Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Forskning: Gravide som spiser mye fett, skader fosteret

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-09, 15:48   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Forskning: Gravide som spiser mye fett, skader fosteret

Det viser en studie til forskere ved University of Colorado og Oregon Health and Science University:

http://www.abcnyheter.no/node/81852

Lurte litt på om dette fete kostholdet, så her er altså sammensetningen av forskningsapenes kosthold:
(jeg har ikke lest hele studien enda)

http://www.jci.org/articles/view/32661/table/1

55% karbohydrater og 14,9% fett er det fete kostholdet
70,8% karbohydrater og 5,5% fett er altså det normale kostholdet.
Så vet vi det !


Jeg ser nå at de gir litt andre opplysninger når de kommer til metodedelen:

Animals were separated into 2 groups: the control group was fed standard monkey chow that provides 14% of calories from fat (Monkey Diet no. 5052; Lab Diet), and the HFD group was fed a diet that supplied 32% of calories from fat (Custom Diet 5A1F; Test Diet) and included calorically dense treats (see Table 1). (Japanese macaques)

Vet ikke hva som egentlig blir rett, men så er jeg ingen forsker...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 20-01-09 kl 19:42. Årsak: Nye opplysninger
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 18:14   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Forskning: Gravide som spiser mye fett, skader fosteret

Skulle likt og visst hva de mener med fet mat - og hva disse apene spiser i frihet. Enda en dustete forskning som sikkert har kostet masse penger og som ikke sier en eneste ting.

Og mødre som er overvektige har neppe blitt det av å spise fet og skikkelig mat.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 18:36   #3
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Forskning: Gravide som spiser mye fett, skader fosteret

At de ikke kan gjøre forskning riktig for en gang skyld...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:22   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Forskning: Gravide som spiser mye fett, skader fosteret

Fra Wikipedia:
Japanese macaques: It feeds on seeds, roots, buds, fruit, invertebrates, berries, leaves, birds eggs, fungi, bark and cereals.

Muligens ikke så rart at det skjer uggne ting med fosteret når de begynner å spise rundt 30% fett i tillegg. Bortsett fra frø og egg, så var det ikke mye fett i det kostholdet. (Og da skal vel de ikke ha det heller...???)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 20-01-09 kl 20:50.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
Spiser jeg for lite fett? scartz Ketolysekuren 28 14-09-08 20:57
Hvor mye fett spiser du hver dag? Lollypop! Ketolysekuren 31 21-09-07 14:50
Spiser jeg for lite fett? Ada Ketolysekuren 2 04-06-07 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no