Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kikerter ... Lov på ketolyse?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-11, 13:48   #1
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Kikerter ... Lov på ketolyse?

Er det "lov" å spise? Hvor mye karber er det i 100 g? Noen som vet?

Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 13:52   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kikerter

De ligger jevnt over på drøyt 20 karber pr 100 gr, så særlig ketogent er det desverre ikke...
Kikerter ....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 13:59   #3
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kikerter

Da er det ikke lurt å ha til middag første dag på Ketolyse **leter videre*

Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:59   #4
mega
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: trondheim
Innlegg: 22
mega er på en erverdig vei

Sv: Kikerter

?? jeg har en boks med go green kikerter, og det står at det er 0.5g carber
pr 100g...tenkte å lage hummus og burgere....

__________________
mega er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 23:17   #5
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kikerter

Opprinnelig lagt inn av mega, her.

?? jeg har en boks med go green kikerter, og det står at det er 0.5g carber
pr 100g...tenkte å lage hummus og burgere....

What?

Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 23:56   #6
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Kikerter

http://www.gogreen.no/produkter/read...giske-kikerter Er det disse, er det 14g karbo per 100g, ikke 0.5.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 00:27   #7
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Kikerter

Opprinnelig lagt inn av mega, her.

?? jeg har en boks med go green kikerter, og det står at det er 0.5g carber
pr 100g...tenkte å lage hummus og burgere....

Det kan se ut til at du bare har sett på "sukkerarter", siden det står 14g karbo hvorav 0,5g sukkerarter. De restrerende 13,5g karbene er nok for det meste stivelse, som også må regnes med i høyeste grad. Det eneste som kan trekkes fra karbohydratene i norske varedeklarasjoner er sukkeralkoholer. Alt annet må telle med i karboregnskapet

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:29   #8
mega
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: trondheim
Innlegg: 22
mega er på en erverdig vei

Sv: Kikerter

jepp dere har selvfølgelig rett.
-var vel litt ønsketenkning som slo ut på lesekunnskapene der....

__________________
mega er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:43   #9
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Kikerter ... Lov på ketolyse?

Men hvis man går på en mellomting mellom atkins og lindberg da? Er kikerter lov da? Er kikerter lavkarbomat?? Mener å ha lest at Lindberg anfefaler linser og belgfrukter.. Har fått dilla på chana masala (indisk gryte med kikerter) Men om det vil gi store blodsukker utslag, så er det jo ikke verdt det

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:06   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kikerter ... Lov på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Men hvis man går på en mellomting mellom atkins og lindberg da? Er kikerter lov da? Er kikerter lavkarbomat?? Mener å ha lest at Lindberg anfefaler linser og belgfrukter.. Har fått dilla på chana masala (indisk gryte med kikerter) Men om det vil gi store blodsukker utslag, så er det jo ikke verdt det

Er mer lav GI - enn lavkarbomat Sjekk ut GI på kikerter så vil du se hvor mye det antatt påvirker blodsukkeret

Hvordan spiser du når du ligger på en mellomting mellom atkins og lindberg lurer jeg på - siden det er så enormt stor forskjell på karboinntaket på de to retningene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:07   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kikerter

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Da er det ikke lurt å ha til middag første dag på Ketolyse **leter videre*

Kan jeg spørre om du har lest ketolyse boka? Hold deg til grønnsaker til middagen på ketolyse, de har minst karbohydrater og gir mest mettende følelse Du har stort utvalg å velge i da.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:33   #12
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Kikerter ... Lov på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Er mer lav GI - enn lavkarbomat Sjekk ut GI på kikerter så vil du se hvor mye det antatt påvirker blodsukkeret

Hvordan spiser du når du ligger på en mellomting mellom atkins og lindberg lurer jeg på - siden det er så enormt stor forskjell på karboinntaket på de to retningene

Jeg holder meg unna brød,ris,poteter, pasta osv selv om det er fullkort og aldri så grovt. .jeg kan til nød ta noen ryvita knekkebrød om jeg skulle bli akutt aulten eller ikke har mulighet til å lage meg noe mat der og da. .men som sagt, så prøver jeg å holde meg unna... Lindberg sier vel at det er ok med frukt, mens atkins sier nei til frukt.. Jeg unner meg LITT.. Begrenser meg til 1 frukt pr dag;men prøver å heller velge smoothie med bringebær da jeg vet at det er mindre karber i dette...
Jeg unner meg også av og til grønnsaker som vokser UNDER jorden, og ikke bare de som vokser over. Og nøtter og tørket aprikoser unner jeg meg også av og til..

Jeg vil tro at kosten min er MERE atkins enn lindberg. .men kanskje ikke fullt 100% straigt line??

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:36   #13
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kikerter ... Lov på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Men hvis man går på en mellomting mellom atkins og lindberg da? Er kikerter lov da? Er kikerter lavkarbomat?? Mener å ha lest at Lindberg anfefaler linser og belgfrukter.. Har fått dilla på chana masala (indisk gryte med kikerter) Men om det vil gi store blodsukker utslag, så er det jo ikke verdt det

I det siste har jeg laget chana masala en gang i uka, det er jo bare sååååå godt...

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:39   #14
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Kikerter ... Lov på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

I det siste har jeg laget chana masala en gang i uka, det er jo bare sååååå godt...

Og går SÅ kjapt å lage Jobbet til kl 18.00 i dag. Sulten som en ulv da jeg kom hjem (selv om jeg hadde med meg niste med kokte grønnsaker og litt kylling) Da er det kjekt å lage noe som man bare smekker i sammen, koker i 10 min og vips fiks ferdig!!

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kikerter og røde linser cilemora Dr Lindbergs 8 09-01-12 21:15
Kikerter Joika Ketolysekuren 10 12-05-08 19:04
kikerter / bukkeerter cilemora Lavkarbo generelt 1 20-11-07 16:16
Kikerter Fjonken Oppskrifter 23 09-02-07 00:16
GI på tørkede kikerter??? Tiril77 Lavkarbo generelt 1 09-01-05 19:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no