Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Sår hodebunn

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-05, 12:53   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Sår hodebunn - vitaminmangel?

De siste månedene har jeg fått veldig sår hodebunn - også lurte jeg på om noen av dere visste noe om det kunne være vitaminmangel av noe slag? Jeg spør, fordi når jeg tenker etter nå, så har jeg ikke tatt vitaminer/mineraler på et åar måneder nå.

Det er litt flass, men det er mest sårt. Når jeg grer meg og sånt, svir det veldig. Blir bare verre og verre

__________________
.

Sist redigert av mofe : 25-06-05 kl 13:05.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 12:58   #2
Gine
Medlem
 
Gine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 52
Innlegg: 326
Gine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt likt

Kanskje du har begynt å reagere på noe av tingene som er i sjampoen din? Forsøk å bytte sjampo. Kutt ut balsam og styling-produkter dersom du bruker dette.

Jeg er fornøyd med lavera sin sjampo for sensitiv hodebunn, inneholder aloe vera og lakris rot. Fåes på helsekost.

Good - luck!

__________________




Gine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Fedon-blodtype-mix med allergiske tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 12:59   #3
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av mofe

De siste månedene har jeg fått veldig sår hodebunn - også lurte jeg på om noen av dere visste noe om det kunne være vitaminmangel av noe slag? Jeg spør, fordi når jeg tenker etter nå, så har jeg ikke tatt vitaminer/mineraler på et åar måneder nå.

Det er litt flass, men det er mest sårt. Når jeg grer meg og sånt, svir det veldig. Blir bare verre og verre

Kan det ikke være noen av hårproduktene du bruker?
Jeg hadde sår hodebunn en periode. Da endra jeg til en flass-shampo som jeg kjøpte hos frisøren(uten at jeg syntes det hjalp så veldig)..
prøvde også en flass-shampo jeg kjøpte på butikken, den var bedre syntes jeg. husker ikke merket nå.. men var en sånn vanlig billig-greie.
etter det bytta jeg til en olivenshampo som jeg kjøpte på helsekost.
aner ikke om det var noe av dette som hadde innvirkning på at det gikk bort...
men jeg var iallfall mer forsiktig med å bruke hårprodukter ned i hodebunnen.
husker jeg begynte å svi av en balsam en periode også..

hmm.. vet ikke om det ble bare babling dette.. men men..
vitaminer vet jeg ikke noe om dessvere...

lykke til

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 13:00   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Har brukt den samme shampooen og balsamen hele tiden, så jeg tror ikke det er det. Stylingprodukt har jeg bare begynt å bruke de to siste ukene (etter at jeg klippet meg), så tror ikke det er det heller, skjønneru..

Men jeg skal dra på helsekosten og kjøpe den shampoen du anbefaler, kanskje det hjelper litt på? Takk for tips!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 13:03   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Takk til deg også, silje Jeg spurte frisøren, og hun sa at det ikke var vanlig flass (..) - bare veldig sår hodebunn.

Lurte på det der med vitaminer, siden det har kommet etter at jeg sluttet med tilskuddene mine. Tok alt mulig, b-vitamin, omega3, kalsium, magnesium, multivitamin, c-vitamin.. Har akkurat kjøpt meg en multivitamin, startet for noen dager siden - kanskje det endrer seg da?

Men om noen vet om en spesifikk vitamin som har innvirkning på dette - si fra! Jeg vet at sink hjelper fint på huden.. kanskje det kan være det?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 13:04   #6
Gine
Medlem
 
Gine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 52
Innlegg: 326
Gine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av mofe

Har brukt den samme shampooen og balsamen hele tiden, så jeg tror ikke det er det.

Produsenten kan jo ha forandret på noen av ingrediensene? Eller det kan også være at du har brukt sjampoen så lenge at nå har hodebunnen din rett og slett fått nok, nå tåler den bare ikke mer av ett eller annet stoff...

Å prøve en annen sjampo er i hvertfall enkelt å teste ut...

__________________




Gine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Fedon-blodtype-mix med allergiske tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 13:11   #7
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av mofe

Takk til deg også, silje Jeg spurte frisøren, og hun sa at det ikke var vanlig flass (..) - bare veldig sår hodebunn.

Lurte på det der med vitaminer, siden det har kommet etter at jeg sluttet med tilskuddene mine. Tok alt mulig, b-vitamin, omega3, kalsium, magnesium, multivitamin, c-vitamin.. Har akkurat kjøpt meg en multivitamin, startet for noen dager siden - kanskje det endrer seg da?

Men om noen vet om en spesifikk vitamin som har innvirkning på dette - si fra! Jeg vet at sink hjelper fint på huden.. kanskje det kan være det?

hmm. ja.. jeg hadde samme problemet, sår hodebunn, men ikke vanlig flass.. fikk en flass-shampo av frisøren likevel.. men en annen frisør sa at dette var helt feil.. så aner ikke jeg.. men det er iallfall borte nå... (og jeg spiste ikke noen vitaminer)

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 14:38   #8
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Vitaminer kan være årsaken. Men du kan også ha utviklet allergi mot akkurat den shampoen du har brukt hele tida. Jeg er slik at jeg ikke kan bruke et produkt med parfyme i for lenge, heller ikke bruke sminke for ofte, for da utvikler jeg allergi mot det. Derfor går det på allergitestede, parfymefri produkter og minimalt med sminke.

Det kan forresten også hende at du har utviklet allergi fordi du sluttet med vitaminer og dermed svekket immunforsvaret ditt. I så fall vil ikke vitaminene virke nå, de kan bare hindre at du utvikler allergi mot noe annet. Det skal ikke være enkelt!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 14:39   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hmnei.. det skal ikke være enkelt

Tror jeg bare fortsetter med vitaminene, også kjøper den shampoen på helsekosten.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 15:56   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

De anbefaler at vi bytter merke med jevne mellomrom på all kosmetikk vi bruker, for vi kan utvikle alergi/ reagere på produktene dersom vi bruker dem for lenge.
Vitaminene kan også være medvirkende.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-06-05, 14:44   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Nå sitter jeg her med hodebunnen innsmurt i Cocosa.. spent på om jeg merker forskjell!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 26-06-05, 16:02   #12
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Fungoral shampo fra apoteket er veldig bra mot sår hodebunn.Den er kanskje litt dyr,men absolutt verdt de pengene.Har selv brukt den ved sår i hodebunnen,og det var ikke rent lite jeg hadde.Er plaget med eksem i perioder,men kun en gang hatt i hodebunnen,og to tre dager med fungoral var det borte.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-06-05, 19:50   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Etter cocosa-kuren i går, kjennes hodebunnen mye bedre SKal ta en ny runde imorra

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 27-06-05, 20:08   #14
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

spennende

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-05, 22:07   #15
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Det er jo bra!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 22:50   #16
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

optima PH økologisk hudpleie og UDOs olje er gull for huden.



http://www.optima-ph.no/

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 02-07-05, 15:14   #17
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sitter og blar i en bok mamma har "Riktig mat - bedre helse" (veldig bra, anbefales!), og der står det at man bør få i seg nok A-vitamin om har har hodebunnsproblemer.

Videre står det "hodebunnens tilstand er klare indikatorer på vår generelle helsetilstand."

"Tørr hodebunn og flass kan være et tegn på sinkmangel, og man bør sørge for å spise mat med mye sink, som skalldyr, rødt kjøtt, nøtter og frø. Essensielle fettsyrer bidrar også til å hindre tørr hud og flassende hodebunn." (stemmer bra, jeg har ikke tatt fettsyretilskudd de siste månedene..)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no