Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-09, 13:42   #1
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Denne artikkelen vil jeg gjerne dele med dere! Jeg synes han er modig!

http://www.kostdoktorn.se/jonas-colt...hydratsbluffen

God lesning

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 13:58   #2
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Jeg må bare svare meg selv her, for å få denne ut på forsiden. Verdt å lese!

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 16:10   #3
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Alt hos Kostdoktorn er verd å lese. Sverige ligger noen hakk foran Norge. Det dreier seg ikke om noen skarve slankekur, men en livsstil. Nå har jeg spist LCHF i et år, og lærer noe nytt hver dag

Sitter med en (svensk) frøkatalog og skal bestille stevia, squash og masse til. Blir spennende å se hva man får til

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 16:46   #4
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

En sint spreking. Gode poenger. Lo litt av " grötmaffian"

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 17:15   #5
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Sitter med en (svensk) frøkatalog og skal bestille stevia, squash og masse til. Blir spennende å se hva man får til

Squash vokser som ugress, bare så du vet det! En plante er mer enn jeg som er glad i squash klarer å spise meg gjennom.

Kostdoktorn er spennende lesning, ja. Bare for å svare innenfor emnet også.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 17:23   #6
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Sitter med en (svensk) frøkatalog og skal bestille stevia, squash og masse til. Blir spennende å se hva man får til

Hvor bestiller du fra da? Jeg liker raraväxter.se, de har mye bra.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 17:47   #7
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Jeg kan jo gi bort og. Er glad i de store gule blomstene som slynger seg over plenen

Katalogen er fra impecta.se. De har egen bruksanvisning på hvordanbestllebilligst om du er norsk.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 18:03   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Hvor bestiller du fra da? Jeg liker raraväxter.se, de har mye bra.

Kan du legge ut en link til rarevekster? Jeg får bare feilmeldinger...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 18:31   #9
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Kan du legge ut en link til rarevekster? Jeg får bare feilmeldinger...


Dumme meg jeg har husket adressen feil, det skal være: http://www.raravaxter.com/

Håper det virker nå.....

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 19:10   #10
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

For oss som vokste opp uten svenskeantenne er google translate kjekt å ha. Men hva pokker skal man få ut av dette:

Hvordan kan våre kinetisk energi til å bli absorbert når vi vanligvis har minst 100.000 calories tilgjengelig for forbrenning i fett butikker?

I tider der det ikke lenger mulig å ignorere moderne forskning, empiri og sunn fornuft, og hvor selv de Food Administration å endre sine anbefalinger til fordel for mer fett og protein til karbohydrater, så bekostning involvert i norsk idrett generelt virkemåten av struts og begrave hodet i sanden og fortsetter å dele, "Last opp" i partiet og minutter.

Den typiske måltid, grits og søt mat hver American forbinder med Vasaloppet, maraton og andre prestasjon i det lange løp gjør oss fett, syke og sliten

Sure syklet den 10 mil på søndag, men så lastet den med pasta middag og frokost grøt, og deretter spiser tre energi kjeks på sykkel og fikar bun

Insulinet går på högvarv medan kärlekshandtagen växer så man får väl äta ännu fettsnålare och köpa det nya lättmargarinet. The insulin er blomstrende mens elsker håndterer vokser så du må spise mer fett og mer økonomisk å kjøpe nytt lys margarin. Eller? Eller?


Dette kalles "train lav rase høy" og er det jeg selv har brukt og har ingen likhet med konstant fråtser i substandard karbohydrater for hvert måltid som ellers norm i Sverige.

Her er hele artikkelen oversatt fra svensk til "norsk":

http://translate.google.com/translat...en&sl=sv&tl=no

Er redd jeg må vente på filmen for å skjønne noe av dette


Sist redigert av Chunky : 01-03-09 kl 12:12.
  Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 19:23   #11
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo





Det var en "bra" oversettelse, fikk trent magen litt der ja....
Kjente ikke igjen hvor i teksten mye av det var fra engang. Kanskje man kan være behjelpelig med en litt mer forståelig oversetting men da må vi vite hvilke avsnitt...

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 19:27   #12
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

For oss som vokste opp uten svenskeantenne er google translate kjekt å ha. Men hva pokker skal man få ut av dette:

Hvordan kan våre kinetisk energi til å bli absorbert når vi vanligvis har minst 100.000 calories tilgjengelig for forbrenning i fett butikker?

I tider der det ikke lenger mulig å ignorere moderne forskning, empiri og sunn fornuft, og hvor selv de Food Administration å endre sine anbefalinger til fordel for mer fett og protein til karbohydrater, så bekostning involvert i norsk idrett generelt virkemåten av struts og begrave hodet i sanden og fortsetter å dele, "Last opp" i partiet og minutter.

Den typiske måltid, grits og søt mat hver American forbinder med Vasaloppet, maraton og andre prestasjon i det lange løp gjør oss fett, syke og sliten

Sure syklet den 10 mil på søndag, men så lastet den med pasta middag og frokost grøt, og deretter spiser tre energi kjeks på sykkel og fikar bun

Insulinet går på högvarv medan kärlekshandtagen växer så man får väl äta ännu fettsnålare och köpa det nya lättmargarinet. The insulin er blomstrende mens elsker håndterer vokser så du må spise mer fett og mer økonomisk å kjøpe nytt lys margarin. Eller? Eller?


