Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Når vekta stopper!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-07, 16:20   #1
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien
Cool

Når vekta stopper!

Hei! Jeg er ny her, men har lest masse av det dere skriver og alt virker kjempeinteressant! Dessuten er det så mange hyggelige mennesker her!! Jeg oppdaget Atkins for tre år siden, og hadde selv 15 kilo å gå ned, etter fødsel bl.annet! I tillegg er jeg veldig glad i sjokolade og snakcs!! Og utrolig lat! Kjøpte Atkins-boka og satte i gang; gikk ned 8 kilo på 6 uker og ytterligere 6 kilo til da jeg begynte å trene. Jeg går av og på karbokur, alt ettersom hvis jeg legger på meg et par kilo. Nå har vekta vært stabil i 6 mnd, jeg trener 4-5 ganger i uka (har gjort det i 2 år) og jeg spiser mindre enn 50 g karbs om dagen. Skeier ut en sjelden gang, f.eks jul og bursdager... Men vekta står BOM STILLE! Har vært veldig streng siste mnd (maks 20 g pr dag), men vekta står stille! Jeg ønsker å gå ned bare 3-4 kilo, så det er ikke krise, men veldig irriterende....Noen råd???

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:23   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Når vekta stopper!

Kanskje kroppen din trives best der den er nå? Hodet vil avogtil noe annet enn hva kroppen trives med, vettu Dessuten er vekt bare et tall - det viktige er hvordan kroppen din er sammensatt av fett og muskler.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:44   #3
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Når vekta stopper!

Hei, hei og takk for svar! Jada, jeg er helt eng i det du skriver, det er bare det at når du virkelig har lyst til å gå ned de siste kiloene, så sommerklærne sitter fint, så blir man veldig opptatt av det! Synd, men sant! Så jege gir ikke opp, må vel bare prøve å være litt tålmodig....

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:50   #4
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Når vekta stopper!

Men tror du det virkelig er sånn, at kroppen din "vet" når den har nådd sin "idealvekt"? Jeg for min del er veldig fornøyd med kroppen min idag, har jo tross alt slitt og trent masse i 2 år! Og elsker det fortsatt, kommer aldri til å slutte å trene! Men føler helt klart at jeg "drasser" på 4 kilo for mye.....

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:51   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Når vekta stopper!

Forøvrig gratulerer med 14 kilo tatt av!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:58   #6
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Når vekta stopper!

Takk, takk, så hyggelig....! Forresten lurer jeg på noe...er det noen som vet om man skal ta proteinpulver FØR eller ETTER trening?? Jeg har akkurat begynt å ta proteinpulver, og jeg lager meg en jordbærsmoothie (to dl jordbær, to dl vann og to ss proteinpulver...) rett ETTER trening. Men kanskje jeg bør ta det før..? Noen som vet..?

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 17:06   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Når vekta stopper!

Se under treningsforumet, eller bruk søkefunksjonen - men jeg har alltid lært at man ternger proteiner etter trening..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 00:01   #8
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Når vekta stopper!

Opprinnelig lagt inn av Siss1, her.

Men vekta står BOM STILLE! Har vært veldig streng siste mnd (maks 20 g pr dag), men vekta står stille! Jeg ønsker å gå ned bare 3-4 kilo, så det er ikke krise, men veldig irriterende....Noen råd???

Kanskje du allerede har nådd din idealvekt? Hvis du spiser lavkarbo med ca. 50 g karbo pr. dag så går du neppe opp, uten at jeg vet din toleransegrense for karber. Dette må du prøve deg frem på. Prøv å følg denne kosten fremover (helst resten av livet ditt) så vil du kanskje gå opp i muskler og minke fettandelen på kroppen din så du blir fastere i kroppen (uten at jeg sier at du er slapp i fisken da)
På lavkarbo så vil kroppen selv regulere vekten. Har du overflødig fett så vil du miste det hvis du følger denne måten å leve på! Kroppen vet det. Så ikke bekymre deg.
Evt. proteintilskudd sier treningsveiledere at du skal ta innen 1 time etter trening. Men dette stemmer ikke på lavkarbo. Med denne kosten trenger du ikke proteintilskudd. Nå vet jeg ikke hva du trener, men regner med at det er med vekter ettersom du spør om dette?
Jeg kan si av mine egne erfaringer. Da jeg trente hos Personlig Trener på Majorstua med hard styrketrening 2 ganger i uka i 3 mnd, så han at jeg måtte ta proteintilskudd. Men jeg sa at jeg spiser lavkarbo med mye proteiner så det trenger jeg ikke. Han var ikke helt begeistret for dette, jeg betaler jo ganske mye for å trene hos ham som han sa. Så han ville ikke risikere noe f.eks. at jeg hadde treg fremgang. Men så etter 3 mnd. så vi på fremgangen i styrke og hvor mye jeg løftet og han ble virkelig imponert. Han sa at: "ja dette var noe nytt for meg, men det er jo mye proteiner du spiser så det burde jo funke bra".

