Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Drevon i farta igjen ...

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-10, 19:36   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Drevon i farta igjen ...

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2312

får rett og slett vondt inni meg - han lyver jo faktisk! Sier om en mann som har skjønt poenget og begynt å spise lavkarbo:

Sitat:

Da blir hans diabetes etter all sannsynlighet mindre fremtredende, kanskje helt borte. I tillegg vil han nok ha godt av et sunnere kosthold med lite godterier, og ved å kutte mye ned på bacon, fløte, helmelk og andre fete kjøtt- og melkeprodukter. Den maten han spiser er helt klart uheldig for hans hjertehelse.

Tilbakemelding til en pro-lavkarbo (en av oss?)

Sitat:

Den såkalte behandlingen som lavkarbo-forkjemperne hevder er gunstig ble brukt i ganske mange 10-år med dårlige resultetaer, særlig fordi mange fikk hjerteinfarkt.

Mannen oppgir ikke kilde på en ENESTE påstand han har! Og sjekk denne da - som er favoritten:

Sitat:

Du stiller spørsmålene: Når skal de mest innbarka forkjemperne for "tradisjonelt, norsk kosthold" innse at enkelte blir syke av poteter, korn og brød?? Må vi vente til dere går av med pensjon? Du må vente til man har vitenskapelige studier på skikkelig faglig nivå som viser at lavkarbo-kosten er gunstig. Det finnes ikke slike studier i dag, men derimot en god del studier som støtter mitt syn.

HAH! In your dreams Drevon - en liten titt i boka "Bedre uten brød" og alle de studiene som støtter ditt syn faller sammen i grus...

sukk... ok bedre nå - eller kanskje ikke

(fant ingen andre tråder om temaet Drevon i dag - flytt gjerne til annet sted om nødvendig)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:36   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Drevon i farta igjen...

Jeg tror du var først ute i dag, Nerthus

Sitat:

Diabetes
Innsendt av: LO, 20/09 - 2010 kl. 10:06

Mitt spørsmål angår ikke meg, men min far som har fått konstatert diabetes to. Han er pr i dag ca 98 kg og er ca 190 cm høy, 62 år gammel og i relativt god form. Han er ikke spesielt overvektig, men har et lite lag fett rundt midjen. Han har alltid småspist på sjokolade og småkaker mellom måltidene til min mors irritasjon. Han har fått det for seg at han bør spise masse fett, på bekostning av stivelsesholdige og sukkerholdige matvarer. Dette på bakgrunn av en bok han nettopp har lest, som heter "Diabetes, nei takk". Jeg synes det virker greit at han kutter ned på potet, ris og endel frokostblandinger, men det som bekymrer meg er at han spiser mye bacon, fløte, rømme, helmelk og andre matvarer som inneholder store mengder mettede fettsyrer. Mine spørsmål til deg er: 1) Kan denne eksperimenteringen hans være farlig, i forhold til fremtidig hjerteinfarkt f.eks.? 2) Hvilket kosthold vil du anbefale til folk som har fått konstatert diabetes 2? Jeg har hørt at høyt inntak av proteinrik kost i lengden kan være en storpåkjenning for nyrene, særlig for folk med diabetes som allerede setter mange av organene sine under press, så jeg vet heller ikke om dette er rett vei å gå. Jeg føler meg derfor litt rådvill nå. Hva mener du han bør gjøre? Til opplysning kan jeg nevne at blodsukkermålingene hans har ligget rundt 7 mmol/l siden han begynte med denne eksperimenteringen for ca 1.5 mnd siden, og har kanskje gått ørlite ned fra tidligere målinger. Han har helt kuttet ut druer (som jeg tror bidrar mye til økt blodsukkernivå) og målingene hans har (kanskje derfor) vært litt mer stabile i det siste, sjelden med målinger over 8 mmol/l."

Hei, Din far har en BMI på vel 27, og han er derfor litt overvektig. Han kna nok tjene på å gå ned 5 kg i vekt. Da blir hans diabetes etter all sannsynlighet mindre fremtredende, kanskje helt borte. I tillegg vil han nok ha godt av et sunnere kosthold med lite godterier, og ved å kutte mye ned på bacon, fløte, helmelk og andre fete kjøtt- og melkeprodukter. Den maten han spiser er helt klart uheldig for hans hjertehelse. Derfor bør han bruke et kosthold slik det anbefales av de aller fleste helsemyndigheter i verden: hold en normal kroppsvekt, bruk rikelig med grønnsaker, spise fisk i alle varianter, bruk 2 frukter om dagen, spar på alkoholen, bruk grove kornprodukter, og vær daglig fysisk aktiv, helst mer enn 60 minutter med noe han liker. Lykke til med fars helse! Hilsen Christian A. Drevon

Go far!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 22:17   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Drevon i farta igjen...

Sukk...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 22:59   #4
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Drevon i farta igjen...

Mannen gir meg mark.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drevon er på ferde igjen Supera Nyheter / media 40 03-10-10 15:42
Atkins i farta? elika Atkins kosthold 5 11-04-08 19:39
Christian Drevon slår til igjen... Iset Generell diskusjon 6 06-02-06 00:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no