort vekttap på Atkins, videreførte dette med de andre. Men, takket være denne spiser jeg nå tilnærmet vanlig mat igjen.
Ser man nærmere på hva som faktisk gjøres er ikke dette noe stort hokkus pokkus. Man får i seg ca 1400 kalorier pr dag, uten å drive telling, kombinert med noe mosjon vil de aller fleste gå ned i vekt på dette.
I min hverdag betyr dette større frihet og mindre planlegging, ting blir rutine, og man får ingrediensene over alt. Dersom du kjøper boken, vær obs på at den er "amerikansk" på godt og vondt. Men, som et innspill i kostholdsdebatten samt for å utvide sin egen horisont er boken ok.

DrPork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI Svar med sitat
Gammel 10-09-05, 10:27   #20
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av DrPork

Har prøvd dette sånn ca 90% i 1 mnd nå. resultatet? Ned 5 kg. Da hadde jeg i forkant stagnert på et platå siste 6 mnd. La meg tilføye først som sist, startet med Atkins, gikk så over til Lindberg/South Beach. Som ventet raskt og stort vekttap på Atkins, videreførte dette med de andre. Men, takket være denne spiser jeg nå tilnærmet vanlig mat igjen.
Ser man nærmere på hva som faktisk gjøres er ikke dette noe stort hokkus pokkus. Man får i seg ca 1400 kalorier pr dag, uten å drive telling, kombinert med noe mosjon vil de aller fleste gå ned i vekt på dette.
I min hverdag betyr dette større frihet og mindre planlegging, ting blir rutine, og man får ingrediensene over alt. Dersom du kjøper boken, vær obs på at den er "amerikansk" på godt og vondt. Men, som et innspill i kostholdsdebatten samt for å utvide sin egen horisont er boken ok.

snakker du om sjokolade dietten nå ??? nei du mener vel tre timers dietten ... men jeg tenkte på den hysterisk morsomme sjokoladedietten ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-09-05, 20:02   #21
DrPork
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 44
DrPork er en juvelDrPork er en juvelDrPork er en juvel

Opprinnelig lagt inn av nøtta

snakker du om sjokolade dietten nå ??? nei du mener vel tre timers dietten ... men jeg tenkte på den hysterisk morsomme sjokoladedietten ....

3 timers dietten. Dvs i mitt tilfelle, 3.5 - 4 timers dietten. Vekta fortsetter rette vegen. Nye 2 kg....

DrPork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI Svar med sitat
Gammel 19-09-05, 20:18   #22
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Før jeg ble interessert og obs på kosthold, og før jeg i det hele tatt kunne begynne å tenke på å trene (grunnet sjukldom), leste jeg at det var lurt å spise hver tredje time, sånn generelt, for å opprettholde god forbrenning. Og da gikk det i det jeg følte for å spise akkurat der og da. Ofte en mørk sjokolademuffins til lunch, og ettersom jeg jobbet i en kisok ble det mye wienerpølser...(for ikke å snakke om smågodt) Og NEI jeg gikk IKKE ned! Det er nettopp derfor jeg er blandt dere nå, jeg gikk bare oppover og oppover. Det i grunn ikke "tretimersdietten" sin skyld, men den hjalp hvertfall ikke på!
Tror ikke du kan spise akkurat hva du vil og forvente deg resultater!

dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-05, 09:07   #23
DrPork
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 44
DrPork er en juvelDrPork er en juvelDrPork er en juvel

Opprinnelig lagt inn av dolphy

Før jeg ble interessert og obs på kosthold, og før jeg i det hele tatt kunne begynne å tenke på å trene (grunnet sjukldom), leste jeg at det var lurt å spise hver tredje time, sånn generelt, for å opprettholde god forbrenning. Og da gikk det i det jeg følte for å spise akkurat der og da. Ofte en mørk sjokolademuffins til lunch, og ettersom jeg jobbet i en kisok ble det mye wienerpølser...(for ikke å snakke om smågodt) Og NEI jeg gikk IKKE ned! Det er nettopp derfor jeg er blandt dere nå, jeg gikk bare oppover og oppover. Det i grunn ikke "tretimersdietten" sin skyld, men den hjalp hvertfall ikke på!
Tror ikke du kan spise akkurat hva du vil og forvente deg resultater!

Ingen vil gå ned med det kostholdet du skisserer, og det er veldig langt fra hva den dreier seg om.

DrPork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI Svar med sitat
Gammel 20-09-05, 09:12   #24
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av DrPork

Ingen vil gå ned med det kostholdet du skisserer, og det er veldig langt fra hva den dreier seg om.

Åh? Se første innlegg i denne tråden - der står det at "ingenting er forbudt?"

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-09-05, 11:11   #25
DrPork
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 44
DrPork er en juvelDrPork er en juvelDrPork er en juvel

Opprinnelig lagt inn av mofe

Åh? Se første innlegg i denne tråden - der står det at "ingenting er forbudt?"

Det stemmer det, men i helt andre mengder enn mann intuitivt tror. Feks er det snakk om 1 brødskive til frokost og lunsj. Sjokoladen det dreier seg om, er tilmålt til 100 kcal, mao ikke et mellommåltid vi ville valgt her hjemme. På McDonalds kan man fråtse i hele 10 stk pommes frites. Som jeg sa ovenfor fulgte jeg denne sånn ca 90%, og for meg har det funket. Fortsatt består mine 3 hovedmåltider av minst 50% grønnt, men jeg tillater meg større mengde raske karbohydrater nå enn tidligere. Etter et langvarig platå er det deilig å se at vekta stadig kryper nedover igjen. 8 kg på 2 mnd.

DrPork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no