Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Etter hvor mange dager bør man være i ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-11, 12:05   #1
smiley83
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 6
smiley83 er på en erverdig vei

Etter hvor mange dager bør man være i ketose?

syns dette er litt vanskelig, jeg startet for 2 dager siden...hvor lang tid tok det med dere?? kan man spise grillet kylling hvis man tar av skinnet ellelr blir det for mange karbo da? sorry dere, men er helt ny på dette

smiley83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem! Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 12:20   #2
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Etter hvor mange dager bør man være i ketose?

For meg tok det ca 2 dager. Er sikkert litt individuelt. Jeg tror du SKAL spise skinnet på grunn av fettet. Der er jeg litt pysete... Altså: Jeg spiser fett i massevis, men akkurat kyllingskinn... Det er på lavKALORI-kost du ikke skal spise skinnet. Lykke til !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 12:23   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Etter hvor mange dager bør man være i ketose?

Du seier du vil i ketose, skal ein køyre ketose skal ein ha i seg ein del feitt, så du kan trygt ete skinnet, mykje godt feitt i det. Einaste som kan vere karbo i med tanke på skinnet er eventuell marinering og krydderblandingar (sukker).
Det kan ta fleire dagar for kroppen å komme i ketose, det kan skille seg frå person til person. Ein skal måle på kvelden, to timar etter siste måltid.
Elles vil eg på det sterkaste anbefale å lese Arnakristin sin tråd for nybyrjarar, den er god og informativ!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 12:34   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Etter hvor mange dager bør man være i ketose?

Hvilke "regler" spiser du etter? Har du en viss karbomengde du skal holde hver dag? Det er vanskelig og prøve seg fram om man ikke har retningslinjer som hjelper deg i starten

Den anbefalte nybegynnertråden er utmerket, les masse! Du bør også la være og tenke ketose etter to dager (selv om mange ER i ketose etter to dager). En overgang til lavkarbo og ketogent kosthold er ganske tøft til kroppen. Så du bør heller bare tenke på og spise lite karbo og MYE fett og nok proteiner de første to ukene. Du vil muligens oppleve en del abstinenser i større eller mindre grad, dette bør du lese om slik at du ikke får panikk hvis du føler deg dårlig, uvel, humørsyk, amper, forvirret osv. Det er VANLIG og går over

Spis grillet kylling med skinnet på du - hvis du allerede nå skal henge deg opp i få gram karbo av slikt blir du gal før det har gått en mnd Tenk naturlig mat og mye fett Hvis du ikke vet hvor mye karbo det er i forskjellige matvarer bruk www.matvaretabellen.no og slå det opp!

Ellers var min største hjelp de første mnd denne - den har det du trenger for å komme i gang, så får du heller se om du finner en spesifikk retning du ønsker og følge etterhvert når du har blitt komfortabel med maten og har fått mer kunnskap om lavkarbo generelt sett

Husk også at lavkarbo er vektregulerende, er du ikke særlig overvektig - feks innenfor normal BMI - er det ikke sikkert du går ned i vekt...

Lykke til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose etter tre dager, vanlig? NinaOp Ketolysekuren 14 06-02-09 10:16
Etter 3 dager er jeg i ketose :) Hønemor Ketolysekuren 2 14-02-08 10:57
Hvor mange dager før mens ... Fredrikke Ketolysekuren 12 01-06-07 13:18
Etter 14 dager i ketose.... Lasse Ketolysekuren 14 04-03-07 18:50
Vondt mange dager etter trening Tingeling Trening 3 30-08-05 03:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no