Nå har jeg en annen kropp enn den gangen men jeg skal nok komme tilbake!

Forøvrig vil du merke at du ikke trenger å slite deg ut og trene masse for å holde vekta på lavkarbo.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 00:19   #9
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Når vekta stopper!

Hei! Tusen takk for innlegg.... Det høres riktig og fornuftig ut det du skriver. Jeg har skjønt det sånn at vekta vil stabilisere seg når kroppen er "fornøyd", og det ideelle inntaket av karbo bør ligge på rundt 70 g. Men så er det noe med denne "trivselsvekten" da.... Jeg er 178 høy og veier 70 kg. Før to barn veide jeg 67 og var veldig fornøyd med det. Ønsker meg dit igjen.....Trener aerobic 4-5 ganger i uka hvor minst to av dagene er med vekter og vektstang. Jeg har en type kropp som lett får muskler og jeg vet jo at det er tyngre enn fett, så kanskje jeg skal bare innstille hodet mitt på at kroppen min trives best med 70 kilo.....Det ligger vel mest i hodet det at man egentlig aldri blir helt fornøyd..?! Lykke til til deg med å komme tilbake i form igjen, det er bare å sette igeng, du vet jo tydeligvis hvordan man gjør det! Så masse lykke til.....

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 08:29   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Når vekta stopper!

Det høres ut som om kroppen har stabilisert deg Du har ikke spesielt høy vekt i forhold til høyden
Man kan jo selvsagt ikke konkludere noe utifra det

Og når du trener vil du få en fastere kropp selvom du veier noen kilo mer. Bra jobbet

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 02:37   #11
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Når vekta stopper!

Opprinnelig lagt inn av Siss1, her.

Hei! Tusen takk for innlegg.... Det høres riktig og fornuftig ut det du skriver. Jeg har skjønt det sånn at vekta vil stabilisere seg når kroppen er "fornøyd", og det ideelle inntaket av karbo bør ligge på rundt 70 g. Men så er det noe med denne "trivselsvekten" da.... Jeg er 178 høy og veier 70 kg. Før to barn veide jeg 67 og var veldig fornøyd med det. Ønsker meg dit igjen.....Trener aerobic 4-5 ganger i uka hvor minst to av dagene er med vekter og vektstang. Jeg har en type kropp som lett får muskler og jeg vet jo at det er tyngre enn fett, så kanskje jeg skal bare innstille hodet mitt på at kroppen min trives best med 70 kilo.....Det ligger vel mest i hodet det at man egentlig aldri blir helt fornøyd..?! Lykke til til deg med å komme tilbake i form igjen, det er bare å sette igeng, du vet jo tydeligvis hvordan man gjør det! Så masse lykke til.....

Mye (eller alt) sitter i hodet ja. Bli fornøyd og alt blir bedre. Det er jo umulig at alle menneskene på denne planeten skal være like. Men vi har det med å sammenlikne oss med alle andre.

Det kan jo hende at du har mer muskler nå da enn da du veide 67 kg. La oss si at du har gått ned 1 kg i fett og fått 1 kg muskler, da "veier" du 69 kg. Eller kanskje 2 kg ned i fett og 2 kg opp i muskler, da veier du plutselig bare 68 kg. Skjønner? Vekta er jo bare ett tall. Du skulle heller målt fettprosenten din. Kanskje den har gått ned nå i forhold til da du veide 67 kg? Lykke til du også!

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor stopper vekta her? Maggi Eurodiett 3 12-10-06 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no