Dette kalles "train lav rase høy" og er det jeg selv har brukt og har ingen likhet med konstant fråtser i substandard karbohydrater for hvert måltid som ellers norm i Sverige.


Er redd jeg må vente på filmen for å skjønne noe av dette

Ok, jeg er østfolling og skal forsøke å gi deg en løs oversettelse siden du ikke har hatt svenskeantenne:

Hvordan kan vår bevegelsesenergi bli absorbert når vi vanligvis har enormt masse kalorier å ta av. Resten får du kjøpt i butikken.

I tider som ikke er den mørke middelalder, les: for et par år siden, så bruker idrettsfolk alt for mye sukker og dritt ettersom det er det de har fått høre fra barnsben.

De fleste suger i seg karber, og det gjør at Vasaloppet blir litt ukult når de stanger i veggen når blodsukkeret er ujevnt.

I tillegg er skiløpere forkjølet hele tiden, det kan jo hende at det har med noe annet å gjøre enn kosthold, f.eks kulde- hva vet jeg.

Syklister eter dritt før de setter seg på sykkelen, type pasta og grøt - og mens de sykler stapper de i seg enda mer sukker. Når de er ferdige og tror de har morsjonert, feirer de med mer mat fra helvete - og resultatet blir FETT.

Insulinet trår til og sexhåndtakene rundt magen vokser (greit forsåvidt å ha noe å holde seg fast i... ) Derfor mener flertallet at lettmargarin skal frelse dem dagen derpå.

Kort fortalt.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 19:32   #13
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

For oss som vokste opp uten svenskeantenne er google translate kjekt å ha. Men hva pokker skal man få ut av dette:

Hvordan kan våre kinetisk energi til å bli absorbert når vi vanligvis har minst 100.000 calories tilgjengelig for forbrenning i fett butikker?

I tider der det ikke lenger mulig å ignorere moderne forskning, empiri og sunn fornuft, og hvor selv de Food Administration å endre sine anbefalinger til fordel for mer fett og protein til karbohydrater, så bekostning involvert i norsk idrett generelt virkemåten av struts og begrave hodet i sanden og fortsetter å dele, "Last opp" i partiet og minutter.

Den typiske måltid, grits og søt mat hver American forbinder med Vasaloppet, maraton og andre prestasjon i det lange løp gjør oss fett, syke og sliten

Sure syklet den 10 mil på søndag, men så lastet den med pasta middag og frokost grøt, og deretter spiser tre energi kjeks på sykkel og fikar bun

Insulinet går på högvarv medan kärlekshandtagen växer så man får väl äta ännu fettsnålare och köpa det nya lättmargarinet. The insulin er blomstrende mens elsker håndterer vokser så du må spise mer fett og mer økonomisk å kjøpe nytt lys margarin. Eller? Eller?

Dette kalles "train lav rase høy" og er det jeg selv har brukt og har ingen likhet med konstant fråtser i substandard karbohydrater for hvert måltid som ellers norm i Sverige.

Er redd jeg må vente på filmen for å skjønne noe av dette




Å, disse fettbutikkene altså! Hater de! Og hvem er denne Sure, som spiser kjeks på sykkel og fikar bun? Eller? Eller?


Nei, chunky, du skulle sett på bolibompa og disneydags

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 19:44   #14
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Grei lesning, er vel ikke så mye nytt for oss som har lest litt her og der.
Men SIKLE så flott kropp han Jonas har...
Sjekk det siste bildet av han...

*trollet tørker seg rundt munnen og søker etter dating-sider...*

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 19:48   #15
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

For å skjønne hva jeg sliter med, kan dere jo sjekke denne:

http://odalizer.com/cgi-bin/odalizer...693#post665693

  Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 19:53   #16
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Takk Chunky, for skikkelig trim av magemuskler...

Prøv høytlesning folkens

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 19:56   #17
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

For å skjønne hva jeg sliter med, kan dere jo sjekke denne:

http://odalizer.com/cgi-bin/odalizer...693#post665693


Å, hælledussen

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 11:59   #18
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

For å skjønne hva jeg sliter med, kan dere jo sjekke denne:

http://odalizer.com/cgi-bin/odalizer...693#post665693

Ha, ha, hvor fant du oversettelse til dialekt??


Akkurat, fant deg nå!!
Artig!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 01-03-09 kl 12:02. Årsak: Fant ut av det selv :-)
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan lager jeg sånn weigthloss ticker i alle innleggene jeg skriver? lettereliv Ketolysekuren 6 06-11-08 14:17
Jeg skriver denne nå for å få ting litt på det rene, og så er vi ferdige med det. OK? Lollypop! Ketolysekuren 10 16-09-07 21:02
Hvordan skriver jeg innlegg? ajohanse Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 15-05-07 21:03
Jeg skriver bok! Bridget Generell diskusjon 0 01-12-06 19:27
VG skriver; Kristian Lavkarbo generelt 4 20-09-04 21:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no