Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg tror ikke jeg greier kuren mer ... Hjelp meg

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-08, 08:07   #1
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Jeg tror ikke jeg greier kuren mer ... Hjelp meg

Hei.
begynte på diett forrige uke.maks inntak av karber til 25 hver dag. har greidd å gått ned 2 kg og liker veldig godt filosofien(vist det kan kalles det) bak dietten. men så er det bivirkningene da. har siden jeg begynte vært slapp og svimmel, noe som kommer og går. har også blitt mye mer tungpusten og pesete om dere skjønner.

det har liksom gått bra når jeg har vært hjemme, men nå har jeg arbeidshelg og er nesten bekymret for om jeg klarer og utføre jobben min som sykepleier.

tror jeg har spist nok. med 4-5 måltider hver dag. men saken er den at jeg misstenker at jeg reagerer på det store inntaket av egg. har ikke spist det på ett par år pga aat jeg fikk høre av legen at jeg hadde intoleranse for det. Er det mulig og gjennomføre denne dietten uten inntak av så mye egg, mon tro??

Syntes det er så dumt da jeg på en måte følte at jeg hadde funnet "min diett"

noen som har noen oppløftende ord og komme med. vil egentlig ikke slutte. er det bivirkninger som går over kanskje??

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:18   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror ikke jeg greier kuren mer...hjelp meg

Bivirkningene går over, de aller fleste sliter med sånt i begynnelsen. Og mange lever på disse kostholdene helt uten egg, det er masse å spise. Håper det går bedre etterhvert.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:19   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror ikke jeg greier kuren mer...hjelp meg

Vanskelig å si om du gjør det riktig, når du ikke har valgt en diett.
Men først og fremst, ja! Du kan gjennomføre med mindre egg

Prøv det en uke. Samtidig så trenger du ikke spise 5 måltider om dagen. Men om du blir sulten til hvert måltid så er det selvfølgelig greit

Om egg ikke har noe å si på formen etter en uke, så kan det være en ide å prøve å legge til litt flere karber. I form av grønnsaker og matvarer med "sakte karber"

Lykke til

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:31   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror ikke jeg greier kuren mer...hjelp meg

Sier det samme som Aline jeg; uten å vite hva slags diett/filosofi du følger er det ikke lett å gi råd. Det er ingen av de kjente som sier at du skal spise så mye egg heller...

Det er ikke likegyldig hva slags matvarer du spiser og hvordan måltidene er sammensatt. Det er derfor det lønner seg å velge en filosofi, følge den og så justere når du er mer kjent med hvordan DIN kropp reagerer/tåler.

Å starte med 25 karber pr dag som "egenkomponert" med å plukke litt fra her og der er ingen god ide uten litt bakgrunnskunnskap.

Skriv ned hva du spiser - så kan vi se om vi kan gi deg noen ideer til vha du kan gjøre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:56   #5
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror ikke jeg greier kuren mer...hjelp meg

Jeg er enig med Nille og Aline; skriv opp hva du spiser - da er det lettere å gi tilbakemelding til deg også

En annen ting som jeg syns er viktig å tenke på: I begynnelsen av en kostholdsomlegging er det ikke bare viktig å fokusere på de nye tingene du gjør, men også tenke litt på hvordan du levde/spiste før du begynte endringen. For eksempel vil det være naturlig at du får abstinenser hvis du tidligere spiste mye karbohydratrik mat. (Abstinenser er kanskje et ord som mange har vanskelig for å bruke og godta tilknyttet seg selv, for det har jo mange negative assosiasjoner.)

Vi er alle forskjellig, reagerer forskjellig og har forskjellig toleransegrense og evne til raske omlegginger. Kanskje har du redusert karbohydratene for brått. For deg. For noen passer det med brå overgang - for noen passer det med nedtrapping. Lytt til kroppen din og prøv deg litt frem. Og fortsett å spør om råd - det er både lurt og lærerikt. Både for den som spør og de som svarer.

Lykke til!!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 12:44   #6
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Jeg tror ikke jeg greier kuren mer ... Hjelp meg

Tusen takk for svar

sorry at jeg ikke skreiv opp hva jeg spiste, men jeg var så uggen form at jeg rett og slett gikk og la meg igjen. mulig det er ett eller annet på vei. for det går mye sjukdom her for tida.kan jo håpe det er det og ikke dietten

jeg følger boka til thor fosseid. der står det maks 25 karber pr dag. trodde det var det som var ketolysekuren, men nå har jeg vel funnet ut at det ikke er det. de som går på den skal vel ha enda mindre karber.

dagsmenyen min har bestått av :2 egg m bacon og salat til frokost(eller omelett), til lunch proteinberiket smoothie( eller salat med kylling) middagen har bestått av alt fra laks, koteletter, kjøttdeig med salat og grønnsaker, kveldsmat stort sett bestått av salat med enten kylling eller ost og skinke. Har også spist ett mellommåltid mellom middag og lunch, det kan enten ha vært salat eller slike lapper med reke.

hmm kanskje litt for mye salat? har også spist endel slike lapper de siste dagene istedet for salat til kvelds.

hmmmm, blir dere noe klokere damer?

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 14:33   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg tror ikke jeg greier kuren mer ... Hjelp meg

kan ikke svare så mye på maten din, men husker egen reaksjon i overgangen...var ånkli elendig"!! Skikkelig abstinenser ja når karbolagrene tømmes...hehe. Det går seg til! Og bare kutt ut egg en stund. Masse annet å spise. Hvis du velger en mild lavkarboform kan du spise nøttebrød/knekkebrød (oppskrift her inne) div. muffins etc. og smoothies. Lindberg har jo også litt brød/musli.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 20:41   #8
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Jeg tror ikke jeg greier kuren mer ... Hjelp meg

hei igjen...

har droppet egg i dag og spist ett vanlig knekkebrød og ei brødskive...føler med mye bedre i form nå. er desverre ikke i ketose lenger iflg sticksen, men, men. gir ikke opp. skal prøve og få litt mere informasjon og starte på nytt igjen.

føler på en måte at jeg må være i form til jobben, så er glad jeg ble litt bedre utover dagen.

nå må jeg bare finne en erstatter til egget, for det er garantert det jeg har reagert på.

tar gjerne imot innspill. kanskje jeg burde kjøpe den ketolyse boka? jeg har bare de av thor fosseid.

ha en fin kveld, nå skal jeg på nattevakt

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 22:18   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror ikke jeg greier kuren mer ... Hjelp meg

Ketolyseboka er bra Kan sikkert lånes på biblioteket der du bor

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 22:32   #10
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror ikke jeg greier kuren mer ... Hjelp meg

Skjønner at du synes det er vanskelig med lavkarbo-kuren når du er på jobb. Men få tak i den nye boka "slank med ketolysekuren" av Torkil P. Andersen. Alt blir mye lettere når du får tips fra boka - og han gir råd om å drikke f.eks. farris for å klare å holde koken i de første ukene! Det hjelper (snakker av egen erfaring som er på Dag 6)!

Lykke til!

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no