Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse for normalvektige?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-11, 08:12   #1
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei
Question

Ketolyse for normalvektige?

I boken til Torkil står det skrevet at om man vil ned 10 kg eller mer er ketolyse en effektiv kur med raskt vekttap. Lurer egentlig på om dette kan fungere på meg som er normalvektig. Min BMI er pr i dag 23.3 og jeg ønsker å komme ned til ca 20 som for meg tilsvarer 10 kg. Kroppen min og jeg trives best rundt 60 kg, og før svangerskap lå jeg jevnt på 60kg uten noen form for diett. Har gått på ketolyse i over en uke, og veier nå en kg mer enn jeg gjorde når jeg startet. Ikke akkurat det jeg hadde håpet/forventet. Er det noen som har noen erfaringer med dette og kan komme med noen råd?

Det jo ikke noe poeng i å holde seg til en diett dersom den ikke vil fungere på meg...

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:07   #2
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Ketolyse for normalvektige?

Det sies at lavkarbo generelt finner den vekten som kroppen din er fornøyd med. Dette vil jeg tro gjelder ketolyse og. Så selvom du vil ned i vekt kan det hende at kroppen din er fornøyd.

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:28   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse for normalvektige?

Kroppen forandrer seg en god del under et svangerskap og det er de færreste forunt å komme seg tilbake til "ungpikekroppen" sin. Det er jo heller ikke meningen fra naturens side...

Lavkarbo gir mange helsefordeler og alle har godt av å spise mindre raffinerte, raske karber.
Ketolyse er ikke en kur hvor man automatisk mister 10 kilo eller mer. Jeg ser jo at HI faktisk har lest boken til Torkil, så dette vet hun jo .
Hvorfor du har gått opp etter en uke på kur, er vanskelig å si noe om så lenge du ikke legger ut hva du faktisk spiser... og så er det jo dette at hvis man er normalvektig, så vil man ikke gå ned.

Disse kjendismammaene som er tilbake på den røde løperen i bikini kun dager etter en fødsel, kjører nok et kostholds- og treningsregime mot kroppen sin som ikke er for vanlige folk - og takk og pris for det!

Om ketolyse er for "normalvektige" vil jeg ikke spekulere så mye rundt akkurat nå, jeg har levd ketogent i over tre år nå og trives med dette kostholdet.
Vekta har stabilisert seg og jeg går ikke opp eller ned i vekt, selv om vekta varierer +/-1 kilo rundt min normalvekt.
Utgangspunktet mitt var rundt en 13 kilo for mye da jeg begynte på ketolyse.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:43   #4
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse for normalvektige?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Kroppen forandrer seg en god del under et svangerskap og det er de færreste forunt å komme seg tilbake til "ungpikekroppen" sin. Det er jo heller ikke meningen fra naturens side...

Jeg har fått barn også før det siste tunge svangerskapet og kroppen ville også da tilbake til 60 uten diett. Det er der jeg trives, og det handler absolutt ikke om å få tilbake "ungpikekroppen", men en kropp jeg føler meg komfortabel med. Selv om BMI sier at jeg er normalvektig så betyr ikke det at jeg ikke hadde hatt godt av å gå ned i vekt.

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:45   #5
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Ketolyse for normalvektige?

Jeg er ingen ekspert altså, men tenker at du har kun prøvd kostholdet en ukes tid. Kanskje du skal gi kroppen din en uke og to til før du konkluderer med noe? Er jo så mye som spiller inn på vekta vet du!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:48   #6
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse for normalvektige?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Jeg er ingen ekspert altså, men tenker at du har kun prøvd kostholdet en ukes tid. Kanskje du skal gi kroppen din en uke og to til før du konkluderer med noe? Er jo så mye som spiller inn på vekta vet du!

Det hører med til "historien" at jeg har levd lavkarbo også før ketolysedietten altså... Gir det nok hvertfall en uke til, med mindre jeg går enda mer OPP i vekt.

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:50   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse for normalvektige?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Jeg har fått barn også før det siste tunge svangerskapet og kroppen ville også da tilbake til 60 uten diett. Det er der jeg trives, og det handler absolutt ikke om å få tilbake "ungpikekroppen", men en kropp jeg føler meg komfortabel med. Selv om BMI sier at jeg er normalvektig så betyr ikke det at jeg ikke hadde hatt godt av å gå ned i vekt.

Etter hvert svangerskap har i allefall min kropp blitt mer og mer "egenrådig".

Er nok ganske vanlig at vi mødre får er og mer tillegg etter fødsler, alder og tyngdekraft har ikke akkurat hjulpet på det heller ...

Om du "bare" har noen pyntekilo KAN det være at du rett og slett må se litt på kcal-inntaket og trene så du får strammet opp.

Lykke til

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:51   #8
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Ketolyse for normalvektige?

Ja, det er sant Håper det går seg til denne uka da! Drikk mye vann

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:55   #9
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse for normalvektige?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Etter hvert svangerskap har i allefall min kropp blitt mer og mer "egenrådig".

Er nok ganske vanlig at vi mødre får er og mer tillegg etter fødsler, alder og tyngdekraft har ikke akkurat hjulpet på det heller ...

Om du "bare" har noen pyntekilo KAN det være at du rett og slett må se litt på kcal-inntaket og trene så du får strammet opp.

Lykke til

Tyngdekraften får ikke vinne her i gården Ned skal jeg, må bare finne riktig metode

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 10:04   #10
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse for normalvektige?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Tyngdekraften får ikke vinne her i gården Ned skal jeg, må bare finne riktig metode

Hehe, ikke noe å si på innsatsviljen skjønner jeg!

Håper du finner din metode!
Heier på alle som tar opp kampen med tyngdekraften jeg `jaffal!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen normalvektige her? ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 36 10-10-10 08:58
Er ketolyse best? Og fungerer ketolyse for alle? pityriasis Ketolysekuren 4 07-08-10 10:49
Har overvektige større overgangsalderplager enn undervektige og normalvektige? ada-emilie Stoffskifte / hormonproblemer 1 27-06-10 20:28
Hvorfor passer ikke ketolyse for normalvektige? Sammy66 Ketolysekuren 3 06-03-10 14:03
Normalvektige har godt av sukker ... Fjonken Nyheter / media 15 21-03-06 09:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no