Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-12, 22:26   #26
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Åja, smart! De har jo både blåbær og bringebær og jordbær i den serien (Lerum). 80% bær og kun kunstig søtning tilsatt. Vet at Rimi har den, har ikke funnet den andre steder foreløpig... smaker GODT og ikke så søtt at man får smilehull

Eg kokar syltetøy av bringebær, blåbær og jordbær som er søta med tagatesse.
Og den kan en fint mose med fesk stavmikser. Eg blander den i tyrkisk yoghurt eller creme fraiche sammen med hakka nøtter, nam nam.
20 gram tagatesse til 400 gram bær, akkurat passe søtt

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 23:25   #27
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men gjør det noe om bananen er flytende hvis youghurten er tjukk da? Bruk tyrkisk youghurt, den er mye tjukkere enn naturell.

Det var jo hele youghurten som ble flytende da
Jeg puttet rett og slett 1 stk banan og en bøtte youghurt naturell i en beholderen og moste det sammen med stavmikseren.
Det ble rennende nesten som vann

Og det hjelper meg ikke med all verdens andre bær og frukter som det går bra med - det MÅ være banan

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 08:03   #28
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

For det første synes jeg du uansett skal prøve tyrkisk yoghurt, her i huset er i allefall liten og stor enig i at den er MYE mildere enn yoghurt naturelle. Forøvrig det som tine mm tilsetter for å få tykkere yoghurt er melkepulver. Så jeg ville finmosa banan og hatt i, og den tyrkiske yoghurten blir jo uansett ikke rennende selv om du moser banan i hurtigmikser, for yoghurten i seg selv er kjempetykk. Og den metter mere enn yoghurt naturell.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 09:21   #29
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Jeg bruker å knuse banan i blenderen først, så blander jeg den sammen med youghurt, også har jeg oppi litt Lecithin, som gjør at det blir mere kremete. dette lar jeg stå i noen minutter. Det blir veldig godt

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 14:41   #30
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg bruker å knuse banan i blenderen først, så blander jeg den sammen med youghurt, også har jeg oppi litt Lecithin, som gjør at det blir mere kremete. dette lar jeg stå i noen minutter. Det blir veldig godt

jeg får prøve det neste gang, både den tyrkiske youghurten og å mose bananen alene.

Men hva er Lecithin? Og hvor får jeg tak i det?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 14:58   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Det var jo hele youghurten som ble flytende da
Jeg puttet rett og slett 1 stk banan og en bøtte youghurt naturell i en beholderen og moste det sammen med stavmikseren.
Det ble rennende nesten som vann

Og det hjelper meg ikke med all verdens andre bær og frukter som det går bra med - det MÅ være banan

Les innlegget en gang til. Du skal ikke ha youghurten i blenderen, bare bananen....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 17:54   #32
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Jeg hadde brukt litt mindre banan, og kjøpt bananessens på panduro elller liknende sted, og hatt i en dråpe. Da får du mer "banansmak" som ikke blir så sur, mer aromatisk. Blir uansett mer frukt enn i kjøpeyoghurten. Jeg synes natreen og tagatesse er gode søtningsmidler til meieriprodukter. Og man skal absolutt bruke faste, kremete yoghurter som anbefales over i tråden, og ikke den tynne suppa til Tine.

Et tips om det blir for syrlig, er å bruke 1 del kesam og 2 deler gresk/tyrkisk yoghurt.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 23:38   #33
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Jeg hadde brukt litt mindre banan, og kjøpt bananessens på panduro elller liknende sted, og hatt i en dråpe. Da får du mer "banansmak" som ikke blir så sur, mer aromatisk. Blir uansett mer frukt enn i kjøpeyoghurten. Jeg synes natreen og tagatesse er gode søtningsmidler til meieriprodukter. Og man skal absolutt bruke faste, kremete yoghurter som anbefales over i tråden, og ikke den tynne suppa til Tine.

Et tips om det blir for syrlig, er å bruke 1 del kesam og 2 deler gresk/tyrkisk yoghurt.

Går det an å få bananessens???
Ja der ser man hvor lite man vet

Da er konklusjonen:
*Mos bananen alene, og kanskje litt mindre banan...
*Bruke tyrkisk youghurt istedenfor Tine's
*Kjøpe bananessens

Skal oppdatere tråden når jeg får prøvd ut dette jeg

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 01:26   #34
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Og kjøp gjerne Tagatesse! Ganske drøy i bruk er den også

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vått brød. Tilsette hva? nightly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 27-08-11 16:37
Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk! Iset Lavkarbo generelt 94 17-09-10 23:36
Eurodiet eller ketose på egenhånd? vermundo Generell ernæringsdebatt 12 22-08-10 14:04
Tilsette Fiber Husk i smoothie - andre forslag? mofe Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 29-09-09 00:03
Bakespm ... Kan jeg tilsette litt ketolysemel i vanlig pizzabunn? aldrimerjollycola Spørsmål og svar 1 13-04-09 18:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no