Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-10, 20:30   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av ChristineSixteen, her.

Hvor har DU gått ned 22 kg hen?

Herregud, enkelte tenker tydeligvis ikke før de åpner kjeften! Dusteperson! Gi vedkommende en mental bitchslap!

Dét er faktisk en ting jeg fortsatt prøver å venne meg til. Selv om man har blitt voksen, så finnes det idiotmennesker som kan finne på å bemerke at du er tjukk, det kunne jo skje med ujevne mellomrom, dessverre (jeg har faktisk lappa til en godt voksen mann som sa jeg var feit! Han var dritings, og hadde nettopp blitt kasta ut av et utested og følte vel at han trengte å ta det ut på noen .) Men det skjer jo aldri lenger, så, det må jo bety at det ikke er noe å kommentere nå! Det er litt rart . Men mest fint.

Og en annen morsom ting. Jeg var på fest i går, og mens jeg sto og snakka med ei venninne, og bare var inne på temaet om hvor tjukk jeg var før, så kom det en kamerat midt inn i samtalen, og fikk nok ikke med seg hele sammenhengen, og utbrøt "synes DU at du er overvektig?!", spontant svarte jeg "nei, herregud, selvfølgelig ikke". Se der, der ga jeg meg selv et kompliment også, helt spontant

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 10:54   #27
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?

En fyr spurte meg en gang om hva jeg syntes om at han skulle "si ifra" til en dame han kjente at hun var tykk og burde slanke seg, fordi, som han sa, det måtte hun tydeligvis trenge å høre. Jeg ble oppgitt og sa at det ville gjøre vondt verre. Igår sa han til meg at jeg måtte ha et mer avslappet forhold til livet. "Tror du jeg blir mer avslappet av at du sier det?", spurte jeg da. Ja var svaret. Selv blir han hjulpet når folk gir han slike råd, som "slapp av", da slapper han av etc. Så et slikt utsagn :du bure slanke deg" ville funka på han og blitt mottatt som omsorg. Folk er forskjellige og alle vil godt. Noen er enkle og kan ikke med letthet forstå mer kompliserte mennesker-- og omvendt.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 11:21   #28
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?

Jeg synes det er fint og flott og få tilbakemeldinger og kommetarer på min vekt nedgang. Fikk mange kommentarer da jeg kom tilbake etter sommerferien. Jeg synes det er vanskelig å se vektnedgangen min selv mange ganger(jeg veier meg ikke).

MEN.... En ting synes jeg folk kan spare seg for å det er å stå å rope ut i kantina, pauserom, kontorgangen mm "guuuuuu såååå du har slaaanka deeegg".............. og så videre og så videre. Det liker jeg ikke, og det er det noen som gjør. Noen er jo helt ekstreme sånn som de må kverne oppatt og oppatt om hvor mye en har slanket seg. Og så må de ha en laaaaaaaaaaaaang utredning om "hva har du gjort og hva har du spist og ikke spist" Jada... JEg vil gjerne dele mine erfaringer men ikke i påhør av 20 kollegaer.... Jobber i et mannsdominert yrke og det gjør det nok litt ekstra sårbart...

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 03:16   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Selv blir han hjulpet når folk gir han slike råd, som "slapp av", da slapper han av etc. Så et slikt utsagn :du bure slanke deg" ville funka på han og blitt mottatt som omsorg.

Jeg tror det er en mannegreie. Om det er fordi de lever mer i nået angående sånt, og ikke tenker så mye mer på det, eller de bare ikke klarer å innse ting på egenhånd, se det er en annen side

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 04:33   #30
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?

Vi tar utsagn for hva som virkelig blir sagt, ikke hensikten/tanken/motivet bak utsagnet
Dere tenker for mye eller overanalyserer! Det er ikke bra å ha et så kodet språk!

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 10:28   #31
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Vi tar utsagn for hva som virkelig blir sagt, ikke hensikten/tanken/motivet bak utsagnet
Dere tenker for mye eller overanalyserer! Det er ikke bra å ha et så kodet språk!

