Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Sjokoladekrem?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-12, 09:27   #1
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sjokoladekrem?

Er det noen som vet om en oppskrift på sjokoladekrem til å ha på ei sjokoladekake? Prøvde selv å lage med sukrinmelis, men den ble så alt for kald så den gikk rett i søpla.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 09:40   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekrem?

MariannS har en oppskrift som du finner her . Jeg har ikke prøvd den selv, men alle hennes oppskrifter som jeg har testet har vært veldig bra.
Vet hun har lagt den inn her inne, men jeg fant den ikke for øyeblikket.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 11:17   #3
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokoladekrem?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

MariannS har en oppskrift som du finner her . Jeg har ikke prøvd den selv, men alle hennes oppskrifter som jeg har testet har vært veldig bra.
Vet hun har lagt den inn her inne, men jeg fant den ikke for øyeblikket.

Tusen takk Dietta

Har to til, kjem an på kva slag krem du treng

En her, den må lages over to dager men er kjempegod.
Og en her, som er veldig enkel å lage - peanøttene kuttar du berre ut.

Alle tre er kjempegode på smak, men ulike

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 11:44   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekrem?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Tusen takk Dietta

Må jo skyte av de som fortjener det vet du

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 14:46   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekrem?

Varm opp 3-4 dl fløte , ikke kok. Smelt i en plate sjokolade. Sett til avkjøling og kjøl helt ned i kjøleskap. Pisk opp til krem. Beste og enkleste.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 15:02   #6
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokoladekrem?

En jeg ikke kan motstå er denne:

30 gr romtemp. smør
35 gr sukrin
100 gr naturell kremost
100 gr mørk sjokolade

Bland sukrin og smør(jeg smelter smøret) ha i smelta sjokolade og kremost. Bland godt sammen. Nydelig med sjokoladebiter i, og også kanel!

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 15:06   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekrem?

Hvis man blander noen dråper flytende natren sammen med sukrinen, nøytraliserer det mye av den kalde smaken på sukrinen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 17:28   #8
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokoladekrem?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Varm opp 3-4 dl fløte , ikke kok. Smelt i en plate sjokolade. Sett til avkjøling og kjøl helt ned i kjøleskap. Pisk opp til krem. Beste og enkleste.

Ja, knallgod sjokoladekrem.

Eg lagar den av 2 dl fløte, ca 60 g sjokolade.
Brukar du feks 86 % sjokolade har du i vel 20 g tagatesse.

Og ja, viktig å avkjøle før en piskar den opp
Denne mengda er nok til å ha oppå ei rund kake.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lapper med sjokoladekrem! Fancy Kake/dessert og snacks 0 20-06-12 11:29
Sjokoladekrem til muffins? Supah Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 18-09-11 18:43
Syndens sjokoladekrem ... Snorkfroken76 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 08-03-11 12:52
Sjokoladekrem |Ingrrid Kake/dessert og snacks 6 12-01-11 22:15
Sjokoladekrem/fromasje Karbosara Kake/dessert og snacks 2 13-12-07 11:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no