Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

For mye karber, men allikevel utslag på ketolysestix?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-10, 22:15   #1
MiniMe74
Medlem
 
MiniMe74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 59
MiniMe74 er på en erverdig vei

For mye karber, men allikevel utslag på ketolysestix?

Går det ann?

Synes det har gått litt smått med vektnedgangen siden jeg startet ketolysedietten for snart to uker siden. Kan det være sånn at jeg allikevel spiser for mye karber selvom jeg får utslag på ketolysestixene?

Veldig takknemlig for svar!

__________________

MiniMe74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 22:35   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye karber, men allikevel utslag på ketolysestix?

Hei,
Ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang. Uheldigvis så raser ikke alle ned i vekt selv om det virker sånn når man leser her på forumet.
Hvor mye og hvor fort man går ned er avhengig av mange ulike faktorer. For eksempel om man er en ex. jo-jo slanker, stress, sykdom, medisiner, smerter, de berømte partystopperne (tomater, brøderstatninger, nøtter, søtningsmidler, meieriprodukter foruten smør), hva man har spist før, hvor mange kg man skal slanke bort…
Andre ting når det går litt tregt: husk at salt binner vann i kroppen, mange går opp noen kg ved mens/eggløsning.
I og med at du ikke har holdt på så lenge så kan det hende at fettforbrenningen ikke har kommet skikkelig i gang, det kan ta opp til fire uker før kroppen forbrenner optimalt.

Nå skriver ikke du hvor mange kh du spiser pr dag, det kan jo hende at du ikke spiser nok kh. De vanligste nybegynner feilene er for lite FETT og for lite VANN.

Jeg har tidligere laget ne tråd for nykommere i lavkarbo verdenen og den finner du her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 22:40   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For mye karber, men allikevel utslag på ketolysestix?

Stemmer tickeren din og du har gått ned over 3kg på mindre enn 2 uker, har du jo ikke akkurat gått sakte ned!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 22:58   #4
MiniMe74
Medlem
 
MiniMe74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 59
MiniMe74 er på en erverdig vei

Sv: For mye karber, men allikevel utslag på ketolysestix?

Tusen takk for svar!
Jeg har vel fått inntrykk av at veldig mange går så veldig mye ned i starten, men da skal jeg være tålmodig og spesielt passe på vann og fett.
Tre kilo er kanskje ikke så lite da

__________________

MiniMe74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 23:02   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For mye karber, men allikevel utslag på ketolysestix?

3kg på under 2 uker er utrolig bra!

Er så mange ting som spiller inn hvor mye og hvor fort en går ned i begynnelsen, og langt fra alle går hverken ned fort eller mye, så bare vær litt tålmdig, du!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 23:28   #6
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye karber, men allikevel utslag på ketolysestix?

Ikke stress med vekta! Det er mye bedre å gå ned 1 kg i uken og få en fin kropp enn å gå ned 5 kg i uken og måtte operere seg etterpå fordi man har fått flere kg løshud!

Dessuten tar det noen uker før kroppen kommer helt i forbrenningsmodus.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skjønner ingenting - ketolysestix og utslag Bærtolina Ketolysekuren 3 07-01-10 20:36
Ketolysestix? Chalenty Ketolysekuren 2 13-02-09 19:51
15 cheezdoodles kl.18, når vil stix'en gi utslag/manglende utslag? tonemor Ketolysekuren 3 29-10-08 22:23
Ketolysestix 67kilo Ketolysekuren 21 09-04-08 16:31
Ketolysestix - Får ikke 100% utslag (mørke lilla)... Adele Ketolysekuren 8 07-05-07 18:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no