*hehe* Jeg tror jeg må ha en del mannlige gener for sånn er jeg også. Når noen sier noe til meg så tror jeg de mener det de sier - ikke noe helt annet. Så når noen kommer i etterkant og sier at "ja, men h*n mente jo at..." så blir jeg oppgitt, kan man ikke bare si hva man mener da! Man kan ikke si en ting og så forvente at mottager skjønner at man egentlig sa noe helt annet!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 10:42   #32
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?

Jeg har gått ned 15 kg og har nå normal BMI, og en tante sa nettopp: "du er jo bare halvparten av det du var før!", og da tenkte jeg heller tankene "Jeg var da egentlig ikke så stor, så nå må jeg jo se skikkelig slank ut!!" haha, jeg tenkte ikke helt at det måtte se ut som jeg veide 120

Jeg er ikke så veldig glad i å høre folks kommentarer, men jeg tenker at de også ser at jeg ser sunnere og friskere ut og det er deilig å handle de klærne jeg vil Men den flaueste kommentaren fikk jeg hos svigers..

Kjæresten var ute av huset og hele familien + meg satt ved frokostbordet, plutselig sier faren (dette var samme dag som da tanta til kjæresten skulle gifte seg) "Ja, da tante til kjæresten fikk høre at du drev og slanka deg, ble hu ganske nervøs til bryllupet".

Jeg tror egentlig mest jeg reagerte på ordet "slanke". De siste årene har jeg bedrevet en livsstilsendring hvor jeg er blitt mye mer bevisst på hva jeg putter i min kropp og da blir jo kroppene slankere og sunnere, så at folk driver og spør meg om jeg slanker meg og slikt, synes jeg blir for dumt.. Kun fordi jeg ikke trykker i meg et digert marsipanstykke til fredagskaffen betyr det ikke at jeg går rundt og slanker meg!

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 10:53   #33
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?

Oppfattelse av kroppsidealer er en kulturell sak. Det opplevde jeg virkelig da jeg etter å ha fått nyresvikt i forb. med svangerskap nr 2 la på meg 20 kg (klarte ingenting, ennet enn å spise). Var på butikken, og møtte ei brasilsk mor fra barnehagen. Hun kom ikke engang helt bort til meg før hun ropte ut: " Nei så tjukk du har blitt! Du er så fiin, mye finere enn før. Da var du jo så syltynn og stygg" . Ble først kjempeflau. Tenk å rope sånn ut at jeg var blitt tykk!! Har siden trøsta meg med de ordene hver gang jeg har følt meg så tykk og stor, og spesilet hver eneste gang ei kusine, akk så velmenende har liret av seg: "ærlig talt, ser du ikke sjøl at du er feit?"

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 11:03   #34
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Oppfattelse av kroppsidealer er en kulturell sak. Det opplevde jeg virkelig da jeg etter å ha fått nyresvikt i forb. med svangerskap nr 2 la på meg 20 kg (klarte ingenting, ennet enn å spise). Var på butikken, og møtte ei brasilsk mor fra barnehagen. Hun kom ikke engang helt bort til meg før hun ropte ut: " Nei så tjukk du har blitt! Du er så fiin, mye finere enn før. Da var du jo så syltynn og stygg" . Ble først kjempeflau. Tenk å rope sånn ut at jeg var blitt tykk!! Har siden trøsta meg med de ordene hver gang jeg har følt meg så tykk og stor, og spesilet hver eneste gang ei kusine, akk så velmenende har liret av seg: "ærlig talt, ser du ikke sjøl at du er feit?"

Ha, ha, ja det der med kulturelle forskjeller er merkbart.
Vi har en asiatisk venn som kommer på besøk til oss med ujevne mellomrom.
Sist han var her, hilste han på noen som han ikke hadde sett på mange år, og da utbrøt han: Wow, you have put on weight!! Life has been good to you!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Negative kommentarer Janevel Lavkarbo generelt 19 14-04-10 20:35
Det er ikke bare positivt å gå ned i vekt Gracella Generell diskusjon 6 01-09-08 00:35
Kommentarer i bloggene Sugarpill Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 24-09-07 17:50
Ønsker kommentarer... ajn Lavkarbo generelt 3 16-07-05 22:19
Kommentarer til denne? hede Lavkarbo generelt 3 16-06-05 00:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no